Skrevet av Emne: Foreldre og Kroppsbygging  (Lest 6540 ganger)

Utlogget Vidis

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 151
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 151

  • Team Phil Heat
SV: Foreldre og Kroppsbygging
« #30 : 15. januar 2005, 21:05 »
Foreldrene mine synst det er greit at jeg trener med vekter, og tar kosttilskudd. Har i grunn støttet meg helt fra begynnelsen, men var en periode da de ikke helt likte at jeg kjøpte proteinpulver, kreatin osv. Jeg har snakket en del med de om dette og de synst nå at det er helt greit.

Får av og til en kommentar fra fattern som; "Må slutte med de derr greiene no! Men det sier han bare på kødd anyway..  Smiley
Kortsiktige mål er veien til ett langsiktig mål. Smiley

Utlogget Jens Pikenes

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 734

SV: Foreldre og Kroppsbygging
« #31 : 16. januar 2005, 00:48 »
Foreldrene mine var skeptiske i begynnelsen, og de var redde for at jeg skulle begynne med steroider. Enda verre ble det når de oppdaget strekkmerker på brystet. Så jeg tok en urinprøve hos legen, og den var negativ, så nå kjøper moren min protein og kreatin til meg så lenge jeg holder meg "steroidefri".

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Foreldre og Kroppsbygging
« #32 : 16. januar 2005, 01:20 »
Ja, men du er jo bare 15 år.. Hvor mye betaler de for det i måneden?
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
SV: Foreldre og Kroppsbygging
« #33 : 16. januar 2005, 02:36 »
Bare lurte på hva foreldrene deres sier om at dere trener vekter og spiser mat for å få muskler osv. Jeg tenker vel mest på de "unge" her, som er rundt 15-19 år. Foreldrene mine liker det hvertfall ikke, og sier at jeg må være obs på det jeg driver med osv, slik at det ikke tar helt av. Jeg fnyser av det da, men skjønner kanskje skepsisen deres.

De mener f.eks at jeg er ganske fiksert på muskler/kropp og mat, og liker ikke at jeg spiser så ofte og tenker på proteiner osv.

Jeg er jo ikke fiksert på det, jeg synes bare det er artig og drive med, og at det er artig med fremgang, se fremgang på kroppen osv. Og for å få fremgang må man være strikt med seg selv og spise riktig.
Skjønner at de kanskje er redd for at jeg skal starte med dop osv, og at de mener når jeg er såpass ung så er jeg lett påvirkelig og at dette kan ta "helt av". For meg er det bare dumt å høre, og kan ikke si jeg bryr meg så veldig om det.

Skjønner godt at foreldre er skeptiske og det er de med god grunn ! Bruk/misbruk av anabole, sentralstimulerende etc. øker kraftig over alt. Statdig flere mosjonister velger kjemiske hjelpemidler på vei mot målet. Doping  er også for en del en inngangsport til kriminalitet, og for noen narkomani.
Selv har jeg en del ekskompiser som ligger under torva, og mange andre som har rotet seg borti mye dritt(psykiske plager, krim etc).

Rundt omkring på ungdomsskoler og spesielt vgs. så går det masse guttunger med russere(dianabol) i lomma som ikke har peiling på hva de roter seg borti.
Flere og flere unge jenter begynner med ulike "fettforbrennere" i disse slanketider, så foreldre bør absolutt være obs.

Foreslår at de som har bekymrede foreldre setter seg ned sammen med de og forklarer at de vet om denne problematikken og så forsikrer de om at DU velger den naturlige veien.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Mr. Junior

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 150

  • skinnypeople.com sa du? neei..
SV: Foreldre og Kroppsbygging
« #34 : 16. januar 2005, 11:29 »
Sjebnens ironi. Hadde nettopp en lengre krangel/diskusjon med gubben, slo på datan.. og jaggu: det er visst andre med samme problemet!

Fra jeg begynte å trene har eg stort sett bare opplevd motvilje fra faren min. Moren min derimot har etterhvert blitt vant med det, og har faktisk sjøl startet å trene og har fått mer sansen for alt som har med styrketrening og gjøre.

Gubben har den vanlige holdningen om at "vanlig norsk kosthold" er alt du trenger og bla-bla.. men har sluttet å bry meg. Uvitenheten hans er egentlig bare en helsikkes motivasjonsfaktor!

Det som er verre er venners holdninger. Før fikk eg stadig spørsmålet "Går du på proteinpulver??" .. ble litt paff, høres ut som noe skikkelig tabu-greier.

Nå har riktig nok de fleste av kompisene lært at proteinpulver ikke er noe doping, snarere en lettere måte å få i seg riktig næring.

Men forsatt får eg spørsmålet av enkelte.. og har et par tre svar som pleier å funke:
"Jepp, eg går på karbohydratpulver (Major Carbs) óg!"
"Ja, billigere enn å kjøpe det i biff-form!"

Kreatin er muligens det folk har mest fordommer mot. Mange som ser på det som rent juks. Hvis eg sier eg tar 100 kg i benkpress, så får eg gjerne høre.. jaja, men du tar jo kreatin, så....

Fordommer kommer av uvitenhet. Hadde vært artig å se fjesene til folk når de fikk vite at yndlingsfotballspilleren deres lever på mat i pulver- og pilleform..
No pain!

Utlogget Srha

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 331
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 331

  • meep
SV: Foreldre og Kroppsbygging
« #35 : 16. januar 2005, 12:30 »
Bare lurte på hva foreldrene deres sier om at dere trener vekter og spiser mat for å få muskler osv. Jeg tenker vel mest på de "unge" her, som er rundt 15-19 år. Foreldrene mine liker det hvertfall ikke, og sier at jeg må være obs på det jeg driver med osv, slik at det ikke tar helt av. Jeg fnyser av det da, men skjønner kanskje skepsisen deres.

De mener f.eks at jeg er ganske fiksert på muskler/kropp og mat, og liker ikke at jeg spiser så ofte og tenker på proteiner osv.

Jeg er jo ikke fiksert på det, jeg synes bare det er artig og drive med, og at det er artig med fremgang, se fremgang på kroppen osv. Og for å få fremgang må man være strikt med seg selv og spise riktig.
Skjønner at de kanskje er redd for at jeg skal starte med dop osv, og at de mener når jeg er såpass ung så er jeg lett påvirkelig og at dette kan ta "helt av". For meg er det bare dumt å høre, og kan ikke si jeg bryr meg så veldig om det.
Er 18 år selv, var vell 15 år første gang jeg dro innom et treningsstudio, trenet da bare et par ganger før jeg stoppet. Men merker at de gangene jeg har vært innom treningstudioer og tatt diverse kosttilskudd som proteiner og creatine har foreldrene mine vært skeptiske. Egentlig burde de ikke være det, sålenge unge gutter/jenter ikke trener for hardt og ikke tar noe form for ulovlige tilskudd.
Det som er vikitg å tenke på når man begynner å trene i ung alder er at man ikke tar det for hardt, det er ikke alle som er ferdig utviklet i kroppen i denne alderen.
Og det med at du er nøye på hva du får i kroppen din er bare en positiv ting. Mer og sun mat til riktige tider er bra.

Oppsumering: Spis mye og sundt, ikke overtren deg selv og ligg unna dop!
No Pain, No Gain..

Utlogget Hammer

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 837
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 837

  • Det er mange veier til Rom
SV: Foreldre og Kroppsbygging
« #36 : 16. januar 2005, 13:07 »
Har drevet meg idrett og styrketrening i den forbindelse siden jeg var 15 år. Treningen har vært oranisert hele tiden så de har ikke hatt noe å si på det. Første gangen jeg kom hjem med ei 3 kg bøtte proteinulver kunne jeg ane en viss skepsis, men det gikk over. Det samme skjedde første gangen jeg plasserte en kreatinboks på kjøkkenbenken. Gikk imidlertid over etter en stud det også. Nå har jo til og med fattern blitt så opptatt av kosthold at mutter blir nesten fra seg Grin Siste nytt er at hun også har meldt seg inn i et treningstudio!!!!
De fleste venner og bekjente har begynnt å spørre meg om råd i forhold til trening og kosttilskudd. Har faktisk blitt en liten "allviter" i idrettslaget jeg står i også. Ettersom jeg er halvveis i en bachelor grad i idrettsvitenskap ved NIH tror de visst jeg vet alt Huh Det er selvføgelig ikke tilfellet og derfor medfører det en del ekstra lesing Grin

mvh Hammer
Sleggekaster på mosjonsnivå Smiley
28 år
85 kg
Oslo

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Foreldre og Kroppsbygging
« #37 : 16. januar 2005, 13:10 »
Husker godt da jeg kjøpte mine første multivitaminer og proteindunk i en alder av 14 år eller så. Trikset er å overtale en av foreldrene til å ringe. Når de får snakket med de som selger dette, blir de stort sett beroliget med at dette ikke er noe som er farlig overhodet. Det funket nå fint for meg i hvert fall. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Foreldre og Kroppsbygging
« #38 : 16. januar 2005, 13:12 »
Foreldra mine lurte ikke bare litt når jeg kjøpe meg gainer for første gang. Kjøpte to 4,5kilos dunker fra twinlab, som jeg spiste opp på halvannen måned. Hver shake var også med en halvliter helmelk. Gikk vel opp nesten ti kg de to månedene.. hehe
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Bav

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 676
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 676

SV: Foreldre og Kroppsbygging
« #39 : 16. januar 2005, 13:32 »
Bor ikke hjemme, men tar en middag hos mor og far en gang i uken. Nå prøver jeg å komme med opp i vekt. Derfor er mor bare fornøyd når jeg spiser opp all maten som settes frem, og vel så det. Det var værre da jeg ønsket meg ned i fett% tidligere i år. Skuffelsen var stor hos mor da jeg sa meg forsynt etter en porsjon, og takket nei til dessert. Hun leste noe om ortoreksi i avisen, og frykten for en "syk sønn" var et faktum.
Vet at det hadde blitt skandale om hun hadde sett bøttene mine med proteinpulver og kreatin. Da hadde nok raskt hele omgangskretsen blitt alarmert.

Utlogget DanielP

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 994
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 994

  • Skal nok bli stor, bare vent og se ;)
SV: Foreldre og Kroppsbygging
« #40 : 16. januar 2005, 14:06 »
hehe, bor hjemme, men gjør omtrent som jeg vil...

Moren min liker ikke at jeg driver med kroppsbygging, og når hun klager og sier jeg er stygg med muskler. Så bare sier jeg at jeg gjør som jeg vil med min egen kropp. Hun har ingenting hun skulle ha sagt... Så holder hun kjeft Grin
http://www.danielp.no. -- blogg om mitt comeback til scenen

http://www.proteinfabrikken.no/- For de beste kosttilskudd.

Utlogget Montana

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 32

SV: Foreldre og Kroppsbygging
« #41 : 16. januar 2005, 14:50 »
Sjebnens ironi. Hadde nettopp en lengre krangel/diskusjon med gubben, slo på datan.. og jaggu: det er visst andre med samme problemet!

Fra jeg begynte å trene har eg stort sett bare opplevd motvilje fra faren min. Moren min derimot har etterhvert blitt vant med det, og har faktisk sjøl startet å trene og har fått mer sansen for alt som har med styrketrening og gjøre.

Gubben har den vanlige holdningen om at "vanlig norsk kosthold" er alt du trenger og bla-bla.. men har sluttet å bry meg. Uvitenheten hans er egentlig bare en helsikkes motivasjonsfaktor!

Det som er verre er venners holdninger. Før fikk eg stadig spørsmålet "Går du på proteinpulver??" .. ble litt paff, høres ut som noe skikkelig tabu-greier.

Nå har riktig nok de fleste av kompisene lært at proteinpulver ikke er noe doping, snarere en lettere måte å få i seg riktig næring.

Men forsatt får eg spørsmålet av enkelte.. og har et par tre svar som pleier å funke:
"Jepp, eg går på karbohydratpulver (Major Carbs) óg!"
"Ja, billigere enn å kjøpe det i biff-form!"

Kreatin er muligens det folk har mest fordommer mot. Mange som ser på det som rent juks. Hvis eg sier eg tar 100 kg i benkpress, så får eg gjerne høre.. jaja, men du tar jo kreatin, så....

Fordommer kommer av uvitenhet. Hadde vært artig å se fjesene til folk når de fikk vite at yndlingsfotballspilleren deres lever på mat i pulver- og pilleform..


Kunne ikke vært mer enig! Plutselig fikk jeg spørsmål fra en i klassen som spurte om jeg gikk på proteinpulver, og han begynte å legge ut hvor farlig det var osv. Han har ikke peiling, men tror han kan alt. Jeg gadd ikke engang bry meg, men blir lei av at alle tror at dersom du tar proteinpulver så er det det samme som å ta dop. Og mange er av den oppfatning at tar man proteinpulver så slipper man å trene fordi musklene gror ut av seg selv osv. Er så latterlig mange av fordommene folk har. Jeg har funnet det bedre å bare fortelle at jeg ikke bruker proteinpulver mer, slipper alle spørsmålene da, og de dumme kommentarene; Du er jo bare 17 år osv.


Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: Foreldre og Kroppsbygging
« #42 : 16. januar 2005, 14:55 »
Enig med deg montana. Merkelig hvor lite folk vet.

Eg, for min del, har ikke giddet å si til nesten noen av vennene mine at jeg trener eller spiser mye "rar" mat. Orker ikke alle spm. Finner alltid noe normal mat, dersom jeg er med vennene mine, og det er spise tid. Fks, går inn på butikken og kjøper en kylling, eller noen koteletter og en melk. Ikke så særlig unormalt! Wink
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget Diablo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 193
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 193

SV: Foreldre og Kroppsbygging
« #43 : 16. januar 2005, 15:38 »
Jeg går idrettslinja, og du skal lete lenge etter en plass hvor det er flere fordommer mot kosttilskudd! Skulle faktisk ikke tro det, men alt som heter kosttilskudd er tabu. De fleste så med vanntro på meg første gang jeg kom ristende på en shaker. Og en gang hadde vi en liten diskusjon om kreatin, den ente med at læreren holdt et foredrag om kreatin og at sunne ungdommer ikke trenger slikt. Som igjen ente med at de fleste i klassen fikk et vrangsyn og så "ned" på meg. Men nå respekterer de at målet mitt er å bli stor, og tar derfor kosttilskudd.
  Men det som er verst er når jeg tar fram tunfisken! Wink Skulle ønske den ikke luktet så jævlig som den gjør...
Mål: OL i 2014

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

SV: Foreldre og Kroppsbygging
« #44 : 16. januar 2005, 20:04 »
tydligvis forskjeller på idrettsfag rundt om..
Lærerne mine er vel heller ikke så begeistret og ser vel ikke poenget med proteinpulver osv. Men det med kreatin har de skjønt. Når dere kommer til energiomsetning så kan du jo begynne å spørre ut læreren din om hvorfor dette er så farlig osv...

Det er kurant at lærerne veit at du kan mer om kosthold og kosttilskudd enn dem. Da spør de deg oftere i timen og karakterene blir bra!!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!