Skrevet av Emne: Hjemmelagd apparat  (Lest 2165 ganger)

Utlogget plUmbo

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 55

  • .
Hjemmelagd apparat
« : 19. januar 2005, 18:39 »
Jeg og to kamerater har begynt å trene hjemme hos meg. For å kunne kjøre flere øvelser enn vi kan med benk+hantler+stang så fant vi ut at vi skulle lage et nedtrekk/"borttrekk". Men vi har ingen erfaring med å bygge sånt no, så jeg håper noen av dere har tips eller råd til oss!

Det er særlig hamstrings vi sliter med å få trent, og i tillegg har jeg begynt med DC nå, så da trenger jeg rimelig mange forskjellige øvelser!

På tegninga under skjønner dere forhåpentligvis hva vi har tenkt..

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Hjemmelagd apparat
« #1 : 20. januar 2005, 17:44 »
t-r-e-n-i-n-g-s-s-t-u-d-i-o
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget 12431

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 173
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 173

SV: Hjemmelagd apparat
« #2 : 20. januar 2005, 20:28 »
tror ikke dette er det tryggeste eksperimentet du kan komme opp med... join the gym!
må ikke nødvendigvis koste så mye heller, så

Utlogget plUmbo

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 55

  • .
SV: Hjemmelagd apparat
« #3 : 21. januar 2005, 23:32 »
Jeg har trent på treningssenter i litt over et år, så jeg veit stort sett hva det går ut på.. du finner kanskje billige treningssentere, men det greiene her er nesten gratis.
Men er det noen som har no konstruktiv kritikk her eller?

Utlogget HanDer

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

SV: Hjemmelagd apparat
« #4 : 22. januar 2005, 19:15 »
Sånn jeg forstår tegningen din så ville jeg nok ha valgt en annen løsning når det gjelder å lesse på vekter. En stang m kryss i bunn og øye til feste av vaier i toppen. Og du får aldri lagt på noe særlig vekter uten at dingsa i taket løsner. Men om du bruker en stang som støtter opp så funker det jo. (Blir som en stor T med føtter) Og da kan du feste den nederste trinsa i den. Da blir det jo omtrent som en nedtrekksmaskin. Og sveise billig gjøre de på videregående som har mek. linje. Og mek. verksted er ikke så dyre på sånne småjobber heller.



Utlogget HanDer

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

SV: Hjemmelagd apparat
« #5 : 22. januar 2005, 19:19 »
Åh...glemte beina... Men der har jeg ikke noen bra løsning.

Utlogget KAB

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

SV: Hjemmelagd apparat
« #6 : 26. januar 2005, 22:27 »
Til Reodor Felgen
Hva slags tak har du og hvilke fester har du tenkt til å rigge opp som tåler belastninger på mer enn - la oss si 50 kg?
Husk at hele vektbelastningen vil fordele seg på kun tre carabinkroker i taket. Dette prosjektet vil jeg dessverre karakterisere som ren Kamikaze! Hva skjer om svineriet faller ned? Tror muligens at kulen i huet ditt blir større enn de du klarer å bygge ellers på kroppen. Jeg ville seriøst heller spart opp noen flaskepenger og kjøpt et apparat istedet for å risikere å knekke hue - selv om det er nesten gratis.

Vennlig hilsen
Rudolf Blodstrupmoen Doktor

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: Hjemmelagd apparat
« #7 : 26. januar 2005, 22:35 »
Hva med å bygge en benk, et par hantler, stang, EZ stang, noen vektskiver, nedtrekk og knebøy stativ? Det var det min far gjor i sine unge dager. Det bruker jeg no, 20 år etter!
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Hjemmelagd apparat
« #8 : 26. januar 2005, 22:39 »
Hva med å bygge en benk, et par hantler, stang, EZ stang, noen vektskiver, nedtrekk og knebøy stativ? Det var det min far gjor i sine unge dager. Det bruker jeg no, 20 år etter!

funker gull det, eneste du trenger å kjøpe er jo faktisk stang og vekt-skiver.. kan jo egentlig lage stengene selv og, hvis du føler for det.. men det aller meste andre kan du egentlig sveise sjøl.

men trur IKKE jeg hadde hivd meg på det der sjølmords-prosjektet til plUmbo... Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget plUmbo

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 55

  • .
SV: Hjemmelagd apparat
« #9 : 30. januar 2005, 14:03 »
Takker for svar folkens! Smiley

Hva med å bygge en benk, et par hantler, stang, EZ stang, noen vektskiver, nedtrekk og knebøy stativ? Det var det min far gjor i sine unge dager. Det bruker jeg no, 20 år etter!
funker gull det, eneste du trenger å kjøpe er jo faktisk stang og vekt-skiver.. kan jo egentlig lage stengene selv og, hvis du føler for det.. men det aller meste andre kan du egentlig sveise sjøl.

Vi har en ganske ålreit benk, noen vektstenger, og mer enn nok av vektskiver i forhold til vår egen styrke.. Og når det gjelder knebøystativ, så har vi planer om å mekke det også, men det virker ikke så komplisert, også står det litt om det på forumet her fra før, så jeg gadd ikke ta det med i denne posten.. Germ: når du sier vi heller bør lage et nedtrekk: hva kaller du det jeg har tegna?Tongue Det er vel et nedtrekk, bare med litt mere finesser.. Wink

Jeg laget denne posten for å finne ut hva andre folk mener om prosjektet, og meninga deres er det vel ikke særlig tvil om. blush Men har dere noen forslag til hvordan det KAN gjøres? Du Germ for eksempel, som faktisk driver og trener på en hjemmesnekra nedtrekk.. det hadde vært fett hvis du kunne fortalt litt om hvordan faren din har lagd vidunderet! 2thumbsup

Utlogget jeez

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 147
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 147

SV: Hjemmelagd apparat
« #10 : 30. januar 2005, 14:10 »
Dropp nedtrekk maskin gjør det enkelt å lag eller kjøp et chins stativ eller bare en bred stang på veggen.. må da være mye lettere enn nedtrekk?  Tongue
<3 Champion <3

Utlogget Banned4Life

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 219

  • Sweet Dreams
SV: Hjemmelagd apparat
« #11 : 30. januar 2005, 14:17 »
Til Reodor Felgen
Hva slags tak har du og hvilke fester har du tenkt til å rigge opp som tåler belastninger på mer enn - la oss si 50 kg?
Husk at hele vektbelastningen vil fordele seg på kun tre carabinkroker i taket. Dette prosjektet vil jeg dessverre karakterisere som ren Kamikaze! Hva skjer om svineriet faller ned? Tror muligens at kulen i huet ditt blir større enn de du klarer å bygge ellers på kroppen. Jeg ville seriøst heller spart opp noen flaskepenger og kjøpt et apparat istedet for å risikere å knekke hue - selv om det er nesten gratis.

Vennlig hilsen
Rudolf Blodstrupmoen Doktor


HAHAHHAAHHAHAHAHA  rofl rofl rofl rofl
Member of Treningsforum!
I don't care if i die, as long as they bury me in a fucking big box

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: Hjemmelagd apparat
« #12 : 30. januar 2005, 15:01 »
Takker for svar folkens! Smiley




Vi har en ganske ålreit benk, noen vektstenger, og mer enn nok av vektskiver i forhold til vår egen styrke.. Og når det gjelder knebøystativ, så har vi planer om å mekke det også, men det virker ikke så komplisert, også står det litt om det på forumet her fra før, så jeg gadd ikke ta det med i denne posten.. Germ: når du sier vi heller bør lage et nedtrekk: hva kaller du det jeg har tegna?Tongue Det er vel et nedtrekk, bare med litt mere finesser.. Wink

Jeg laget denne posten for å finne ut hva andre folk mener om prosjektet, og meninga deres er det vel ikke særlig tvil om. blush Men har dere noen forslag til hvordan det KAN gjøres? Du Germ for eksempel, som faktisk driver og trener på en hjemmesnekra nedtrekk.. det hadde vært fett hvis du kunne fortalt litt om hvordan faren din har lagd vidunderet! 2thumbsup

Jeg kan se om jeg kan få lagt ut et bilde en av dagene. Har tenkt på det. Må bare finne det jævla videokameraet! Tongue
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Hjemmelagd apparat
« #13 : 30. januar 2005, 18:08 »
Dropp nedtrekk maskin gjør det enkelt å lag eller kjøp et chins stativ eller bare en bred stang på veggen.. må da være mye lettere enn nedtrekk? Tongue

Hør på hva han sier! Så kan du ta et par gamle levis belter og sy dem sammen for å så lage feste vil vektskiver på Wink Og er dere (som meg) ikke sterke nok til å ta nok chins i følge programmet, kjøp en liten trampoline som dere setter under Tongue






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget plUmbo

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 55

  • .
SV: Hjemmelagd apparat
« #14 : 30. januar 2005, 23:49 »
Dropp nedtrekk maskin gjør det enkelt å lag eller kjøp et chins stativ eller bare en bred stang på veggen.. må da være mye lettere enn nedtrekk? Tongue

Vi har sånn chinsstang, men som jeg sa, så kjører vi DC, og trenger et bredt utvalg av øvelser headbang



Jeg kan se om jeg kan få lagt ut et bilde en av dagene. Har tenkt på det. Må bare finne det jævla videokameraet! Tongue

Det hadde vært helt stuerent! Bow


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!