Skrevet av Emne: DC  (Lest 9297 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: DC
« #15 : 21. januar 2005, 21:31 »


Hehe, ikke det at Dantes (og dine  Grin ) tordentaler ikke er inspirerende og morsom lesning, men jeg er ganske komfortabel med at overtreningssyndromet (se Tufte-posten) faktisk eksisterer, selv om Dante sier noe annet og bruker litt begrepsforvirring som argumentasjon. At overtreningssyndromet kan ha mange årsaker (inkludert også underspising, under-ditt og datt), er ikke noe argument for at det kliniske syndromet som kjennetegnes av skyhøye kortisolnivåer, puls osv. ikke eksisterer. Så kan man jo heller diskutere hva man skal kalle dette syndromet. Men uansett: Hvis en person skulle finne på å trene DC-style med, la oss si, 50 RP-sett istedenfor 1 per øvelse, så klarer han ikke å kompensere dette med å sove 200 timer i døgnet, spise nok til å fylle ti magesekker osv. Han blir syk og dør!!   Shocked

PS: Leddplager ville jeg definitivt tatt alvorlig, og det innebærer ikke å kjøre på for fullt med kondroitinfosfat og glukosamin.  Wink

 Smiley

H
viser til trådstarters punkt 2.... her snakker vi ikke om reumatisme... her snakker vi om "muskler og lignende"..ergo muskelfester, sener, leddbånd...ergo... glukosamin eller msm eller håndleddwraps, eller vulcans...oppvarming og bekledning.
(jeg går selvfølgelig ut ifra at trådstarter ikke er beinskjør, har ms,røyker eller drikker annenhver dag..)  Smiley
At jeg raver og ranter, preker som dante eller annet morsomt... får dere stå for selv, og stikk på sats og lek med rosa hantler... expedite går og eter!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: DC
« #16 : 21. januar 2005, 21:34 »


Hva er egentlig grunnen til at han skal trene den etter bryst?


Ryggen er en større muskelgruppe og krever mer. Du har 2 sett å gjøre det på her, et for bredde og et for tykkelse - og da skal du gi alt. Prøv å kjøre 1 beintungt sett med markløft etter 1 sett med tunge chins. Og så begynn på brysttreningen. Lykke til sier jeg bare.....


Forøvrig mener jeg ikke nødvendigvis at man skal spise 200 gram protein til. Selvfølgelig er det bare bra, men han må spiser mere MAT. Da holder han lenger, evnt. spise under økta.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: DC
« #17 : 21. januar 2005, 21:37 »
Jeg eter min frokost og min nattmat... og i mellom der er to varme måltider , fire shaker, et halvt brød, ei skål havregyn, noen bananer og et par liter lettmelk...
jeg regner med at folk selv tar høyde for hva de gjør og putter i seg, og at ingen tar etter meg hvis de ikke tåler det...men akkurat nå er jeg sulten, og logger av. for kikki har mekka mat.
Dessuten gir 400-600 g proteiner en god termogen effekt...  8)

Det var mer fløtegratinert meg her, og kaker meg der jeg tenkte på Grin Ikke misforstå meg, du er veldig heldig mann. Hadde jeg vært dine sko, måtte jeg tilbragt mesteparten av min ledige tid på en ergometer sykkel for å holde fett % i sjakk.

Det med termogen effekt av høyt protein inntak (400g+) kan jeg selv underskrive på, så det er helt klart noe man må ta med.
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: DC
« #18 : 21. januar 2005, 21:40 »
At jeg raver og ranter, preker som dante eller annet morsomt... får dere stå for selv, og stikk på sats og lek med rosa hantler... expedite går og eter!

Ikke snakk for høyt nå... Syns jeg leste noe om at du var observert i nærheten av en spinning sykkel  Erter
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: DC
« #19 : 21. januar 2005, 21:42 »
Ryggen er en større muskelgruppe og krever mer. Du har 2 sett å gjøre det på her, et for bredde og et for tykkelse - og da skal du gi alt.

Ja, så hvorfor ikke trene den først? Han får jo heller ikke trent den skikkelig ellers sier han.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: DC
« #20 : 21. januar 2005, 21:46 »


Ja, så hvorfor ikke trene den først? Han får jo heller ikke trent den skikkelig ellers sier han.

Fordi problemet tydeligvis ligger i energien - og da er problemet kostholdet !! På sikt skyter han seg selv i foten ved å løse dette ved å bytte om på øvelsene.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: DC
« #21 : 21. januar 2005, 21:51 »


Fordi problemet tydeligvis ligger i energien - og da er problemet kostholdet !! På sikt skyter han seg selv i foten ved å løse dette ved å bytte om på øvelsene.

Ja, det vil jo utvilsomt lønne seg, men det virker for meg som at det ikke er den eneste grunnen - han klarer jo å trene bryst. Så da kan han vel spise mer, samt trene rygg først(?).

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: DC
« #22 : 21. januar 2005, 21:54 »
Igjen vil jeg bare si at ryggtreningen er ment å være mer utmattende enn bryst og energien når han kommer til bryst vil være dårligere enn hva han opplever når han kommer til rygg nå. I tillegg er bryst generelt sett en litt "vanskelig" muskelgruppe for mange (noen hederlig unntak finnes jo), og dette er også en av grunnene til at bryst er lagt først.

DC er jo bygd opp ved å ta mindre muskelgrupper før de store. På denne måten du vil legge opp til her trener man triceps eller skulder (valgfritt) til slutt - og det er også helt i oposisjon til den generelle DC-filosofien. Smiley

Jeg har diskutert dette tidligere, for jeg ville gjerne trene bryst, rygg bredde, triceps, rygg tykkelse og skulder. Men argumentene var ikke lette å komme gjennom med ganske enkelt. Tanken var ikke ny og dette var prøvd ut.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: DC
« #23 : 21. januar 2005, 22:01 »
Joda, men jeg synes vi skal se det i fra hans situasjon - jeg synes det er dumt om han skal gå trening etter trening med dårlige resultater på ryggen.

Jeg er ingen DC-ekspert, men mitt tips er at han praktiserer det han føler fungerer best.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: DC
« #24 : 21. januar 2005, 22:03 »
I utgangspunktet er jeg helt enig med deg - naturlig nok. Men dette er et klart tilfelle hvor jeg ser konturene av for lite mat helt enkelt. Jeg skal tørre å vedde på at han kommer til å få tilsvarende "dårlige" resultater på bryst om han bytter om.....


Mitt enkle tips er spis mer og om nødvendig spis under økten. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: DC
« #25 : 21. januar 2005, 22:52 »
UAC har selvsagt rett i at skal man kalle det DC-trening, så må man trene så eksakt etter Dantes prinsiipper som mulig. Han bruker det litt morsomme ordet "clusterfuck" om DC-hybridopplegg. Når det er nevnt, må det også nevnes at DC-opplegget har vært under kontinuerlig forandring fra da han først postet det på et annet forum for noen år siden. Han eksperimenterer, prøver og feiler han og, dog uten å gjøre vitenskapelige studier på det. De helt sentrale grunnprinsippene er dog stort sett de samme, men til å begynne med anbefalte han f. eks. 6-8 sek negativer, mens han nå argumenterer for 4-5.

Jeg må nok en gang understreke at jeg har forståelse for at Dante forlanger av sine "disipler" at de skal trene nøyaktig etter hans prinsipper - for å kunne si at de bruker varemerket hans: DC-trening. Fullt forståelig at han vil hegne om sitt gode navn og rykte, og ikke bli kritisert av "clusterfuckers" fordi "DC-clusterfuck-hybrid-programmet" ikke funket.

Likevel, den litt uvitenskapelige tilnærmingen hans gjør meg åpen for tanker om å gjøre litt endringer - forutsatt at man så langt mulig har prøvd det originale opplegget. Vi er alle noe forskjellig utrustet hva angår genetiske forutsetninger, inkludert restitusjonsevne og sterke og svake muskelgrupper m. m. Dertil kommer, som Baahh så viselig indikerer, at ikke alle har mulighet til å følge kostholdet, søvnen, restitusjonen m. m. 100%. DC er egentlig skapt for dedikerte bodybuildere, ikke for, la oss si, en skiftarbeidende alenemor med dårlig økonomi og slitne nerver.  Smiley I slike situasjoner MÅ man kompromisse! Og det betyr endringer fra det opprinnelige opplegget.

Når det gjelder ryggtreningen, er jeg enig med UAC i at ryggtreningen generelt er tyngre enn bryst/skuldre/triceps, men dette avhenger også noe av øvelsesutvalget. Personlig synes jeg markløft er shit heavy, mens jeg opplever foroverbøyd roing som forholdsvis "lett", selv om jeg går til failure, er sterk i øvelsen og øker. Jeg kunne godt trent foroverbøyd roing før benkpress, men kanskje ikke markløft før benkpress, med optimale resultater. Men uansett: Det går jo an å prøve seg litt fram og - og funker det bra å trene rygg før bryst, så gjør for all del det. Dante kan ikke garantere for at dette ikke vil fungere for akkurat DEG. Hvis ikke, gå tilbake til det opprinnelige opplegget!!

stikk på sats og lek med rosa hantler... expedite går og eter!

Hehe, skal vell gi deg rosa hantler jeg!!!  Markløft  Knebøy  Weightlifter3  Wink

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: DC
« #26 : 21. januar 2005, 23:50 »
1 nei
2 nei
3 nei

... sorry mac... hvis du vil ha mer utfyllende enn det Uac kom med, PM meg.. jeg orker ikke starte stordiskusjon på det, men jeg kan gjerne tegne og forklare for deg på PM.. 2thumbsup
behold.... Tittelen på emnet var "DC". Jeg er ikke den første som har lest meg grønn på DC, og ikke den siste. Det fins en million treningsregimer med en million kverulanter. Stikk og velg en av de...
Trådstarter stilte 3 spørsmål, siden han trente Doggcrapp, kalte han tråden for "DC"... Alle som IKKE greier å svare på det mannen spør om, finn dere en rosa hantel eller en RYP-brosjyre å lek med, eller fuck up en annen tråd da vel...
Trådstarter... PM videre
ps. det jeg og Dante har til felles... det eneste.. er at vi overdriver for å få folk til å oppnå 70% av det vi snakker om.... Get the drift??

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: DC
« #27 : 22. januar 2005, 00:24 »

behold.... Tittelen på emnet var "DC". Jeg er ikke den første som har lest meg grønn på DC, og ikke den siste. Det fins en million treningsregimer med en million kverulanter. Stikk og velg en av de...
Trådstarter stilte 3 spørsmål, siden han trente Doggcrapp, kalte han tråden for "DC"... Alle som IKKE greier å svare på det mannen spør om, finn dere en rosa hantel eller en RYP-brosjyre å lek med, eller fuck up en annen tråd da vel...
Trådstarter... PM videre
ps. det jeg og Dante har til felles... det eneste.. er at vi overdriver for å få folk til å oppnå 70% av det vi snakker om.... Get the drift??

Yo, your hardcore.  r0cK^0n¤dude

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: DC
« #28 : 22. januar 2005, 01:11 »
Hvem har lyst til å anbefale dc til en pinglete 14 åring med snart ett års treningsbakgrunn? Og hvem har lyst til å sette meg inn i det uten alt for mange engelske gloser?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: DC
« #29 : 22. januar 2005, 08:57 »
Hvem har lyst til å anbefale dc til en pinglete 14 åring med snart ett års treningsbakgrunn? Og hvem har lyst til å sette meg inn i det uten alt for mange engelske gloser?


På din alder og med din erfaring vil jeg ikke anbefale deg å trene DC helt enkelt. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!