Skrevet av Emne: DC  (Lest 9247 ganger)

Utlogget Mr. Biggy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

DC
« : 21. januar 2005, 20:19 »
Heisann. Har nylig begynt med DC-trening og har et par spørsmål knyttet til dette:

1. Er det mulig å trene rygg før bryst noen økter uten å ødelegge opplegget? Er ofte så trøtt når jeg skal trene ryggen at jeg ikke føler at den blir like godt trent.

2. Kan man ødelegge muskler ol. med den ekstreme tøyingen?

3. Holder det å spise rundt 200 gram proteintilskudd i tillegg til maten? Veier 72 kg.

Håper på svar så snart som mulig!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: DC
« #1 : 21. januar 2005, 20:25 »
1. Følg oppsettet slik det er. Det er konstruert slik av gode grunner !

2. Nei !! Ikke så lenge det går laaaaaaangt over hva du takler av smerte.

3. Tja..... de aller fleste vil si ja, jeg sier nei. Men jeg er litt ekstrem på området. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: DC
« #2 : 21. januar 2005, 20:29 »
1 nei
2 nei
3 nei

... sorry mac... hvis du vil ha mer utfyllende enn det Uac kom med, PM meg.. jeg orker ikke starte stordiskusjon på det, men jeg kan gjerne tegne og forklare for deg på PM..  2thumbsup

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: DC
« #3 : 21. januar 2005, 20:35 »
1 nei
2 nei
3 nei

... sorry mac... hvis du vil ha mer utfyllende enn det Uac kom med, PM meg.. jeg orker ikke starte stordiskusjon på det, men jeg kan gjerne tegne og forklare for deg på PM.. 2thumbsup

Hvorfor det, du vet at den PM bare ville inneholde en ting, SPIS MER  rofl Ditt matvrak  Erter
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: DC
« #4 : 21. januar 2005, 20:47 »
For å si det enkelt. Legger du inn forslag på IntenseMuscle om DC med en "twist and a bend" - så blir posten din raskt slettet og du bannet ... Grin. Ingenting av opplegget er tilfeldig, alt er nøye utprøvd og det er nettopp slik de har funnet at det fungerer best. Det er sikkert nok av folk som er uenig i akkurat det, man skal du trene DC så gjør det ordentlig !

Og den PM'en fra Expedite vil nok inneholde kun 1 ord : MAT !!! Send en til meg så får du forøvrig samme svar.... Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: DC
« #5 : 21. januar 2005, 20:56 »
There is no such thing as overtraining..... (HITman, eat your heart out... litterary!)
there is undereating, underachieving, undersleeping , underresting and lack of understanding.... Man må definere sitt mål. Når det er gjort, må man finne ut hvordan man skal nå det... det fins ingen snarveier, bare hardt arbeid!
Jeg har satt meg et mål i år, og det er 600 sammenlagt. Da må jeg ete som en som løfter 100 kg mer enn meg, jeg må trene som en som løfter mer enn meg gjør... jeg må hvile deretter også... Hva treningen heter, Dietmar eller DC er sidestilt... hva den gjør med deg er viktig. Får man vondt i leddog sener; ta svovelfosfat og glucosamin og bruk vulcans og bind og wraps. Vokser man for lite, så et mer protein og Karbo...
Det er trening når du er sliten og knekt, som gir deg muligheten til å knuse dine egne grenser... psykiske som fysiske... Smertegrensen er noe vi liker å snakke om i vårt forsiktige og snille samfunn.. den er til for å leke med... se på strongmen og kvinner.. tror du de er slitne? tror du de har det vondt... ? There's nothin to it, but to do it...

"Everyone wants to be a bodybuilder, but noone wants to lift no heavy ass weight..." Smiley

Og den PM'en.... Now go eat something!!!!!

Utlogget yates

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

  • N P N G
SV: DC
« #6 : 21. januar 2005, 21:18 »
dc meg her og dc meg der

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: DC
« #7 : 21. januar 2005, 21:21 »
Vet du hva Explodite, til tross for at du "rant and rave like a madman" så tror jeg du hadde blitt en jævlig bra trener  buttrock

Når det kommer til dette med kcal inntak, så er det helt klart noe som heter for mye av det gode... så sant man ikke har lyst til å trene 2-3 timer med kardio om dagen må man på et punkt begynne å begrense hva man dytter i seg. Hvor dette punktet er vil variere fra person til person. UAC spiser mye, men i all hovedsak "clean", og med 600g proteiner pr dag så er det kardio i seg selv  Wink I tillegg har han en helvetes diett foran seg.

Basert på det du skrive selv, (og det Kikki tyster på deg  Grin ) så må du ha en gudebenådet forbrenning. Med så mye "dritt" som du dytter i deg, hadde jeg blitt smellfeit... Noe du absolutt ikke er. Er blodig urettferdig, men slik er det, og man må tilpasse kosten deretter.
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: DC
« #8 : 21. januar 2005, 21:23 »
1. Er det mulig å trene rygg før bryst noen økter uten å ødelegge opplegget? Er ofte så trøtt når jeg skal trene ryggen at jeg ikke føler at den blir like godt trent.

Ja, hvis du ikke får trent ryggen skikkelig etter bryst, legger du den selvsagt først i økta.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: DC
« #9 : 21. januar 2005, 21:25 »
Jeg eter min frokost og min nattmat... og i mellom der er to varme måltider , fire shaker, et halvt brød, ei skål havregyn, noen bananer og et par liter lettmelk...
jeg regner med at folk selv tar høyde for hva de gjør og putter i seg, og at ingen tar etter meg hvis de ikke tåler det...men akkurat nå er jeg sulten, og logger av. for kikki har mekka mat.
Dessuten gir 400-600 g proteiner en god termogen effekt...  8)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: DC
« #10 : 21. januar 2005, 21:26 »


Ja, hvis du ikke får trent ryggen skikkelig etter bryst, legger du den selvsagt først i økta.


Helt uenig !! Er man så trøtt så legger man seg tidligere kvelden før og trener bryst først slik man skal. Om dette ikke er nok så spiser han ganske enkelt ALTFOR lite. Er ingen grunn til at man ikke skal holde gjennom en hel økt med DC. Hva skjer i så fall med bryst ?? Han er neppe noe mindre trøtt når han kommer dit om han trener rygg først ? Løsningen ligger ganske enkelt i kostholdet; igjen. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: DC
« #11 : 21. januar 2005, 21:26 »
There is no such thing as overtraining..... (HITman, eat your heart out... litterary!)
there is undereating, underachieving, undersleeping , underresting and lack of understanding.... Man må definere sitt mål. Når det er gjort, må man finne ut hvordan man skal nå det... det fins ingen snarveier, bare hardt arbeid!
Jeg har satt meg et mål i år, og det er 600 sammenlagt. Da må jeg ete som en som løfter 100 kg mer enn meg, jeg må trene som en som løfter mer enn meg gjør... jeg må hvile deretter også... Hva treningen heter, Dietmar eller DC er sidestilt... hva den gjør med deg er viktig. Får man vondt i leddog sener; ta svovelfosfat og glucosamin og bruk vulcans og bind og wraps. Vokser man for lite, så et mer protein og Karbo...
Det er trening når du er sliten og knekt, som gir deg muligheten til å knuse dine egne grenser... psykiske som fysiske... Smertegrensen er noe vi liker å snakke om i vårt forsiktige og snille samfunn.. den er til for å leke med... se på strongmen og kvinner.. tror du de er slitne? tror du de har det vondt... ? There's nothin to it, but to do it...

"Everyone wants to be a bodybuilder, but noone wants to lift no heavy ass weight..." Smiley

Og den PM'en.... Now go eat something!!!!!


Hehe, ikke det at Dantes (og dine  Grin ) tordentaler ikke er inspirerende og morsom lesning, men jeg er ganske komfortabel med at overtreningssyndromet (se Tufte-posten) faktisk eksisterer, selv om Dante sier noe annet og bruker litt begrepsforvirring som argumentasjon. At overtreningssyndromet kan ha mange årsaker (inkludert også underspising, under-ditt og datt), er ikke noe argument for at det kliniske syndromet som kjennetegnes av skyhøye kortisolnivåer, puls osv. ikke eksisterer. Så kan man jo heller diskutere hva man skal kalle dette syndromet. Men uansett: Hvis en person skulle finne på å trene DC-style med, la oss si, 50 RP-sett istedenfor 1 per øvelse, så klarer han ikke å kompensere dette med å sove 200 timer i døgnet, spise nok til å fylle ti magesekker osv. Han blir syk og dør!!   Shocked

PS: Leddplager ville jeg definitivt tatt alvorlig, og det innebærer ikke å kjøre på for fullt med kondroitinfosfat og glukosamin.  Wink

 Smiley

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: DC
« #12 : 21. januar 2005, 21:26 »


Ja, hvis du ikke får trent ryggen skikkelig etter bryst, legger du den selvsagt først i økta.
nei

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: DC
« #13 : 21. januar 2005, 21:27 »
Vet du hva Explodite, til tross for at du "rant and rave like a madman" så tror jeg du hadde blitt en jævlig bra trener buttrock

Gjett om !! Denne fyren her er jo den skapte motivator - han hadde blitt en ufattlig bra trener ! Og så vidt jeg kan skjønne står det ikke akkurat på hjelpsomheten der i gården heller.... Bow
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: DC
« #14 : 21. januar 2005, 21:30 »



Helt uenig !! Er man så trøtt så legger man seg tidligere kvelden før og trener bryst først slik man skal. Om dette ikke er nok så spiser han ganske enkelt ALTFOR lite. Er ingen grunn til at man ikke skal holde gjennom en hel økt med DC. Hva skjer i så fall med bryst ?? Han er neppe noe mindre trøtt når han kommer dit om han trener rygg først ? Løsningen ligger ganske enkelt i kostholdet; igjen. Smiley

Joda, så klart han kan forbedre seg her og der, men livet inneholder kompromisser. Sannsynligheten for at han kommer til å legge seg to timer før om kvelden, samt å spise to hundre gram proteiner ekstra hver dag er liten.

Jeg forsto det som at han ikke fikk til ryggtreningen (skikkelig kontakt, teknikk, etc.) om han ikke tok den tidlig i treningen, så hvorfor ikke legge den før i treningen?

Hva er egentlig grunnen til at han skal trene den etter bryst?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!