Skrevet av Emne: Doggcrapp  (Lest 17285 ganger)

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
Doggcrapp
« : 24. januar 2005, 18:47 »
Ok, tenkte å hive meg på bølgen og prøve ut hundedrit-trening. Imidlertid er jeg såpass lat at jeg ikke har giddet å lese meg opp på emnet, så jeg legger ut et forslag til program og forventer at dere tar over jobben derfra. Jeg kan ikke trene bein for tiden grunnet skade.

Mandag:
Benkpress
Skråbenk m/ hantler
Arnoldpress
Smalbenk

Onsdag:
Roing med smalt grep
Nedtrekk
Bicepcurl

Fredag=mandag

To RP-sett og statiske hold? Hva innebærer forresten sistnevnte? Skal vekten holdes i ro eller snakker vi om negativer i ekstremt sent tempo? Og stretching etter hver trening?
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Doggcrapp
« #1 : 24. januar 2005, 18:52 »
Etter det oppsettet der, så tror jeg du skal lese gjennom den artikkelen en gang skikkelig altså.... No offence..... biggrin

Statisk hold innebærer at man holder det omtrent på det punktet i bevegelsesbanen hvor man er sterkest, evnt. med veldig små bevegelser. Men det er ikke å anbefale å starte med 2 RP sett + static holds om du er ny på dette.

Men igjen, les gjennom den artikkelen på Best-of-Forumet. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Doggcrapp
« #2 : 24. januar 2005, 18:59 »
Hei sveis. Må korrigere meg selv her. Fredag er ikke identisk med mandag, de samme kroppsdelene trenes, men med ulike øvelser.

Da regner jeg med at det går greit?
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Doggcrapp
« #3 : 24. januar 2005, 18:59 »
Etter det oppsettet der, så tror jeg du skal lese gjennom den artikkelen en gang skikkelig altså.... No offence..... biggrin

Det var forresten en ganske frekk kommentar.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Doggcrapp
« #4 : 24. januar 2005, 19:01 »


Det var forresten en ganske frekk kommentar.


Det var vel en typisk kommentar du kunne ha kommet med vel... Wink


Men helt seriøst, les denne posten her http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=16506.0. Det er i praksis et helt oppsett vi gjorde for Jupac med alle mulige begynnerspørsmål. Du får mye ut av den posten der om du leser den. Det tar deg ikke lange tiden. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Doggcrapp
« #5 : 24. januar 2005, 19:02 »
For de som fremdeles er litt forvirret, her er en kortfattet oversikt over DCs treningsprinsipper, og - som Expedite viselig har gjort et stort poeng av - tren akkurat slik for best resultater:

*2-splitt (bryst, skuldre, triceps, rygg bredde, rygg tykkelse i økt 1, biceps, underarmer, legger, hamstrings, quadriceps i økt 2).
*Trening mandag, onsdag og fredag (eller tilsvarende)
*1 arbeidssett av 1 øvelse (+ oppvarmingssett) per muskelgruppe per økt.
*Med få unntak: 1 arbeidssett + evt. 1-2 RestPause-sett + evt. static holds, tosifret antall total reps, eksplosiv positiv fase, 4-5 sek eksentrisk fase, til total utmattelse.
*Du har tre forskjellige øvelser per muskelgruppe som du "roterer" mellom (f. eks. (for bryst) benkpress i økt 1, skråbenk hantler i økt 3, brystpress-maskin i økt 5 - økt 2,4,6 kjører du bein osv. som over). 6 økter = 1 "rotasjon".
*I neste "rotasjon" MÅ du øke i vekt og/eller antall reps for å beholde øvelsen, hvis ikke må den byttes ut med en ny (f. eks. blir økt 7=økt 1, i eksemplet over kjører du da benkpress for andre gang, og må da øke, eller neste gang bytte den ut med en ny bryst-øævelse, f. eks. flatbenk hantler).
*Ekstrem stretching
*Cruising-perioder med lett trening 1-2 uker innimellom.
*DC-kosthold. Stikkord: MYE proteiner!!!
*Les mer på: www.intensemuscle.com - The Dogg Pound

H

Her er en grei oppsummering av HITman. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Doggcrapp
« #6 : 24. januar 2005, 19:05 »
Er stretchingen nødt til å være ekstrem?

Takk for den siste posten, forresten.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Doggcrapp
« #7 : 24. januar 2005, 19:06 »
Spørs hva du legger i ekstrem egentlig. DU skal ut til der det gjør vondt, men det skal ikke være ekstremt smertefullt heller. Det er litt vondt i starten men etterhvert er det faktisk ganske godt. Litt tilvenning er det som skal til, men det er en viktig del av DC ja.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget yates

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

  • N P N G
SV: Doggcrapp
« #8 : 24. januar 2005, 19:55 »
"Imidlertid er jeg såpass lat at jeg ikke har giddet å lese meg opp på emnet.."

da foreslår jeg at du gjør det. det er da du vil forstå hva det dreier seg om..

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Doggcrapp
« #9 : 24. januar 2005, 20:27 »
"Imidlertid er jeg såpass lat at jeg ikke har giddet å lese meg opp på emnet.."

da foreslår jeg at du gjør det. det er da du vil forstå hva det dreier seg om..

Jeg foreslaar at han begynner paa et halt annet program, f. eks. HST eller RyP. Doggcrapp er ikke for lathunder!  Wink

Dessuten tror jeg LurePer bare spoeker med oss her, og ler sikkert godt i skjegget sitt av svarene han faar. LurePer er for intelligent til aa komme opp med en slik ganske-langt-fra-Doggcrapp-clusterfuck-splitt hvis han i det hele tatt har et snev av serioesitet i seg naar det gjelder trening, noe jeg mistenker ham for aa ha naar alt kommer til alt. Ikke sant LurePer?  Grin

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget yates

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

  • N P N G
SV: Doggcrapp
« #10 : 24. januar 2005, 22:42 »
Jeg foreslaar at han begynner paa et halt annet program, f. eks. HST eller RyP. Doggcrapp er ikke for lathunder! Wink

hehe - det har du helt rett i.

Dessuten tror jeg LurePer bare spoeker med oss her, og ler sikkert godt i skjegget sitt av svarene han faar. LurePer er for intelligent til aa komme opp med en slik ganske-langt-fra-Doggcrapp-clusterfuck-splitt hvis han i det hele tatt har et snev av serioesitet i seg naar det gjelder trening, noe jeg mistenker ham for aa ha naar alt kommer til alt. Ikke sant LurePer? Grin

H

la oss håpe det Wink

Utlogget xander

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 260
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 260

SV: Doggcrapp
« #11 : 24. januar 2005, 23:04 »
Hvor mange sekunders negative er det egentlig DC anbefaler? syntes det står forskjellig overalt!

Utlogget yates

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

  • N P N G
SV: Doggcrapp
« #12 : 24. januar 2005, 23:45 »
DC anga i begynnselsen et visst antall sekunder, men gikk over til å si at man skal ha kontroll på negativen - noe som gir deg mer frihet, men samtidig også mer ansvar for at kontrollen virkelig er tilstede.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Doggcrapp
« #13 : 25. januar 2005, 00:25 »
DC anga i begynnselsen et visst antall sekunder, men gikk over til å si at man skal ha kontroll på negativen - noe som gir deg mer frihet, men samtidig også mer ansvar for at kontrollen virkelig er tilstede.

Hvilket vil si omtrent (3-)4-5 sekunders negativer for de fleste oevelsene, men ikke for boey, mark og rooevelser, der faren for skader (framfor alt skiveskader i korsryggen) blir for stor. "Vanlig" kontrollert tempo i disse oevelsene.

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Doggcrapp
« #14 : 28. januar 2005, 09:35 »
Ok svinepelser, nå har jeg prøvd hundeavføring i to treninger. En morsom måte å trene på, og jeg er særdeles stiv i muskulaturen.

Mine tanker om programmet:
volumet er såpass lavt at jeg er spent på hvor gunstig det er for muskelvekst. Hva gir mest veksstimuli, alle andre variabler holdt konstant, å løfte 4X10X30 kg eller 1X10X40 kg? Hvem vet, men mekanisk belastning er utvilsomt den viktigste faktoren i muskelvekstformelen. Følgelig bør økning i styrke logisk nok føre til muskelvekst, men stusser jeg litt over det lave volumet. Vel, time will tell. Stretchingen kan jo øke TUT uten å belaste sentralnervestystemet nevneverdig. Når det gjelder de ekstreme anbefalte proteininntakene, kommer det ikke til å tas i bruk hos meg. Etter å ha lest om de skadelige effektene av forskjøvet inntak av syrer og baser, har jeg ingen interesse av å innta et halvt kilo proteiner daglig. Forresten har jeg heller ikke økonomi til det. Proteininntaket mitt kommer til å ligge på 150-200 gram, dette til en kroppsvekt på 85 kilo. Totalt kaloriinntak kommer til å ligge i intervalet 2800-3200, avhengig av om det er treningsdag eller ikke.

Et spørsmål: hvor tunge vekter bruker dere under stretchingen? Skal det være en progresjon her også?
I positiv nitrogenbalanse.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!