Skrevet av Emne: Doggcrapp  (Lest 17281 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Doggcrapp
« #15 : 28. januar 2005, 09:41 »
Det skal være progresjon også i vektene for stretching ja. Men ikke i samme tempo naturligvis. Start lavt og øk helt enkelt. Du når jo lettere et maksnivå her.

Tren dette noen uker, så tror jeg faktisk du er glad for at volumet ikke er høyere... Wink
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Doggcrapp
« #16 : 28. januar 2005, 09:45 »
Det skal være progresjon også i vektene for stretching ja. Men ikke i samme tempo naturligvis. Start lavt og øk helt enkelt. Du når jo lettere et maksnivå her.

Tren dette noen uker, så tror jeg faktisk du er glad for at volumet ikke er høyere... Wink

Hvor tunge vekter bruker du i flyesposisjonen?
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Doggcrapp
« #17 : 28. januar 2005, 09:48 »
Mener jeg bruker 22-24 kgs. hantler nå. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Doggcrapp
« #18 : 28. januar 2005, 11:12 »

Mine tanker om programmet:
volumet er såpass lavt at jeg er spent på hvor gunstig det er for muskelvekst. Hva gir mest veksstimuli, alle andre variabler holdt konstant, å løfte 4X10X30 kg eller 1X10X40 kg? Hvem vet, men mekanisk belastning er utvilsomt den viktigste faktoren i muskelvekstformelen. Følgelig bør økning i styrke logisk nok føre til muskelvekst, men stusser jeg litt over det lave volumet.

Når det gjelder de ekstreme anbefalte proteininntakene, kommer det ikke til å tas i bruk hos meg. Etter å ha lest om de skadelige effektene av forskjøvet inntak av syrer og baser, har jeg ingen interesse av å innta et halvt kilo proteiner daglig. Forresten har jeg heller ikke økonomi til det. Proteininntaket mitt kommer til å ligge på 150-200 gram, dette til en kroppsvekt på 85 kilo.

Ja, det du nevner om volum og vekststimuli er og blir en interessant debatt, synes jeg. Jeg tror mange kan vokse veldig bra på DC i en periode, men jeg er usikker på hvor lenge man kan fortsette å vokse på veksling mellom "blasting" og "cruising"alene. På den annen side er det rimelig å si at ethvert program vil gi platåer hvor man stagnerer, og at DC faktisk har et like bra svar på dette problemet som mange andre har hatt. Tipper det vil vokse fram fler og fler sammensatte program i årene framover. Jeg vet Charles Poliquin har satt opp noen interessante periodiserte opplegg hvor slik "beyond failure" trening er satt opp i 3-4 ukers bolker, innimellom perioder med mer volum hvor man aldri går til failure.

Når det gjelder proteininntaket har jeg ikke forutsetninger for å uttale meg om det du sier om forskjøvet inntak av syrer og baser, men venter jo spent på artikkelen din.

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Doggcrapp
« #19 : 30. januar 2005, 19:34 »
To spørsmål til:

1. Knebøy. Går dere virkelig til failure på knebøy? Og tar RP-sett? Hvordan i alle dager går dette seg til?

2. Hvis man tar 15 rep på 80 kg ved første trening, skal man da klarer tilsvarende mange rep neste gang man trener denne øvelsen, uavhengig av hvor mye vekt som legges til?
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Doggcrapp
« #20 : 30. januar 2005, 19:36 »
Når det gjelder proteininntaket har jeg ikke forutsetninger for å uttale meg om det du sier om forskjøvet inntak av syrer og baser, men venter jo spent på artikkelen din.

Jeg har en del studier, hvis du er interessert.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Doggcrapp
« #21 : 30. januar 2005, 19:37 »
1. Nei, du går ikke til failure på samme måte i bøy, ei heller i markløft. Eneste unntak egentlig. Men det er en fordel med en god spotter ja.

RP-sett er vel ikke noe problem, så lenge du gir deg rett for du ikke klarer den siste reppen - evnt. får en til å hjelpe deg den siste delen.

2. Nei. Du skal hele tiden sikte etter å ligge i en rep-range. Tar du 15x80 kg første gang, tar du kanskje 12x90 gangen etterpå. Det er helt greit. En god rep-range å ligge i er 11-15 reps. Reppene vil gå ned etterhvert, naturlig nok.

Dersom du bare skulle klare 9 reps, så kjører du samme vekten en gang til, men da SKAL du ha flere reps, og SKAL komme inn i den søkte rangen. Hvis ikke ryker øvelsen ut og erstattes.


Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Doggcrapp
« #22 : 30. januar 2005, 19:38 »


Jeg har en del studier, hvis du er interessert.


Jeg er også intr. Smiley

Mail eller PM er fint.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Doggcrapp
« #23 : 30. januar 2005, 19:41 »
To spørsmål til:

1. Knebøy. Går dere virkelig til failure på knebøy? Og tar RP-sett? Hvordan i alle dager går dette seg til?

2. Hvis man tar 15 rep på 80 kg ved første trening, skal man da klarer tilsvarende mange rep neste gang man trener denne øvelsen, uavhengig av hvor mye vekt som legges til?

1. Knebøy kjøres på en litt spesiell måte i klassisk DC, med først 8 reps som skal føles tunge men ikke til failure, så evt. legge på litt vekt og ta 4 reps (denne skipper jeg), og til slutt et "widowmakersett" hvor du tar av vekt igjen og kjører minst 20 reps til tett på failure, men er du alene, så gi deg litt før... Hele salaten kjøres i strekk så å si uten pauser imellom settene (max 1 min).

2. Nei. Se UACs svar.

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Doggcrapp
« #24 : 30. januar 2005, 20:34 »



Jeg er også intr. Smiley

Mail eller PM er fint.

Skal finne noen i morgen. En del interessente og tankevekkende teorier ute og går, blant annet spekuleres det i om forskjøvet inntak av syrer og baser delvis kan være grunnen til at man misker muskelmasse i alderdommen.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Doggcrapp
« #25 : 30. januar 2005, 20:36 »
Flott det. Send det gjerne på mail om du kan. upandcomming@treningsforum.no Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Doggcrapp
« #26 : 30. januar 2005, 20:38 »
Kan jeg ikke bruke den andre adressen din, onkelsmerte@smlovers.com ?
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Doggcrapp
« #27 : 30. januar 2005, 20:40 »
Kan jeg ikke bruke den andre adressen din, onkelsmerte@smlovers.com ?


Siden det er deg, så kan du jo det. Men trodde ikke akkurat at du skulle røpe oss over her da.....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Doggcrapp
« #28 : 30. januar 2005, 20:41 »
 rofl rofl rofl

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: Doggcrapp
« #29 : 31. januar 2005, 03:35 »
Ja, det du nevner om volum og vekststimuli er og blir en interessant debatt, synes jeg. Jeg tror mange kan vokse veldig bra på DC i en periode, men jeg er usikker på hvor lenge man kan fortsette å vokse på veksling mellom "blasting" og "cruising"alene. På den annen side er det rimelig å si at ethvert program vil gi platåer hvor man stagnerer, og at DC faktisk har et like bra svar på dette problemet som mange andre har hatt. Tipper det vil vokse fram fler og fler sammensatte program i årene framover. Jeg vet Charles Poliquin har satt opp noen interessante periodiserte opplegg hvor slik "beyond failure" trening er satt opp i 3-4 ukers bolker, innimellom perioder med mer volum hvor man aldri går til failure.

Når det gjelder proteininntaket har jeg ikke forutsetninger for å uttale meg om det du sier om forskjøvet inntak av syrer og baser, men venter jo spent på artikkelen din.
Enig.

DC åpner for å trene alle muskler oftere gitt at en har erfaring og gener på si side. Sånn sett kan en påvirke volumet. Men personlig har eg større tru på litt meir "sofistikerte" program enn det her. DC hevder at du aldri vil gå for anna når du først har prøvd. Men eg trur neppe gevinsten ville bli så stor som du hadde håpet dersom du prøvde å trene dette programmet fleire år i strekk. Litt meir variasjon ville nok lønne seg. Periodisering har i hvertfall eg stor tru på.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!