Skrevet av Emne: Doggcrapp  (Lest 17354 ganger)

Utlogget Banned4Life

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 219

  • Sweet Dreams
SV: Doggcrapp
« #45 : 11. februar 2005, 12:58 »
Nå har jeg trent noen uker med DC-opplegget. Jeg liker at øktene er korte, og det er også motiverende at styrken øker fra økt til økt. Jeg mistenker at deler av DC sin suksess, er at han gjør folk klar over at enkelte må tvangsfore seg selv for å få merkbar framgang, og var derfor litt nysgjerrig på hvor stor andel av de rapporte styrkeøkningene som var et resultat av stort kalorioverskudd.

Jeg bruker kun en øvelse for skulder, biceps og triceps, men har tre for resten av musklene. Orker ikke å rotere rundt med x antall øvelser for de små muskelgruppene.

Da har du ikke trent Doggcrap! Du har trent "doggcrap with a twist and a bend"...
Member of Treningsforum!
I don't care if i die, as long as they bury me in a fucking big box

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Doggcrapp
« #46 : 11. februar 2005, 12:58 »


Da har du ikke trent Doggcrap! Du har trent "doggcrap with a twist and a bend"...

Greit for meg.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Doggcrapp
« #47 : 11. februar 2005, 13:45 »
Kan si at måten jeg spiser på nå, rent kcalorimessig, ikke er langt unna hva jeg trente tidligere. Men styrkeøkningene kan ikke sammenlignes !
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Doggcrapp
« #48 : 11. februar 2005, 13:47 »
Kan si at måten jeg spiser på nå, rent kcalorimessig, ikke er langt unna hva jeg trente tidligere. Men styrkeøkningene kan ikke sammenlignes !

Selvsagt, pga RP-settene, det lave volumet og litt redusert frekvens vil man øke i styrke enn med et program med høyere volum og frekvens. Kaloriinntaket vil imidlertid også spille en stor rolle.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Doggcrapp
« #49 : 11. februar 2005, 13:48 »
Og i sum så vokser man kanskje hakket bedre enn med andre program.... Wink
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Doggcrapp
« #50 : 11. februar 2005, 13:50 »
Kanskje, kanskje ikke.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Doggcrapp
« #51 : 11. februar 2005, 13:54 »
jeg velger å tro det ut i fra egen erfaring.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Doggcrapp
« #52 : 12. februar 2005, 10:19 »
Husk at det er Lureper det er snakk om her Wink hehe...

Om lureper velger å tilpasse doggcrap sine treningsprinsipper til sitt eget beste, får være hans sak.

Selv synes jeg faktisk det er bra at noen kommer med spørsmål til Doggcrap sine treningsprinsipper, det samme gjelder HST/RYP,HIT osv, så spør du meg bør vi la posten leve videre. Håper at Lureper legger inn flere poster her om hvordan han har trent, og hvordan styrke og muskel gainsa har vært. 


Har spørsmål videre her og:

De fleste som har lest litt fra "DANTE THE ONE AND ONLY", er veldig opptatt av at man må trene nøyaktig som Dante har satt opp programmet for å få resultatene.
Tror dere virkelig det har noe å si om man gjør som Lureper, og velger kun en øvelse på en liten muskel som f.eks biceps istedet for tre?
Tror dere man vokser mer på å bruke proteiner som drivstoff, som man gjør med det enorme inntaket, istedet for å bruke karbohydrater? Han er veldig opptatt av å ligge i et solid kalorioverskudd. Er det ikke veldig mye lettere å komme i kalorioverskudd ved å spise karbohydrater fremfor proteiner?

Det er viktig å sette spørsmål til det man driver med. Dante har helt klart utviklet et program som gir gode resultater. Men jeg irriterer meg grønn noen ganger over at Dante ikke svarer på enkelte spørsmål som blir stilt over på Doggpound forumet. Og at resten av gjengen der svarer at "sånn er det, for det har Dante sagt". Istedet for å backe seg selv opp med studier som viser det og det, siterer de Dante...
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Doggcrapp
« #53 : 12. februar 2005, 12:36 »
Det er viktig å sette spørsmål til det man driver med. Dante har helt klart utviklet et program som gir gode resultater. Men jeg irriterer meg grønn noen ganger over at Dante ikke svarer på enkelte spørsmål som blir stilt over på Doggpound forumet. Og at resten av gjengen der svarer at "sånn er det, for det har Dante sagt". Istedet for å backe seg selv opp med studier som viser det og det, siterer de Dante...

Skjønner godt din frustrasjon, men ikke alt kan vel backes opp av studier heller - ganske enkelt fordi de ikke finnes vil jeg tro. Mye av det Dante skriver om er jo basert på hans erfaring, og hans kontinuerlige "forskning" med seg selv.

At protein som drivstoff har fordeler i forhold til en termogen effekt er jo hevet over enhver tvil for alle som har prøvd. Dette kan også backes opp veldig greit med studier som viser at 25 % av energien fra protein (tilsvarende energi) vil gå med til å bryte det ned.

Ellers svarer gutta greit de, men ikke alltid over forumet. For min egen del har jeg stilt diverse kritiske spørsmål selv, og jeg kan trøste deg med at i hvertfall IH har et solid kartotek av refs. på ting og tang. At Dante har noe mindre har jeg vanskelig for å tro.


Ellers er jo den godeste Dante selvsagt litt opptatt av "image" vet du... Wink

Sitat
De fleste som har lest litt fra "DANTE THE ONE AND ONLY", er veldig opptatt av at man må trene nøyaktig som Dante har satt opp programmet for å få resultatene.
Dette er jo bare basert på at det er det han går god for. Ikke noe annet. Tror du HST-gutta vil gå god for at HST med "a twist and a bend" syntes det er helt greit ??

Sitat
Tror dere virkelig det har noe å si om man gjør som Lureper, og velger kun en øvelse på en liten muskel som f.eks biceps istedet for tre?
Mest sannsynlig ikke - dette handler om motivasjon. I hvert fall for en muskel som biceps.

Sitat
Tror dere man vokser mer på å bruke proteiner som drivstoff, som man gjør med det enorme inntaket, istedet for å bruke karbohydrater?
Kanskje ikke.... men kroppen har i hvert fall det den trenger tilgjengelig til enhver tid. Marginale forskjeller kan utgjøre mye over tid. Tross alt, 1 kg mer i året er 10 kg på 10 år. 10 kg biff er MYE.

Sitat
Han er veldig opptatt av å ligge i et solid kalorioverskudd. Er det ikke veldig mye lettere å komme i kalorioverskudd ved å spise karbohydrater fremfor proteiner?
Nei. Det er ikke nødvendigvis lettere, det handler om vane. Aller lettest er jo å spise fett, sunt selvfølgelig. Jeg har jo vendt meg til denne måten å spise på nå, og sliter mye mer med å få i meg store mengder karbs fremfor protein - med mindre jeg drikker det.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Doggcrapp
« #54 : 12. februar 2005, 13:18 »
Dette er jo bare basert på at det er det han går god for. Ikke noe annet. Tror du HST-gutta vil gå god for at HST med "a twist and a bend" syntes det er helt greit ??

Jeg vil gjerne svare på akkurat denne, for det er faktisk veldig vanlig å gjøre en liten vri på HST-programmene. Særlig når det gjelder øvelsesvalget. Om HST-gutta har noe imot forandringen, kommer de med et svært godt begrunnet svar på hvorfor/hvorfor ikke.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Doggcrapp
« #55 : 12. februar 2005, 13:22 »


Jeg vil gjerne svare på akkurat denne, for det er faktisk veldig vanlig å gjøre en liten vri på HST-programmene. Særlig når det gjelder øvelsesvalget. Om HST-gutta har noe imot forandringen, kommer de med et svært godt begrunnet svar på hvorfor/hvorfor ikke.

Nettopp, men det er jo en enkel grunn til akkurat det, og det er jo at hele HST-konseptet kan backes opp vitenskaplig. Da er det ganske lett. Når ting heller er basert på egne erfaringer, samt erfaringer du har gjort ved å observere andre stiller ting seg litt annerledes - ikke minst om du har fått det spørsmålet sånn ca. 1342 ganger tidligere. Alt kan jo leses om, og bakgrunnen for det er gjort ganske så godt gjort rede for. Det kan vel alle som har lest litt av hva DC har skrevet for noe være enig i tror jeg.

Men er helt enig med deg, HST-konseptet er et bra konsept det, men dersom man kommer med "er det greit at jeg prøver maksløft hver 2. uke" eller noe i den stilen, så skulle også jeg vært nødt til å ta meg selv ganske så hardt i nakken for ikke å flippe helt ja......
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Doggcrapp
« #56 : 13. februar 2005, 20:15 »
Det er nettopp det jeg misliker med doggcrapforumet.

En typisk tråd:

Langt innlegg fra Dante, fulgt responser som "good post dante", "damn straight dante", "hell yeah dante", "can I lick your genitals dante", etc etc
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: Doggcrapp
« #57 : 14. februar 2005, 13:07 »
Han kjenner nok tunga til noen av medlemmene kile i øvre del av tarmsystemet ja.... Kjøre i vei med din clusterfuck versjon av DC hvis det funker for deg. Så lenge du ikke flyr rundt å sier at du "trener DC" men derimot at du har hentet inspirasjon fra han, så kan jeg ikke se noe galt med det.
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Doggcrapp
« #58 : 14. februar 2005, 13:20 »
Han kjenner nok tunga til noen av medlemmene kile i øvre del av tarmsystemet ja....

Nedre del vel..? (DoggcrappGrin
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Doggcrapp
« #59 : 15. februar 2005, 19:31 »
Forresten, har dere en regel for når dere øker vekten, i stedet for å satse på flere repetisjoner?
I positiv nitrogenbalanse.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!