Skrevet av Emne: Doggcrapp  (Lest 17278 ganger)

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Doggcrapp
« #75 : 08. mars 2005, 11:13 »
Styrken/repetisjonene øker fremdeles fint, med unntak av benkpress i maskin. Har alltid hatt problemer med benkpress, så det er egentlig ikke overraskende. Kommer til å fortsette til påske, for deretter å ta en ti dagers pause fra trening. Hvilken vekter bør jeg begynne på igjen etter påske?
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Doggcrapp
« #76 : 08. mars 2005, 11:31 »
1-2 rotasjoner tilbake. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Doggcrapp
« #77 : 08. mars 2005, 11:33 »
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: Doggcrapp
« #78 : 08. mars 2005, 16:46 »
1-2 rotasjoner tilbake. Smiley
Synes det høres lite ut. Det blir vel ikkje meir enn 10 % eller så?

Korfor ikkje gå enda lenger tilbake og strekke syklusen litt lenger. Så får muskler og ledd sjansen til å kvile litt med å ligge på 20 reppere et par uker.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Doggcrapp
« #79 : 08. mars 2005, 16:55 »

Synes det høres lite ut. Det blir vel ikkje meir enn 10 % eller så?

Korfor ikkje gå enda lenger tilbake og strekke syklusen litt lenger. Så får muskler og ledd sjansen til å kvile litt med å ligge på 20 reppere et par uker.

Poenget ditt er stort, og veldig bra. Men DC har en tendens til å i stedet holde kortere sykluser å foretrekker det fremfor en lengre en. Strengt tatt vet jeg ikke hva som er mest fordelaktig i forhold til scener og ledd, siden man får en kort stressperiode (4-6 uker), og en hvile på 1-2 uker.

Strengt tatt regner man ca. 10 % nedgang i vektene for hver rotasjon man går tilbake. Selv går jeg tilbake 1,5 sånn ca., slik at jeg bryte gamle grenser (forhåpentligvis) på 3 rotasjon og sikter på å klare en 4 rotasjon også.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Doggcrapp
« #80 : 08. mars 2005, 20:01 »
Den rolige utførelsen og negativene man kjører i DC, er i seg selv ganske besparende for sener og ledd - ikke noe "rykk og napp" her i gården! Dessuten ligger vi jo på et forholdsvis høyt reps-antall (11-15), noe som igjen er skadeforebyggende. Dessuten går man jo som nevnt 1-2 rotasjoner tilbake på vektene etter en ikke ubetydelig hvileperiode (1-2 uker), slik at oversskudd bygges opp tidlig i syklusen for å kunne brukes på slutten av syklusen til å "blaste" forbi gammelt nivå.  Smiley

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Doggcrapp
« #81 : 08. mars 2005, 20:09 »
Må rette på deg litt HITman, det er ikke alle på DC som trener 11-15 reps. Jeg som trener med 2 RP sett trener jo stort sett 6+3+2 alle 3 sett helt ut - så den delen er nok relativt stressende for sener og ledd. Det har jeg vel merket også, ikke minst pga. at styrkeøkningen er formidabel egentlig, i hvert fall i forhold til hva jeg har opplevd med andre treningsprogram. De som trener DC hardcore kjører jo på samme måte som dette.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Doggcrapp
« #82 : 08. mars 2005, 20:13 »
Må rette på deg litt HITman, det er ikke alle på DC som trener 11-15 reps. Jeg som trener med 2 RP sett trener jo stort sett 6+3+2 alle 3 sett helt ut - så den delen er nok relativt stressende for sener og ledd. Det har jeg vel merket også, ikke minst pga. at styrkeøkningen er formidabel egentlig, i hvert fall i forhold til hva jeg har opplevd med andre treningsprogram. De som trener DC hardcore kjører jo på samme måte som dette.

6+3+2=11 det da.  Wink Arbeidssett på 6 reps vil jo forresten regnes som "høyt" av stryrkeløftere, og de kjører jo ikke en gang rolige negativer på samme måten som i DC, og kan da takle tyngre vekter.

Hvis du har problemer med senene dine, ville jeg økt reps noe, f. eks. til rett over 15 totalt. Jeg har i hvert fall vokst veldig bra på å ligge hovedsakelig på 15-20 reps.  Smiley

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Doggcrapp
« #83 : 08. mars 2005, 20:18 »
Jo da, jeg sier ikke at man ikke vokser på å øke repsantallet, men kjører man hardcore, legger man seg på 11 reps totalt inkludert 2RP. DC vil alltid sørge for at progresjonen er så stor at man tvinger repsantallet ned. Men klart, har man skadeproblemer forandrer jo dette det hele litt.

Syntes også det blir litt feil å sammenligne med styrkeløftere her egentlig, siden de har rolige treninger innimellom - det har man ikke på DC. Men til gjengjeld er jo også hver syklus vesentlig kortere da. Smiley

Jeg sliter jo som kjent litt med underarmene nå, og det er mulig at løsningen er å legge seg høyere på reps helt enkelt, men jeg vil da også i så fall velge å gå ned til å droppe RP totalt, kun 1 arbeidssett og 15-20 reps.

Men du må huske at en del av DC er å ta sjanser, satse på å klare en vekt. Er du i tvil om du skal øke til f.eks. 120 eller 125 i benken nesten trening så går man for 125 kg !! Klarer man ikke progresjonen, gjør man det neste gang. Det er filosofien. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: Doggcrapp
« #84 : 08. mars 2005, 20:20 »
6+3+2=11 det da. Wink Arbeidssett på 6 reps vil jo forresten regnes som "høyt" av stryrkeløftere, og de kjører jo ikke en gang rolige negativer på samme måten som i DC, og kan da takle tyngre vekter.

Hvis du har problemer med senene dine, ville jeg økt reps noe, f. eks. til rett over 15 totalt. Jeg har i hvert fall vokst veldig bra på å ligge hovedsakelig på 15-20 reps. Smiley

H
Tja. Stressmomentet er ikkje nødvendig kor mange repetisjoner du løfter men kor hardt du tyner deg. Med DC så trener en jo nær failure. Når en i tillegg tar enda fleire repetisjoner etter at en er tom (som UAC har gjort) så belaster jo det egentlig enormt. En styrkeløfter derimot trener normalt 1-6 reps men vi har stort sett alltid minst 1-2 repetisjoner å gå på (med unntak av i konkurranse).
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Doggcrapp
« #85 : 08. mars 2005, 20:27 »
Er klar over at det er litt vanskelig å sammenligne ulike programmer mtp. skaderisiko. Det vi iallfall helt sikkert er enige om, er at det mest skadeforebyggende er å terpe teknikk!  Wink

Men du må huske at en del av DC er å ta sjanser, satse på å klare en vekt. Er du i tvil om du skal øke til f.eks. 120 eller 125 i benken nesten trening så går man for 125 kg !! Klarer man ikke progresjonen, gjør man det neste gang. Det er filosofien. Smiley

Selv "tar jeg sjanser" på denne måten når jeg føler energien er på topp - er da ikke redd for å øke 10kg i slengen i noen øvelser. Smiley Er ikke energien bra, velger jeg oftest den lavere vekta. Har fungert utmerket så langt dette. Ligger fremdeles på 15-20 total reps i de fleste øvelser, men har nå introdusert et andre RP-sett på noen øvelser. Fungerer dette bra, er neste trinn static holds.  Smiley

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Doggcrapp
« #86 : 08. mars 2005, 21:53 »
Tror faktisk jeg hadde senket totalt antall rep før jeg hadde godt på statics hadde jeg vært deg.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Doggcrapp
« #87 : 08. mars 2005, 21:55 »
Tror faktisk jeg hadde senket totalt antall rep før jeg hadde godt på statics hadde jeg vært deg.

Tenkte ikke å begynne med statics før jeg er på 11-12-13 reps totalt...

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Doggcrapp
« #88 : 08. mars 2005, 21:57 »
Høres fornuftig ut ja. Tror du får mer ut av statics holds når du beveger deg opp på slike vekter og faktisk MÅ jobbe beinhardt for å holde den. Statics er vondt, bare så du er klar over det..... biggrin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!