Skrevet av Emne: noen som KAN rygg her??  (Lest 2749 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: noen som KAN rygg her??
« #15 : 01. februar 2005, 09:55 »
Men skulle jeg valgt noe som var optimalt for å bygge best mulig rygg, er jeg slett ikke sikker på om markløft hadde vært med i programmet en gang......

Overraskende at det kommer fra deg. Forklar. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: noen som KAN rygg her??
« #16 : 01. februar 2005, 12:52 »


Overraskende at det kommer fra deg. Forklar. Smiley

Har ingen dypere forklaring på det annet enn at jeg  synes stangroing i ulike varianter er en langt viktigere øvelse. Koblet med f.eks tung nedtrekk/chins, hantelroing, T-bar tror jeg det er en mer fruktbar øvelse å satse på som hovedingrediens.

Markløft er en super generell styrke- og masseøker, men spesifikt for rygg synes jeg ikke nødvendigvis den er så avgjørende. Dette kan nok alikevel være noe individuelt mht struktur.....
Nedre rygg (ryggstrekkere) og traps tar den jo meget godt på uansett, men problemet er at dersom en skal kjøre den seriøst så går den på reell bekostning av å kunne inkludere en skikkelig roøvelse og det er jo ikke noe særlig synes jeg dah......
Jeg for min del kjører den som en "oppvarmingsøvelse" dersom jeg kjører den på en rein ryggdag. Og kun "all-out" dersom jeg kjører den separat for nedre rygg sammen med bakside lår.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: noen som KAN rygg her??
« #17 : 01. februar 2005, 12:56 »
men problemet er at dersom en skal kjøre den seriøst så går den på reell bekostning av å kunne inkludere en skikkelig roøvelse og det er jo ikke noe særlig synes jeg dah......

Vet ikke om jeg helt skjønner hvor du vil her. Er ikke det bare å legge mark til slutt da.... ?? KJører alltid mark til slutt selv, nettopp fordi det tar "piffen" ut av en.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: noen som KAN rygg her??
« #18 : 01. februar 2005, 12:59 »


Vet ikke om jeg helt skjønner hvor du vil her. Er ikke det bare å legge mark til slutt da.... ?? KJører alltid mark til slutt selv, nettopp fordi det tar "piffen" ut av en.

Å kjøre mark til slutt synes jeg ikke noe særlig om rett og slett. Da er jeg for min del normalt så mør i kroppen at det er lite å gi på en såpass krevende øvelse......
Jeg sier for øvrig ikke at makløft er en dårlig øvelse - tvert i mot - jeg mener bare at det er andre øvelser som er viktigere dersom en skal velge èn øvelse som ryggfavoritt...........
Mine to favoritter i såmåte er; stangroing og chins/tung nedtrekk


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: noen som KAN rygg her??
« #19 : 01. februar 2005, 13:01 »
Favorittmessig er vi jeg ganske enig da. Det skal sies. Smiley

Men da har du fordelen med DC da vet du Tric, rotere på øvelsene.... Wink
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: noen som KAN rygg her??
« #20 : 01. februar 2005, 13:06 »
Favorittmessig er vi jeg ganske enig da. Det skal sies. Smiley

Men da har du fordelen med DC da vet du Tric, rotere på øvelsene.... Wink

Jeg roterer masse jeg serru - no problemo..... Det jeg kan si etter å ha kjørt markløft litt fra og til, men til tider ganske seriøst er at den nok aldri har gitt meg så mye på hverken ryggstrekkere eller lats.
Det den definitivt har en bra effekt på mht min kropp er trapsen min, og det er jo en effekt en ikke skal kimse av. Men det skal innrømmes at jeg ikke repper ut på mer enn maks 200-210, og normalt rett under 200, og det er muligens litt snaut mht å få bygd noe seriøst på denne svære kroppen.......


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget KentAndré

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 920
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 920

SV: noen som KAN rygg her??
« #21 : 01. februar 2005, 23:45 »
Personlig så er markløft den øvelsen jeg både hater, og liker best!

Hater, fordi den er sinnsykt slitsom (iallefall for meg som er så liten og svak...)

Liker, fordi det er ingen øvelse som jeg er mer fornøyd med å være ferdig med, samtidig som jeg virkelig kjenner at jeg har trent!!

Ved siden av markløft, så er nedtrekk (front, bredt grep) og t-bar roing mine favoritter på ryggen!!

Utlogget yates

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

  • N P N G
SV: noen som KAN rygg her??
« #22 : 02. februar 2005, 17:10 »
her er jeg i noenlunde samme båt som tricepsman, stangroing er den ultimate ryggøvelsen for meg (selv om jeg må innrømme at jeg også har inkludert mark i opplegget mitt).

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!