Skrevet av Emne: Røyking  (Lest 4639 ganger)

Utlogget Ostreicher

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Røyking
« #15 : 28. januar 2005, 18:00 »
Oppsummering: ikke røyk (kanskje ikke tidenes mest kontroversielle nyhet, men...).

Mener å huske at jeg har hørt den før også Grin men er vel ikke alene om den. Og, nei, jeg er IKKE røyker, og JA, jeg så hva som sto i parantes Smiley

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Røyking
« #16 : 28. januar 2005, 23:56 »
Kanskje et teit spm, men får man generellt økt puls ved røyking? Var nemlig på legevakten i dag pga en forkjølelse som ikke vil gi seg, legen syns jeg hadde unormalt høyt puls og spurte derfor om jeg røykte - noe jeg da ikke gjør så klart, men har astma ( noe som ikke akkurat hjelper når man blir syk Tongue).
Syns selv at jeg har generellt høy puls selv når jeg ikke er syk, men har aldri fått beskjed om høyt blodtrykk f.eks :/

Kan astma ha samme negative effekt på glukosetoleransen som røyking ? Sad

Baah: Ref utdraget ditt: Man skal ha noe slimdannelse i lungene - det har nemlig som oppgave å fange opp støv og skit ,mens ciliene sørger for at slimet skyves opp og ut av lungene. det som derimot skaper problem er om dette slimet tørker og blir seigt  og selvsagt unormalt forøket slimdannelse- da kan ikke ciliene gjøre jobben sin osv osv.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Røyking
« #17 : 29. januar 2005, 00:04 »
Kanskje et teit spm, men får man generellt økt puls ved røyking? Var nemlig på legevakten i dag pga en forkjølelse som ikke vil gi seg, legen syns jeg hadde unormalt høyt puls og spurte derfor om jeg røykte - noe jeg da ikke gjør så klart, men har astma ( noe som ikke akkurat hjelper når man blir syk Tongue).
Syns selv at jeg har generellt høy puls selv når jeg ikke er syk, men har aldri fått beskjed om høyt blodtrykk f.eks :/

Kan astma ha samme negative effekt på glukosetoleransen som røyking ? Sad


Man faar generelt oekt puls ved roeyking, ja, ofte saa mye som 10-15 ekstra slag i minuttet. Stoffskifte/energiomsetning er oekt med ca. 10% hos roeykere, og noe av dette skyldes oekt hjerteaktivitet. Av samme grunn gar mange opp i vekt etter roeykeslutt - da reduseres energiomsetningen med 10%.

Astma kan gi oekt puls, men oftest kun under anfall av tungpust. Andre ting som kan gi oekt puls:
*Daarlig form
*Lite trening, spesielt utholdenhetstrening
*Overvekt/fedme
*Mye kaffedrikking og alkohol
*Angst/nervoesitet
*Kronisk sykdom

Normal puls er forresten mellom 60 og 100. Personer i spesielt god form kan ha lavere puls.

Astma har ikke samme negative effekt paa glukosetoleranse som roeyking nei.

H
Erfaring er den talentløses trøst

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!