Skrevet av Emne: Singel eller kjærste?  (Lest 227589 ganger)

Utlogget Rez

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • KALLISTI
Sv: Singel eller kjærste?
« #975 : 22. juli 2010, 15:34 »
Honnør for denne gitt Smiley

kone,hus,unger,hageflekk og hund?? <-- FAEN så kjedelig sier bare jeg....


Nei jeg skal nok klare å bli lykkelig gift engang (om det fins noe mannfolk som tørr,haha)
Masse unger, og husmorsbil og "det lykkelige" liv blir det aldri.....
Folk er for opptatte av det "normale" og at man skal være så inn i helvette LYKKELI framfor alle og enhver man med å kunne VISE hus og unger,flott hage osv så alle kan se hvor fint man har det ilag, at man glemmer av å faktisk VÆRE det.....

Nei folk får leve i sine bobler av "lykke", jeg går ut og trekker frisk luft istede!

Been there done that, såe derfor jeg kan bastant si at det livet ikke er noe for meg.

Hus kan jeg ha, unger kan jeg ha, bikkje kan jeg ha, men ikke i den settingen som du nevner. Min bikkje er langt ifra noen familiehund som man setter i en godstol i det store flotte huset på landet og venter på at ungene skal ville ta han ut i hagen og leke med han...

Vi er alle forskjellige, og er lykkelige i forskjellige settinger, men det å late som eller innbille seg at man er lykkelig i det som normalsamfunnet mener er definisjonen på et bra familieliv (som er skremmende lik den settingen du ramsa opp som "lykke") er det tragisk mange som gjør.... og bitene av det plukker jeg opp hver dag på jobben min bl.a.

Så lykke til med det livet du Wink

Her så jeg sjansen min til å komme med en annen variant av denne.
Sett at noen har levd såpass "unormalt" at det normale og all dets forutsigbare kjedsommelighet er en trygghet og alle de rutinene som hører til er håndfaste holdepunkter. At det du beskriver som "feilaktig lykke" faktisk fungerer som en hærlig avslappende motpol til den turbulensen og utryggheten som var?
Det finnes tragisk mange mennesker som på tross av indre kaos på død og liv tilpasser ansiktet sitt utad til det de tror folk vil si og tro og mene. De flyr rundt og rydder og vasker nærmest manisk for å ha det pent og strøkent rundt seg, men om du ser på de i to sekunder så ser du at de holder på å drukne. Jeg vil tro at det er mange av disse du jobber med til daglig. (og flere såklart).

De du derimot ser litt mindre til er sånne som meg. Og min familie Smiley Jeg elsker det forutsigbare kjedlige livet mitt og alle de trivielle daglidagse opp og nedturene det har å by på. En samboer jeg elsker, en nydelig datter på 4 mnd og to katter med hver sine ubeskrivelige personligheter. For mange er dette uutholdelig. For meg er det en milepæl og et symbol på hva du kan få til i livet om du bare går inn for det. Jeg har for inntil 4 år siden 10 år bak meg som sprøytenarkoman med dertilhørende overdoser, dødsfall blant venner, trusler, stjeling, dealing, forfalsking av resepter, heleri, distansering fra familie og gamle venner etc etc etc + alle de klisjeene som hører med. Så jeg tar dette livet anyday over det jeg levde før Smiley Kjedelig? fucks sake, yes! Trygt, givende, utfordrende på mange plan, stabilt og ustabilt ettersom og alt det der? That too Smiley Og sist men ikke minst, selv om nattesøvnen ikke er helt up to par og kosten av og til viker for noe mer praktisk så får jeg dyrket lidenskapen til å bygge fordet om. Så kort oppsummert...er dette lykke? Nei. Lykke er en følelsesmessig tilstand som ikke lar seg beskrive med ord og de som prøver å ramse opp lykke kan sutte på stumpen min Smiley Alt de kommer med er hva de tror kan gi de det de oppfatter at lykke skal være for de. Er lykke å jage etter stadig nye ting, eller er det å være tilfreds med det man har? Er det stusselig å være tilfreds med det man har? Hvorfor må man til stadighet ha mer mer mer? Mer av hva? mer følelser av den gode sorten? eller midnre av de kjipe? Mer ting og tang? Mer mer mer og mer søken etter noe de ikke vet hva er, men hele tiden prøver å gripe fatt i. Kortivarige som langvarige gleder. At de gidder Smiley
Hva skjedde med å slappe av å nyte det man har? Smiley Smiley

Slutter her før jeg sporer mer av Tongue

Utlogget Carl-Erik

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 922
  • Honnør: 283
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 922

  • Tren, spis og vær glad.
Sv: Singel eller kjærste?
« #976 : 22. juli 2010, 15:56 »
Vi er alle forskjellige, og er lykkelige i forskjellige settinger, men det å late som eller innbille seg at man er lykkelig i det som normalsamfunnet mener er definisjonen på et bra familieliv (som er skremmende lik den settingen du ramsa opp som "lykke") er det tragisk mange som gjør.... og bitene av det plukker jeg opp hver dag på jobben min bl.a.
Så lykke til med det livet du Wink

Kan ikke se at jeg ramset opp noe sted hva som regnes som "lykke". Det er et gigantisk tema jeg ikke vil gå inn på i et forum hvor folk pirker i detalj borti alt en skriver.

Jeg er helt innerforstått med at "hus, kone, unger" ikke er et enkelt eller problemløst liv. Men det er heller ikke hva jeg mente. Sa simpelt nok bare at det er noe jeg på sikt har lyst på. Håper ikke jeg er den eneste.
Jeg tror det er mange som bevisst velger å ikke leve ett slikt liv, ikke nødvendigvis fordi de ikke vil, men fordi de ikke får det til. Eller tror de ikke får det til, så de lar være å i det hele tatt satse. At de nettopp er for redde for de problemene du sikkert jobber med og tar dem på forskudd. (Sosionom?).
Merk at jeg skriver "mange" og ikke "alle".
Jeg har selv hatt 4 års samboerskap og er for tiden singel. Synes absolutt ikke man på død og liv må gifte seg og få unger fordi det er hva som er "forventet". Da ville jeg hatt det for lenge siden.

Men jeg er åpen for det når tiden er inne og jeg har funnet den rette. Når eller om dette skjer vil skjebnen avgjøre, hehe.

Det viktigste av kosttilskudd i pakke til redusert pris.
http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/carl-eriks-basispakke

Blogg og bilder:
http://gulliksenblogg.blogspot.no

Utlogget Rampus

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 56

Sv: Singel eller kjærste?
« #977 : 22. juli 2010, 21:12 »
Folk er forskjellige, og tror ikke at de single er mer lykkelige en de som har familie. Har venner som er single og ikke har barn og de sier at de kunne ønske at de hadde familie de også.
Ikke bare stas å være alene når andre har familie de kan være sammen med  i helger, ferier, ved feiring av diverse ting osv osv.
Å være fri og frank resten av livet tror jeg heller ikke mange synes virker givende, og som oftest være 5. hjulet på vogna når du er med venner som har kjæreste/ektefelle ol.
Noen trives sikkert fint med å være  alene og det er jo fint for dem da.  Smiley

Jeg har vært samboer/ gift i snart 20 år ,2 barn ,katt, hus og båt, og ville i hvertfall aldri ha vært foruten barna mine og mannen min.
....han har foresten høy muskelmasse og lav fettprosent Wink , så noen har tid til familien selv om de trener mye og har egne hobbyer Wink
Vi koser oss sammen, trener sammen, gjør ting med ungene (de er tenåringer nå, så en får mer tid til hverandre igjen).
Men vi drar også på turer hver for oss, han på fisketur med gutta og jeg på jenteturer til utlandet, og ellers så drar vi hver for oss på besøk til kompiser/venninner Smiley
Må ikke være kjedelig fordi man har skaffet seg familie, det er jo hva man gjør det til selv.
Og livet er ikke en dans på roser og lynende forelskelse hele livet, det går opp og ned og det må man jo regne med.
Mange utfordringer når man har fått en familie,  og jeg er lykkelig i et sånt familieliv og later ikke som jeg er det, og kjedelig er det hvertfall ikke.
Jeg ville aldri vært foruten denne familien Wink

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Singel eller kjærste?
« #978 : 22. juli 2010, 21:46 »
Hoho, her va det jaggu mange som skrev usannsylig lange "kjedelige" svar Cheesy
Så herlig at min provisjon, fikk dere litt provoserte og at denne tråden livnet litt til. Nesten så jeg må holde for mitt aldeles nydelige tryne så jeg ikke blir skada av all gnistre som sprakler her  woot

Nei jeg syns ikke singellivet er herlig, langt derifra.
Det å kunne ha en fast mann å pule når jeg kommer hjem fra jobb, når jeg har laga mat, mens jeg ser på film, i garderoben på gymmen, i bilen.... jah som jeg kan legge meg med ryggen til og vite at han er der uansett hvor mye jeg bruker han *ler litt*, så er jeg overlykkelig.

MEN vi er alle forskjellige, takk og lov vi er det, ellers hadde jeg vært arbeidsløs Cheesy Cheesy *ler litt mer*
PS, jeg er satans alvorlig bestandig, irl også. menst alvorligste personen ever. Og husk at jeg er nordlenning, vi nordlenninger smører ALDRI ekstra på våre meninger Wink

Ikke si det til dama, men her ble jeg nesten litt fristet til å foreslå et kompromiss. Jeg vet ikke om det er tilfelle, men jeg går ut ifra at du ikke er så glad i høy-BMI-gutter. Som du vet så er ikke jeg så glad i tatoveringer, men forslaget mitt, som jeg var litt fristet på, var at du kunne godta magen min og jeg tatoveringene dine. For da tror jeg faktisk vi to kunne vært ganske lykkelige sammen uten at vi hadde trengt å vise det Smiley Jeg liker heller ikke slike A4-liv der lykke er å gjøre det samme som alle andre som prøver å vise at de er lykkelige. Nesten alle er slik at de vil imponere slekt og venner med hvor lykkelige de er ; man må ha fått det til på den måten som de vet er andres kriterier for lykke for å ikke føle seg mislykket. Slik er ikke vi to, tror jeg, Blodsrit Smiley

Ble en smule rørt her Gilberg! Utrolig godt det er to av oss i denne verden, for jeg tror den blir bedre av sånne som oss  biggrin
PS vil ikke ha på meg at jeg elsker mannfolk med lav fett% for det blir faktisk litt feil i å med jeg er en fjellklatrer av natur og trenger fjell til å støtte meg på i hverdagen og fjell å bestige når lysten slår til,hoho

Utlogget dropme

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 157

  • Hvordan ble Hercules og Zeus så atletiske?
Sv: Singel eller kjærste?
« #979 : 23. juli 2010, 02:07 »
Når man er ute osv er det perfekt og være singel, men helt ærlig.. alt av annet tid vil du bare ha en å prate med og være sammen med hele tiden Wink
Finne en du er 100 % komfertabel med og stoler på hverandre.. selv om jeg sliter med å stole på jenter
Går ned i vekt, bygger muskler!
Besøk profilen min da vel, trenger alt av støtte!

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99314.msg1652849#msg1652849 Trenger veldig hjelp nå!

Utlogget wiber

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 162
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 162

Sv: Singel eller kjærste?
« #980 : 23. juli 2010, 02:13 »
ikke tenk på det mann, bare ta ting så det kommer, og om du finner ei alt klaffer med så kjører du på Wink
19 år http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106328.msg1603082;topicseen#new

er forøvrig bare feit&stygg&dum


the only thing holding you back is yourself-Branch Warren

Utlogget Stumpen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 127

  • Strong & Juicy
Sv: Singel eller kjærste?
« #981 : 03. august 2010, 21:37 »
synes det var sykt hardt i begynnelsen da det var slutt med typen .Har brukt lang tid på å "finna" meg sjøl igjen.
Men nå begynner ting å lysne opp.Jeg trener-og stortrives med det-må si det er en av tinga som har gjort det hele litt  enklere,ble i så godt humør og var sliten om kvelden-la meg til å sove istedet for å tenke for mye.

Og så liker jeg å diddla hjemma..aleina:)høre musikk,lese,synga,dansa i stuå til teit jentemusikk o.l..hehe:)

Men savner såklart å ha ein armkrok å være i.Og kos:)

Utlogget Steven Seagal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Sv: Singel eller kjærste?
« #982 : 03. august 2010, 21:46 »
Kjøp deg en oppblåsbar Ken, da får du både en armkrok og kos.

Og det beste av alt, han glemmer aldri å legge ned dosetet!
You know I like your style, I really do.

Utlogget Stumpen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 127

  • Strong & Juicy
Sv: Singel eller kjærste?
« #983 : 03. august 2010, 22:20 »
Kjøp deg en oppblåsbar Ken, da får du både en armkrok og kos.

Og det beste av alt, han glemmer aldri å legge ned dosetet!

Forstår det slik at du har slått deg til ro med ei oppblåsbar dukke? Flott det.....Wink

Nei-vil heller ha ein skikkelige mann eg;)Plastic is not that fantastic;)

Utlogget Carl-Erik

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 922
  • Honnør: 283
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 922

  • Tren, spis og vær glad.
Sv: Singel eller kjærste?
« #984 : 03. august 2010, 22:48 »
Jeg husker alltid dosetet Wink

Det viktigste av kosttilskudd i pakke til redusert pris.
http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/carl-eriks-basispakke

Blogg og bilder:
http://gulliksenblogg.blogspot.no

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Singel eller kjærste?
« #985 : 03. august 2010, 23:08 »
Er det noen her som har en singel kjæreste?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Singel eller kjærste?
« #986 : 03. august 2010, 23:09 »
Og så liker jeg å diddla hjemma..

Jeg også. Alle steder egentlig.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Steven Seagal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Sv: Singel eller kjærste?
« #987 : 04. august 2010, 00:30 »
Jeg husker alltid dosetet Wink

Men, er du oppblåsbar?
You know I like your style, I really do.

Utlogget Carl-Erik

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 922
  • Honnør: 283
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 922

  • Tren, spis og vær glad.
Sv: Singel eller kjærste?
« #988 : 04. august 2010, 07:57 »
Men, er du oppblåsbar?
Er mottagelig for en "blow" i det minste.

Det viktigste av kosttilskudd i pakke til redusert pris.
http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/carl-eriks-basispakke

Blogg og bilder:
http://gulliksenblogg.blogspot.no

Utlogget babuShka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 300
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 300

Sv: Singel eller kjærste?
« #989 : 04. august 2010, 08:07 »
haha =p
Nei usj, å komme seg ut av et forhold va rnoe av det verste. Men idag så må jeg si at jeg liker å være singel. Satser på å en dag slå meg ned med en jeg faller for, men frem til da så er singellivet fint. Også morsomt å se eksens nye forhold gå rett i dass.. Wink
5x5 Stronglifts
For engasjerte mennesker er ingenting umulig.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!