Skrevet av Emne: Mulig å se sunn ut, men egentlig er man usunn?  (Lest 1169 ganger)

Utlogget ::sb::

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24

Mulig å se sunn ut, men egentlig er man usunn?
« : 31. januar 2005, 09:56 »
Er det mulig å se bra ut, se sunn ut, men egentlig har man åreforkalkning, høyt kolesterol og andre livsstilsykdommer? Motsatt, er det mulig å se skikkelig dass ut. Feit og pløsete, men egentlig ha en sunn kropp?

Etter å ha sett Tjukkholmen og Super Size Me, så ser det ut som om det er vektøkning eller -nedgang som er sammenhengen. En usunn og feit kropp, som spiser sunt og trener får bedre og bedre helse. En trimmet og slank person som hiver i seg kun mat fra McDonalds får dårligere og dårligere helse. Og Nettavisen http://pub.tv2.no/nettavisen/helse/article337561.ece skriver i dag om hver tiende danske tenåring lever så usunt at de blir åreforkalket.

Dette virker jo litt opplagt i disse tilfellene. Men om man ikke gjør spørsmålet så enkelt. Hva om man ser nesten skrapet ut, passe lav fettprosent og trener tre-fire ganger i uka. Ville denne personen kunne ha en usunn kropp, hvis kostholdet ikke er tipp topp? Eller vil treningen gjøre kål på McDonalds maten? Eller vil man se mer og mer usunn ut, og det vil være en sammenheng mellom hvor sunn man ser ut og hvor sunn man egentlig er.

Spørsmålet er jo relevant for de fleste her på forumet som bulker. Mer relevant for de som bulker mer usunnt enn andre  Wink

Grunnen til at jeg stiller meg selv (og dere andre) dette spørsmålet er at jeg blir litt provosert rundt lunsjbordet når småfeite folk, som kanskje har tatt ei treningsøkt denne uka, mener de har en sunn kropp. Viktigste er jo ha en sunn kropp, men de er ikke så jålete på hvordan de ser ut.
-=rYp=-

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!