Skrevet av Emne: Doping  (Lest 70698 ganger)

Utlogget Jo1

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

SV: Doping
« #15 : 01. februar 2005, 14:40 »
Så vist vi regner det er litt over 10 millioner personer mellom 16 og 18 år.
Hvor mange av disse tror dere trener aktivt? 1/10 kansje?

Tror nok det er flere som trener i usa, veldig mange som spiller amerikansk fotball har jeg inntrykk av(i alle fall i noen delstater), og med amerikansk fotball er vel styrketrening en selvfølge

Utlogget Banned4Life

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 219

  • Sweet Dreams
SV: Doping
« #16 : 01. februar 2005, 14:42 »
Svar til Yates:

Problemet er at alt for mange ungdommer kaster seg ut i dopingverdenen uten å ha peiling på hva de tar, hvordan de tar det eller bivirkningene. Slik som alle de som kjøper (xxxxxxxx) uten og tenke på at de trenger (xxxxxxxx) for å unngå bitchtits og alt det andre jævelskapen som følger med steroider. Vist det hadde vert mere kampanjer (Les: Objektive kampanjer, ikke de subjektive "du får liten tiss" som NSF kjører) rettet mot doping. Og mer opplysning om bivirkninger på treningstudioene og i kroppsbyggermiljøene hadde det kansje hindret en del av nybegynnerne i og begynne.
Member of Treningsforum!
I don't care if i die, as long as they bury me in a fucking big box

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Doping
« #17 : 01. februar 2005, 14:47 »
Forebyggende arbeid kunne nok vært gjort mye mye bedre, og ikke minst mer gjennomtenkt. Men faktumet er uansett at i samfunnssammenheng så er problemet lite. Veldig lite også. Tenk på alle problemene alkohol skaper til sammenligning, og ikke minst koster samfunnet i året. For ikke å snakke om alle de som dytter i seg noen paracet hver eneste dag......

MEn for all del, dette er ikke et forsøk på å forhellige doping, på ingen måte, men man må se ting i perspektiv her også. Akkurat det er samfunnet utrolig dårlig til.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Banned4Life

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 219

  • Sweet Dreams
SV: Doping
« #18 : 01. februar 2005, 14:52 »
Forebyggende arbeid kunne nok vært gjort mye mye bedre, og ikke minst mer gjennomtenkt. Men faktumet er uansett at i samfunnssammenheng så er problemet lite. Veldig lite også. Tenk på alle problemene alkohol skaper til sammenligning, og ikke minst koster samfunnet i året. For ikke å snakke om alle de som dytter i seg noen paracet hver eneste dag......

MEn for all del, dette er ikke et forsøk på å forhellige doping, på ingen måte, men man må se ting i perspektiv her også. Akkurat det er samfunnet utrolig dårlig til.

Det er ikke alkoholen eller paracet'er som ødelegger Kroppsbyggingen. At alkohol og smertestillende medikamenter ødelegger mye er jeg 100% enig i. Men på dette forumet (vertfall denne tråden) gjelder Kroppsbygging og Fitness og det er verken alkohol eller paracet som ødelegger sporten, men dopen, anabole steroider.
Member of Treningsforum!
I don't care if i die, as long as they bury me in a fucking big box

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Doping
« #19 : 01. februar 2005, 14:54 »


Det er ikke alkoholen eller paracet'er som ødelegger Kroppsbyggingen. At alkohol og smertestillende medikamenter ødelegger mye er jeg 100% enig i. Men på dette forumet (vertfall denne tråden) gjelder Kroppsbygging og Fitness og det er verken alkohol eller paracet som ødelegger sporten, men dopen, anabole steroider.

Selvfølgelig !!! Jeg er da ikke dum heller.....

MEN, poenget mitt er hvorfor samfunnet genrelt bryr seg lite om dette, at kroppsbygging er å betegne som en bakgårdsidrett....

Strengt tatt er det ikke dopingen som ødelegger kroppsbyggingen, det er heller holdningene til folk !!!

Bare min mening. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Banned4Life

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 219

  • Sweet Dreams
SV: Doping
« #20 : 01. februar 2005, 15:04 »
Selvfølgelig !!! Jeg er da ikke dum heller.....
MEN, poenget mitt er hvorfor samfunnet genrelt bryr seg lite om dette, at kroppsbygging er å betegne som en bakgårdsidrett....
Strengt tatt er det ikke dopingen som ødelegger kroppsbyggingen, det er heller holdningene til folk !!!
Bare min mening. Smiley

Til dels enig med deg her. Jeg mener ikke (og har aldri gjort det) at doping i kroppsbyggingen var et sammfunnsproblem. Og mener at samfunnet bør heller bruke ressursene på andre problemer (alkohol og misbruk av smertestillende?). Men innad i miljøet mener jeg noe bør gjøres. Det virker som styrkeløfterne har klart det ganske bra (med sin avskrekkende propaganda). Tror ikke akkuratt det samme hadde funket på kroppsbyggere, vertfall ikke 16 åringene som er tøffere enn toget. Men muligens Kroppsbyggerforbundet (vist det finnes) og de store treningskjedene kunne gått i sammen for en kampanje mot doping?
Member of Treningsforum!
I don't care if i die, as long as they bury me in a fucking big box

Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
SV: Doping
« #21 : 01. februar 2005, 15:28 »


Men muligens Kroppsbyggerforbundet (vist det finnes) og de store treningskjedene kunne gått i sammen for en kampanje mot doping?

Noe av problemet her er vel at de store treningskjedene skyr alt som kan forbindes med kroppsbygging som pesten. Selv om de fleste "bygger" kropp på deres sentre. Ett slikt samarbeid vil de nok avfeie med engang, da de ikke vil assosieres med kroppsbygging på noen som helst måte.

Men at de kan lage en kampanje på egen hånd kan jo skje...




Ironisk nok:
Profilen er jo:
- tren hos oss, og unngå å få resultater.
 Hvem husker ikke:
- lykkelig rumpe
- blid mage
- "trent i 4 år, og like feit"
- o.s.v.


Men det har sikkert sin markedsføringsverdi.....
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Doping
« #22 : 01. februar 2005, 16:44 »
Fint at du setter fokus på dette, Scmutsige Bolos.

Du viser jo selv, ved å fremheve Treningsforums paragraf 4, at Treningsforum og andre internettforum som fokuserer på effektiv dopingfri trening og hvor dopingmidler og skadevirkninger likevel kan diskuteres på et generelt og nyansert grunnlag (uten oppfordringer til bruk!), kanskje er en av de beste forebyggende strategiene! Gode kunnskaper er det beste grunnlaget for sunn fornuft!  Smiley

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget 2MaZ

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 227
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 227

  • stress less
SV: Doping
« #23 : 02. februar 2005, 13:17 »
alle som vurderer AAS (noe dere IKKE burde), må ta seg en titt på denne filmen.

noe og tenke på .

sterkt jort av han å komme fram sånn...

http://steroidsviciouscycles.com/HTMLobj-1422/PhillipsWithPhotos2Win.html
MYE MAT + MYE VEKTER = MYE MASSE

Utlogget Banned4Life

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 219

  • Sweet Dreams
SV: Doping
« #24 : 02. februar 2005, 13:35 »
alle som vurderer AAS (noe dere IKKE burde), må ta seg en titt på denne filmen.
noe og tenke på .
sterkt jort av han å komme fram sånn...
http://steroidsviciouscycles.com/HTMLobj-1422/PhillipsWithPhotos2Win.html

Dust! Dette er skremme-propaganda. En sinnsykt subjektiv fremstilling av alt det negative med doping. Slike personer som mannen i intervjuet her ville sikkert sklidd ut uansett. Enten om det er doping, alkohol eller for den saks skyld smertestillende han brukte.  Du sier det er sterkt gjort av han og komme frem slik. Vist vi ser rundt oss i disse Aylar tider og idol tider (spesielt American Idol), hvor mange mennesker går ikke veldig langt for litt oppmerksomhet? Noe som denne saken gir han... Kan vi ikke prøve og holde denne diskusjonen på et objektivt nivå når det gjelder anti-doping. Så kan heller subjektiv skremmelsespropaganda bli der den er (hos styrkeløfterne)
Member of Treningsforum!
I don't care if i die, as long as they bury me in a fucking big box

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

SV: Doping
« #25 : 02. februar 2005, 16:32 »
Som vanlig i slike debatter blir det dratt fram ekstremtilfeller. f.eks er det ikke unormalt å lese i Vg at en mann som brukte steroider døde av hjertefeil, ERGO er det livsfarlig å bruke steroider. Nei, alt med måte sier nå jeg. Om man ikke overdriver bruken og vet hva man driver med så spiller man ikke med et "livsfarlig spill" slik skremselspropagandaen vil ha det til.
Når dette er sagt så mener jeg at doping i idrett er juks, men til eget privat bruk for å bli sterkere, se bedre ut og få bedre velvære syns jeg det er alright.
sjokk og vantro

Utlogget Jølsrud

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 397
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 397

SV: Doping
« #26 : 02. februar 2005, 16:46 »
Som vanlig i slike debatter blir det dratt fram ekstremtilfeller. f.eks er det ikke unormalt å lese i Vg at en mann som brukte steroider døde av hjertefeil, ERGO er det livsfarlig å bruke steroider. Nei, alt med måte sier nå jeg. Om man ikke overdriver bruken og vet hva man driver med så spiller man ikke med et "livsfarlig spill" slik skremselspropagandaen vil ha det til.
Når dette er sagt så mener jeg at doping i idrett er juks, men til eget privat bruk for å bli sterkere, se bedre ut og få bedre velvære syns jeg det er alright.

Det å bruke dop for hobbyens del er jo også ganske idiotisk. Er man så opptatt av hobbyen sin at man må bruke dop for å ha dety bra syntes jeg nesten man kan begynne med noe annet.
Konebanker og totalonanist

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Doping
« #27 : 02. februar 2005, 17:38 »
Bra at diskusjonen faktisk går generell og greit her... For ikke lenge siden, ble en fotballspiller i 8de divisjon tatt i doping i norge... sjekk antidoping.no ... i 8-divisjon!!! (tror faktisk det var så latterlig ille) Så nivå på utøver, hobby eller ikke hobby er ikke avgjørende for hvem som bruker as. Steder som TF kan være med på å fortelle at det ikke er nødvendig med stikk for å bli god. Men uten skremselspropaganda og overdreven sensur. Smiley

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
SV: Doping
« #28 : 02. februar 2005, 20:51 »
Bra at diskusjonen faktisk går generell og greit her... For ikke lenge siden, ble en fotballspiller i 8de divisjon tatt i doping i norge... sjekk antidoping.no ... i 8-divisjon!!! (tror faktisk det var så latterlig ille) Så nivå på utøver, hobby eller ikke hobby er ikke avgjørende for hvem som bruker as.

Kan hende han var en kroppsbygger som spilte fotball da. Er jo aldri godt å vite Smiley
Men er enig med deg uansett, klart at det ikke bare er "profesjonelle" som bruker doping.

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

SV: Doping
« #29 : 02. februar 2005, 20:55 »


Det å bruke dop for hobbyens del er jo også ganske idiotisk. Er man så opptatt av hobbyen sin at man må bruke dop for å ha dety bra syntes jeg nesten man kan begynne med noe annet.
Det er mange som sliter skikkelig med å legge på seg muskelmasse, alle er ikke så heldige og har gode gener vet du. Hvis de vil ta litt testosteron tilskudd for å oppnå mye bedre resultater enn det de kunne klart uten, så ser jeg ikke noe problem i det.
Sitat
sjokk og vantro

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!