Skrevet av Emne: Kenneth Tallqvist avstengt for doping  (Lest 6450 ganger)

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
SV: Kenneth Tallqvist avstengt for doping
« #30 : 04. februar 2005, 23:57 »

skrur på pedantmodus:
du mener vel omvendt ?
oljebaserte produkter (depot injeksjoner) er laget for å vare lenge.
at vannbaserte testosteronprodukter til injeksjon har en kort halveringstid er jeg enig i.

http://www.british-bodybuilding.co.uk/Half_Life.shtml
http://www.steroid.com/halflife.php
http://www.steroid.com/detect.php


Kan ikkje sjå at eg hadde feil nei.

Halflife og detectiontime er nok forskjellig.  Dei som blir tat på prohormoner, blir ikkje tatt på forhøyet testoverdier, men på sporstoffer..
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
SV: Kenneth Tallqvist avstengt for doping
« #31 : 05. februar 2005, 00:35 »


Kan ikkje sjå at eg hadde feil nei.

Halflife og detectiontime er nok forskjellig. Dei som blir tat på prohormoner, blir ikkje tatt på forhøyet testoverdier, men på sporstoffer..

Jo du tar generellt feil.
De intramuskulære "stoffene" har som oftest lengst halveringstid OG lengst sporingstid.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
SV: Kenneth Tallqvist avstengt for doping
« #32 : 05. februar 2005, 03:50 »

Jo du tar generellt feil.
De intramuskulære "stoffene" har som oftest lengst halveringstid OG lengst sporingstid.

Kan du gi eksempel på dette?Huh??
Då med unntak av oljebaserte steroider så klart..
Hvilket Oralt steroid skulle i såfall ha kortere sporingstid enn f. eks. testo prop.?
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Kenneth Tallqvist avstengt for doping
« #33 : 05. februar 2005, 09:53 »


Kan du gi eksempel på dette?Huh??
Då med unntak av oljebaserte steroider så klart..
Hvilket Oralt steroid skulle i såfall ha kortere sporingstid enn f. eks. testo prop.?

Alt jeg har lest tidligere har indiktert at oljebaserte har hatt lenger sporingstid. Imidlertid overhørte jeg for et par år siden en diskusjon hvor bl.a. en tidligere øst-europeisk landslagstrener (ikke i styrkeløft men en ennen idrett) deltok. Han hevdet at test prop kunne brukes helt opp til 4 dager før man ble testet uten å bli tatt, mens sporingstiden for orale var minimum 2-3 uker.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Kenneth Tallqvist avstengt for doping
« #34 : 05. februar 2005, 12:20 »


Kan du gi eksempel på dette?Huh??
Då med unntak av oljebaserte steroider så klart..
Hvilket Oralt steroid skulle i såfall ha kortere sporingstid enn f. eks. testo prop.?

Nå drar du frem kun en ting da, prop har en sporingstid så vidt jeg vet på noen uker (dose-avhengig). Du får testo-tabletter (susp.) som er ute etter noen timer..... så det er mye forskjellig her....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
SV: Kenneth Tallqvist avstengt for doping
« #35 : 05. februar 2005, 23:34 »


Kan du gi eksempel på dette?Huh??
Då med unntak av oljebaserte steroider så klart..
Hvilket Oralt steroid skulle i såfall ha kortere sporingstid enn f. eks. testo prop.?
Eksemlet du angir, er et unntak.
Ditt utsagn var:"No er det vel slik at dei stoffer som har kortast levetid, er som regel dei som ein tar intramuskulært. "

Det stemmer ikke, på generellt grunnlag. (http://www.steroids101.com/detecting.htm)(http://www.steroidtips.com/detection.htm)
Disse skal selvfølgelig taes med noen klyper salt, men kan gi generelle indikasjoner
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
SV: Kenneth Tallqvist avstengt for doping
« #36 : 06. februar 2005, 04:34 »

Eksemlet du angir, er et unntak.
Ditt utsagn var:"No er det vel slik at dei stoffer som har kortast levetid, er som regel dei som ein tar intramuskulært. "

Det stemmer ikke, på generellt grunnlag. (http://www.steroids101.com/detecting.htm)(http://www.steroidtips.com/detection.htm)
Disse skal selvfølgelig taes med noen klyper salt, men kan gi generelle indikasjoner

For å seie det heilt enkelt, om du var ein person som vart doping testa gjevnlig, så ville dei aller fleste kjørt på med intramuskulære midler. Ifølge dei kilder eg har, som uheldigvis konkurerer på svært høgt nivå intenasjonelt (fra tiligare østblokk land selvføgeilig) Så har testo prop. ein sporings tid på 3 til 4 dager....

Eksemlet du angir, er et unntak.
Ditt utsagn var:"No er det vel slik at dei stoffer som har kortast levetid, er som regel dei som ein tar intramuskulært. "

Det stemmer ikke, på generellt grunnlag. (http://www.steroids101.com/detecting.htm)(http://www.steroidtips.com/detection.htm)
Disse skal selvfølgelig taes med noen klyper salt, men kan gi generelle indikasjoner

Eg vil fortsatt påstå at dei steroider som har kortast sporingstid, (kansje eg har forkalrtr meg litt utydelig her),  generelt sett er intramusklære steroider....... ikkje att alle intramuskulære steroider, har kortast sporingstid..... for da kan du finne mange unntak, som f.eks oljebaserte steroider.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
SV: Kenneth Tallqvist avstengt for doping
« #37 : 06. februar 2005, 04:48 »
Dette er jo egentlig fullstendig uten betyding. Det einast eg ville seie om Kenneth sin sak er at, om han skulle være tatt for små mengder for orale stroider, så kan det finnes ein grunn til å sjekke nøyare, og forhåpentlig vis, har det har skjedd ein feil.
For eg har hatt stor tru på Kenneth, og har alltid trudd han var rein...... Men skulle han være tatt for ett Intramusklært steroid, så vi eg nok ha veldig mykje større problem med å tru på forklaring/bortforkalinga hans, eller rettare sagt, eg vil ikkje tru på den........
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Kenneth Tallqvist avstengt for doping
« #38 : 06. februar 2005, 14:29 »


For å seie det heilt enkelt, om du var ein person som vart doping testa gjevnlig, så ville dei aller fleste kjørt på med intramuskulære midler. Ifølge dei kilder eg har, som uheldigvis konkurerer på svært høgt nivå intenasjonelt (fra tiligare østblokk land selvføgeilig) Så har testo prop. ein sporings tid på 3 til 4 dager....


Dette stemmer ikke, med mindre du kjører ekstremt lave doser. Normal sporingstid for testo prop. er 2 uker, men dette vil selvsagt være ekstremt doseavhengig. Man tester jo tross alt bare nivået, forekomsten av metabolitter er jo ikke til stede her som med f.eks. andre midler - det er jo det som gjør at "avleiringer" av andre typer steroider har vedlig mye lengre sporingstid.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Kenneth Tallqvist avstengt for doping
« #39 : 07. februar 2005, 08:35 »
Jeg for min del har levd i en tro om at det er lite vits i å dope seg dersom en går klar av en test på konkurransedagen jeg dah. Er ikke mye av vitsen borte dersom det som gjør en sterkere er "helt" ute av systemet da?? Itte veit je.....
De styrkeløfterne jeg har kjent opp igjennom som har dopa seg har i allefall ikke vært mye til karer når de har vært av, sammenlignet med når de var på liksom..... Men det er jo marginaler det dreier seg om, så om en får opp 5 kilo mer enn om en hadde vært rein hele tida så er jo det noe også seff......

Leita for øvrig litt på mårrakvisten, etter å ha lest det over, og fant i allefall teksten som sitert under. Er vist noe som var/er veldig populært blandt styrkeutøvere som testes, men muligens slike som ikke risikerer å få dem hjem på døra liksom... x'a ut navnet, men den som er nysgjerrig finner jo fort ut hva det er lell...

"xx enjoys a great popularity since it is quickly broken down by the body and the metabolites are excreted relatively quickly through the urine. The often-posed question regarding how many days before a test xx can be taken in order to be "clean" is difficult to answer specifically or in general. We know from a reli-able source that athletes who only take xx as a steroid and who, in part, take dosages of 10- 15 tablets/day, have discontinued the com-pound exactly five days before a doping test and tested negative. These indications are supported by the fact that even positive urine analyses have rarely mentioned the names xx or xy"


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!