Skrevet av Emne: Rygg øvelser  (Lest 7274 ganger)

Utlogget Puslete-bob

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 81

  • harry bernt
SV: Rygg øvelser
« #15 : 08. februar 2005, 21:30 »
hei.

sånn som du sier men bryst fredag å tricps samtidig da eller som du sa i en tidligere post.
Pluss at det blir gåing i bra tempo 3-4dager ellers tru e, eventuelt på de samme dagene som jeg trener det andre da.

apropo rygg har ikke nedtrekk burde nok få ordnet meg noe sånn, koster ca 2k så jeg.

får vekt stang snart så kan vel kjøre knebøy da, hørtes ut som en interessang øvelse.
hvordan tar jeg den?

Jeg er også litt redd for at jeg kansje ikke spiser nok, er jo en ganske stor kar.
Har tatt bilder nå da, å skriv i ei bok så e kan dokumentere min fremgang..
etter at jeg begynte å spise skikkelig å gå turer og trene med vekter å sånn har jeg i alle fall blitt litt tynnere noe som jeg liker, MEN jeg er redd for at jeg ikke ska miste fett men muskler å det vil jeg jo ikke for da blir jo hele poenget mitt borte.

Men jeg har ikke som vane for å bli sulten i løpet av dagen.


Driver å vurdere kost tilskudd men usikker.
21 år
100 kg
180 høy

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: Rygg øvelser
« #16 : 09. februar 2005, 19:47 »
Få kostholdet ditt ned på papiret, og ikke sluntr unna noe! Den eneste du lurer er deg selv! Jeg ville prøvd å få noe fast du kan gå etter.

Skrive ned hvordan du kunne tenke deg å spise en dag. Proteinrike matvarer, med trege karbs og sunne fettkilder. Så regner du ut hvor mye proteiner, karbohydrater, fett og kcal du får i deg! (Ja, da må du frem med vekt og kalkulator. Du må veie alle matvarene og regne ut. Næringsinnholdet står sikkert på matvaren, viss ikke finner du det sikkert ut på nettet). Når du vet hvor mye proteiner osv du får i deg, da først finner du ut om du i det hele tatt trenger tilskudd som proteintilskudd! Det er ikke nødvendig med proteintilskudd, dersom du får i deg nok proteiner gjennom kosten!

Syns det er mange som går på kreatin og proteintilskudd uten egentlig å vite om de trenger det, hva det er og hva det hjelper for.

Jeg har et inntrykk av at å ungå å forbrenne muskler har grådig mye å si med hvordan du spiser før/etter trening. Jeg ville anbefallt å spist et godt måltid med trege karbs ca 60-90 min før styrketreningen din (eple, grovbrød, melk, yoghurt), trent, også fått i meg noen raske karbs (bananer/rosiner, maltodextrin (tilskudd)) og proteiner rett etter. Her hadde det kanskje vert kjekt med et proteintilskudd, den etter trening.

Så ca 1 time etter trening kan du spise deg et godt måltid, helst med kjøtt/fugl/fisk, pasta/ris/poteter og grønnsaker! Men pass på fett innholdet, ikke for mye fett rett etter trening!


Håper dette hjalp litt! Smiley
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget Puslete-bob

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 81

  • harry bernt
SV: Rygg øvelser
« #17 : 10. februar 2005, 18:38 »
Få kostholdet ditt ned på papiret, og ikke sluntr unna noe! Den eneste du lurer er deg selv! Jeg ville prøvd å få noe fast du kan gå etter.

Skrive ned hvordan du kunne tenke deg å spise en dag. Proteinrike matvarer, med trege karbs og sunne fettkilder. Så regner du ut hvor mye proteiner, karbohydrater, fett og kcal du får i deg! (Ja, da må du frem med vekt og kalkulator. Du må veie alle matvarene og regne ut. Næringsinnholdet står sikkert på matvaren, viss ikke finner du det sikkert ut på nettet). Når du vet hvor mye proteiner osv du får i deg, da først finner du ut om du i det hele tatt trenger tilskudd som proteintilskudd! Det er ikke nødvendig med proteintilskudd, dersom du får i deg nok proteiner gjennom kosten!

Syns det er mange som går på kreatin og proteintilskudd uten egentlig å vite om de trenger det, hva det er og hva det hjelper for.

Jeg har et inntrykk av at å ungå å forbrenne muskler har grådig mye å si med hvordan du spiser før/etter trening. Jeg ville anbefallt å spist et godt måltid med trege karbs ca 60-90 min før styrketreningen din (eple, grovbrød, melk, yoghurt), trent, også fått i meg noen raske karbs (bananer/rosiner, maltodextrin (tilskudd)) og proteiner rett etter. Her hadde det kanskje vert kjekt med et proteintilskudd, den etter trening.

Så ca 1 time etter trening kan du spise deg et godt måltid, helst med kjøtt/fugl/fisk, pasta/ris/poteter og grønnsaker! Men pass på fett innholdet, ikke for mye fett rett etter trening!


Håper dette hjalp litt! Smiley

Hei jeg kan jo prøve å få til no sånn.
jeg pleier å spise grov brød, knekke brød før e trene å en middag etter på.

men så man bør få i seg proteiner me en gang etter trenings økta?

tru du jeg vil få tregere fremgang me muskel vekst fordi e driv å går / jogge samtidig?

uansett, har jobbet litt me trenings progrma da ell bare sett litt på det, hva tru du:

Tirdag : Rygg øvelser feks hantel roing
biceps på litt forskjellige måter
Underarm ( sliter litt me å finne på no bra øvelser på denne økta)

Onsdag :
Bein øvelser å situps

torsdag: (samme som tirsag)
rygg
biceps
undearm

fredag:
bryst (benk me stang å manualer)
skulder sidehev å nakkepress, militær press?
triceps me hantel

lørdag: bein igjen (markløft?)

Søndag: Bryst
skulder
triceps

huff sku ønske e bodde hjemme å hadde utstyret på 1 plass for er så utrolig dumt å måtte tenke på det...

Men uansett, om e spiser mere å samtidig går turer så blir det vel uansett ikke så mye mere fett?

føle at bicepsen ble en del bedre første måneden men litt redd det har sluttet opp litt nå, bare spent på om vekst på de andre musklene blir likt.

er det for mye å trene en muskel gruppe 3 ganger i uka foresten?

må bare beklage for alle dumme spørsmål, men som sagt før jeg har ikke så veldig peiling.

annen ting, når e får regnet ut ca hva jeg får i meg i løpet av dagen av karb og protein, å hvis e finn ut e går for protein, når du drikker en liten shake da blir det akuratt som du har spist så mye protein?

hvis du skjønner, hvis jeg spier et måltid me lite protein til middag at jeg da kan kompansere me en shake.

men at jeg en annen dag når jeg kansje spiser mere en nok bare kutter det ut,, ell vil dette bli dumt?

Tusen takk for all hjelp så langt Smiley
21 år
100 kg
180 høy

Utlogget Puslete-bob

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 81

  • harry bernt
SV: Rygg øvelser
« #18 : 11. februar 2005, 18:07 »
her er foresten et bilde av meg for noen uker sia..
der ser du jo fettet jeg vil ha bort.. hehe

veier 100kg  å er 1.83 høy så i følge Body mass index er jeg fedme greier.. hehe ikke helt enig i den men men..

21 år
100 kg
180 høy

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: Rygg øvelser
« #19 : 11. februar 2005, 18:30 »
Uten at jeg har stor peiling, vil jeg tro at du har enn fett% på 15% til 20%.

Opplegget ditt virker greit det. Personlig syns jeg det hadde vert for mye for meg.


Hmmm... Kan du være så snill og nummere spørsmålene dine, og bruke , og . ? Blir så forvirret av det siste innlegget ditt, der du spør så mye! Tongue
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget Puslete-bob

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 81

  • harry bernt
SV: Rygg øvelser
« #20 : 11. februar 2005, 18:42 »
kan du forklare litt om markløft?

Tusen takk for all hjelp, å må bare beklage at det blir så mye spørsmål?

men er som sagt nybegynner.
hehe

21 år
100 kg
180 høy

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: Rygg øvelser
« #21 : 11. februar 2005, 19:57 »
Nei, nei! Ikke beklag spm! Det var bare at det ble så mye, når det var uten , og . . Da blir det så lett forvirrende! Så jeg skal svare på alt du spør etter, dersom du kan sette opp spørsmålene litt tydligere!

Av og til skjønner jeg ikke helt hva du spør etter! Smiley


Markløft: Trener spesielt; nakke, rygg og bein.

Konsentrer deg om å få ræven langt bak, og hold ryggen rett. Se opp, og løft. Løft med beina, og fokuser på å "dra" med ryggen. Øv med lette vekter til teknikke sitter. Det er en veldig god baseøvelse, som jeg mener trener nesten hele kroppen.

Under slike øvelser er det ganske viktig å blokke:
Trekke pusten dypt, og hold den i lungen. Stram musklene i magen og i korsryggen. Alt dette hindrer ryggen i å bøye seg. Når du puster luft i lungene, retter ryggen seg automatisk opp, magemusklene fungerer som stabilisatorer, og korsryggen er strammet. Hold pusten slik til du er ferdig med løftet.
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: Rygg øvelser
« #22 : 13. februar 2005, 09:01 »
Bare spør bob! Det er noe som heter "Nøkkelen til uvitenhet, ligger i å aldri spørre" eller noe sånt! Wink
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget Puslete-bob

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 81

  • harry bernt
SV: Rygg øvelser
« #23 : 13. februar 2005, 10:09 »
hallo!

har lagt deg til på MSN jeg.
håper det går greit, tenkte kansje det var lettere å spørre der en over denne sia hele tia.

Fint å ha noen å høre litt med, du veit interessen å lysten er stor men kunnskapen liten.

hehe er ofte sånn når man begynner me no nytt  Dance

21 år
100 kg
180 høy

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!