Skrevet av Emne: nå begynner jeg å bli litt forvirra her angående maksimal muskel vekst...  (Lest 3667 ganger)

Utlogget Arilhr

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 968
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 968

  • .
nå begynner jeg å bli litt forvirra her angående maksimal muskel vekst.
noen sier at det er best å trene  feks vis du vil ha fortest mulig store biceps så  må du trene bicepsane hardt 3 ganger i uka, men andre sier at det er best med en gang i uka. hva er egentlig rett?

Utlogget calling

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 92

Ja den som hadde svaret på det spørsmålet....hvis du trener eks 6 hard sett på biceps mener jeg det holder med 1 gang i uka, dette gjelder alle andre muskelgrupper også. Noen tips kan være å føre en treningslogg slik at du vet hva du løftet sist gang og dermed kan sikte på tyngre vekter og/eller flere reps. Blir du sterkere over tid og samtidig får i deg minimum 3g protein pr. kg kroppsvekt sammen med moderate menger karbo og endel bra fett vil du garantert vokse, uten at fettprosenten øker nevneverdig.
I`m not a calory counter, I`m a protein counter!

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Det er verdt å ta med seg at veksten slutter omtrent 36 timer etter treningsøkta, uansett hvor mange sett man tar.

Utlogget calling

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 92

Men det forutsetter vel at muskelen er kjørt til failure? Uten proteiner får uandsett ikke muskelen mulighet til å vokse, annet enn i negativ retning Sad
I`m not a calory counter, I`m a protein counter!

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Men det forutsetter vel at muskelen er kjørt til failure? Uten proteiner får uandsett ikke muskelen mulighet til å vokse, annet enn i negativ retning Sad

Muskelen merker ikke forskjell på om du kjører til failure eller ikke, det er bare nervesystemet som får kjørt seg ekstra.

Utlogget Allyse

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 644
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 644

vel det er vel veldig viktig å ta et utgangspunkt fra egenerfaring, kosthold ol. Å trenne biceps totalt ut som en nybegynner (er jo en nybegynnerseksjon så jeg bare poengterer det) mange ganger i uka kan du jo bli overtrent, og om du i tillegg spiser for lite (er kanskje ikke verdens letteste ting å få i seg nok) så kan det etter hva jeg har hørt begynne å tære på musklene igjen. Etter min mening må en se sin egen situasjon om en tenker på maksimal muskelvekst, og ta et utgangpunkt i det. Hva en pro-vektløfter gjør er ikke gitt skal være topp for en nybegynner og visa-versa.

Utlogget LOLEbolle

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 157

Det er verdt å ta med seg at veksten slutter omtrent 36 timer etter treningsøkta, uansett hvor mange sett man tar.

Det du seier er altså at når eg har trent ein muskel, så kan eg trene den etter 36timer?
 Kvifor driver eg på og trener ei muskelgruppe ei gang i veka da?
Eg vil bli STERK

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Fordi du har andre muskelgrupper som også skal trenes, og når treningen helst ikke skal vare mye lenger enn 1 time så er det måte på hva man rekker.

Det er null problem å trene hele kroppen effektivt på under 1 time. Ikke problem i det hele tatt. I verste fall bruk en 2-splitt. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget LOLEbolle

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 157

Høres jo bra ut, da er det jo berre å legge inn muskler som eg ønsker å prioritere 2 ganger i veka Cheesy
Eg vil bli STERK

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Hvorfor ikke 3 ganger i uka ??

Men, husk at du da må unngå failure og holde volumet lavt. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget LOLEbolle

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 157

Volumet lavt? kva meiner du med det ? Cheesy
Eg vil bli STERK

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431



Det er null problem å trene hele kroppen effektivt på under 1 time. Ikke problem i det hele tatt. I verste fall bruk en 2-splitt. Smiley

Så var det koblingen mellom effektivt og effektfullt da...... hmmm - men den diskusjonen hører kanskje hjemme en annen plass ja......  Grin


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget ouZo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 110

  • kjekken!!
når det gjelder volum på bi/tri(armer) tar dette tid.. LAANG tid men min erfaring er variesjon!! bruk alle mulige øvelser me stang manualer og maskiner!! dette får du til.. bare gi kroppen din tid... ta mål rund armen nå å mål igjen om en stund for å få motivasjon!! garanterer deg at viss du trener vil resultatene komme Smiley
20år
179cm
82kg
RÅÅ!

Utlogget LOLEbolle

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 157

Tricepsen min har blitt større, det ser eg uten å måle, men bicepsen henger igjen, må kose litt ekstra med den i tida framover Cheesy
Eg vil bli STERK

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!