Skrevet av Emne: Vondt i albuen?  (Lest 6700 ganger)

Utlogget Lunah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 935
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 935

  • Pingle
SV: Vondt i albuen?
« #15 : 25. februar 2005, 18:00 »
Takk for oppmuntrende tips Mystique og pp! Jeg skal til fysioterapaut torsdag - så da skal nok hun få se på problemet! Jammen er det bra jeg fikk noen tips hos dere - ellers vet jeg ikke hva jeg hadde gjort!  Wink Tuuuusen takk!  2thumbsup

Utlogget Lunah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 935
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 935

  • Pingle
SV: Vondt i albuen?
« #16 : 03. mars 2005, 16:08 »
I dag kjente jeg en helt annerledes smerte enn jeg før har kjent. Smerten satt nå bare på innsiden av albuen, og når jeg kjente på den var leddet hovent og liksom mykt. Smerten gikk også nedover underarmen og nesten helt fram til håndleddet... Hva kan dette være nå da? Begynner å bli utrolig lei alle disse rare smertene og knasingen her.....

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Vondt i albuen?
« #17 : 04. mars 2005, 13:48 »
PP: takk for støtten Wink Det må jo bety at mine råd ikke er helt på jorde Cheesy

Lunha: Når du sier innsiden mener du da på den siden som er vendt inn mot kroppen når armene henger rett ned langs siden? Hovent og vondt - er det rødt og varmt også? Høres veldig ut som en betennelse. Du sier at smertene går nedover i armen også - men er det smerter som skyter nedover som raketter? Hvis det er en betennelse du har så hovner jo området opp og det blir dermed mindre plass til omliggende strukturer og det kan da være at det blir press på en nerve som gjør at du kjenner utstrålende smerter. du kan jo prøve å holde albuen i lett bøy ( fleksjon) ca 30 * se om det hjelper i den stillingen har leddet nemlig mest "plass" og albuen får dermed hvile og det kan gi litt smertelette, men husk å rett ut med jevne mellomrom.

Utlogget Lunah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 935
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 935

  • Pingle
SV: Vondt i albuen?
« #18 : 04. mars 2005, 20:00 »
PP: takk for støtten Wink Det må jo bety at mine råd ikke er helt på jorde Cheesy

Lunha: Når du sier innsiden mener du da på den siden som er vendt inn mot kroppen når armene henger rett ned langs siden? Hovent og vondt - er det rødt og varmt også? Høres veldig ut som en betennelse. Du sier at smertene går nedover i armen også - men er det smerter som skyter nedover som raketter? Hvis det er en betennelse du har så hovner jo området opp og det blir dermed mindre plass til omliggende strukturer og det kan da være at det blir press på en nerve som gjør at du kjenner utstrålende smerter. du kan jo prøve å holde albuen i lett bøy ( fleksjon) ca 30 * se om det hjelper i den stillingen har leddet nemlig mest "plass" og albuen får dermed hvile og det kan gi litt smertelette, men husk å rett ut med jevne mellomrom.

Smertene er der uansett i hvilken stilling jeg har armen, men idag fant jeg fram en albuestøtter, som holder armen noenlunde rett - og da forsvant smertene, men de kom tilbake så fort jeg beveget fingrene, så nå SKAL jeg til legen. Er den typen som hater leger og alt det der, men nå tror jeg at jeg må gi meg... Jeg er fortsatt hoven, men ikke irritert på andre måter, huden er helt fin. Smerten jeg får fra albuen og fram til hånden kommer bare nå og da. Som sagt, smertene avtok når jeg brukte en albuestøtter som holdt armen nesten rett.

Utlogget Lunah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 935
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 935

  • Pingle
SV: Vondt i albuen?
« #19 : 07. mars 2005, 15:37 »
Kanskje ikke så interessant å vite, men jeg var hos legen idag. Jeg var hos en annen lege enn den jeg pleier, og hun var veeeldig nøyaktig med undersøkelsen, og fant til slutt ut at jeg har senebetennelse i albuen. Hun ga meg medisin. For sikkerhetsskyld har hun satt opp en kontrolltime. Så da var det problemet løst..... Takk til alle dere som har svart meg!  2thumbsup

Utlogget WiseGuy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 53

SV: Vondt i albuen?
« #20 : 07. mars 2005, 20:03 »
Slet med noe lunde det samme. Tok det heeeelt rolig med en gang jeg kjente smertene, spiste tabletter som aldri før og ble til slutt kvitt hele greia, MEN, det som blir viktig for deg er å trene opp armen igjen, så du ikke får tilbakefall.
Gå til fysio!

Utlogget Lunah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 935
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 935

  • Pingle
SV: Vondt i albuen?
« #21 : 08. mars 2005, 15:42 »
Slet med noe lunde det samme. Tok det heeeelt rolig med en gang jeg kjente smertene, spiste tabletter som aldri før og ble til slutt kvitt hele greia, MEN, det som blir viktig for deg er å trene opp armen igjen, så du ikke får tilbakefall.
Gå til fysio!

Takk for tipset! Går allerede til fysio med en kneskade jeg, så det skal ikke bli noe problem.

Utlogget Lunah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 935
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 935

  • Pingle
SV: Vondt i albuen?
« #22 : 27. april 2005, 19:46 »
Hei igjen!

Etter en periode med betennelsesdempende medisin, ble jeg helt bra igjen i albuen. Har ikke kjent noe, fram til idag. da hadde vi fotball ute, jeg prøvde meg som keeper, og da jeg strakk meg etter en ball smalt det i albuen igjen. Denne smerten kjenner jeg kun om jeg bøyer armen under belastning. Det er en slags prikkende følelse og det gjør mest vondt på innsiden av albuen. Hva er dette? Noen anelse?  Help

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Vondt i albuen?
« #23 : 28. april 2005, 00:08 »
Hei igjen!

Etter en periode med betennelsesdempende medisin, ble jeg helt bra igjen i albuen. Har ikke kjent noe, fram til idag. da hadde vi fotball ute, jeg prøvde meg som keeper, og da jeg strakk meg etter en ball smalt det i albuen igjen. Denne smerten kjenner jeg kun om jeg bøyer armen under belastning. Det er en slags prikkende følelse og det gjør mest vondt på innsiden av albuen. Hva er dette? Noen anelse? Help

Flere mulige årsaker:
*Overstrekt bicepssene
*Overstrekk av leddkapsel og leddbånd
*Overstrekk av andre strukturer
*Oppbluss av senebetennelsen din etter overbelastningen
*Irritasjon av nerve
*Hvis det er veldig vondt og du nesten ikke klarer å bruke armen: Vurder skade i selve leddet (f. eks. bruskløsning) eller et lite brudd

Uansett: Ta tiden til hjelp, slike ting går ofte fort over av seg selv etter litt treningsfri.  Smiley

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Lunah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 935
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 935

  • Pingle
SV: Vondt i albuen?
« #24 : 28. april 2005, 06:58 »


Flere mulige årsaker:
*Overstrekt bicepssene
*Overstrekk av leddkapsel og leddbånd
*Overstrekk av andre strukturer
*Oppbluss av senebetennelsen din etter overbelastningen
*Irritasjon av nerve
*Hvis det er veldig vondt og du nesten ikke klarer å bruke armen: Vurder skade i selve leddet (f. eks. bruskløsning) eller et lite brudd

Uansett: Ta tiden til hjelp, slike ting går ofte fort over av seg selv etter litt treningsfri. Smiley

H



Takk!! Får vel bare ta tiden til hjelp da.... Tror kanskje det kan ha sammenheng med at jeg skriver veldig mye for tida, etter skoletid har jeg ekstra vondt i armen.

Men saken er den at jeg nesten ikke har brukt armen siden betennelsen, har hatt treningsfri for at den skulle bli friskest mulig....

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: Vondt i albuen?
« #25 : 28. april 2005, 16:59 »
Må også vurdere om det kan stamme fra skulder eller håndledd
( tilstødende ledd) - skader/ problemer i disse leddene kan gi referert smerte i albu.

Mystique
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!