Skrevet av Emne: Alkohol og dens påvirkning på muskler  (Lest 6372 ganger)

Utlogget Arilhr

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 968
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 968

  • .
Alkohol og dens påvirkning på muskler
« : 14. februar 2005, 15:56 »
jeg har lurt lenge på hvordan alkohol påvirker musklene mine..
har leitet rundt omkring på forumet men jeg fann ikke noen konkrete svar.
Her er det jeg fann på internett

Denne artikkelen ligger på : http://www.dinform.com/trening/alkohol.htm

"Når det gjelder alkoholen og den "unyttigheter" er det alltid mengden som er avgjørende for hvor negativt det er for deg og din form. Spørsmålet er altså hvor mange øl og hvilken øl det er snakk om. (lettøl eller vanlig øl)

Å drikke et par øl utgjør som regel ingen trussel mot dine muskler og form. Spesielt ikke dersom du i forveien er muskuløs, ettersom muskler består av vann som utjevner alkoholen.

Kvinner tåler som regel mindre alkohol enn menn. De har ikke så mye væske i kroppen og får derfor hurtig en høy konsentrasjon av alkohol i blodet.

Å drikke større mengder alkohol kan absolutt ikke anbefales ettersom alkohol bryter ned musklene via flere mekanismer. En av disse er en forminsket testosteronutsondring og en økt forandring av testosteron til østrogen. Hvis du er riktig beruset når du legger deg for å sove, våkner du opp i samme stilling som du hadde da du la deg om natten. Ved denne totale inaktivitet nedbrytes muskelmasse. Alkohol driver væske ut, og burde derfor ikke binde vann i kroppen. Det er noen som mener at musklene blir væskefullt når de drikker alkohol. Dette kan avkreftes, kroppen prøver nemlig desperat og kompensere væsketapet, den påføres av alkoholen ved å binde mer væske. Tømmermennene man opplever etter en altfor glad kveld på byen skyldes delvis at man er totalt dehydrert."

 

Referanser : www.paulund.com www.getbig.dk

Gå til:  

Slik finner du treningsmotivasjonen etter et opphold.
Kalkun på nyttårsaften er en tradisjon. Godt Nytt År!
Hvis du vil forbrenne fett er tredemølle og sykkel gårsdagens nyheter.

Slik kommer du i form i 2020

Trening28.12.20192075

Følg disse 6 rådene for hva du må eller bør gjøre.

Kardio eller styrketrening først?

Trening23.12.2019352

Hva bør du trene først for optimal effekt?