Skrevet av Emne: Alkohol og dens påvirkning på muskler  (Lest 6249 ganger)

Utlogget Arilhr

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 968
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 968

  • .
Alkohol og dens påvirkning på muskler
« : 14. februar 2005, 15:56 »
jeg har lurt lenge på hvordan alkohol påvirker musklene mine..
har leitet rundt omkring på forumet men jeg fann ikke noen konkrete svar.
Her er det jeg fann på internett

Denne artikkelen ligger på : http://www.dinform.com/trening/alkohol.htm

"Når det gjelder alkoholen og den "unyttigheter" er det alltid mengden som er avgjørende for hvor negativt det er for deg og din form. Spørsmålet er altså hvor mange øl og hvilken øl det er snakk om. (lettøl eller vanlig øl)

Å drikke et par øl utgjør som regel ingen trussel mot dine muskler og form. Spesielt ikke dersom du i forveien er muskuløs, ettersom muskler består av vann som utjevner alkoholen.

Kvinner tåler som regel mindre alkohol enn menn. De har ikke så mye væske i kroppen og får derfor hurtig en høy konsentrasjon av alkohol i blodet.

Å drikke større mengder alkohol kan absolutt ikke anbefales ettersom alkohol bryter ned musklene via flere mekanismer. En av disse er en forminsket testosteronutsondring og en økt forandring av testosteron til østrogen. Hvis du er riktig beruset når du legger deg for å sove, våkner du opp i samme stilling som du hadde da du la deg om natten. Ved denne totale inaktivitet nedbrytes muskelmasse. Alkohol driver væske ut, og burde derfor ikke binde vann i kroppen. Det er noen som mener at musklene blir væskefullt når de drikker alkohol. Dette kan avkreftes, kroppen prøver nemlig desperat og kompensere væsketapet, den påføres av alkoholen ved å binde mer væske. Tømmermennene man opplever etter en altfor glad kveld på byen skyldes delvis at man er totalt dehydrert."

 

Referanser : www.paulund.com www.getbig.dk

Gå til:  

Sunn banansplitt

Kosthold16.09.2019690

Er du glad i banansplitt? Prøv denne.

Triggerpunkter

Trening15.09.2019396

Sliter du med såre punkter i muskulaturen din?

Program for muskelvekst

Trening14.09.2019303

Styrk kroppen i 2015.

Fyllesyk? Denne maten kan hjelpe

Kosthold13.09.2019307

Dette bør du spise dersom du er fyllesyk.
Prøv en av disse 5 høstrettene.