Skrevet av Emne: Kosthold for vekt tap?  (Lest 1193 ganger)

Utlogget uptej_srai

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Kosthold for vekt tap?
« : 11. februar 2005, 08:41 »
Hei alle sammen!

Jeg er 178 cm, kraftig gutt på 23 år som veier 104 kg. Jeg trente i 1.5 år på strek når jeg var 18 og kom i kjempe form men tok opp utdannelse etter det som førte til veldig lite trening og mye tid foran dataen.

Det endte i en veldig rask oppgang i vekt (veia rundt 115 kg engang i tida der) Nå har jeg begynt å trene seriøst  igjen siden januar og har gått ned 8 kg (og still gonig strong). Nå har jeg begynt med vekter også og lurer bare på en ting ang kosthold.

Jeg har lest mange postinger på  forumen men har desverre ikke funnet noe relevant.

Det jeg lurer på er at jeg har lest at man burde spise karbohydrater rett etter trening men gjelder det oxo den som skal ned i vekt samtidig som han bygger opp kroppen. eller er kanskje noe med mere protein innhold bedre for meg. Setter stor pris på om noen kan hjelpe meg asap.

Trenings rutinene min er lagd av 2 timer trening 4 dager i uka, man, tirs, ons og tors. Trener kroppen på to splitt metode og en time går til kondisjon hver av disse fire dagene i uka.

25 min step
30 min jogge (mølla)

Takker så mye på forhånd.

Mvh
meg.  Situps Pushups Weightlifter2 

Mandag:

Utlogget supah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 998
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 998

SV: Kosthold for vekt tap?
« #1 : 11. februar 2005, 22:53 »
Hold deg unna raske karbohydrater og fett. Godis er fy-fy! Drikk skummet melk og spis lett ost - spis såkalte "lett-produkter". Spis mat som pasta, ris, fisk, kjøtt, frukt & grønt, grovt brød, havregryn. Spis ofte, og drikk masse vann.

Du kan gjerne ta raske karbs rett etter trening.

Ble litt sånn i farta, men håper det hjelper litt. Kan sende deg et matprogram jeg har laget, som inneholder en hel del tips ang. kosthold og trening, hvis du er interessert. 
"Do you smell the fitness? I do."

"You don't win silver - You lose gold"

Utlogget uptej_srai

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

SV: Kosthold for vekt tap?
« #2 : 14. februar 2005, 10:56 »
Heisann!

Jo tusen takk. matprogram hadde vært bra. Men burde jeg heller ha i meg en protein bar eller karbohydrat bar etter treningen. eller er kanskje en mikstur av de overnevnte best med mer konsentrasjon av protein.

Takk for hjelpen

Utlogget Dog

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 75
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 75

  • Vi darò un'offerta che non potete rifiutare
SV: Kosthold for vekt tap?
« #3 : 14. februar 2005, 11:49 »
Rett etter trening bør du få i deg mye proteiner og litt raske karbohydrater (gjerne i form av et par bananer). Dette for å fylle opp glukogenlagrene i musklene. Gjelder også hvis du skal ned i vekt. Ta det etter kondisjonstreningen. I de andre måltidene bør du forsøke å redusere karbohydratinntaket, og la måltidet bestå fortrinnsvis av proteiner og litt fett. Vær litt forsiktig med lett-produkter da disse veldig ofte innheolder mye karbohydrater.
 2thumbsup
Ja, det er en amstaff...og ja den er forbudt Angry

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!