Skrevet av Emne: Sett  (Lest 2034 ganger)

Utlogget PRR

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 332
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 332

  • /
Sett
« : 16. februar 2005, 21:01 »
Vil dere si det blir for mye og kjøre 4 sett på hver muskel 3 ganger i uken?

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Sett
« #1 : 16. februar 2005, 21:53 »
I utgangspunktet, ja. Men kommer jo an på hvor tungt du trener og da, såklart. Tenkte du å trene etter RYP-prinsippene eller noe sånt, kanskje..? For der trener du hele kroppen 3 ganger i uka, så vidt jeg veit..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget PRR

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 332
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 332

  • /
SV: Sett
« #2 : 16. februar 2005, 22:09 »
Skal kjøre 8 reps. Enn hvis jeg korter ned til 3 sett?

Hva ville du har kjørt av roing maskin, nedtrekk eller chins? For mye med 2 sett roing, 2 sett chins?

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Sett
« #3 : 16. februar 2005, 22:59 »
Ville heller kortet det ned til hver muskel 2 dager i uka.. Eller "mekka" litt på uka og trent hver muskel hver 4 dag kontinuerlig, uavhengig av ukedag, og ikke trent til failure hver gang. Heller trene sånn at du til stadighet øker vekta du løfter. Fatter?

Eller så kan du jo ganske enkelt trene RYP. Wink

Ville kjørt sittende roing, og kjørt nedtrekk til jeg hadde fått inn teknikken skikkelig, sånn at du faktisk kjenner det i ryggen og ikke bare i biceps når du trener nedtrekk. Når teknikken hadde begynt å komme seg, hadde jeg gått over til chins.

Nei det er ikke for mye med 2 sett av hver, men det kommer an på hvor ofte du trener, sant. Hvor ofte du trener er jo egentlig ganske avgjørende når du skal bestemme hvor tungt du skal trene hver gang. En annen ting er at hvis du kjører til failure 2-3 ganger i uka over tid kommer du til å bli overtrent. Musklene klarer nok alltids å hente seg inn, men ikke nervesystemet. Cluet er da å trene så mye at du stimulerer til muskelvekst, men ikke føkker opp nervesystemet, dvs enten trene sjelden med tunge vekter, til failure, med flere dagers pause mellom hver økt, eller kjøre samme muskel flere ganger i uka, bare med lavere intensitet, lavere vekt etc. In the end er jo det siste forslaget å foretrekke da musklene henter seg inn på ca 48 timer eller så og musklene er da i teorien klar for å trenes igjen.
Med det siste forslaget kan du trene oftere, stimulere til muskelvekst oftere, og vokse mer akkurat pga de to førstnevnte grunnene.

Dette ble jo litt mer enn du spurte om, men jeg fikk plutselig en skikkelig trang til å dele min viten med deg. Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget kesse

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 111
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 111

SV: Sett
« #4 : 17. februar 2005, 00:43 »
Så lenge man holder seg unna failure så skulle det vel gå greit.... Smiley Det blir vel det samme som HST prinsippet.

Utlogget PRR

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 332
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 332

  • /
SV: Sett
« #5 : 17. februar 2005, 14:27 »
For en stund tilbake kjørte jeg 3-4 sett pr muskel 3 ganger uken! Det hadde jeg fin fremgang på, ikke noen antydninger til vondt. Så lenge det virker kan det vel være greit å fortsette?

Smiley

Utlogget kesse

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 111
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 111

SV: Sett
« #6 : 17. februar 2005, 15:39 »
For en stund tilbake kjørte jeg 3-4 sett pr muskel 3 ganger uken! Det hadde jeg fin fremgang på, ikke noen antydninger til vondt. Så lenge det virker kan det vel være greit å fortsette?

Smiley

Ja, men det kan vel være fare for overtrening?? Men kjørte du helt til failure hver gang?

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Sett
« #7 : 17. februar 2005, 18:03 »
Skill mellom store og små muskelgrupper. I utgangspunktet vil jeg si 4 sett per muskelgruppe er for mye, spesielt for de mindre muskelgruppene i kroppen. Her holder det gjerne med 1-2 sett. På de større kan du kjøre 2-3. Med så høy treningsfrekvens bør du i stor grad holde deg unna failure. Dette blir i praksis ryp uansett, så jeg ville heller kjørt det, enn å prøve å lage en "kopi" på egen hånd. Ikke dermed sagt at jeg mener du ikke kan gjøre enkelte tilpasninger (trening av mage og legger blant annet), litt avhengig av hvilket nivå du er på.

Utlogget PRR

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 332
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 332

  • /
SV: Sett
« #8 : 17. februar 2005, 20:11 »
Dumt spm, men hva er egentlig ryp? Har jeg lurt på nokså lenge. Har aldri fått noe konkret svar på det

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Sett
« #9 : 17. februar 2005, 20:12 »
Et fiks ferdig program. En variant av HST hvis du vet hva det er. Ryp finner du alt om på www.tn.no!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!