Skrevet av Emne: Mr Shanghai's offseason trening!  (Lest 29702 ganger)

Utlogget gladfisken

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 109
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 109

Gleder meg til i morgen for da skal jeg ha 3dl havregryn til frokost og 3 * 5 knekkebroed Food


Er ikke ofte man hører slikt fra en nordmann i et av verdens rikeste land.

Utlogget Mr. Shanghai

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 917
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 917



Er ikke ofte man hører slikt fra en nordmann i et av verdens rikeste land.

Hehe.. det er ett hardt liv Smiley


Konkurrerende utoever i AF

Utlogget Mr. Shanghai

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 917
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 917

Loerdag:

09:30 2 timer Power walk i 28 varmegrader og sol  Cool

12:30 Rygg, abs
- Chins: 4 sett
- Nedtrekk foran: 4 sett
- Sittende Roing: 4 sett

- Sit up's: 4 sett

13:00 30 min Power walk



En energisk og bra start paa dagen Smiley Rygg oekta var over paa 22 minutter!


Konkurrerende utoever i AF

Utlogget Mr. Shanghai

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 917
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 917

Soendag:

12:00 Armer
- Biceps curl m/rett stang: 4 sett
- Preacher curl med EZ stang: 4 sett
- Curl i kabel: 3 sett

- Nedpress: 4 sett
- Dips: 4 sett
- Enhaands nedpress i kabel: 3 sett


Trente i singlet, og selv om jeg ikke har veid saa lite siden jeg var 18 aar, saa jeg stoerre ut enn jeg noen gang har gjort Smiley Formen begynner aa komme naa  Grin

Skal proeve og ta noen treningsbilder i neste uke.


Uansett uken var vel helt grei:

Kardio: 9 ganger
Gym: 5 ganger



Konkurrerende utoever i AF

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Dæven gut, dette kommer til å bli sinnsykt bra!!! Ikke kjør deg selv for langt ned nå da... Det KAN hende du har kjørt for hardt på. Men alt det der kjenner du best selv.  Smiley  2thumbsup

Utlogget jzl

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 303

Kan jeg få spørre om hva slags jobb du har Tongue? Du får jo tid til så mye og i tilleg bor du i shanghai Cheesy
Audere-est-facere

Utlogget Mr. Shanghai

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 917
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 917

Dæven gut, dette kommer til å bli sinnsykt bra!!! Ikke kjør deg selv for langt ned nå da... Det KAN hende du har kjørt for hardt på. Men alt det der kjenner du best selv. Smiley 2thumbsup

Takk for det Smiley Jeg vet ikke om jeg kjoerer meg for langt ned eller ikke, det er jo foerste gangen jeg deffer. Men tipper jeg blir en erfaring rikere om en 3 ukers tid... Wink


Konkurrerende utoever i AF

Utlogget Mr. Shanghai

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 917
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 917

Kan jeg få spørre om hva slags jobb du har Tongue? Du får jo tid til så mye og i tilleg bor du i shanghai Cheesy

Trening trenger ikke aa ta saa mye tid.

Trener stort sett paa gym ca 5 ganger pr uke. 2 ganger i helga + 3 ganger i "ukedagene". Jeg oppholder meg ikke paa gym'et noe mer enn 30-45 minutter.

Itillegg saa kjoerer jeg kardio stort sett hver morgen foer frokost. Dvs jeg trener 45 minutter istedenfor aa sove 45 minutter.

Jeg jobber som Konsulent Direktoer i ett Internasjonalt Software Selskap. Og arbeidsukene mine er en god del mer enn 37,5 timer Wink


Konkurrerende utoever i AF

Utlogget stayXgold

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 874
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 874

Gleder meg til flere bilder nå Smiley Tror detta blir knall bra! Respekt
Perseverance
Against all opposition
Crushing all limitaions
Pure strength through solitude
Discipline and determination

Utlogget Mr. Shanghai

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 917
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 917

Mandag:

07:00 45 min jogging


19:30 Skuldre
- Militaerpress i smith: 4 sett
- Sidehev: 3 sett
- Fremoverboeyd sidehev


Litt action bilder...


Konkurrerende utoever i AF

Utlogget Mr. Shanghai

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 917
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 917

Tirsdag:

07:00 30 min step

22:00 45 min Power walk


Konkurrerende utoever i AF

Utlogget Mr. Shanghai

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 917
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 917

Onsdag:

19:30 Bryst, abs
- Benkpress: 6*125kg, 10*110kg, 12*100kg
- Skraa benk m/hantler: 4 drop sett
- 4 Supersett
 - Fremoverboeyd Dips
 - Kabeldrag

- Crunch i maskin: 4 sett


Foelte meg relativt sterk idag, men for sliten til aa kjoere noe kardio... blush


Konkurrerende utoever i AF

Utlogget Mr. Shanghai

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 917
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 917

Torsdag:

07:00 45 min jogging


20:00 Rygg
- Chins: 4 sett
- Nedtrekk foran: 3 sett
- Sittende roing: 3 sett

20:45 30 min Power walk


Skikkelig daarlig treningsoekt idag. Moette totalt veggen. Baade energi og motivasjon var paa baann. Hadde ikke noe overskudd i det hele tatt idag  what

Maa skjerpe meg naa, det er jo snart bare 2 uker igjen Ohmy


Konkurrerende utoever i AF

Utlogget Deff

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 000
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 000

  • Natural fitness
Stå på ! 14 dager igjen. Spis litt ekstra karb. en dag f.eks.
Belønningen kommer etter stevnet når du kan spise mer mat og leve mer normalt. Da setter man mer pris på livet. Også kjekt hvis man gjør det bra i konkuransen.
Sliter selv med motivasjon her ute i nordsjøen og dårlige forhold for trening og kosthold.

Paster inn Tom Venutos protocol for siste ukes forberedelser. Skal bruke denne selv i år tenkte jeg, siden jeg ikke skal ned i 75. Anbefales. Fant den på nett for en del år siden.....Tom er meget velrenomert...og lifetime natural.

Contest Prep: The Final Week Guideline
I've competed 20 times since 1989. Up until 1996 I had only take one overall. I was getting second place over and over again because I kept coming in just a bit too smooth and watery. Well, you know what they say; second place is nothing but the first loser, so through sheer disgust, I set out to find a way to correct this water retention problem. Through a process of trial and error, I finally came up with a protocol for the week prior to a show. It worked like magic every single time! I won two overall drug tested shows in 1996, and I took 2nd place out of 11 in my weight class (middles) in an open NPC show. (I'm lifetime natural)

You will need to play with the variables such as the quantity of water and the grams of carbohydrates based on your body weight and previous diet to find what works best for you. Of course, looking great on contest day assumes that you've completely stripped your body of fat during the months leading up to the final week. Nothing you do the final week will make a difference if you are still fat!

I'm sure there are many good types of herbal diuretics, but there are two that I've used successfully: "Diurtab" by Naturade (a subsidiary of Twinlab) and "Herbal Diuretic" by Naturade. Coincidentally, both brands have Uva Ursi as the primary ingredient and both also contain Shave Grass, Goldenrod, Parsley, Juniper berries, Watermelon seed, Cornsilk and Cubeb berries. I came up with the amount (12 tabs) strictly through experimentation, but I got the idea from the instructions on the "Diurtab" bottle: The bottle said the maximum dose was 12 a day, so I took 12 and it worked for me!

I find that you should look sharper every day from Wednesday through Saturday. There is a dramatic and noticeable shift in the body's water balance by Thursday. You should wake up Thursday morning looking very sharp. There is another dramatic shift when you wake up Saturday morning; you should look full, vascular and even sharper. There is a very delicate balance here: Too much water or any high sodium food will blow the whole thing.

This formula has never failed to work for myself or for any of my nutrition-coaching clients. I always lose 6-10 pounds with this plan (once I lost 14 lbs. between Sunday and the following Saturday). It's almost a drug-like effect. I've never had a problem with cramps. A word of warning: This protocol is designed for serious bodybuilders to achieve a temporary peak in cosmetic appearance for the day of a competition. If you have any metabolic disorders or health problems I wouldn't recommend this. Check with your physician if you're in doubt - but if you do, your doctor will probably have a fit: this can't be good for you and you'll feel like crap the whole week, but damn will you be SHREDDED!

The Protocol:
Sunday (six days out)
Carb deplete (70-100 grams). Drink 2-3 gallons of H20. You should be running to the bathroom constantly and your urine should be clear if you are fully hydrated (sorry, minor inconvenience). Normal pre-contest diet foods.
Monday (five days out)
Carb deplete (70-100 grams). Drink 2-3 gallons of H20. Normal Pre-contest diet foods.
Tuesday (four days out)
Carb deplete (70-100 grams). Drink 2-3 gallons of H20. Eat normal pre-contest diet foods.
Wendesday (three days out)
Begin carbing up after training in the a.m. (350 grams). Very low sodium (drop the eggs, eat chicken and turkey only). White potatoes are a great carb up food. Drop H20 to 3/4 gallon, drink with meals. Last day of working out (a.m.). Take 400 mgs. of Potassium, 100 mg four times a day with meals.
Thursday (two days out)
Continue carbing up (300 grams, more if you look flat). Keep very low sodium, Drop water further to 1/2 gallon. Take 400 mgs potassium, 100 mg four times a day with meals.
Friday (one day out)
Continue carbing up (250-300 grams) bur back off carbs a little bit mid to late afternoon if you look completely full. If you look flat, then continue to eat carbs through Friday afternoon and evening). Drop water further to 1/4 gallon. Take 400 milligrams potassium, 100 mgs four times a day with meals. Start taking herbal diuretics; two tablets with each meal (12 total). Also take extra Vitamin C, 500 mgs every meal, and B-6, 250 mgs in the morning and 250 mgs in the evening. (Both are mild diuretics) Take 2 multi minerals, 1 morning, 1 evening. Continue with high protein intake, maybe even increase protein intake (mild diuretic effect). Drink one small cup coffee or even a glass of wine (diuretics) in evening.
Satuday (Contest Day)
Drink very little water: sips only (but don't cut out water completely). Take in as close to zero sodium as humanly possible. For breakfast have a normal pre contest meal like oatmeal and egg whites. Then, "trickle in" carbs, maybe 50 grams every 1 1/2 hrs (potato- rice) all morning up to prejudging. If you get up at 6:00 a.m. and you get onstage at 1:00 pm, that's another 250 grams of complex carbs prior to pre-judge. Simple carbohydrates are ok prior to going onstage but I wouldn't recommend anything crazy. Personally, I do a couple of Rice cakes with jelly.
Good luck!




Utøver i kroppsbygging og sprint triathlon
_________________________________________________
  http://www.HenningMikal.com

Utlogget Mr. Shanghai

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 917
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 917

Tusen takk Definition!

Veldig interessant  Cheesy

Du faar staa paa aa trene hardt! Har ikke sett du har oppdatert dagboka di i det siste!


Konkurrerende utoever i AF

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!