Skrevet av Emne: Min nye 3 splitt  (Lest 4062 ganger)

Utlogget Lemmy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

Min nye 3 splitt
« : 20. februar 2005, 18:06 »
Heisann
Må bare si først at dette er ett kjempebra forum! Jeg har lest rundt på forumet nå i en 3 måneders tid og skaffet meg mye informasjon. Har ikke hatt behov for å spørre om noe før nå. Jeg har trent styrke i ca 4 måneder, med bra framgang og nå har jeg tenkt til å bytte til en 3 dagers splitt. Har til nå trent 2 dagers splitt. Før dette trente jeg fullkroppsprogram med få øvelser. Nesten likt dette på forumet. Men nå trenger jeg kommentarer på øvelsesutvalget jeg har laget. Alle øvelsene er kjente og innøvde. Jeg har tatt utgangspunkt i en splitt som jeg fant her på forumet. Jeg er 18 år, 67 kg, 177 cm og tipper jeg har fett% på 15-20.

Dag 1
Bein, legger og skuldre.

Knebøy
Benpress
Lårcurl (for hamstrings)
Stående tåhev med stang

Militærpress
Sittende sidehev

Dag 2
Rygg,biceps og underarmer

Markløft
Roing med stang
Chins

Underarmscurl
Omvendt underarmscurl

Bicepscurl i skråbenk

Dag 3
Bryst, triceps og nakke

Benkpress
Skråbenk med hantler

Dips
Triceps pushdown

Shrugs


Magen min får ganske så mye juling av knebøy og markløft så jeg har ikke tatt det med ennå, men jeg skal inkludere det senere. Er meget usikker på om øvelsene mine for skuldre dekker alt. Og jeg er ikke sikker på om jeg skal legge inn en øvelse til på biceps, men tror ikke det er nødvendig for den vokser ganske fort. Og lurer litt på om jeg skal ta med flyes, eller er det for mye? Er meget glad for kommentarer og forbedringer. På forhånd takk

Mine ikke godkjente rekorder:
Knebøy: 90*7
Markløft: 100*5
Benkpress: 80

Vekt: 72-75

Utlogget Valvoline

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 182
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 182

SV: Min nye 3 splitt
« #1 : 20. februar 2005, 18:19 »
Ville nok bytta ut underarmstreninga med mage Smiley underarma kommer seg etter hvert
><><Under construction><><

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Min nye 3 splitt
« #2 : 20. februar 2005, 18:25 »
Heisann
Må bare si først at dette er ett kjempebra forum! Jeg har lest rundt på forumet nå i en 3 måneders tid og skaffet meg mye informasjon. Har ikke hatt behov for å spørre om noe før nå. Jeg har trent styrke i ca 4 måneder, med bra framgang og nå har jeg tenkt til å bytte til en 3 dagers splitt. Har til nå trent 2 dagers splitt. Før dette trente jeg fullkroppsprogram med få øvelser. Nesten likt dette på forumet. Men nå trenger jeg kommentarer på øvelsesutvalget jeg har laget. Alle øvelsene er kjente og innøvde. Jeg har tatt utgangspunkt i en splitt som jeg fant her på forumet. Jeg er 18 år, 67 kg, 177 cm og tipper jeg har fett% på 15-20.

Dag 1
Bein, legger og skuldre.

Knebøy
Benpress
Lårcurl (for hamstrings)
Stående tåhev med stang

Militærpress
Sittende sidehev

Dag 2
Rygg,biceps og underarmer

Markløft
Roing med stang
Chins

Underarmscurl
Omvendt underarmscurl

Bicepscurl i skråbenk

Dag 3
Bryst, triceps og nakke

Benkpress
Skråbenk med hantler

Dips
Triceps pushdown

Shrugs


Magen min får ganske så mye juling av knebøy og markløft så jeg har ikke tatt det med ennå, men jeg skal inkludere det senere. Er meget usikker på om øvelsene mine for skuldre dekker alt. Og jeg er ikke sikker på om jeg skal legge inn en øvelse til på biceps, men tror ikke det er nødvendig for den vokser ganske fort. Og lurer litt på om jeg skal ta med flyes, eller er det for mye? Er meget glad for kommentarer og forbedringer. På forhånd takk



Dette er det beste oppsettet jeg hittill har sett fra en nybegynner, uten tvil. Ville selv kjørt biceps før underarmer, og muligens lagt inn foroverbøyd sidehev eller bred roing der du trekker til brystet for bakside skuldre. Ellers ser dette veldig lovende ut. 2thumbsup

Veldig fint at du tar deg tid til å lese før du poster. Honnør for den!

Utlogget Banned4Life

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 219

  • Sweet Dreams
SV: Min nye 3 splitt
« #3 : 20. februar 2005, 18:29 »
Ser veldig bra ut Wink Mage kan du trene på en av dagene der du tar Knebøy eller Markløft som trener magen indirekte Grin Keep Up The Good Work

Ville nok bytta ut underarmstreninga med mage Smiley underarma kommer seg etter hvert

Er viktig og trene underarmer for å unngå senebetendelse o.l. !!
Member of Treningsforum!
I don't care if i die, as long as they bury me in a fucking big box

Utlogget Lemmy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

SV: Min nye 3 splitt
« #4 : 20. februar 2005, 18:49 »


Dette er det beste oppsettet jeg hittill har sett fra en nybegynner, uten tvil. Ville selv kjørt biceps før underarmer, og muligens lagt inn foroverbøyd sidehev eller bred roing der du trekker til brystet for bakside skuldre. Ellers ser dette veldig lovende ut. 2thumbsup

Veldig fint at du tar deg tid til å lese før du poster. Honnør for den!

Takker for raske svar! Ja da legger jeg inn mage på ryggdagen. Er det greit at jeg bytter ut sittende sidehev med foroverbøyd sidehev? Jeg har aldri prøvd bred roing før. Honnør til deg også Smiley
Mine ikke godkjente rekorder:
Knebøy: 90*7
Markløft: 100*5
Benkpress: 80

Vekt: 72-75

Utlogget Lemmy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

SV: Min nye 3 splitt
« #5 : 20. februar 2005, 18:53 »

 Honnør til deg også Smiley

Fant ut nå at jeg ikke kunne gi honnør ennå
 Ops
Mine ikke godkjente rekorder:
Knebøy: 90*7
Markløft: 100*5
Benkpress: 80

Vekt: 72-75

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Min nye 3 splitt
« #6 : 20. februar 2005, 20:49 »


Takker for raske svar! Ja da legger jeg inn mage på ryggdagen. Er det greit at jeg bytter ut sittende sidehev med foroverbøyd sidehev? Jeg har aldri prøvd bred roing før. Honnør til deg også Smiley

Skulle jeg valgt mellom de to, hadde jeg valgt foroverbøyd sidehev, fordi midtre skuldre får mye juling også gjennom militærpress, mens bakside skuldre stimuleres i litt mindre grad. Så bytt enten ut sidehev, eller kjør begge to.

Utlogget Lemmy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

SV: Min nye 3 splitt
« #7 : 20. februar 2005, 21:40 »


Skulle jeg valgt mellom de to, hadde jeg valgt foroverbøyd sidehev, fordi midtre skuldre får mye juling også gjennom militærpress, mens bakside skuldre stimuleres i litt mindre grad. Så bytt enten ut sidehev, eller kjør begge to.

Jepp da bytter jeg. Men når jeg skriver sittende sidehev så mener jeg foroverbøyd sittende sidehev slik som vist på denne: http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/DBSeatedRearLateralRaise.html
vil ikke det være den samme muskelen som blir trent? Sorry for at jeg ikke har vært helt presis
Mine ikke godkjente rekorder:
Knebøy: 90*7
Markløft: 100*5
Benkpress: 80

Vekt: 72-75

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Min nye 3 splitt
« #8 : 20. februar 2005, 21:43 »


Jepp da bytter jeg. Men når jeg skriver sittende sidehev så mener jeg foroverbøyd sittende sidehev slik som vist på denne: http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/CBSeatedRearLateralRaise.html
vil ikke det være den samme muskelen som blir trent? Sorry for at jeg ikke har vært helt presis

Det der er foroverbøyd sidehev. Noe som treffer dette hodet i muskelen noe bedre enn vanlig sidehev, som fokuserer mer på det midtre hodet i skuldra.

Utlogget Lemmy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

SV: Min nye 3 splitt
« #9 : 20. februar 2005, 21:49 »
Da kjører jeg vanlig foroverbøyd sidehev (Står på beina og bøyer overkroppen) og militærpress på skulderdagen. Takk skal du ha!  Smile
Mine ikke godkjente rekorder:
Knebøy: 90*7
Markløft: 100*5
Benkpress: 80

Vekt: 72-75

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Min nye 3 splitt
« #10 : 20. februar 2005, 21:52 »
Da kjører jeg vanlig foroverbøyd sidehev (Står på beina og bøyer overkroppen) og militærpress på skulderdagen. Takk skal du ha!  Smile

Det høres bra ut! 2thumbsup

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!