Skrevet av Emne: nå blir jeg forbanna!  (Lest 12557 ganger)

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: nå blir jeg forbanna!
« #30 : 22. februar 2005, 12:41 »
Jeg er litt enig med begge leirer her. Baahh har nok rett i at RYP er et bedre program, men som Eskimo sier, så kan han bytte i en periode hvis (noe jeg antar) han er gått litt lei av RYP. For motivasjons skyld.

Jeg hadde selv valgt å kjøre en 2split i en periode, fordi jeg vet jeg hadde vært drittlei av RYP etter så lang tid, selv om det ikke er noe feil med programmet.

Edit: Kostholdsendring er en selvfølge.

Utlogget Frukten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 367
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 367

SV: nå blir jeg forbanna!
« #31 : 22. februar 2005, 23:32 »



Fullstendig uenig !!

Det er kostholdet det er noe feil med her, ikke treningsprogrammet. Spiser han nok vokser han, spiser han for lite - da vokser man ikke. Så enkelt er det.

Han sier det jo selv, ville fjerne underhudsfett og bygge samtidig - vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt det her inne, men det er i praksis umulig med mindre du er helt fersk i gamet. Her har vi et godt bevis.

Så til trådstarter, legg ut kostholdet ditt i detalj så vi kan se på det. Men det er der problemet ditt ligger. Du spiser for lite.

Her er dagen min i spise-version, så nøyaktig som mulig:

Jeg har en helt forjevelig søvn-instilling, og våkner som regel opp 5 minutter før skolebussen går. Dette ender med dårlig konsentrasjon på skolen, dårlig form og ikke minst - ikke særlig godt luktende.
Altså, jeg rekker verken dusje eller få i meg det minste av mat. Mulig jeg tar et eple på veien til bussen, men that's it.
Nok om det.

Når jeg ikke våkner opp 5 minutter før bussen, dvs sånn cirka kl 07.00, spiser jeg en stor solfrokost med melk, og et melkeglass ved siden av. Eller 2 brødskiver ost og skinke.

kl 10.20 Spiser jeg en yoghurt eller toast i kantina.
kl 12.15 Samme som 10.20

Kl 14.30 Spiser jeg yoghurt, frokostblanding, pasta,nudler,frukt eller et par brødskiver med ost og skinke.
kl 15.30 Samme
Kl 16.30 Samme
kl 17.30 Samme
kl 17.45 Proteinshake, ca 40gr Gainer og 25gr Protein.

kl 21.00 Middag. Hva enn mamma serverer. Nesten alltid noe sunt, fra fisk til pasta.
kl 23.00 Yoghurt, brødskiver eller lignende. Samme som alle ettermiddagsmåltidene.
kl 23.30 Leggetid...

Hva kan addes til dette ?
Honda NSR <3

Utlogget Frukten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 367
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 367

SV: nå blir jeg forbanna!
« #32 : 22. februar 2005, 23:35 »


Fordi man er ikke sikker på om de fungerer så bra, tåkelyset er litt rart :/ Men har du hatt resultater med RYP før frukten?

Ikke som jeg ser eller merker nei...
Honda NSR <3

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: nå blir jeg forbanna!
« #33 : 22. februar 2005, 23:48 »
Istedenfor yoghurt kan du spise masse havregryn feks. Drikk helmelk til alle måltider.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Allyse

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 644
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 644

SV: nå blir jeg forbanna!
« #34 : 22. februar 2005, 23:49 »
1. Kan dere slutte å snakke om bilreperasjoner? :p *småirritert av rare metaforer* :p

2. til frukten : Etter å se på kostholdet ditt ser dette relativt lite ut egentlig. Nå vet jeg ikke hvor mye det er yougurt, men tviler på det er nok til å livnære en ung kropp som skal vokse både aldersmessig og treningsmessig. F.eks satte jeg opp dette http://privat.automotor.no/allyse/bulkprogram.htm til meg selv, noe som har funket bra, men det jeg satte opp der er etter min mening enda litt lite. F.eks for deg å bytte ut loffen jeg satte opp med mørkt brød er du på rett vei.

også må jeg kommentere to ting. Problemstillingen i denne posten er noe som går igjen og igjen og igjen. Svaret er alltid det samme: kostholdet. Det tok meg lang tid og mye hodeslåing fra mange kule forumdeltakere for å få meg til å forstå jeg spiste for lite. Når jeg fikk det inn begynte kiloene å komme. I dag var jeg på 70kg, mai 2004 var jeg nedi 55.

Også til slutt. Aldri, ikke tenk engang på å slanke deg (fjerne fett) og bygge muskler på samme tid i den fasen du er i nå. Det er min mening.

Ellers lykke til!

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: nå blir jeg forbanna!
« #35 : 22. februar 2005, 23:53 »
Ingenting å sei på antall måltider men du bør absolutt ete meir. Kan godt redusere antall måltider til 6 og ete mykje meir mat i kvart måltid. Masse kjøtt, egg, melk og anna proteinrikt  kvart eineste måltid. Suppler også med tran og oljer.  Ellers så er det bra å ete mykje frukt sånn som du gjer. Dersom du sliter så fælt med å stå opp i tide så anbefaler eg at du blander en solid gainer og legger den i kjøleskapet så kan du berre plukke den med deg og drikken den på bussen. Bedre enn å ikkje få i seg frokost (det beste er sjølvsagt å stå opp i tide).
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: nå blir jeg forbanna!
« #36 : 22. februar 2005, 23:56 »
hmm gutter ikke for å rakke ned på det å ha et godt kosthold, men hvis han ikke har hatt NOE som helst fremgang på et helt år så er det nok ikke bare kostholdet det er noe gale med! Nå trener ikke jeg ryp, men  uansett hvilket program BB har satt meg på av trening har jeg alltid hat noe fremgang - og jeg kan ikke skryte på meg av å ha et veldig stabilt eller supersunnt kosthold heller. Så jeg syns det er veldig merkelig hvis frukten ikke har hat NOE fremgang WHAT SO EVER...da passer kanskje ikke ryp for ham eller så trener han veeeeeldig feil teknikkmessig.
En annen mulighet er jo at han overdriver det å ikke ha hatt noe fremgang, eller faktisk ikke tør å legge på mer belastning når han trener.

Frukten: kan du helt ærlig si at du absolutt ikke har økt noen ting på vektene i noen av øvelsene i løpet av et år?  Det har jeg veldig lite tro på nemlig. Kanskje det bare er du som har veldig høye forventninger til hvor stor forandring du skulle ha på et år?
Men hvis det faktisk er tilfelle så ville jeg  rådet deg til følgende:
- skjerp kostholdet som gutta her sier ( sørg i det minste for å få i deg frokost! lag klar havregryna kvelden før i en beholder du kan ta med deg - da er det bare å slenge litt melk oppi før du iler til bussen og så goffler du i deg frokosten på bussen - altså ingen unskyldning til å droppe frokosten!)
- bytt program - det virker nemlig som du er veldig negativt innstillt til ryp for øyeblikket og vil dermed ikke få nok ut av øktene - blir slapp og uvillig til å presse deg selv. - du trenger forandring og ny motivasjon.
-bli tøffere og våg å pushe deg selv mer!


Utlogget Allyse

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 644
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 644

SV: nå blir jeg forbanna!
« #37 : 23. februar 2005, 00:00 »
Kanskje også et råd er nå: Gå på treninga neste gang og PRØV å løfte LITT tyngre vekter på alle øvelsene dine neste gang. Bare prøv. Ingen sier du må ta alle repsene, men bli litt vandt med vektene. Innen noen ganger vil jeg nesten tørre å vedde kottelettene i kjøleskapet mitt på at du fortsetter med dem...

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: nå blir jeg forbanna!
« #38 : 23. februar 2005, 00:03 »
hmm gutter ikke for å rakke ned på det å ha et godt kosthold, men hvis han ikke har hatt NOE som helst fremgang på et helt år så er det nok ikke bare kostholdet det er noe gale med! Nå trener ikke jeg ryp, men  uansett hvilket program BB har satt meg på av trening har jeg alltid hat noe fremgang - og jeg kan ikke skryte på meg av å ha et veldig stabilt eller supersunnt kosthold heller. Så jeg syns det er veldig merkelig hvis frukten ikke har hat NOE fremgang WHAT SO EVER...da passer kanskje ikke ryp for ham eller så trener han veeeeeldig feil teknikkmessig.
En annen mulighet er jo at han overdriver det å ikke ha hatt noe fremgang, eller faktisk ikke tør å legge på mer belastning når han trener.

Frukten: kan du helt ærlig si at du absolutt ikke har økt noen ting på vektene i noen av øvelsene i løpet av et år?  Det har jeg veldig lite tro på nemlig. Kanskje det bare er du som har veldig høye forventninger til hvor stor forandring du skulle ha på et år?
Men hvis det faktisk er tilfelle så ville jeg  rådet deg til følgende:
- skjerp kostholdet som gutta her sier ( sørg i det minste for å få i deg frokost! lag klar havregryna kvelden før i en beholder du kan ta med deg - da er det bare å slenge litt melk oppi før du iler til bussen og så goffler du i deg frokosten på bussen - altså ingen unskyldning til å droppe frokosten!)
- bytt program - det virker nemlig som du er veldig negativt innstillt til ryp for øyeblikket og vil dermed ikke få nok ut av øktene - blir slapp og uvillig til å presse deg selv. - du trenger forandring og ny motivasjon.
-bli tøffere og våg å pushe deg selv mer!



 I Love You ENDELIG! noen eom er enige at det må vere noe feil med programmet! Smiley Har gitt han forslag til en 3 split ala:

Dag 1Bryst, Triceps og mage
Benkpress 3x10
Skråbenkpress manualer 3x10
Dips 3x10
Smalbenk 3x10
Kick backs 3x10
Crunches/sit ups 3xmaks

Dag 2Biceps og Bein
Knebøy 3x10
Strak markløft 3x10
Utfall 3x10
Tåhev 3x10
Bicepscurl stang 3x10
Bicepscurl hantler 3x10


Dag 3 Rygg og Skuldre
Markløft 3x10
Chins eller nedtrekk 3x10
Foroverbøyd roing 3x10
Roing 3x10
Millitærpress 3x10
Arnoldpress 3x10
 






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: nå blir jeg forbanna!
« #39 : 23. februar 2005, 00:10 »
I Love You ENDELIG! noen eom er enige at det må vere noe feil med programmet! Smiley Har gitt han forslag til en 3 split ala:
Det MÅ ikkje nødvendigvis vere noke feil med programmet, men det kan være det. Svært få trener optimalt og alt for mange trener feil. Sjølv om en følger et tilsynelatende fornuftig program som RYP er så kan en trene feil. Typiske måten å trene feil på er å trene med for tunge vekter og feil teknikk. En annen er med for lette vekter og feil teknikk. Enda en er riktig teknikk men generelt for tungt. Også har du dei som overtrener og dei som undertrener. Konklusjonen må bli at det ikkje nødvendigvis er treningsoppsettet det er noke galt med men treningsutførelse og progresjon (eventuell mangel på progresjon).

Må nesten få vite meir om utviklinga fra trening til trening, utførelse av øvelsene, energioverskudd etc før det er mulig å sei om programmet er riktig eller bør byttes ut. Tilsynelatende så virker det som frukten får i seg generelt for lite mat og alt for lite av den muskelbyggende typen. Eg trur det er best å endre på den faktoren først og sjå om det blir endring i utviklinga.

En annen faktor er søvnproblemet. God søvn er viktig for bygging, likeså er det viktig å unngå stress. Kan godt tenkes at mykje av problemet ligger her.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: nå blir jeg forbanna!
« #40 : 23. februar 2005, 00:15 »


 I Love You ENDELIG! noen eom er enige at det må vere noe feil med programmet! Smiley Har gitt han forslag til en 3 split ala:

Dag 1Bryst, Triceps og mage
Benkpress 3x10
Skråbenkpress manualer 3x10
Dips 3x10
Smalbenk 3x10
Kick backs 3x10
Crunches/sit ups 3xmaks

Dag 2Biceps og Bein
Knebøy 3x10
Strak markløft 3x10
Utfall 3x10
Tåhev 3x10
Bicepscurl stang 3x10
Bicepscurl hantler 3x10


Dag 3 Rygg og Skuldre
Markløft 3x10
Chins eller nedtrekk 3x10
Foroverbøyd roing 3x10
Roing 3x10
Millitærpress 3x10
Arnoldpress 3x10
 


Kan du si meg hvorfor dette programmet er bedre enn ryp?

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: nå blir jeg forbanna!
« #41 : 23. februar 2005, 00:22 »


Kan du si meg hvorfor dette programmet er bedre enn ryp?

1 fordi det er annerledes
2 fordi en split kan funke bedre for han
3 fordi dette gir hver enkel muskel lengre restitusjonstid






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: nå blir jeg forbanna!
« #42 : 23. februar 2005, 00:22 »

Det MÅ ikkje nødvendigvis vere noke feil med programmet, men det kan være det. Svært få trener optimalt og alt for mange trener feil. Sjølv om en følger et tilsynelatende fornuftig program som RYP er så kan en trene feil. Typiske måten å trene feil på er å trene med for tunge vekter og feil teknikk. En annen er med for lette vekter og feil teknikk. Enda en er riktig teknikk men generelt for tungt. Også har du dei som overtrener og dei som undertrener.

Må nesten få vite meir om utviklinga fra trening til trening, utførelse av øvelsene, energioverskudd etc før det er mulig å sei om programmet er riktig eller bør byttes ut. Tilsynelatende så virker det som frukten får i seg generelt for lite mat og alt for lite av den muskelbyggende typen. Eg trur det er best å endre på den faktoren først og sjå om det blir endring i utviklinga.

En annen faktor er søvnproblemet. God søvn er viktig for bygging, likeså er det viktig å unngå stress. Kan godt tenkes at mykje av problemet ligger her.

Jepp det er klart Smiley Men nå har jeg tro på at om frukten får en liten motivasjons endring på programmet, gir mer på trening med rett teknikk, spiser bedre og kanskje prøver på å legge seg tidligere så vil han oppleve resultater. Ta og før en treningsdagbok også da fruken og oppdater profilen så vi får se hvordan det går Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: nå blir jeg forbanna!
« #43 : 23. februar 2005, 00:23 »
1 fordi det er annerledes

Det er ingen grunn.

2 fordi en split kan funke bedre for han

Det er ingen grunn.

3 fordi dette gir hver enkel muskel lengre restitusjonstid

Det gjør det til et dårligere program.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: nå blir jeg forbanna!
« #44 : 23. februar 2005, 00:25 »


Det er ingen grunn.



Det er ingen grunn.



Det gjør det til et dårligre program.

Jo det er en grunn, nytt program=motivasjonsboost
Splitter funker bedre for noen, hvorfor trener ikke coleman ryp da? Siden det funker best for alle.

Gjør det til et dårligere program? Hvorfor? 






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!