Skrevet av Emne: Jævla bolevakter  (Lest 8421 ganger)

Utlogget Mike Tyson

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 777
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 777

  • Iron Mike
SV: Jævla bolevakter
« #30 : 12. april 2005, 13:04 »
Man kan ikke skylde på anabole steroider da. Kommer like mye an på hvordan type, personen som tar dem er..
Er mange som tar steroider for å bli stor så de kan banke opp folk, og jeg kan renge med at den dørvakta du snakket om er acv den typen..!
Undisputed Heavyweight Champion Of The World

Utlogget kim--

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 084
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 084

SV: Jævla bolevakter
« #31 : 12. april 2005, 16:03 »


Der tar DU feil... men uansett... kan dere ikke bare slette alle off-topic trådene fra 2003... eller vertfall stenge dem.... føler de siste dagene har det vert utrolig mye opphenting av 2003 tråder. Er som å se nyhetene i reprise 2 år etterpå... ikke like kult.

hehe, kjipt at du regga deg i 2004 da oddi Grin
Eat Lift Sleep

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Jævla bolevakter
« #32 : 12. april 2005, 16:39 »
Store, muskuløse dørvakter => masse bråk
Vanlige, normale personer, gjerne kvinner => ikke noe bråk

Tar ALDRI feil!



det der er det dummeste jeg hører..

joda, man kan godt argumentere for at små vakter ikke fremprovoserer situasjoner.. men da må man se på det fra andre siden, om man har gjester som faktisk blir provosert til voldshandlinger av at det faktisk er store vakter på et utested vil nok de faktisk alltid finne seg en unnskyldning for å ty til vold.. og blir det bråk (noe det alltid blir før eller senere) er små, puslete vakter fint lite brukbare.. Smiley


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget MagnusF

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 251
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 251

SV: Jævla bolevakter
« #33 : 12. april 2005, 18:33 »


du la vell ikke merke til noe spessielt før du svarte på posten her magnus, gjore du vel?

som fks at tråden ikke er mindre en to år gammel...

heheheh starter å bli litt sent eller hva? :p
jeg poster på det jeg vil. uansett bedre en og lage en ny. dessutten er det bra og kvitte seg med litt lommerusk , nå er jo tråden så god som ny.

Utlogget Jimmy Jazz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 128

SV: Jævla bolevakter
« #34 : 12. april 2005, 22:50 »


det der er det dummeste jeg hører..

joda, man kan godt argumentere for at små vakter ikke fremprovoserer situasjoner.. men da må man se på det fra andre siden, om man har gjester som faktisk blir provosert til voldshandlinger av at det faktisk er store vakter på et utested vil nok de faktisk alltid finne seg en unnskyldning for å ty til vold.. og blir det bråk (noe det alltid blir før eller senere) er små, puslete vakter fint lite brukbare.. Smiley

Det var det jeg mente med innlegget mitt. Store dørvakter fører til at gjestene blir provosert, og vil da gjerne barske seg litt for de store gutta. Dørvaktene kan være snille som barn de, men det er alltid noen tullinger som skal bråke med de. Når det derimot er helt normale, tynne folk som står i døren, virker det som om gjestene senker seg til deres "nivå", hvis du skjønner....

Det finnes mange dørvakter som ikke burde jobbet i en SERVICE-bransje....men for all del, det finnes også mange trivelige dørvakter! Så lenge de gjør jobben sin, kaster ut bråkmakerene og er hyggelige mot oss andre..så er jeg stor-fornøyd!:)

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Jævla bolevakter
« #35 : 12. april 2005, 22:52 »
poenget er at det er gjenstene det er noe galt med.. _ikke_ vaktene.. og da er det kanskje klientellet du bør kommentere og ikke vakter som bare gjør jobben sin..? Smiley det at blitzere spytter på politiet fordi de har uniform tilsier vel ikke at politiet bør gå i sivilt...?


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Jimmy Jazz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 128

SV: Jævla bolevakter
« #36 : 12. april 2005, 22:59 »
Noen ganger er det faktisk vaktene det er noe galt med....og da snakker jeg av erfaring. Men som sagt, dette går også begge veier...

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Jævla bolevakter
« #37 : 12. april 2005, 23:04 »
Jeg har jobbet 7 år i restaurantbransjen. I lobbybarer, skybarer, brunpuber, hippe steder, og lavmåls, i bar på hurtigruta og gud vet hvor mange konsertarrengementer. Jeg har jobbet sammen med flere hundre dørvakter, sikkerhetsvakter og duty-personnell i disse 7 årene.... Og det er EN ting som går igjen: Og det er fulle idioter, som skal brife for damer/kompiser/gudoghvermann! Det er faen ikke mulig å finne en nasjon så full av fullstendig noldus-fylliker som i Norge! Nordmenn drikker seg sanseløse og til neanderthalstadiet. Og SÅ skal de liksom avgjøre om hva som er et utested sin policy, eller ikke?! Hver eneste jævla lille fyllebråkebøtte skulle hatt en barjobb/dørvaktjobb i en måned. EDRU!! Da hadde pipa fått en annen lyd... GARANTERT!

Utlogget slappen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 57

SV: Jævla bolevakter
« #38 : 12. april 2005, 23:40 »
Jeg har jobbet 7 år i restaurantbransjen. I lobbybarer, skybarer, brunpuber, hippe steder, og lavmåls, i bar på hurtigruta og gud vet hvor mange konsertarrengementer. Jeg har jobbet sammen med flere hundre dørvakter, sikkerhetsvakter og duty-personnell i disse 7 årene.... Og det er EN ting som går igjen: Og det er fulle idioter, som skal brife for damer/kompiser/gudoghvermann! Det er faen ikke mulig å finne en nasjon så full av fullstendig noldus-fylliker som i Norge! Nordmenn drikker seg sanseløse og til neanderthalstadiet. Og SÅ skal de liksom avgjøre om hva som er et utested sin policy, eller ikke?! Hver eneste jævla lille fyllebråkebøtte skulle hatt en barjobb/dørvaktjobb i en måned. EDRU!! Da hadde pipa fått en annen lyd... GARANTERT!

haha... knallbra....

De fleste dørvaktene jeg har vært borti gjør en bra jobb. Men, svært mange av de jeg har møtt er veldig lite hyggelig om du sier eller spør om noe. Er som å snakke til en vegg ofte. Kanskje det kan framprovosere noe blandt noen ?

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

SV: Jævla bolevakter
« #39 : 12. april 2005, 23:56 »
Når alle skulle ut av utestedet stod dørvaktene (som er fulle av dop) ute og "passer" på i folkemengden. Jeg stod der og i det jeg snudde meg så jeg en av dørvaktene sparke løs helt vilt på en av de som stod der....... dørvakta stod faen ma der og yppa på seg bråk, vifta med hendene "Kom igjen - kom igjen".. For en forbanna taper!!! når ting hadde roa seg gikk jeg bort og spurte hvorfor i all verden den dørvakta sparka han (han var litt stor han oxo, han kunne nok tatt han dørvakta men han hadde vett mellom øra og lot være, noe i motsetning til det dophuet av en dørvakta hadde) og han sa at det ikke var noen grunn som helst, plutselig ble han sparka løs på. Sånn er det å ha bolavakter sa han, og jeg er enig! Møkkafolk, æsj, jeg hater de.........

Er alle dørvakter fulle av dop??
Idiotisk innlegg, her er det snakk om å feie alle under ein kam. Dessutan såg du sikkert ikkje kva som hadde skjedd i forkant. Du berre trudde på ein drita person, for ja! Han snakkar jo sjølvsagt sannheten.
Det er ein del dårlege dørvakter ute og går men alt i alt er det idiotane som drikk seg frå sans og samling som har skulda.
Stort sett er dørvaktene veldig greie skal eg seie deg. Problemet ligg heller hos slike som deg som kun går rundt med fordommar og ser stygt på alle som er vakter. Hadde folk flest hatt respekt for vaktene og tolt å få høyre at dei faktisk er for fulle til å komme inn hadde det vore lettare!
Men skal være enig at ein del kunne gått på smilekurs....

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Jævla bolevakter
« #40 : 13. april 2005, 00:12 »
Alltid dumt å skjære alle over en kam ja! Dørvakter er svært så forskjellige, som både advokater, sykepleiere, prester og hjemmeværende husmødre er forskjellige.

Ute på byen er det imidlertid en viktig ting som skiller dørvaktene fra de fulle bargjestene: Dørvaktene er edru. De fulle bargjestene er - ja nettopp - fulle! Og alle er klar over alkoholens potensielle innvirkning på hemninger, impulsivitet og aggresjonsnivå, blant annet. Ingen tvil om hvilken av gruppene som er "verst" i dette tilfellet!  :Smiley

En dørvakt har en svært krevende jobb som krever god oversikt og dømmekraft samt evne til å fatte og iverksette raske beslutninger. Formålet er å sikre ro og orden på utestedet, for at gjestene skal kunne føle seg trygge. Av og til er det "uromomenter" som må vises bort fra stedet, eventuelt ikke slipper inn, som regel altfor fulle og/eller provoserende mennesker. En dørvakt har ikke da alltid tid til å høre "hele historien" som det kan ta år og dag å fortelle, men må handle raskt og på egen intuisjon. Selvfølgelig kan det da skje at enkelte ikke føler seg ivaretatt eller blir misforstått, men en dørvakt er bare et menneske og ikke i stand til å "se alt" hele tiden.

Dersom du ikke drikker deg sanseløs på byen og har en normal, sivilisert adferd, får du (nesten) aldri problemer med dørvaktene. Enkelt og greit, men dessverre ikke for alle...  Undecided

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Prince Charming

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 219

  • If the bar ain't bending you are just pretending.
SV: Jævla bolevakter
« #41 : 13. april 2005, 00:53 »
Jeg har jobbet 7 år i restaurantbransjen. I lobbybarer, skybarer, brunpuber, hippe steder, og lavmåls, i bar på hurtigruta og gud vet hvor mange konsertarrengementer. Jeg har jobbet sammen med flere hundre dørvakter, sikkerhetsvakter og duty-personnell i disse 7 årene.... Og det er EN ting som går igjen: Og det er fulle idioter, som skal brife for damer/kompiser/gudoghvermann! Det er faen ikke mulig å finne en nasjon så full av fullstendig noldus-fylliker som i Norge! Nordmenn drikker seg sanseløse og til neanderthalstadiet. Og SÅ skal de liksom avgjøre om hva som er et utested sin policy, eller ikke?! Hver eneste jævla lille fyllebråkebøtte skulle hatt en barjobb/dørvaktjobb i en måned. EDRU!! Da hadde pipa fått en annen lyd... GARANTERT!
Godt sagt. Honnør.
Har sjøl jobba som dørvakt i 10 år og det du her beskriver er også min erfaring.
Jeg kan garantere at hvis folk oppfører seg så blir det ikke kødd.
Har jobba på et par steder der klientellet består av 99% soldater i alderen 18 - 19 år. Måten til evneveik opptreden skal man faen meg leite lenge etter. Tenk dere et lokale fyllt med 300 gutter i 18 årsalderen med hjemlengsel og et vannvittigt markeringsbehov. Der er det om å gjøre å hevde seg i flokken for enhver pris. Og i når konsumet av alkohol øker kommer alle kompleksene frem.
Jeg vil påstå at vi som jobbet som vakter der reddet flere liv enn legene i kommunen.
En annen ting. Selvfølgelig skal man løse konflikter gjennom dialog, men det veldig få skjønner er at det forutsetter at motparten er villig til å lytte.
En annen erfaring jeg har gjort meg er at det som regel alltid er gjester som lager kvalm seg imellom. Vi vakter rydder opp derfra. De resterende episodene oppstår gjerne når man nekter folk adgang til stedet. Enten fordi det er kjente bråkmakere eller personer som er så inn i helvete overstadig beruset.

 Konkurrerende utøver i Styrkeløft for Alta Atletklubb.
 Knebøy 310kg. Benkpress 195kg. Markløft 300kg. Sammenlagt: 805kg.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Jævla bolevakter
« #42 : 13. april 2005, 01:23 »
Det finnes idioter overalt, det er ikke til å unngå.

Utlogget Mike Tyson

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 777
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 777

  • Iron Mike
SV: Jævla bolevakter
« #43 : 13. april 2005, 14:35 »
Har jobbet en del som dørvakt selv jeg også på nattklubber. Og må si det at det er fulle provoserende personer som lager bråk, ikke dørvakter..Kanskje det finnes enkelte dørvakter som ikke skulle ha vært dørvakt i utgangspunktet, men de betyr ikke at dørvakter generelt er personer som oppsøker trøbbel. Vi får jo faktisk betalt for å forhindre trøbbel...
Undisputed Heavyweight Champion Of The World

Utlogget darker

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 175
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 175

SV: Jævla bolevakter
« #44 : 13. april 2005, 14:46 »
hadde dørvakter vært så ille som endel hevder her hadde de blitt tatt av politiet, og.. etter en dom kan de ikke jobbe som dørvakter lenger (hvertfall ikke på de fleste utestedene i oslo). Uansett, er som regel gjestene sin skyld, selvom dørvaktene til tider har en tendens til å overreagere en smule.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!