Skrevet av Emne: Bad-2-da-b1's Dagbok (...for tiden på deff)  (Lest 12202 ganger)

Utlogget Bad-2-da-b1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

  • Man må spise muskler, for å få muskler
Bad-2-da-b1's Dagbok (...for tiden på deff)
« : 02. mars 2005, 18:53 »
Min deff:

*Trening - 5 splitt

*Kosthold - Frokost, 50gram protein (92% protein hvorav 30% casein) i 1dl H-melk
                 - Lunsj, 200 gram kjøtt (storfe, tunfisk, kylling) eller 3 eggs-omelett uten melk
                 - Middag, 200 - 300 gram kjøtt eller egg evt. 50 gram hvitost eller seterrømme
                 - Kvelds/snacks, 100 gram mørpølse (Nordfjord), 3dl Cottage Cheese eller samme som til frokost.

Drikker vann eller PepsiMax (demper søtsuget).
Tar fullt spekter av vitaminer, mineraler og fettsyrer, herunder Solaray-multivit, -krom, -sink, -calsium:magnesium, 750mg C-vit, Omega 3,6,9.


Jeg kommer til å legge inn ukentlige målinger på vekttap.

Vekt på startdag (01.03.2005) : 103 kg
(målet er 85kg innen juni)
23år - stigende
180cm - synkende
42cm rundt biceps og stigende

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=21457.0
...det er lett å bli mett på fett...
   ...tøy og bøy, er ikke gøy...

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: MIN DEFF !!!
« #1 : 02. mars 2005, 19:20 »
Er ikke det drøyt lite mat da ?? Du kjenner deg vel selv såpass kanskje at du vet hvor du skal ligge, men syntes dette så i underkant lite ut. Og hvor er det sunne fettet?? Ser du har noe tilskudd, men har du nok ??
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Stoned

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 177
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 177

  • Just another star
SV: MIN DEFF !!!
« #2 : 02. mars 2005, 20:02 »
Syntes det mangler et måltid her  Huh
20år
høyde: 182cm
vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne) Smiley
155 kg i Smalbenk
100 kg i Militærpress(vending fra bakken)
170x7 i Markløft
170 kg i knebøy(ca)

Utlogget Bad-2-da-b1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

  • Man må spise muskler, for å få muskler
SV: MIN DEFF !!!
« #3 : 02. mars 2005, 21:39 »
ja her var det for få måltid etter min mening. legg inn 2 måltider til som inneholder 30g protein og litt karb.
h melk er vel ikke noe særlig Wink
hvitost er også fy mat. går såvidt ann med lettost. seterrømme er ihvertfall fy på diett.. og hva er egentlig mørpølse? sjekk fettinnholdet i den. bør ikke vere mer enn 4% viss d skal være tillatt. savner som uac det sunne fettet. du får jo bare i deg dårlig fett bortsett fra tilskuddet.

Dietten er basert på Atkins-dietten (i hovedtrekk spise under 20 gram karbo pr dag). Tatt av 19kg for 1år siden. Gått opp igjen 12kg etter jeg begynte å trene Smiley

Må fjerne litt deig igjen...
23år - stigende
180cm - synkende
42cm rundt biceps og stigende

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=21457.0
...det er lett å bli mett på fett...
   ...tøy og bøy, er ikke gøy...

Utlogget Bad-2-da-b1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

  • Man må spise muskler, for å få muskler
SV: MIN DEFF !!!
« #4 : 03. mars 2005, 08:37 »
Er ikke det drøyt lite mat da ?? Du kjenner deg vel selv såpass kanskje at du vet hvor du skal ligge, men syntes dette så i underkant lite ut. Og hvor er det sunne fettet?? Ser du har noe tilskudd, men har du nok ??

Får sunt fett fra 1-2ss oliven- eller linfrøolje som jeg har over middagen etter tilberedning. 2x Omega kapsler om morgenen.
23år - stigende
180cm - synkende
42cm rundt biceps og stigende

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=21457.0
...det er lett å bli mett på fett...
   ...tøy og bøy, er ikke gøy...

Utlogget Bad-2-da-b1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

  • Man må spise muskler, for å få muskler
SV: MIN DEFF !!!
« #5 : 03. mars 2005, 08:43 »
ja her var det for få måltid etter min mening. legg inn 2 måltider til som inneholder 30g protein og litt karb.
h melk er vel ikke noe særlig Wink
hvitost er også fy mat. går såvidt ann med lettost. seterrømme er ihvertfall fy på diett.. og hva er egentlig mørpølse? sjekk fettinnholdet i den. bør ikke vere mer enn 4% viss d skal være tillatt. savner som uac det sunne fettet. du får jo bare i deg dårlig fett bortsett fra tilskuddet.

Dietten er basert på at man "kun" spiser protein og fett. Får man for lite fett på denne dietten vil vekttapet avta. Kroppen trenger fettet for å innstille seg på at det er det den skal bruke som brensel (fra kroppen også).
Merkelige greier dette, men det virker!!!  Smiley  Lurer du på noe mer er det bare å spørre meg, gå inn på Atkins.com eller lese boken "Den store slankerevolusjonen".
23år - stigende
180cm - synkende
42cm rundt biceps og stigende

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=21457.0
...det er lett å bli mett på fett...
   ...tøy og bøy, er ikke gøy...

Utlogget Bad-2-da-b1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

  • Man må spise muskler, for å få muskler
SV: MIN DEFF !!!
« #6 : 03. mars 2005, 08:45 »
Syntes det mangler et måltid her Huh

Klarer som oftest ikke så mye mer mat på denne dietten. Men jeg kan fint legge inn et måltid til hvis jeg vil. Må da bestå av protein og fett Wink Kankje en liten kotelett ?
23år - stigende
180cm - synkende
42cm rundt biceps og stigende

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=21457.0
...det er lett å bli mett på fett...
   ...tøy og bøy, er ikke gøy...

Utlogget Bad-2-da-b1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

  • Man må spise muskler, for å få muskler
SV: MIN DEFF !!!
« #7 : 03. mars 2005, 16:00 »
joda atkinson funker sikkert den. men hvorfor ikke bytte h melk med skummet melk,hvirtost med lettost og seter rømme med lett rømme. dette vil spare deg for usunt fett og endel unødvenige kcal. ta heller en ss udos olje til hvert måltid..

Grunnen til valget av disse produktene er lavt innhold av karbohydrater. På Atkins dietten teller man ikke kcal, man må ikke få i seg mer enn 20 gram karbo pr. dag. Dette begrenser selvsagt hva man kan spise og hvor mye, hvis et produkt inneholder karbohydrater.

For å beskrive det enkelt, man kan spise "ubegrenset" med proteiner og fett, IKKE karbohydrater.

Etter 2 uker kan man innta opp til 40 gram karbohydrater pr dag, da helst gjennom grønnsaker.
23år - stigende
180cm - synkende
42cm rundt biceps og stigende

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=21457.0
...det er lett å bli mett på fett...
   ...tøy og bøy, er ikke gøy...

Utlogget oyval

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 699
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 699

SV: MIN DEFF !!!
« #8 : 03. mars 2005, 16:02 »
Er atkins-dietten kun for å miste kg? Eller er det en diett som fungerer på deff også?

Utlogget Bad-2-da-b1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

  • Man må spise muskler, for å få muskler
SV: MIN DEFF !!!
« #9 : 03. mars 2005, 16:46 »
Er atkins-dietten kun for å miste kg? Eller er det en diett som fungerer på deff også?

På Atkins dietten kommer man i ketose, altså kroppen forbrenner lagret fett og skiller ut ketoner. I tillegg mister man mye vann. Jeg gikk f.eks ned 8kg på de 2 første ukene sist jeg gikk på dietten. Mye av dette var vann.
Som ved de fleste dietter kan man nok miste litt muskelmasse også, men dette kan begrenses ved å spise nok mat (proteiner).
23år - stigende
180cm - synkende
42cm rundt biceps og stigende

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=21457.0
...det er lett å bli mett på fett...
   ...tøy og bøy, er ikke gøy...

JohnBlond

  • Gjest
SV: MIN DEFF !!!
« #10 : 05. mars 2005, 11:15 »
Min egen erfaring er at det går fint å trene på Atkins diett så sant man får i seg tilstrekkelig med proteiner, da 58% av proteiner i maten kan konverteres til glukose ved gluconeogenesis (som er et fint ord for å lage glukose på nytt) i levra  Se http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=21526.0

Utlogget Bad-2-da-b1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

  • Man må spise muskler, for å få muskler
SV: MIN DEFF !!!
« #11 : 06. mars 2005, 15:31 »
Høres ut som du har litt greie på Atkins, JohnBlond Wink Det er dessverre mange som vegrer seg for denne typen diett.

Jeg vil legge inn mål og vekt på profilen min (se signaturen) etter hvert. Kanskje det kommer noen bilder med tiden også Smiley

PS! Hvordan i helvete klarer du å bulke på Atkins??? Jeg har tatt av vekt, selv om jeg spiste egg og bacon til frokost, ost og fett og Bacongull og fy til middag...
23år - stigende
180cm - synkende
42cm rundt biceps og stigende

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=21457.0
...det er lett å bli mett på fett...
   ...tøy og bøy, er ikke gøy...

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: MIN DEFF !!!
« #12 : 06. mars 2005, 17:25 »
Selvom jeg ikke har telt kaloriene nøyaktig så synes jeg det ser ganske bra ut. Jeg synes dog du burde trene et fullkroppsprogram, men det er et annet tema.

Hold oss oppdatert!  Deal

Utlogget Ostreicher

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: MIN DEFF !!!
« #13 : 06. mars 2005, 17:56 »
Bad-2-da-b1: Hvor ble det av det målemeteret du hadde som underskrift/tekst? Og hvordan fikk du laget det? blush

JohnBlond

  • Gjest
SV: MIN DEFF !!!
« #14 : 06. mars 2005, 21:39 »
Ved å spise masse svinekoteletter, kjøttdeig, nakkekoteletter og f.eks. spareribs dersom man havner på Big Horn Smiley. Gjerne stekt i mye smør. Liker også fet ost, f.eks. brie og camambert. Har gått opp 5 kg på under 3 uker så jeg må nok bremse litt nå Smiley Eksperimentet fungerte og bulk på Atkins mens man trener 5-6 dager i uken er fullt mulig.

En digresjon:
Er Atkins farlig da, pga mettet fett og kolesterol? Neida. Sjekk www.westonaprice.org.

For å gjøre en lang historie kort: Masai-stammen, franskmenn (det franske paradokset), mongoler på steppene i øøøh Mongolia spiser ekstremt mye mettet fett og har veldig lave rater av hjerte-kar sykdommer.

Mange ville pattedyr av en viss størrelse har omtrent samme forhold mellom umettet (inkludert de essentielle flerumettede fettsyrene omega-3 og omega-6 (dog mer omega-3 enn kyr som ikke beiter)) og mettet fett som vanlige kyr. 74 prosent av fettet i åreforkalkninger er umettet fett. Det meste av dette er flerumettet. Flerumettet fett er essensielt, men i for store mengder er det ikke bra grunnet nettopp det at det er flerumettet og derfor oksiderer lett og dermed fører til frie radikaler og øker faren for kreft. Som med alt annet så kan det bli for mye av det gode.

Vi begynte ikke å bruke vegetabilske oljer i stor grad før etter 1900. Inntaket av smør har gått ned i USA siden tidlig på 1900-tallet, mens mengden hjertekarsykdommer har økt. Det er lite hjertekar-sykdommer på øyer hvor man spiser mye kokos (som består av mye mettet fett). Mennesker fant opp verktøy for 2 millioner år siden. Ikke for å skrelle poteter men for å drepe dyr og spise dem. Fettet i ville dyr inneholder som sagt mye mettet fett (30-60%). Hva har evolusjonen tilpasset oss til? Ikke tro meg, ikke tro www.westonaprice.org, men gjør opp en egen mening.  Cheesy Hva er tro? Dersom man tror på noe sterkt nok så tolker man det man hører, leser og opplever i retning av troen.

Så de spiste kanskje mye mettet fett i steinalderen. Det må ha vært farlig, men de levde jo ikke lenge i steinalderen? De døde vel før de rakk å få hjertekar-sykdommer og kreft? Men døde de av hjertekar-sykdommer eller ble de drept av et rovdyr eller en infeksjon? Hvor gamle ble de og hvordan har man funnet ut det? Man hadde tross alt ikke gravsteiner med dato i steinalderen. Med mindre man har lest resultatene av datering av tennene til steinalderfolk e.l. blir spekulasjonen om at de døde ung en spekulasjon.

Westona A. Price var en tannlege som la merke til hvor dårlige tennene til vestlige var og dro rundt til forskjellige ikke-industrialiserte befolkningsgrupper (på den tiden hvor disse enda fantes) og fant at de hadde sunnere kropper og bedre tenner enn tilsvarende befolkningsgrupper som hadde en vestlig diett.

Man trenger ikke gå lenger enn til samene for å finne en befolkningsgruppe som nesten utelukkende levde (er vel litt Rimi-mat der idag da) av kjøtt, og jeg tror ikke de kun spiste den magre indrefileten. Det var dagens tankestrøm fra min side.

Anbefalte linker:
www.westonaprice.org
http://www.theomnivore.com



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!