Skrevet av Emne: trene hver dag  (Lest 64917 ganger)

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: trene hver dag
« #120 : 08. mars 2005, 16:58 »
Du var marginalt kjappere enn meg der HITman..... Grin

Første gang forumets Lucky Luke ikke trekker raskere enn sin egen skygge altså..?  Grin
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: trene hver dag
« #121 : 08. mars 2005, 16:58 »
Jeg SPISER jo..... Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: trene hver dag
« #122 : 08. mars 2005, 17:16 »
Det at man ødelegger sjansene for å holde en lang periode med kontinuerlige hyppige mikrotraumer er jeg som sagt tidligere helt med på. Så i praksis ser jeg at dette ikke blir særlig relevant. Spør mer fordi jeg er nysgjerrig på hvordan dette foregår. Det jeg bet meg merke i var at det gjentas at prosentvis progresjon er det som skal til for å skape mikrotrauma. Er med på både dette og måten det gjøres på (fordi dette er mest praktisk for å få gjort det over lengre tid), men vil uansett tro at intensitet også vil spille en rolle. Jeg ser for meg at en økning på 5% langt ute i en syklus (med tunge vekter) vil forårsake mer mikrotrauma enn en tilsvarende økning på lettere vekter. Videre kunne det da vært interessant å sett forskjellen på en økning på 5% med høy intensitet/tunge vekter kontra en økning på 10% med lav intensitet/lette vekter. Skjønner at dette siste er umulig å svare på uten helt konkrete studier, prøver bare å skissere hva det er jeg sitter å filosoferer over. Er også nysgjerrig på det siste du nevner, effekten av kraftigere mikrotrauma. Smile

Tja, si det, jeg vet ikke helt, jeg. Det er vel vanskelig å vite eksakt hvor kraftige bindevevet er reversert etter en nedtreningsperiode, og akkurat hvor kraftig det akkumuleres.

Har tenkt noe sånt selv, og prøvd meg med å starte lavere. Noe jeg føler funker bra, da jeg fortsatt får merkbar DOMS. Effekten av en så lang SN er utelukkende enda bedre nedbrutt bindevev?

Ja, man kan definitivt gå lavere etter en lengre nedtreningsperiode. Ved vedlikeholdskalorier tar det omtrent tre uker før man mister nevneverdig med muskler, så man er ganske safe med tanke på akkurat det.

Men dette blir jo litt uoversiktlig egentlig, for om man har en kortere men kraftigere vekstperiode med å trene på denne måten, fremfor en lengre periode hvor man vokser saktere.....

men som du sier, dette er jo avhengig av hva effekten av et kraftig mikrotrauma egentlig.

NB !!! Denne tråden går inn i "Hall-of-Fame" om ikke lenge. Smiley

Jepp, men det skal også sies at det er gjort mange forsøk på å kutte ned syklusene, og heller kjøre med en mer aggressiv progresjon, men seks uker + har vist seg å være bedre, erfaringsmessig altså.

 Smile

Spiser du ofte ved PCen, UaC? Selv har jeg mistet jeg litt tunfisk med olje over tastaturet en gang og sleit dritlenge med å få det vekk. Sad

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: trene hver dag
« #123 : 08. mars 2005, 17:21 »
Spiser du ofte ved PCen, UaC? Selv har jeg mistet jeg litt tunfisk med olje over tastaturet en gang og sleit dritlenge med å få det vekk. Sad

Den er litt griset ned ja.... Grin. Men verst var det når jeg veltet et fullt glass PepsiMax over tastaturet.... det ble aldri bra igjen..... Grin.

Men, dette med at der erfaringsmessig er bedre med 6 uker +, det skal jeg finne mange som vil motsi glatt. Jeg vil også legge meg selv i den leiren. Kanskje opp mot 8 uker, men derfra så henter jeg lite rent volummessig nesten uansett.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget TFrodo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

  • hver dag litt sterkere
SV: trene hver dag
« #124 : 08. mars 2005, 17:25 »
bindevevet blir vel ikke så mye dårligere etter en nedtrenings periode?
litt mer vekt for hver dag som går!

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: trene hver dag
« #125 : 08. mars 2005, 17:32 »
bindevevet blir vel ikke så mye dårligere etter en nedtrenings periode?

Hovedpoenget med nedtreninga er å bryte ned bindevevet for igjen å kunne vokse selv med lette vekter.

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: trene hver dag
« #126 : 08. mars 2005, 17:34 »
Ja, man kan definitivt gå lavere etter en lengre nedtreningsperiode. Ved vedlikeholdskalorier tar det omtrent tre uker før man mister nevneverdig med muskler, så man er ganske safe med tanke på akkurat det.

Problemet mitt er heller det at jeg kjeder livet av meg under SN. To uker pluss gidder jeg ikke med mindre jeg vet at det gir merkbart bedre nedbrytning av bindevevet. Smile

Takker for svar Baahh! Wink

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: trene hver dag
« #127 : 08. mars 2005, 17:42 »
Problemet mitt er heller det at jeg kjeder livet av meg under SN. To uker pluss gidder jeg ikke med mindre jeg vet at det gir merkbart bedre nedbrytning av bindevevet. Smile

Takker for svar Baahh! Wink

Det kommer litt an på hvor hardt du har kjørt på slutten av syklusen og hvor lang den har vært. Det blir vanskelig å si noe konkret her, men hvis man kjører en såpass enkel syklus som RyP, så trenger man nok mest sannsynlig ikke mer enn de anbefaler, ni dager. Om man derimot kjører en lengre syklus og for eksempel legger til en uke med tunge negativer vil behovet for en lengre periode være større. Så man må vel vurdere hvert tilfelle, og bruke litt egen erfaring og lignende.

Selv er jeg helt motsatt, jeg elsker SN, og gjør den vel så si perfekt (ok, jeg er ikke i verdensrommet, dah).

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: trene hver dag
« #128 : 08. mars 2005, 17:43 »
(ok, jeg er ikke i verdensrommet, dah).

Det hadde vært beundringsverdig.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: trene hver dag
« #129 : 08. mars 2005, 17:52 »
Hadde vært grusomt dyre muskler..... biggrin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Sjulven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 103
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 103

SV: trene hver dag
« #130 : 06. mai 2005, 16:27 »


Jeg trener brystet seks dager i uken nå for tiden. Shocked

Shocked jeg trener bryst 2ggr i uka, og fortsatt er det bare så vidt jeg henter meg inn til hver økt :S tror du blir ganske overtrent hvis du fortsetter med det der, kan umulig være bra :S Prøv å aldri tren en støl muskel og hvis du blir støl i 3-4dag etter en økt, ville jeg venta en dag etter at du har henta deg inn igjen for å være sikker... er bare kjedelig å bli overtrent, da blir man pinglete og jævlig Tongue

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: trene hver dag
« #131 : 06. mai 2005, 16:30 »
Tror nok Baahh vet hva han driver med gitt. Det hadde du skjønt om du hadde lest hele tråden. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Sjulven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 103
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 103

SV: trene hver dag
« #132 : 06. mai 2005, 18:30 »
Tror nok Baahh vet hva han driver med gitt. Det hadde du skjønt om du hadde lest hele tråden. Smiley

huff da =/ trodde han bare trøkka ut maks med reps på bryst 6ggr i uka jeg:P er desverre ikke uvanlig der jeg trener, er masse utlendinger som kommer og kjører maks på bryst nesten hver dag Tongue

Utlogget Sjulven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 103
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 103

SV: trene hver dag
« #133 : 06. mai 2005, 18:32 »
Er forresten bra at du passer på meg UpAndComming, driter meg vist ut en del her Tongue må nok sjekke ut litt mer fakta før jeg åpner kjeften Sad

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: trene hver dag
« #134 : 07. mai 2005, 23:03 »


I rest my case Wink biggrin

Pass på å ikke hvile kofferten din på brystet til Baahh. Han har sikkert treningsverk etter 6 brystøkter i uka.

Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!