Skrevet av Emne: trene hver dag  (Lest 64863 ganger)

Utlogget Banned4Life

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 219

  • Sweet Dreams
SV: trene hver dag
« #15 : 04. mars 2005, 17:38 »


Nope !! Det stemmer ikke. Smiley

Har du et mer utfyllende svar? Muskelens restutisjonstid avhenger jo av hvor hardt den er kjørt og hvor stor muskelen er Wink
Member of Treningsforum!
I don't care if i die, as long as they bury me in a fucking big box

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: trene hver dag
« #16 : 04. mars 2005, 17:44 »
Har du et mer utfyllende svar? Muskelens restutisjonstid avhenger jo av hvor hardt den er kjørt og hvor stor muskelen er Wink

Selve musklen trenger ikke noen restitusjon, den kan vokse under kontinuerlig stress, det er nervesystemet som trenger hvile. Dette er bevist.

Wink

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

SV: trene hver dag
« #17 : 04. mars 2005, 17:55 »
Er det foretatt noe forskning på restitusjonstid av nervesystemet da?
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: trene hver dag
« #18 : 04. mars 2005, 18:06 »
Er det foretatt noe forskning på restitusjonstid av nervesystemet da?

Jepp, men uansett er det noe man kjenner ganske godt selv - det er også veldig induviduelt. Det kan forandres ved tilskudd, kosthold og trening (man kan trene opp treningstoleransen).

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: trene hver dag
« #19 : 04. mars 2005, 21:18 »
Jeg bruker:

*Knebøy
(Flies - bare ett sett, hele syklusen)
*Dips
(Hammercurl - bare ett sett, hele syklusen)
*Roing (Dorian)
*Arnolpress
*Legger

Antall sett økes utover i syklusen. Starter med ett sett på knebøy, arnoldpress og leggene - slutter med tre sett på knebøy, to på arnoldpressen og leggene. Jeg har nedprioritert bein litt denne syklusen. Dips og roing begynner jeg å ta to sett med, ender på fire.

Antall repetisjoner reduseres utover i syklusen. En uke med femten reps, to med ti reps, resten med fem, og etterhvert negativer.

Grunnen til at jeg har lagt til flies og hammercurl er bare for å få aktivert brystet og biceps mer under den primære treningen.

Det er bare snakk om ett sett på bryst på hviledagene, samt ett sett hammercurl. Det er to kroppsdeler jeg må forbedre.

Progresjonen er nøye planlagt. Planen er å gjøre dette over sju uker - helt til jeg ikke klarer å øke mer. Helt på tampen blir det en uke, eller mer, med negativer. Så en laang nedtreningsperiode.

På denne måten oppnår jeg en såkalt summation-effekt på brystet, kontinuerlig høye vekstfaktorverdier.



Javel, sov godt, da. Wink


Edit: Altså, det er tre hovedtreninger i uken. På fridagene tar jeg de ekstra settene (så ofte jeg rekker i hvert fall...)
Trener du det oppsettet der 6 dager i uka? Tenkte siden du sa at du trente bryst 6 dager i uka.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget Foreman

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

SV: trene hver dag
« #20 : 04. mars 2005, 22:38 »
Baahh:

Første gangen jeg skriver noe på dette forumet..Det meste var som ventet av et slikt forum...den vanlige BB-bull-shitten om å forvirre muskler til å vokse, om at en muskel må hvile en hel uke og shaping osv...

Et unntat fra dette så langt er dine innlegg. Du har tydeligvis satt deg inn i hvordan muskler FAKTISK bygges, og kommer med mange gode råd!

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: trene hver dag
« #21 : 04. mars 2005, 23:43 »
Baahh:

Første gangen jeg skriver noe på dette forumet..Det meste var som ventet av et slikt forum...den vanlige BB-bull-shitten om å forvirre muskler til å vokse, om at en muskel må hvile en hel uke og shaping osv...

Et unntat fra dette så langt er dine innlegg. Du har tydeligvis satt deg inn i hvordan muskler FAKTISK bygges, og kommer med mange gode råd!

 blush
Tusen takk for det.


Trener du det oppsettet der 6 dager i uka? Tenkte siden du sa at du trente bryst 6 dager i uka.

Nei, det opplegget jeg har satt opp ("hovedopplegget") trenes tre dager i uken. På tre av fridagene trenes brystet med ett sett.

Utlogget HOTSHOT

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 166
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 166

SV: trene hver dag
« #22 : 04. mars 2005, 23:48 »
må si at Tfrodo hadde en fortreffelig fin avatar
Can you feel the pump ?

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: trene hver dag
« #23 : 04. mars 2005, 23:56 »


 blush
Tusen takk for det.



Nei, det opplegget jeg har satt opp ("hovedopplegget") trenes tre dager i uken. På tre av fridagene trenes brystet med ett sett.
Ok. Så det vil sei at du trener dips en dag og flyes neste dag. Et sett om dagen syntes eg høres lite ut sjølv med seks dager i uka, men det er jo berre meg da. Eg har kjørt opplegg med benkpress 6 dager i uka, men dette er sikkert bedre for muskelvekst.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: trene hver dag
« #24 : 05. mars 2005, 00:02 »

Ok. Så det vil sei at du trener dips en dag og flyes neste dag. Et sett om dagen syntes eg høres lite ut sjølv med seks dager i uka, men det er jo berre meg da. Eg har kjørt opplegg med benkpress 6 dager i uka, men dette er sikkert bedre for muskelvekst.

Hmm, nei, jeg skal trene slikt jeg har satt opp hovedoppsettet tre dager i uken. Altså et sett flies, kun for å få aktivert brystet mer under baseøvelsen, nemlig dips, som jeg tar to sett av første uken og ender på fire sett per trening den siste delen av syklusen (dette har med TUT og gjøre, samt litt ekstra progresjon).

På fridagene tenker jeg at jeg bare tar et sett dips, uten flies, men det får jeg vel se an litt, tenker jeg.

Så volumet blir ikke så ekstremt som det kan se ut som med en gang.

Hvordan gjorde du opplegget ditt? Har du gjort deg noen erfaringer du vil dele?

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: trene hver dag
« #25 : 05. mars 2005, 00:43 »
Hmm, nei, jeg skal trene slikt jeg har satt opp hovedoppsettet tre dager i uken. Altså et sett flies, kun for å få aktivert brystet mer under baseøvelsen, nemlig dips, som jeg tar to sett av første uken og ender på fire sett per trening den siste delen av syklusen (dette har med TUT og gjøre, samt litt ekstra progresjon).

På fridagene tenker jeg at jeg bare tar et sett dips, uten flies, men det får jeg vel se an litt, tenker jeg.

Så volumet blir ikke så ekstremt som det kan se ut som med en gang.

Hvordan gjorde du opplegget ditt? Har du gjort deg noen erfaringer du vil dele?
Ingen stor hemmelighet bak mitt opplegg. Trente berre benkpress programmet til Boris Sheiko Smiley
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: trene hver dag
« #26 : 05. mars 2005, 06:24 »
Baahh:

Første gangen jeg skriver noe på dette forumet..Det meste var som ventet av et slikt forum...den vanlige BB-bull-shitten om å forvirre muskler til å vokse, om at en muskel må hvile en hel uke og shaping osv...

Et unntat fra dette så langt er dine innlegg. Du har tydeligvis satt deg inn i hvordan muskler FAKTISK bygges, og kommer med mange gode råd!

Det er jo fint at noen har satt seg skikkelig inn i ting, og lest alle innleggene slik at de kan gjøre seg opp en skikkelig mening om alt som er skrevet her på forumet - imponerende!  :Smiley
Jeg synes i allefall det er betryggende å vite at en har noen her som faktisk VET hvordan ting skal gjøres på riktig måte, og hva som absolutt ikke må gjøres - virkelig!
 Wink


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Foreman

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

SV: trene hver dag
« #27 : 05. mars 2005, 12:21 »
"Det er jo fint at noen har satt seg skikkelig inn i ting, og lest alle innleggene slik at de kan gjøre seg opp en skikkelig mening om alt som er skrevet her på forumet - imponerende!"

Det er et inntrykk jeg har, og det trenger en ikke å lese gjennom hver tråd i hele forumets historie for å få. 

"Jeg synes i allefall det er betryggende å vite at en har noen her som faktisk VET hvordan ting skal gjøres på riktig måte, og hva som absolutt ikke må gjøres - virkelig!"

Det kunne vært så mange flere som hadde visst hvordan muskelvekst induseres, hvis de ikke bare var interessert i finne "de hemmelige triksene" til proffene.  Faktum er at det ikke er treningsprogrammet som utgjør forskjellen mellom oss dødelige og dem...

Men som det går fram av innlegget mitt, er det jo flere som har satt seg inn i hvordan ting fungerer...Slike folk bidrar til informasjon som forhåpentligvis med tiden vil hjelpe flertallet i å finne ut hva som er riktig.

Jeg klandrer ikke de som hører på alt BB-sprøytet. Det er jo ganske naturlig å høre på noen som har "lykkes" med treningen, og uten spesiell kunnskap om fysiologi er det ikke annet å vente enn at en følger disses mål.


Utlogget Fresh-T

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 55

  • Juli 2005 - 113Kg
SV: trene hver dag
« #28 : 05. mars 2005, 13:11 »
Det kunne vært så mange flere som hadde visst hvordan muskelvekst induseres, hvis de ikke bare var interessert i finne "de hemmelige triksene" til proffene. Faktum er at det ikke er treningsprogrammet som utgjør forskjellen mellom oss dødelige og dem...

Og hva er din mening om hvordan muskelvekst induseres?
Building through Science

Min Treningsside

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: trene hver dag
« #29 : 05. mars 2005, 13:15 »
Progresjon !!
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!