Skrevet av Emne: 185cm høy og 62kg. Trenger hjelp til å komme opp i vekt.  (Lest 1895 ganger)

Utlogget Sopin

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Tittelen sier vel det meste. Jeg er gutt på snart 17år, veldig aktiv, spiller fotball og håndball, flere ganger i uka. Jeg er alt for tynn og trenger å legge på meg.

Denne animasjonen passer ganske fint til meg Pushups

Jeg er ny, og lurer på om noen som kan hjelpe meg?

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

Ja, vi kan prøve så godt vi kan. Du kan søke på forumet om kosthold/vektøkning. Det er ikke uvanlig at gutter på din alder med høyt aktivitetsnivå må spise enorme mengder mat for å legge på seg muskler.  Spis ofte, legg vekt på å få i deg godt med både proteiner, karbohydrater og sunt fett. Derfor må du planlegge og spise gjerne hver 2. eller 3. time. Smiley

Utlogget Big T

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

  • Lead with speed, follow with power
Du kan jo legge ut det kostholdet du har nå, så kan vi legge til og bytt ut så det blir bedre. Ellers er det jo teoretisk ikke noe hokus pokus å legge på seg, det handler om få i seg flere kcal enn man forbruker.
Noen tips for å få i seg esktra kcal er jo: div. Olje. Feks. solsikke olje. Ellers er nøtter både rikt på kcal og protein. Og klarer du ikke å spise nok kan du jo begynne på tilskudd. Weight gainer vil jo antageligvis være det du bør velge.
Lykke til!  Food
Mvh Big T

Utlogget Sopin

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Morgen 2 tykke brødskiver med smør og kyllingpostei
11.30 1 landgang med ost og skinke.
16.00 middag. diverse, spørs om mamma er hjemme.
om kvelden varierer det mellom et kjempe måltid før jeg legger meg, eller små spising.

Jeg vet at man bør spise ofte, men jeg tror jeg har tid til å spise hver 2 time. pga lekser, treninger og slikt.

Så jeg tror jeg må begynne med kostilskudd. en kamerat av meg anbefalte: 100 % Whey Protein 3000g Jordbær.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

Vil anbefale deg at du i tillegg til proteinpulver tar en drikk med mye karbohydrater til hver trening/umiddelbart etter trening. Dette vil ikke bli fett på kroppen din. Ta også litt tran på kvelden. Spis ett måltid til mellom frokost og lunch, og ett til mellom  lunch og middag-frukt, shake med protein eller annet som er lettvint.

Utlogget Big T

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

  • Lead with speed, follow with power
Noe må du hvertfall gjøre, for du blir ikke svær på det kostholdet der! det kan jeg si med engang! Så les litt på forumet om ernæring og sånt også prøver du å sette opp den kostholdsplanen på nytt!! Dobbelt så mange og dobbelt så store måltider  2thumbsup
Mvh Big T

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Så ofte bør du spise.

Frokost
Lunsj
Før middag
Middag
Etter middag
Kvelds

Spis kjøtt, pasta, ris, korn og frukt. Når du spiser brødmat ha groveste brødet som finst med masse frø. Drikk melk (helmelk) til alle måltid. Lykke til Smiley

Et tips til et lite måltid om du har lita tid:
2-3 bananer + 2-3 egg + 1 liter helmelk i en mixer, wrooom og drikk. Smaker ikke egg i det hele tatt.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Noe må du hvertfall gjøre, for du blir ikke svær på det kostholdet der!

Nei, har vanskelig for å tro at du i det heletatt klarer å holde vekta med det der..

Vil du legge på deg? Da kan du feks spise dette...:
0700: Stor bolle havregryn, 0.5 liter melk, noen rosiner oppi, en spiseskje tran, mulitvit.
0930: 4 skiver med fisk/kjøtt, et glass melk, et eple.
1130: Stor gainer, en boks tunfisk.
1400: Kylling/fisk/annet kjøtt, ris, grønnsaker, en spiseskje olivenolje.
1630: Før trening: Proteinshake, et par bananer. Kan godt drikke av shaken og spise av bananene under treninga og.
1900:Etter trening: Stor proteinshake, raske karbs (maltodextrin/bananer/rosiner).
2000: Stort måltid. Kylling/fisk/annet kjøtt, ris, grønnsaker, en spiseskje olivenolje.
2130: Litt havregryn med melk på, en boks tunfisk.
2300: Stor tunfisk/kyllingsalat
Før leggetid: Proteinshake med treige prots.

Dette er kun et forslag, men spiser du dette vil du nok legge på deg. Kan og virke mye, men vil du øke, må det inntas mat.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Sopin

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Tusen takk for alle svar Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!