Skrevet av Emne: Betennelse i albuen?  (Lest 6972 ganger)

Utlogget Hønter

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 167

SV: Betennelse i albuen?
« #15 : 04. mai 2005, 18:37 »
dersom det er betennelse så vil jeg i så tilfelle (dersom du ikke allerede da har gjort det) kjøre en 4-7 dager med maks dose ibuprofen for å se om smertene (evt. betennelsen) gir seg.

Det vil vel ikke medføre noen risiko å ta så store doser? Du skjønner jeg er litt skeptisk i forhold til medisiner o.l...  blush

Utlogget Kjartan Nilsen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

  • Medisinstudent
SV: Betennelse i albuen?
« #16 : 04. mai 2005, 21:37 »
Er du allergiker eller om du har sterkt nedsatt nyre- eller leverfunksjon (cirrhose) så må du være forsiktig med Ibuprofen.
Chins: 31 Dips: 41 Knebøy: 185kg x 5

Utlogget Lunah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 935
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 935

  • Pingle
SV: Betennelse i albuen?
« #17 : 09. mai 2005, 17:54 »
Jeg ville ha kontaktet en fysioterapaut ja. De kan kanskje undersøke deg nærmere, og finne ut hva som kan være galt. Videre kan de vise deg tøyninger som kan hjelpe, og gi deg ultralyd og varmebehandling, som er godt for blodsirkulasjonen.

Lykke til!!

Mvh. Lunah

Utlogget Lunah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 935
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 935

  • Pingle
SV: Betennelse i albuen?
« #18 : 18. mai 2005, 19:35 »
Om det er noe mer du lurer på om albueskader, sjekk ut f.eks. http://www.lommelegen.no/art/art1201.asp Holder fortsatt fast på at du skal gå til en fysioterapaut.

Utlogget SuperTeddy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

SV: Betennelse i albuen?
« #19 : 26. mai 2005, 20:42 »
Etter å ha slitt med albueplager i nesten 2 måneder etter overdrevent triceptrening, kjørte jeg på med glucosamin. Det funka iløpet av noen få dager, har og hørt at dette skal være et populært produkt blant leddskader i i bygger-miljøet.

Utlogget Hønter

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 167

SV: Betennelse i albuen?
« #20 : 14. juni 2005, 12:50 »
Nå har jeg hatt dritten i 11 jævla uker og det vil ikke gi seg. Jeg har vært til fysioterapeut og fått ultralyd og massaje, men jeg kan ikke si at det har hatt merkbar effekt. Jeg har prøvd den ibux-kuren for et par uker siden og nå har jeg kjøpt meg bio-sport som visstnok skal være inflammsjonsdempende. Men jeg vurderer å begynne og trene latterlig lett og øke forsiktig, eller er det smartest å fortsette å holde seg langt unna trening?

Btw: HATER FRANSKPRESS!!   furious furious

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Betennelse i albuen?
« #21 : 14. juni 2005, 17:30 »
Sixpack: Ikke gi opp fysioterapeuten riktig enda, du kan nemlig ikke forvente mirakler og må gi det litt tid.
Syns heller ikke at du skal droppe treningen helt, men tren innen smertegrensen ( altså - det skal IKKE gjøre vondt). Nyere forskning ( husker ikke helt hvor jeg leste det, men det er iallefall det som er "trenden" blant fysioterapeuter i dag), viser at for mye inaktivitet bare vil bidra til at betent vev tar lengre tid til å heles, og blir stivere og svakere i etterkant. Jeg ville også ha unngåt for mye smertedempende midler fordi disse også kan bidra til at vevet svekkes, men hvis du har smerter vil nedkjøling kunne funke fint som smertelindring.
Albustøtter og lignende er greit å bruke hvis det har som intensjon å bidra til at vevet varmes opp og holdes varmt, men bruker man det for mye kan dette medføre at det gir for mye støtte faktisk slik at albuen  blir for vant med å ha den støtten der og dermed svekkes hvis du skjønner hva jeg mener.
Det er litt anderledes når man f.eks har røket  leddbånd i ankelen - da anbefales det iallefall i startet ( når de er grodd) å bruke ankelstøtte for å unngå nye skader og for stabilitet, samtidig som man også må drive med stabiliserings trening.

Jeg var mye plaget med senebetennelse i hånden før, men fikk da beskjed av fysioterapeuten at jeg ikke skulle gå med håndstøtte hele tiden, men prøve å klare meg mest mulig uten slik at jeg fikk bygget opp min egen håndmuskulatur.

Det vil også være lurt å finne ut mer nøyaktig hvilke strukturer som er affisert, fordi dette kan innebære ulik behandlingsmetode.

Utlogget Lunah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 935
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 935

  • Pingle
SV: Betennelse i albuen?
« #22 : 14. juni 2005, 17:44 »
Sixpack: Ikke gi opp fysioterapeuten riktig enda, du kan nemlig ikke forvente mirakler og må gi det litt tid.
Syns heller ikke at du skal droppe treningen helt, men tren innen smertegrensen ( altså - det skal IKKE gjøre vondt). Nyere forskning ( husker ikke helt hvor jeg leste det, men det er iallefall det som er "trenden" blant fysioterapeuter i dag), viser at for mye inaktivitet bare vil bidra til at betent vev tar lengre tid til å heles, og blir stivere og svakere i etterkant. Jeg ville også ha unngåt for mye smertedempende midler fordi disse også kan bidra til at vevet svekkes, men hvis du har smerter vil nedkjøling kunne funke fint som smertelindring.
Albustøtter og lignende er greit å bruke hvis det har som intensjon å bidra til at vevet varmes opp og holdes varmt, men bruker man det for mye kan dette medføre at det gir for mye støtte faktisk slik at albuen blir for vant med å ha den støtten der og dermed svekkes hvis du skjønner hva jeg mener.
Det er litt anderledes når man f.eks har røket leddbånd i ankelen - da anbefales det iallefall i startet ( når de er grodd) å bruke ankelstøtte for å unngå nye skader og for stabilitet, samtidig som man også må drive med stabiliserings trening.

Jeg var mye plaget med senebetennelse i hånden før, men fikk da beskjed av fysioterapeuten at jeg ikke skulle gå med håndstøtte hele tiden, men prøve å klare meg mest mulig uten slik at jeg fikk bygget opp min egen håndmuskulatur.

Det vil også være lurt å finne ut mer nøyaktig hvilke strukturer som er affisert, fordi dette kan innebære ulik behandlingsmetode.

Svært enig!! Bruk armen din, og tren forsiktig. Du kan jo f.eks. prøve å tøye ut hånden/albuen og massere den selv.  Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!