Skrevet av Emne: DC om deffing/bulking.  (Lest 6292 ganger)

Utlogget slogum

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 424

DC om deffing/bulking.
« : 14. mars 2005, 21:43 »
Tenkte jeg skulle poste denne tråden Dante skrev på intensemuscle.com
Artig lesning og fyren har faktisk en del gode poenger Smiley

Cutter, Bulker, Cutting, Bulking-WHAT A CROCK OF BULLSHIT

If i never hear these words again in my life it will be too soon. I cringe everytime i hear someone (straight from bb.com) say "im coming off a bulker and now im doing a cutter"..What the hell is that?..that is the most idiotic concept ever! So what your doing is taking 2 steps forward for 4 months and then 1.5 steps backward for 4 months and repeating over and over? Talk about a waste of valuable time! Half your freaking year is gone to hell because your cutting for half of it and gaining no muscle. How bout a novel concept for you? How bout getting dramatically larger over time with huge food (protein) intake and super heavy training but adhering to carb cuttoffs and doing cardio (for increasing hunger and keeping bodyfat at bay reasons) so that you stay lean!!!!!!!!!! Gee whiz, might that be a better way?!

Bulker: An Excuse to become a fat fuck for the sake of beleiving your putting on muscle mass to others and yourself (and you probably are but at a 50/50 ratio of muscle to fat--wow thats awesome!)

Cutter: 3-5 months of wasted muscle building time (trust me youll be building very little muscle mass during this) in the quest of turning yourself back from a fat slob you turned yourself into to someone presentable.

THINK ABOUT IT!!!! Your 200lbs, eat like a 250lb guy to get freakshow bigger, and train like a rhino with heavy weights to get larger but also do everything in your power (green tea, cardio, carb cuttoffs) to keep at a bodyfat percentage that your proud of or can live with. This is all about turning your body into a muscle building fat burning blast furnace!
If you do bulking and cutting for the next 2 years and with all those "cutting cycles" adding up to a years time, guess what you just gave up a year of lifting--one year of nonexistant muscle mass accumalation. Thats like lifting for the next 6 years and you only get 3 years of productivity out of it. See the problem is, alot of people try to stay lean year round while also tryng their hardest to put on muscle mass and they do it all wrong. They eat like a 190lber trying to get to 250lbs and think that--by some miracle that will get them there. This is all about becomeing a food processing machine here. Take in a surplus (protein/food), create a demand to put on muscle (seriously heavy lifting/DC training) and then taking care of excesses and burning them off (carb cuttoffs/cardio/thermogenisis)----eating and training like a 300lbs offseason behemoth but doing everything else in your power to be that guy walking around at 7-14% bodyfat (whatever floats your boat)....See its not that hard, just think it out....but most of all dont waste your freaking time taking 2 steps forward and 1.5 steps backward....this is about constant forward progress. If I hear anyone say "cutter" or "bulker" again on this board, you get the official title of "bodybuilding.com guy", like a scarlet letter. This is constant bulking and cutting at the same time and you dont forsake one for the other unless your competing for a show.
You turn yourself into a machine and you keep that machine evolving. Does anyone in this forum actually beleive that if you are 200lbs and doing cardio 3-4x a week at 30-45 minutes a pop but eating 400-500 grams of protein and a shitload of food to get bigger that - YOUR ACTUALLY NOT GOING TO GET BIGGER BECAUSE OF THAT CARDIO? If your not getting bigger then your either not eating enough or your a young guy whose metabolism is so fast that your one of the lucky ones who doesnt have to do cardio. Thats another story I have to write about one of these days--Cardio. Every time I hear a guy tell me...."I just cant eat enough"....I ask him "are you doing cardio?", and he gives me that puzzled look and thinks "why should I do cardio? I have trouble gaining weight and eating enough".....BINGO!!!!! What do you think cardio does? You get up in the morning and start your day with some cardio I guarentee youll be starving the rest of the day and be eating like a damn horse. IT HAPPENS EVERY SINGLE TIME. Cardio is a two way street--increases hunger and keeps you lean. You have trouble getting bigger? Add cardio first thing in the morning after 30 grams of protein in water and some bcaa's and watch yourself eat the rest of the day! You wont be missing meals, youll be starving. Which leads me to getting off this computer because im starving.I wrote this very fast because im late--so sorry bout that
Current Cycle:
6 meals ED
Heavy ass weights EOD
zzz EN

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

SV: DC om deffing/bulking.
« #1 : 14. mars 2005, 23:29 »
Hva blir konklusjonen her da? Syns han skriver så rotete den fyren.
sjokk og vantro

Utlogget MrLean

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

SV: DC om deffing/bulking.
« #2 : 15. mars 2005, 09:05 »
Konklusjonen er at han mener du skal bygge året rundt og holde deg i bra form, altså slutt med bulk/deff. Det er vel stikk i strid med hva de fleste gjør og mener i dag.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: DC om deffing/bulking.
« #3 : 15. mars 2005, 09:29 »
Ja, leste denne for en tid tilbake. Forstår jo godt hva han mener, trur eg.
Om man ikke bestemmer seg for å gjøre det ene eller det andre kan resultatet fort bli at man hverken oppnår muskelbygging eller spesielt god form. Personlig mener jeg dette er greit å løse ved litt planlegging, feks ved å sette av 3 mnd. hvert år til å få ned fettprosenten, så får man heller leve med at det ikke blir bygget nevneverdig med muskler i den perioden. Det er vel slik, for de fleste i alle fall, at det lett blir noen overflødige kilo ved lengre perioder med tung trening og ernæring for å skape muskelvekst.
Men for de som tror DC nærmest anbefaler overspising, er jo dette en fin presisering på et par punkt.

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: DC om deffing/bulking.
« #4 : 15. mars 2005, 10:08 »
Enig i noe av det han sier men...

Må le litt av den carb- cutoffen.

Spiser du ikke karbs etter klokka seks og inntar ekstreme mengder grønn te, vil du bygge lean muskelmasse Smiley

Lettere sagt enn gjort det der.
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: DC om deffing/bulking.
« #5 : 15. mars 2005, 11:44 »
Jeg kan skrive under på at et kosthold helt etter DC er veldig veldig bra. Jeg tviler på jeg noen ganger kommer til å gå vekk fra det, når jeg ser hva jeg får til nå. Gjør man ting riktig, legger man på seg noe fett under blastingen selvsagt. Cruisingen kan man droppe BETYDELIGE mengder om alt gjøres riktig. Mange tror at DC handler om vill bulk HELE tiden, det er en ganske så stor misforståelse. Ting tilpasses hver enkelt, det skreddersys til din kropp og det fungerer. Det er sikkert ikke eneste vei frem. Men at det er mye mat, det er det - det kan jeg også skrive under på... Grin.

Carb-cuttoff.... ?? Jeg vet ikke hva jeg skal si om den, men jeg ler i hvert fall ikke av den. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: DC om deffing/bulking.
« #6 : 15. mars 2005, 18:01 »
Carb-cutoff hjelper veldig på nattens fettforbrenning. Kombiner med morgen-cardio, og appetitten utover dagen blir upåklagelig!  Food

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: DC om deffing/bulking.
« #7 : 15. mars 2005, 19:30 »
Hva er egentlig logikken bak å ikke spise karbohydrater om kvelden? Svi mer fett? Greit nok, men fettbalansen er uansett avgjørende for om du akummulerer fettmasse eller ikke. For meg virker det ærlig talt som en lite gjennomtenkt gimmick.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget MrLean

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

SV: DC om deffing/bulking.
« #8 : 16. mars 2005, 08:45 »
Hvorfor spise så mye at du må kjøre kardio for å holde deg i OK form, når man kan spise litt mindre og slippe kardio?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: DC om deffing/bulking.
« #9 : 16. mars 2005, 08:48 »
Hvorfor spise så mye at du må kjøre kardio for å holde deg i OK form, når man kan spise litt mindre og slippe kardio?

Igjen, hadde du satt deg skikkelig inn i DC så er ikke det tilfeldig - les innlegget mitt over. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: DC om deffing/bulking.
« #10 : 16. mars 2005, 09:13 »
Jeg for min del behøver ikke noen morgenpromenade for å være sulten som en ulv og ete som en hest gjennom hele dagen. Mitt lille problem er at jeg må holde igjen på spisingen  - ellers veier jeg 140 kilo på "no-time" - og det vil jeg jo ikke.......

Ellers har han seff helt rett. Dette er for øvrig en rimelig standard prosedyre for aktive utøvere. Jeg kjenner i allefall ingen seriøse byggere som deffer seg for moro skyld liksom. Det er nok mest oss hobby-byggere som bedriver sånt hver vår for å gjøre kjærester, ektefeller og andre badegjester tilfredse..... (OK den der blei jeg litt kvalm av selv faktisk....)

En mister ikke noe muskulatur på å gå ned til en bf% på 10% eller så uansett, og på 10% er en i kjempefin sommerform med dype og fine magemuskler og det hele. Det er først når en begynner å grave seg nedover på de ensiffrede beløpene (en mer reell deff) at det kan vær litt skummelt........


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget willy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 375
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 375

SV: DC om deffing/bulking.
« #11 : 16. mars 2005, 16:06 »
må man være extrem på kosthold for å unngå å miste noe masse om man går ned til ca 10%...
er det i det heletatt mulig å Bygge muskler under en deff, dersom man har progresjon på vektene?

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: DC om deffing/bulking.
« #12 : 16. mars 2005, 16:17 »
Hvorfor spise så mye at du må kjøre kardio for å holde deg i OK form, når man kan spise litt mindre og slippe kardio?

Fordi mat er godt og kardio er sunt for deg.
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

SV: DC om deffing/bulking.
« #13 : 29. juli 2005, 15:47 »
Hmm jaok.. Det jeg ser som størst problem her er vel å klare å trøkke inn NOK karb-fri mat. Noen tips til dette? Altså, tips til måltider UTEN karbs? Skal ikke smake helt forjævlig hell:P
Og forresten, hjelper tè veldig bra på forbrenninga? Jeg tenker på å drive med kardio selv om jeg ikke drikker tè, blir det stor forskjell?

Utlogget slogum

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 424

SV: DC om deffing/bulking.
« #14 : 29. juli 2005, 18:56 »
Biff og grønnsaker.
Laks og grønnsaker.
Fugl og grønnsaker.
60-70g shake + olje/nøtter/whatever.
Egg + karbofritt tilbehør.
Current Cycle:
6 meals ED
Heavy ass weights EOD
zzz EN

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!