Skrevet av Emne: "matprogram"  (Lest 1380 ganger)

Utlogget MartialArtist

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 279
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 279

"matprogram"
« : 15. mars 2005, 21:48 »
vil vite om det er bra/nok/for mye/for lite mat dette her.. (det er veldig tilnærmede verdier)

frokost ( 07:15)
frokostblanding; havre, rosiner, hvete og masse andre greier:P

mellommåltid (09:50)
banan eller eple/appelsin+juice/skummetmelk (bør jeg drikke skummet eller noe annet)

Lunsj (11:40)
enten;
3-4 brødskiver med tunfisk/makrell i tomat og krydder
eller;
tunfisk baguette
+drikke juice/skummetmelk/2 milk-shake(tine)

Mellommåltid (14:40)

banan/eple/appelsin

Middag (16:15-18:00 <-- varierer)
"Vanlige" middager, varierer mye.. spiser forholdsvis mye

Under trening:
sportsdrikk
Etter trening:
carbo/proteinshake

Kveldsmat (tid varierer)
4 brødskiver med makrell i tomat eller annet pålegg

Utlogget slogum

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 424

SV: "matprogram"
« #1 : 15. mars 2005, 22:23 »
Hvor tung er du og hvor lenge har du trent? Hva er målet ditt? Gå opp eller ned i vekt?
Frokost og de to mellommåltidene dine inneholder så godt som ingen proteiner. Viktig at du spiser masse proteiner hvis du skal gro, så kjør på med proteinpulver, fugl, kjøtt eller fisk her Smiley Skummet melk kan du godt drikke. Så ut som litt lite mat...
Current Cycle:
6 meals ED
Heavy ass weights EOD
zzz EN

Utlogget MartialArtist

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 279
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 279

SV: "matprogram"
« #2 : 16. mars 2005, 15:37 »
veldig cirka tall, har ikke sjekka på lenge:
170 cm
60 kg
målet er ikke noe spesielt, kun bygge muskler for å bli sterkere (ikke kroppsbyggermuskler som veier flere titalls kilo) jeg kommer nok til å ende opp litt under 180, og mellom 70-80 kg, men har ikke tenkt å gå opp noe annet enn muskler, jeg har en bra fettprosent tror jeg, og jeg har bra med muskler..

hvis jeg endrer frokosten til det samme som kveldsmaten, og spiser en pakke cottage cheese sammen med frukten i mellommåltidene, vil det bli bedre?
takk

Utlogget slogum

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 424

SV: "matprogram"
« #3 : 16. mars 2005, 17:34 »
Ok Smiley Skal du bygge muskler må du nødvendigvis legge på deg litt fett også, men dette fettet er lett å deffe vekk i ettertid hvis du ikke overspiser og blir feit da.

Legger du til en cottage cheese til mellommåltidene vil det straks se bedre ut. Synes også du bør innta litt karbohydrater, ihvertfall til det første mellommåltidet også. Hva med 150-200 gram kylling og litt ris? Kan godt bruke andre proteinkilder også (fisk, kjøtt eller fugl). Du bør også innta en proteinshake sammen med frokosten din (ser du bruker proteinpulver).

Ser også at du ikke har noe sunt fett i kosten din. Dette er svært viktig. Ta en-to spiseskje tran om morgenen og gjerne en spiseskje udos choice/olivenolje til de to mellommåltidene dine. Les om viktigheten av essensielle fettsyrer her: http://www.treningsforum.no/article/article.php?dir=kosthold&fname=041103_fettsyrer
Current Cycle:
6 meals ED
Heavy ass weights EOD
zzz EN

Utlogget MartialArtist

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 279
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 279

SV: "matprogram"
« #4 : 16. mars 2005, 21:03 »
ah, jeg har jo glemt multivitaminer osv da... og det er litt vanskelig å få tilgang på "tyngre" mat i skoletiden
gjør ikkenoe om jeg legger på meg litt fett, jeg går ganske lett opp/ned i vekt hvis jeg går inn for det..
tran skal bli:P
men jeg kan ikke få tak i noe annet en brødkost til lunsj.. jeg nevnte at jeg tar carbs med proteinene etter trening? det jeg kan gjøre hvis kylling er bedre er å variere med tunfiskbaguette/kylling baguette? (de selger begge deler) takk for hjelpen, du er til hjelp sloguM:)

Utlogget slogum

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 424

SV: "matprogram"
« #5 : 17. mars 2005, 22:39 »
Brødkost til lunsj er helt greit, bare det er grovt brød du spiser. Prøv å styr unna produkter med fint mel i som feks loff og fine rundstykker. Skjønner at det er vanskelig å spise "tyngre" mat når man går på skolen osv... 3-4 skiver grovt brød med mye kjøttpålegg på (feks kokt skinke) og litt melk er jo et måltid som er greit å spise i skoletiden. Kan også drikke en shake for å supplere med mer proteiner.

Er det samme om proteinene kommer fra kylling eller tunfisk. Personlig ville jeg droppet baguetten og heller tatt med noen grove skiver med kylling eller tunfisk på. Er du glad i cottage cheese som du nevner kan du jo også ha det på brødskiva.
Current Cycle:
6 meals ED
Heavy ass weights EOD
zzz EN

Utlogget stayXgold

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 874
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 874

SV: "matprogram"
« #6 : 18. mars 2005, 00:40 »
"ikke kroppsbyggermuskler som veier flere titalls kilo", nei jeg har hørt at sånt pleier å skje over natta. derfor en burde være litt forsiktig med å ete mye proteinrik mat når en veier 60 kg.
Perseverance
Against all opposition
Crushing all limitaions
Pure strength through solitude
Discipline and determination

Utlogget Stoned

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 177
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 177

  • Just another star
SV: "matprogram"
« #7 : 18. mars 2005, 00:46 »
"ikke kroppsbyggermuskler som veier flere titalls kilo", nei jeg har hørt at sånt pleier å skje over natta. derfor en burde være litt forsiktig med å ete mye proteinrik mat når en veier 60 kg.
rofl
20år
høyde: 182cm
vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne) Smiley
155 kg i Smalbenk
100 kg i Militærpress(vending fra bakken)
170x7 i Markløft
170 kg i knebøy(ca)

Utlogget MartialArtist

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 279
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 279

SV: "matprogram"
« #8 : 18. mars 2005, 18:07 »
"ikke kroppsbyggermuskler som veier flere titalls kilo", nei jeg har hørt at sånt pleier å skje over natta. derfor en burde være litt forsiktig med å ete mye proteinrik mat når en veier 60 kg.
morsom gutt du.. stå på a..
du vet hva jeg prater om, og at kampsportutøvere ikke bygger vektløftermuskler... så bare spar deg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!