Skrevet av Emne: Hvordan trene for å bli en god bokser?  (Lest 21434 ganger)

Utlogget munkhaugen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

SV: Hvordan trene for å bli en god bokser?
« #15 : 31. mai 2005, 11:21 »
du som er så søt må jo ikke finne på å begynne å bokse!!;) du kan jo bli skadet!! det er ikke bra når du er så deilig!!! hihi

Utlogget ouch

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 608
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 608

  • What i lack in skill i make upp fore in will
SV: Hvordan trene for å bli en god bokser?
« #16 : 31. mai 2005, 17:40 »


Det å miste hjerneceller grunnet boksing er overdreven propaganda fra Staten Wink Han ukraineren (husker ikke hva han heter) som gikk mot Evander Holyfield, har jo blant annet doktorgrad i biologi (eller liknende). Jeg ville tro at dette krever en god del hjerneceller....

Hjelp meg litt nå folkens, hva heter han fyren? Han har også en bror som bokser... De var med på Grand Prix-showet forresten...

Edit: De sang ikke...uheldigvis

Gjennomsnittsmengen av hjernerystelser som skal til for å bli kronisk slagfull er 3-5 rystelser i uka i 5 år.

Så ville ikke fryktet det.

Boksing har ett dårlig rykte faktum er at amatørboksing er på 23 plass blant skader bak bla fotball,snowboard, turn, håndball osv.

i tillegg til dette dør det i snit 1.3 utøvere per 100000 derimot dør det 23 i fotball.

Å så sier folk at boksing er farlig.

Å ja man dreper langt mere hjerneceller på fylla enn i kamp.

Mennene du er ute etter er brødrene Vitali og Wladimir Klitschko.
Begge har doktor grad i sportvitenskap og professorgrad i filosofi i tillegg til å snakke 4språk.
he said he was god, i said lord your in the wrong place tonight

Utlogget ouch

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 608
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 608

  • What i lack in skill i make upp fore in will
SV: Hvordan trene for å bli en god bokser?
« #17 : 31. mai 2005, 17:59 »
vel, hva baserer du dette på? noen spesiell treningsfilosofi som gjør at du mener du får større grad av eksplosiv styrke uten å trene med vekter..? Du har erfaring fra å trene med styrke over lengre tid og kan vise til resultater av negativ art..? du har sett på studier som viser dette? eller er det instruktøren din som har kommet med eventyrhistorier som at "styrketrening gjør at du blir treg" og annet vås.. ? Smiley

det er basert på 3 ting . 1 det faktum at jeg føler jeg blir tregere og kjenner fortere melkesyren av pumping. Foretrkker der for naturlige øvelser og my sekk.

2: det har alldri vært mere vekttrening i prof tungvekt og alldri har nivået tempoet vært dårligere, mye bra i de lettere klassene som feks hopkins men der er det også mye mindre vekttrening.

marciano, louis og ali trente alldri vekter.

Heller ikke tyson (for å ta en av vår tids store boksere) trente vekter i sine glansdager.

boksing går utpå å være sterkest mulig samtidig som man er lettest mulig og der kommer man lenger med flere hudre push upps enn pumping fordi det er øker styrken og muskelkondisjonen uten å øke massen noe særlig.

3 har veldig lett for å legge på meg masse og vektrening ville gjort meg for tung for klassen jeg er i.

til slutt siterer jeg Micheal Gerard Tyson når jeg sier. Lifting weights has about as much reasemblenche to punching as cheesecake.
he said he was god, i said lord your in the wrong place tonight

Utlogget Airbear

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 9

SV: Hvordan trene for å bli en god bokser?
« #18 : 31. mai 2005, 23:42 »
går greit å kjøre vekter bare du ikke tar mange rep, tung å få rep. samme ved pushups ikke ta 50 etterhverandre, ta alle i sett

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Hvordan trene for å bli en god bokser?
« #19 : 01. juni 2005, 07:53 »
Her kommer du med mange myter fra gamledager bouch..

du påstår at du selv blir tregere pga vekttrening? vel.. det at du tydeligvis ikke har den helt store innsikten i treningslære og dermed legger opp vekttreningen din feil kan hverken jeg eller vekttrening som konsept ta på vår kappe.. Smiley Hvis du ser på vektløftere og styrkeløftere så er det knapt noen utøvere som er så eksplosive som det de er. Se på 40-meters-tester og stille-lengde-tester fra forskjellige mesterskap. Det at man blir treg og tung i kroppen av vekttrening er en gammel myte og de _aller_ aller fleste moderne trenere vil fortelle deg at dette er en myte du ikke bør leve etter.

hvis man setter opp et styrkeprogram designet for bli så eksplosiv som mulig er det _ekstremt_ relevant for slagkraft. All muskulatur fra leggene og opp har langt mer godt av en eksplosiv styrkeøkt enn den forbanna joggingen man på død og liv skal ut på.. DET er nemlig en ting jeg lurer litt på hvorfor mange gjør.. fettforbrenningsmessig er jo sjelden 15-20-30 minutters joggeturer optimale.. og hvor kamprelatert er det egentlig å jogge i mange minutter når rundene ikke er så lange i hele tatt.. ? Smiley

så, for å konkludere: nei, man blir ikke treg av å trene riktig.. NEI du legger ikke på deg grove mengder masse og blir en kroppsbygger helt ut av det blå, og tja.. det å helt uten videre påstå at tempoet i boksing har blitt så utrolig dårligere vil jeg si er feil. Hvis man ser på amatørboksing og har et litt videre syn på saken enn bare 10-15 tungvektere i proffsirkuset.. så vil man se noe helt annet.. Smiley


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget ouch

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 608
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 608

  • What i lack in skill i make upp fore in will
SV: Hvordan trene for å bli en god bokser?
« #20 : 01. juni 2005, 11:23 »
jeg har faktisk insyn i amatør, bokser aktivt.

Kan ikke huske å ha sagt at 20-30min joggeturer gir god boksekondis.

løper ikke om dagen pga skade, men da jeg gjorde det løp jeg mila en gag i uka 6km 2 ganger i uka og 3 dager med 15-30 sek sprint intervaller på flatmark, trapper og bakker.

Å jo jeg legger på meg for mye masse av vekttrening, interressant hvordan en annen kar jeg alldri har møtt forteller meg hvordan jeg reagerer på typer trening.
he said he was god, i said lord your in the wrong place tonight

Utlogget Jimmy Jazz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 128

SV: Hvordan trene for å bli en god bokser?
« #21 : 01. juni 2005, 16:46 »

Mennene du er ute etter er brødrene Vitali og Wladimir Klitschko.
Begge har doktor grad i sportvitenskap og professorgrad i filosofi i tillegg til å snakke 4språk.


Ahh, takk for det! Apropos boksing og vekttrening...nå skal ikke jeg si så mye om hva som er riktig/galt, men jeg kan derimot legge en link til Evander Holyfields treningsprogram...hvor dere kan se at vekttrening var en viktig del av treningen hans...

http://www.sportsci.org/news/news9709/hatfield.html

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Hvordan trene for å bli en god bokser?
« #22 : 01. juni 2005, 19:52 »
bouch: så.. hvorfor løper du 6km..? det vil vel ta deg rundt 25 minutter? jeg ser jo ikke poenget i det når en runde er godt under det halve.. men men.. Wink


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget ouch

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 608
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 608

  • What i lack in skill i make upp fore in will
SV: Hvordan trene for å bli en god bokser?
« #23 : 01. juni 2005, 21:58 »


Ahh, takk for det! Apropos boksing og vekttrening...nå skal ikke jeg si så mye om hva som er riktig/galt, men jeg kan derimot legge en link til Evander Holyfields treningsprogram...hvor dere kan se at vekttrening var en viktig del av treningen hans...

Hloyfield er vel ikke bygd til tungvekt fra naturen side, han var 2 ganger verdensmester i cruiservekt -86 og ikke -90 kg som det er nå (hvis jeg husker riktig).

derfor gasnke naturlig at han måtte pumpe seg opp ca 15 kg.

http://www.sportsci.org/news/news9709/hatfield.html
he said he was god, i said lord your in the wrong place tonight

Utlogget ouch

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 608
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 608

  • What i lack in skill i make upp fore in will
SV: Hvordan trene for å bli en god bokser?
« #24 : 01. juni 2005, 22:01 »
bouch: så.. hvorfor løper du 6km..? det vil vel ta deg rundt 25 minutter? jeg ser jo ikke poenget i det når en runde er godt under det halve.. men men.. Wink

Fordi

1: boksing er mest mest anarob men også aeorob.
trenger derfor både aerob og anarob trening.
2: det hjelper mer på å holde fett prosenten nede så man er sterk i klassen sin.
he said he was god, i said lord your in the wrong place tonight

Utlogget ouch

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 608
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 608

  • What i lack in skill i make upp fore in will
SV: Hvordan trene for å bli en god bokser?
« #25 : 01. juni 2005, 22:09 »
Jimmy Jazz.

Apropo trening her er tyson sitt fra hans glansdager.Med unntak av shrugs(som jeg ikke er sikker på hva er, er det ikke vekttrening).

Up until he fired Kevin Rooney in 1988, his ONLY diet was steak, pasta and fruit juice. How's that for discipline?

Daily Regime (7 days a week):
5am: get up and go for a 3 mile jog
6am: come back home shower and go back to bed (great workout for those huge legs of his)
10am wake up: eat oatmeal
12pm: do ring work (10 rounds of sparring)
2pm: have another meal (steak and pasta with fruit juice drink)
3pm: more ring work and 60 mins on the exercise bike (again working those huge legs for endurance)
5pm: 2000 sit-ups; 500-800 dips; 500 press-ups; 500 shrugs with a 30kg barbell and 10 mins of neck exercises
7pm: steak and pasta meal again with fruit juice (orange i think it was)
8pm: another 30 minutes on the exercise bike
then watch TV and then go to bed.

(Before jogging in the morning he did a lot of stretching followed by 10 jumps onto boxes and 10 bursts of sprints, then he went jogging. At 12pm he sparred. At 3pm he did focus mitt work or heavy bag work inside the ring. He warmed up for all ring work with light exercises such as skipping or shadow boxing or speed ball. At 5pm Tyson did 10 quick circuits, each circuit consisting of: 200 sit-ups, then 25-40 dips, then 50 press-ups, then 25-40 dips, then 50 shrugs, followed by 10 mins of neck work on the floor. What an animal! Tyson said that the shrugs "built his shoulders up" to help unleash punches with his short arms whilst at the same time building endurance in the neck. It should be noted though that Tyson couldn't do any more than 50 sit-ups a day and 50 press-ups a day when he was 13, but gradually increasing the reps each week got him to a higher level over many years, so that he was doing 2000 sit-ups inside 2 hours every day by the time he was 20.)
he said he was god, i said lord your in the wrong place tonight

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Hvordan trene for å bli en god bokser?
« #26 : 02. juni 2005, 13:17 »


Fordi

1: boksing er mest mest anarob men også aeorob.
trenger derfor både aerob og anarob trening.
2: det hjelper mer på å holde fett prosenten nede så man er sterk i klassen sin.

det å løpe i 25-30 minutter gjør langt mindre for fettprosenten enn det vil   gjøre å gå en tur på 60-70 minutter, så det er isåfall en litt dum motivasjon for å løpe en så kort distanse. Der er anbefalingen min, kutt ut halvdistanseløping, det gjør ingenting for vekten som en spasertur på godt over en time ikke kan gjøre bedre.. Smiley

og når det gjelder kondisjon virker det som du ikke forstår helt hva jeg vil frem til, poenget mitt er at å for å trene frem til runder som varer langt mindre en 26-30 minutter blir det fint lite konkurransespesifikt å løpe så lenge. I så måte er intervaller på 4-8 minutter langt mer effektivt slik jeg ser det, så kan du heller kjøre _virkelig_ langkjøring ved siden av, for slik du beskriver det nå løper du for korte intervaller og for korte langkjøringer etter min mening.. Smiley intervallene må nærme seg bokserunder både i antall og lengde for å være optimale, gjerne gå litt over i tid.


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Mike Tyson

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 777
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 777

  • Iron Mike
SV: Hvordan trene for å bli en god bokser?
« #27 : 02. juni 2005, 21:11 »
Finnes mange gode trenings videoer ute på nett som du kan lære masse av, jeg vil vel si det at det beste er å se filmer/bilder av store boksere og rett og slett se og lære!
Prøv å få tak i treningsvideoene til Mike Tyson, lærte mye av dem jeg, når jeg drev med boksing.. Smiley
Undisputed Heavyweight Champion Of The World

Utlogget vamonos

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 116
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 116

  • 91 kg and increasing!
SV: Hvordan trene for å bli en god bokser?
« #28 : 03. juni 2005, 14:23 »
Jimmy Jazz.

Apropo trening her er tyson sitt fra hans glansdager.Med unntak av shrugs(som jeg ikke er sikker på hva er, er det ikke vekttrening).

Up until he fired Kevin Rooney in 1988, his ONLY diet was steak, pasta and fruit juice. How's that for discipline?

Daily Regime (7 days a week):
5am: get up and go for a 3 mile jog
6am: come back home shower and go back to bed (great workout for those huge legs of his)
10am wake up: eat oatmeal
12pm: do ring work (10 rounds of sparring)
2pm: have another meal (steak and pasta with fruit juice drink)
3pm: more ring work and 60 mins on the exercise bike (again working those huge legs for endurance)
5pm: 2000 sit-ups; 500-800 dips; 500 press-ups; 500 shrugs with a 30kg barbell and 10 mins of neck exercises
7pm: steak and pasta meal again with fruit juice (orange i think it was)
8pm: another 30 minutes on the exercise bike
then watch TV and then go to bed.

(Before jogging in the morning he did a lot of stretching followed by 10 jumps onto boxes and 10 bursts of sprints, then he went jogging. At 12pm he sparred. At 3pm he did focus mitt work or heavy bag work inside the ring. He warmed up for all ring work with light exercises such as skipping or shadow boxing or speed ball. At 5pm Tyson did 10 quick circuits, each circuit consisting of: 200 sit-ups, then 25-40 dips, then 50 press-ups, then 25-40 dips, then 50 shrugs, followed by 10 mins of neck work on the floor. What an animal! Tyson said that the shrugs "built his shoulders up" to help unleash punches with his short arms whilst at the same time building endurance in the neck. It should be noted though that Tyson couldn't do any more than 50 sit-ups a day and 50 press-ups a day when he was 13, but gradually increasing the reps each week got him to a higher level over many years, so that he was doing 2000 sit-ups inside 2 hours every day by the time he was 20.)

Holysjiiiit!

Tenk å holde ut et slikt program! Det skal en helt syk motivasjon og vilje til!

Apropos den joggingen, så vil jeg tro det er bedre å drive varierende fotarbeid i litt over en rundetid for å øke kondisjonen. Når man jogger løper man bare rett frem, men i ringen går det både frem og tilbake og sidelengs. Blir noe helt annet enn en joggetur. "Fotsisten" og stigeøvelser synes jeg er genialt til slikt. Men husk nå at en joggetur er mye bedre enn ingenting, og hvis man ikke har tid til eller ikke gidder å ha noen andre fotøvelser, så er en joggetur et meget godt alternativ. Kunsten er ikke å kunne utføre øvelsen, kunsten er å kunne utføre den gjennom flere år...
Lift heavy or go home!

Utlogget ouch

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 608
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 608

  • What i lack in skill i make upp fore in will
SV: Hvordan trene for å bli en god bokser?
« #29 : 05. juni 2005, 15:49 »


det å løpe i 25-30 minutter gjør langt mindre for fettprosenten enn det vil gjøre å gå en tur på 60-70 minutter, så det er isåfall en litt dum motivasjon for å løpe en så kort distanse. Der er anbefalingen min, kutt ut halvdistanseløping, det gjør ingenting for vekten som en spasertur på godt over en time ikke kan gjøre bedre.. Smiley

og når det gjelder kondisjon virker det som du ikke forstår helt hva jeg vil frem til, poenget mitt er at å for å trene frem til runder som varer langt mindre en 26-30 minutter blir det fint lite konkurransespesifikt å løpe så lenge. I så måte er intervaller på 4-8 minutter langt mer effektivt slik jeg ser det, så kan du heller kjøre _virkelig_ langkjøring ved siden av, for slik du beskriver det nå løper du for korte intervaller og for korte langkjøringer etter min mening.. Smiley intervallene må nærme seg bokserunder både i antall og lengde for å være optimale, gjerne gå litt over i tid.

men dette er løping.

all annen trening er delt inn runder på 2 min som i amatør.

sekk,speed,puter,hoppetau,sparring osv

sprint intervallene er beregnet på den anarobe delen, prøver du å fortelle meg at klarer å kjøre 2 min lange anarobe intervaller?
he said he was god, i said lord your in the wrong place tonight

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!