Skrevet av Emne: Carnitine versus androgen administration in the treatment of sexual dysfunction,  (Lest 15337 ganger)

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
Carnitine versus androgen administration in the treatment of sexual dysfunction, depressed mood, and fatigue associated with male aging.

Cavallini G, Caracciolo S, Vitali G, Modenini F, Biagiotti G.

Andrological Operative Unit, Headquarters of Societa Italiana di Studi di Medicina della Riproduzione, Bologna, Italy.

OBJECTIVES: To To compare testosterone undecanoate versus propionyl-L-carnitine plus acetyl-L-carnitine and placebo in the treatment of male aging symptoms. METHODS: A total of 120 patients were randomized into three groups. The mean patient age was 66 years (range 60 to 74). Group 1 was given testosterone undecanoate 160 mg/day, the second group was given propionyl-L-carnitine 2 g/day plus acetyl-L-carnitine 2 g/day. The third group was given a placebo (starch). Drugs and placebo were given for 6 months. The assessed variables were total prostate-specific antigen, prostate volume, peak systolic velocity, end-diastolic velocity, resistive index of cavernosal penile arteries, nocturnal penile tumescence, total and free testosterone, prolactin, luteinizing hormone, International Index of Erectile Function score, Depression Melancholia Scale score, fatigue scale score, and incidence of side effects. The assessment was performed at intervals before, during, and after therapy. RESULTS: Testosterone and carnitines significantly improved the peak systolic velocity, end-diastolic velocity, resistive index, nocturnal penile tumescence, International Index of Erectile Function score, Depression Melancholia Scale score, and fatigue scale score. Carnitines proved significantly more active than testosterone in improving nocturnal penile tumescence and International Index of Erectile Function score. Testosterone significantly increased the prostate volume and free and total testosterone levels and significantly lowered serum luteinizing hormone; carnitines did not. No drug significantly modified prostate-specific antigen or prolactin. Carnitines and testosterone proved effective for as long as they were administered, with suspension provoking a reversal to baseline values. Only the group 1 prostate volume proved significantly greater than baseline 6 months after testosterone suspension. Placebo administration proved ineffective. Negligible side effects emerged. CONCLUSIONS: Testosterone and, especially, carnitines proved to be active drugs for the therapy of symptoms associated with male aging.


Jo mer jeg leser om acetyl l-carnitine, jo mer overbevist blir jeg om at dette er et tilskudd som bør inkluderes i de flestes arsenal...
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
Sitat
Jo mer jeg leser om acetyl l-carnitine, jo mer overbevist blir jeg om at dette er et tilskudd som bør inkluderes i de flestes arsenal...

Jepp sitter med samme overbevisningen selv!...

Anarcy stack er bra med alcar, grønn te, (k-)(R-)ala og evt høye doser CLA

Smiley


Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

Kjempebra referanse! Er forøvrig helt enig med deg i at dette tilskuddet ser veldig spennende ut, mener sjøl jeg har hatt en viss effekt av det, men sånt er jo ganske umulig å vite kun utfra egen bruk.

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
Hvor mye bruker du daglig? Og hvor kjøper du det? Jeg kjøpte 250 gram fra en britisk webshop, og har brukt 2-3 gram (sammen med 200 mg r-ALA) daglig i et par uker. Kommer nok til å fortsette med det framover.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
Propyionol-l-carnitine er forresten den vanlige ikke-esterfiserte versjonen, som regel kalles den kun l-carnitine.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

WOW! Heftig saker. Enda en grunn til at folk litt opp i alderen bør begynne å bruke det. Finnes det lignende forsøk gjort på litt yngre folk?

Var det du som prøvde å ta det inn fra England, LurePer? Hvordan gikk det?

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
WOW! Heftig saker. Enda en grunn til at folk litt opp i alderen bør begynne å bruke det. Finnes det lignende forsøk gjort på litt yngre folk?

Var det du som prøvde å ta det inn fra England, LurePer? Hvordan gikk det?

Det gikk brillefint, men måtte punge ut med 25 prosent av innkjøpsprisen i moms/whatever, pluss litt for tollbehandling.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

Hvor mye bruker du daglig? Og hvor kjøper du det? Jeg kjøpte 250 gram fra en britisk webshop, og har brukt 2-3 gram (sammen med 200 mg r-ALA) daglig i et par uker. Kommer nok til å fortsette med det framover.

Jeg har brukt 1 gram daglig i det siste, også importert. Ellers mener jeg å huske at den "Pro-ZMA"en som Nordic Power engang hadde (og som jeg tror ble stanset av myndighetene pga bra innhold av Tribulus), inneholdt 1.2 gram l-carnitine per dose. Det produktet var rett og slett uovertruffent (det inneholdt også NAC, en god ZMA blanding, Vitamin C, 1000mg tribulus i tillegg til L-carnitine). Veldig få tilskudd jeg har vært så godt fornøyd med. I dag tror jeg NK har L-carnitine.

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
Jeg venter enda på 1 kg (har tatt 3,5 uke nå) ALC som tollen oppholder for sjekking av at produktet er hva det er .... grrrrr.......


Smiley


Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991



Jeg har brukt 1 gram daglig i det siste, også importert. Ellers mener jeg å huske at den "Pro-ZMA"en som Nordic Power engang hadde (og som jeg tror ble stanset av myndighetene pga bra innhold av Tribulus), inneholdt 1.2 gram l-carnitine per dose. Det produktet var rett og slett uovertruffent (det inneholdt også NAC, en god ZMA blanding, Vitamin C, 1000mg tribulus i tillegg til L-carnitine). Veldig få tilskudd jeg har vært så godt fornøyd med. I dag tror jeg NK har L-carnitine.
Vet du om Nordic power kommer til å ta inn den igjen? Beste zmaen jeg har brukt
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
Jeg venter enda på 1 kg (har tatt 3,5 uke nå) ALC som tollen oppholder for sjekking av at produktet er hva det er .... grrrrr.......


Smiley


Det går nok greit, såfremt det er bestilt innen EU. Hvilken webbutikk brukte du?
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259


Vet du om Nordic power kommer til å ta inn den igjen? Beste zmaen jeg har brukt

Jeg kan ikke svare for dem..men jeg tviler dessverre på det. Saken var at recommended daily dose var 4 kapsler, og det ga tilsammen en anbefalt dose av B6(...) og tribulus som myndighetene ikke kunne godkjenne dessverre (tror det var slik)-det nye direktivet for kost-tilskudd er dels festlig lesning (tror dette også er grunnen til at feks Tech Nutrition har såpass lave doser i ZMAen sin). Vet NP har en vanlig ZMA nå som ser bra ut, men den har ingen av de andre godsakene. Den beste erstatteren på det norske markedet synes jeg er Z-force fra Dymatize (NK), som inneholder en eksotisk urte-blanding, men som tydeligvis har bra ZMA-komponenter, for den gir litt av de samme effektene som tidligere nevnte Pro ZMA, he-he.. Z-force inneholder også NAC..

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
Noe med protein uk om jeg ikke husker helt feil.

Litt dyr frakt, foreløbig har de kun en flat rate for varer opp til 29kg. men de skal fikse slik at det blir billigere å porto for mindre forsendelser..


De har "løst" pulver av

ALA
ALC
CEE
HMB
BCAA
kreatin
creapure
Taurine
L-tyrosin
L-glutamin
glucosamine
guerana ekstrakt
Linfrøolje pulver

+ stort utvalg i NOW FOODS produkter


Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Denne? www.uk-supplements.com

De hadde forresten denne, 25åt:

SNI Xtreme Pro ZMA:
Magnesium (aspartate) 450 mg
Zinc (aspartate) 30 mg
Vitamin B6 (pyridoxine HCI) 10.5 mg
Acetyl-Lcarmitine 1000 mg
Tribulus Terrestris 1000 mg
Vitamin C (ascorbic acid) 1000 mg
NAC (n-acetyl-cysteine) 400 mg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!