Skrevet av Emne: Carnitine versus androgen administration in the treatment of sexual dysfunction,  (Lest 15336 ganger)

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259



Hæ? Den er jo fra EØS land, og så lenge det ikke inneholder stoffer som står på dopinglista, så skal det vel ikke være noe problem å få det inn selv om dosene er høye?

He-he. Ta en titt på det nye direktivet for kosttilskudd. Om du importerer noe med mere enn anbefalt dagsdose av feks vitamin B6 får du problemer med storebror. Vet om folk som er blitt innkalt til politiavhør for å ha kjøpt fullstendig uskyldige tilskudd fra EØS land. Sad but true.

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
Ja idiotiske regler jeg ble også innkaldt til avhør både for import fra USA samt en forsendelse fra england (EU)... grrrrr

Venter enda på avgjørelsen om det blir bot eller ei...


Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417



He-he. Ta en titt på det nye direktivet for kosttilskudd. Om du importerer noe med mere enn anbefalt dagsdose av feks vitamin B6 får du problemer med storebror. Vet om folk som er blitt innkalt til politiavhør for å ha kjøpt fullstendig uskyldige tilskudd fra EØS land. Sad but true.

Når kom dette direktivet? Hvor ligger det?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel


He-he. Ta en titt på det nye direktivet for kosttilskudd. Om du importerer noe med mere enn anbefalt dagsdose av feks vitamin B6 får du problemer med storebror. Vet om folk som er blitt innkalt til politiavhør for å ha kjøpt fullstendig uskyldige tilskudd fra EØS land. Sad but true.

Jeg har da fått inn et halvkilo c-vitamin og store mengder ALA og ALCAR, bare for noen måneder siden...
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259



Når kom dette direktivet? Hvor ligger det?


Ligger på: http://www.lovdata.no/for/sf/ho/ho-20040520-0755.html
Se spesielt vedlegg 1!



Jeg har da fått inn et halvkilo c-vitamin og store mengder ALA og ALCAR, bare for noen måneder siden...

Ja, på meg virker det som det er litt tilfeldig hva som blir stoppet. Det verste jeg har hørt om (andre her kan kanskje bekrefte det) var en sak hvor en kar fikk innkalling til avhør, og hvor han der ble konfrontert med tilskudd han hadde kjøpt for flere år siden-det var altså registrert hva vedkommende hadde importert over flere år. Nå er det jo ikke noen stor sak å bli kalt inn til avhør for en slik sak, men jeg ville opplevd det som ubehagelig og unødvendig for min egen del. Dessuten skal en sjølsagt være ganske trygg på at det man kjøper er helt "rent" for "forbudte" ingredienser.
Nå bruker jeg ikke så mye kosttilskudd lengre så det spiller egentlig ingen rolle for meg dette her, men jeg må jo si at jeg synes det er blitt et grotesk nivå av kontroll og detaljregulering av voksne norske statsborgere når offentlige myndigheter registrerer og etterforsker innkjøp av vanlige vitaminer og aminosyrer.

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
Står det noe om import på denne siden, egentlig?
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

Står det noe om import på denne siden, egentlig?

Nei, da må vi nok over på et annet direktiv...satte meg inn i dette engang, men jeg har som sagt gitt opp. Jeg tror problemet oppstår når et produkt er merket med feks recommended daily dose...som overstiger det direktivet referert over. I og med at direktivet av 2004 innebar større begrensninger på hva et produkt kan ha av en slik verdi, var det plutselig flere produkt som ble vanskelige å ta inn. Det var i alle fall dette som skjedde med meg-ingenting "ulovlig" med tilskuddet og det ble tidligere solgt i Norge, men det sto altså noe farlig tekst på boksen (i følge direktivet er det å innta mer enn 4.5 gram vitamin B6 per døgn noe befolkningen for enhver pris må beskyttes mot). Så jeg står sikkert i Tollvesenets/Postens register med rød farekode.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Er det noen nye regler om CEE nå? Eller er det fortsatt "under tvil av RDA", så tollen beslaglegger alt de registrerer?

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

Er det noen nye regler om CEE nå? Eller er det fortsatt "under tvil av RDA", så tollen beslaglegger alt de registrerer?

Ikke som jeg kjenner til. Skulle jo ikke være noen verdens grunn til at det skulle være egne regler for CEE forskjellig fra vanlig kreatin (dermed ikke sagt at slike regler ikke kommer en eller annen gang. Om et kosttilskudd viser seg å være effektivt bør det jo ifølge en av våre ernæringsprofessorer umiddelbart forbys). Kan kanskje være lurt å kjøpe fra en kjent produsent, slik at det er litt større sjanse for at det er 100% "rent". Det har vel vært noen saker hvor Tollvesenet har sendt kosttilskudd til laboratorie for analyser, også viser det seg at det er noen små ureinheter i tilskuddet. Sånt er jo litt kjedelig, for da sitter man med ansvaret sjøl (tipper det gir forenklet forelegg/liten bot???).
Men som jeg har sagt før: se opp for scamming ndg. produkter som CEE, på det internasjonale markedet eksisterer det trolig fremdeles produkter som ser ut til å være rein svindel (jeg mener dette var konklusjonen til en norsk webshop da de vurderte hvilket merke de skulle selge i Norge).

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Ja, angående det med scamming: Har sett en tendens til at webshops (i utlandet riktignok) har begynt å legge ut en labtest på produkter som har et litt råttent rykte.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!