Skrevet av Emne: DC sitt proteininntak.  (Lest 16632 ganger)

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: DC sitt proteininntak.
« #60 : 18. mars 2005, 20:40 »
Baahh... Det med et høyt proteininntak ble jo diskutert i en tråd hvor du var deltaker, på intensemuscle.com. Mange av "DC's disippler" kom jo med gode begrunnede argumenter om hvorfor man skal spise en høy-protein-diett. Du ble bannet før du fikk tid til å svare på den siste posten dog. Link til tråd: http://www.intensemuscle.com/showthread.php?t=7476&page=1&pp=25&highlight=baaah

Ja, den dagen kjedet jeg meg grusomt. Det var vel en smule nyttesløst å ta opp det temaet akkurat der, innrømmer gladelig det. biggrin

Grunnen til at jeg kommenterer anbefalinger som for eksempel 4g/kg på dette forumet (og det deretter starter en diskusjon) er jo fordi det, om vi skal tro forskningen, er helt unødvendig og at man faktisk vil kunne vokse bedre på mindre proteiner. I tillegg ser jeg ingen grunn til at folk skal gå rundt å tro at de må spise så innihampen mye proteiner for å vokse. Ingen som merker at lommeboken skrymper?? Byggermiljøet er jo basert på myter om ekstreme proteinbehov som er satt ut av de som selger proteinpulver. Jeg klarer i hvert fall ikke holde fingerne av tastene når jeg ser noen skrive at man trenger så innigranskauen mye proteiner..

Siden enkelte typer AAS øker proteinsyntesen, burde ikke det tilsi at brukere får MER aminosyrer å benytte av samme eller mindre mengder protein... da selve syntesen er bedre?? Altså at en som bruker AAS ikke trenger MER enn en som er ren...

Nå henger jeg ikke helt med her.

Om man har høyere proteinsyntese kan man nyttiggjøre mer protein enn om man hadde hatt lavere syntese.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: DC sitt proteininntak.
« #61 : 19. mars 2005, 14:36 »
Om man har høyere proteinsyntese kan man nyttiggjøre mer protein enn om man hadde hatt lavere syntese.
Ok, og IKKE bedre utnytte en "normal" mengde protein?!... Jeg skulle sikkert ha hevet en slik heise-på-skuldrene -smiley på slutten av det innlegget...

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: DC sitt proteininntak.
« #62 : 19. mars 2005, 14:43 »
Jo, klart det, men synes du ikke at det er litt snålt å anbefale det samme inntaket for de som bruker aas og ikke?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: DC sitt proteininntak.
« #63 : 19. mars 2005, 14:45 »
For å få at klart svar på effekten av DC´s proteinanbefalinger, trengs imidlertid svar på følgende spørsmål: Vil randomiserte forsøkspersoner som trener DC etter boka oppnå større muskelmasse over tid med et proteininntak på 4g/kg kroppsvekt kontra et proteininntak på 2g/kg kroppsvekt? Det er faktisk enda ikke gjort studier for å bekrefte eller avkrefte nøyaktig denne hypotesen, og derfor kan man ikke med 100% sikkerhet slå fast det ene eller det andre, selv om en god del andre studier ikke har påvist direkte eller indirekte (laboratoriemessig) effekt av et proteininntak høyere enn ca. 2g/kg kroppsvekt. Flere av disse studiene har imidlertid vært av for kort varighet (uker), og omhandlet helt andre treningsopplegg enn DC.

H


Prisippielt uenig med deg egentlig HITman, fordi et tilfeldig utvalg ikke er noe poeng her egentlig. Her snakker vi om et treningssystem for folk som har holdt på en stund, som har anlegg for å bygge muskler. Kanskje det er slik at disse repsonderer bedre på et høyt proteininntak enn andre mennesker - de vanlige ? Egentlig en sannhet like god som noen det. Dessuten er det som tidligere nevnt i tråden her, alt av anbefalinger her er gjort på bakgrunn av hvordan han har opplevd trainees over mange mange år. Det er ikke slik at ting er definert, sånn er det - punktum. Ting utvikles over tid her også, og dette er kanskje et vitenskaplig studie godt nok sammenlignet med mange andre studier man leser der man tar inn "noen fra gata" og prøver litt ting mer eller mindre seriøst. Men et selektivt utvalg på slike undersøkelser mener jeg så absolutt er på sin plass egnetlig ja. For det er jo ingen hensikt å test hva Ola Dunk responerer best på, når programmet ikke er ment for han uansett ??

Bare mitt lille innspill...
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: DC sitt proteininntak.
« #64 : 19. mars 2005, 14:47 »
Jo, klart det, men synes du ikke at det er litt snålt å anbefale det samme inntaket for de som bruker aas og ikke?

Men gjør han egentlig det ?? Du må huske på at kostholdet rundt DC på ingen måte er SPIKRET. Det tilrettelegges i ekstrem stor grad, selv om protein stort sett holdes høyt. Hvordan det egentlig er oppbygd er ikke entydig på noen måte, selv om retningslinjene finns - men de er ikke faste på noen måte. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: DC sitt proteininntak.
« #65 : 19. mars 2005, 14:48 »
Denne diskusjonen er like meningsløs som koffeinfri kaffe.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
SV: DC sitt proteininntak.
« #66 : 09. juli 2005, 22:29 »
Siden jeg ikke gidder å lage en helt ny post om (nesten) dette temaet, så bump'er jeg denne...

Jeg trener DC igjen - denne gangen med litt mer alvor og intensitet enn før jul. Og siden jeg nå skal være seriøs på dette -  og ønsker meg kjempefremgang - så kom jeg til å tenke på proteininntaket i en DC-diett.

I det siste jeg leste så fant jeg ut at det ble anbefalt 1,5 - 2.2 g protein pr pund kroppsvekt... Helt klart at man bare må prøve seg fram til hva som funker best på en selv, men... gjelder denne mengden oss jenter også? (jeg mener 1,5-2,2 gram pr pund... for min del blir det i beste fall 307 gram pr dag, i verste fall 450 gr.....)

Gjør den det, så ser jeg at jeg seriøst trenger å sette opp ei liste over veldig proteinrik mat... kan'kje bare kjøre på med shaker heller... Wink
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: DC sitt proteininntak.
« #67 : 09. juli 2005, 22:51 »
Det gjelder dere jenter også. Ingen grunn til å verken spise eller trener anderledes. (kanskje bortsett fra en enda hardere diett da dere har det med å holde på flesket litt bedre Wink )
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
SV: DC sitt proteininntak.
« #68 : 09. juli 2005, 23:01 »
Takk skal du ha Gimpen... Smiley Jeg trodde egentlig det var slik med spisinga som med treninga - gjør som gutta! Men... uff... dette blir mye proteiner.... hvordan er forholdet karbs og sunt fett til dette, da? Det har jeg nemlig ikke klart å finne ut. (og nå begynner jeg å bli lei av å lese om DC.... )
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

SV: DC sitt proteininntak.
« #69 : 09. juli 2005, 23:21 »
Kikki, for å legge på seg muskler trenger man 1,8-2,2g/kg kroppsvekt(optimalt). Gjerne noe høyere (2,5-3g) for å gå ned i vekt, da man trenger mer protein for å beholde muskelmasse på kalori underskudd + at kroppen forbrenner mer kalorier når den jobber med proteinene. Anbefaler gjerne å spørre Børge fagerli på www.tn.no om kosthold, han kan fortelle mye fornuftig + dokumentere forskning som ligger bak.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: DC sitt proteininntak.
« #70 : 09. juli 2005, 23:23 »
Takk skal du ha Gimpen... Smiley Jeg trodde egentlig det var slik med spisinga som med treninga - gjør som gutta! Men... uff... dette blir mye proteiner.... hvordan er forholdet karbs og sunt fett til dette, da? Det har jeg nemlig ikke klart å finne ut. (og nå begynner jeg å bli lei av å lese om DC.... )

Punkt 1 : Dekk protein inntaket ditt.
Punkt 2 : Få i deg det du trenger av sunt fett.
Punkt 3 : Spis deg mett på grønnsaker, og karbohydrat kilder som poteter, ris osv.

Du teller proteiner. That's it. Trodde dette var kjent for deg Wink Vil du ha det tilpasset av noen erfarne må du som UAC betale for det. Noe jeg syns det ikke er verdt hvis man ikke skal konkurrere.
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget TheFonz

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 939
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 939

SV: DC sitt proteininntak.
« #71 : 10. juli 2005, 14:08 »
Har man tro på høyt proteininntak og er glad i mat så ser jeg ikke problemet? Kjør på Smiley Man må som UaC sa bare prøve seg frem og se hva som funker for DEG! Selv tror jeg at jeg får best fremgang med 3g pr kg kv.

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: DC sitt proteininntak.
« #72 : 10. juli 2005, 16:55 »
Min påstand: det finnes ikke den kvinne i verden, som har behov for opp til 450 gram proteiner daglig.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget lillekristian

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 181

SV: DC sitt proteininntak.
« #73 : 13. juli 2005, 11:59 »
DC siterer selv undersøkelsen som viser at sumobrytere er de folkene med mest muskelmasse.. og sumodietten er hovedsakentlig øl, ris og noodler.

Uansett hva du eter, vil en økning av matmengden føre til raskere økning av styrke og muskelmasse. Når man allerede eter masse er det ikke så lett å øke inntaket.. Drikkepulver er kanskje eneste måten for folk som allerede eter ekstremt masse. Så kanskje han har helt rett, selv om han på EN måte har helt feil.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: DC sitt proteininntak.
« #74 : 13. juli 2005, 12:19 »
De spiser nå en eller annen proteinrik frukt også, uten at jeg husker hva den heter.... Huh Men proteininntaket til en sumobryter er faktisk ganske så betydelig.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!