Skrevet av Emne: Boris Sheiko - Noen som har trent etter hans prinsipper?  (Lest 18469 ganger)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Test etter 4 uker Sheiko og en uke rolig med i helga! Kommer tilbake med resultatene

Nå er det ikke helt slik programmene er ment å brukes, det du har kjørt er vel en preparatory cycle, eller et slags mengdeprogram.

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Nå er det ikke helt slik programmene er ment å brukes, det du har kjørt er vel en preparatory cycle, eller et slags mengdeprogram.

Det stemmer. Det han har kjørt er trolig enten Sheiko 29# eller 37#,  et sheikoprogram består som regel av flere slike mesosykluser. F.eks  37#->39#->40#->32# osv.

Å makse etter 4uker vil jeg anse som lite fruktbart.
Non Plus Ultra

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Ok, men har hørt flere som har sagt at alle programmene skal gi utvikling, men det beste har så klart vært å kjørt gjennom hele opplegget, slik at man fikk toppet formen. I følge denne artikkelen skal dette programmet virke. Det er det prog jeg har trent: http://www.iform.no/pub/art.php?id=44

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Ok, men har hørt flere som har sagt at alle programmene skal gi utvikling, men det beste har så klart vært å kjørt gjennom hele opplegget, slik at man fikk toppet formen. I følge denne artikkelen skal dette programmet virke. Det er det prog jeg har trent: http://www.iform.no/pub/art.php?id=44


Det vil virke, men det er ikke optimalt. 
Dog jeg er skeptisk til å se folk som ikke er vant med mengde gå rett på det på iform, for der er det nemlig: Totalt for fire uker: 1296 løft... 

Noe som vil være enormt mye for en som ikke er vant til mengde. Da anbefaler jeg heller Dave Bates sitt volumreduserte 13ukersprogram som fungerer utmerket.
Non Plus Ultra

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Null stress - joggedress! gikk lett som en plett for meg. Synes vektene var lette og få reps i hver serie. Skjønner ikke de som synes dette er tungt. De må være forferdelig dårlig trent. biggrin

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Null stress - joggedress! gikk lett som en plett for meg. Synes vektene var lette og få reps i hver serie. Skjønner ikke de som synes dette er tungt. De må være forferdelig dårlig trent. biggrin

Det er der du tar feil Smiley Submaximal trening er lettere for en dårlig trent utøver enn en godt trent utøver som regel. Vektene er lette men det er totaltvolumet som knekker en, har man satt inn absurd lave makser så vil det også være null stress som en sir Smiley Kommer litt ann på også hvor mye kg man flytter på forstås. .
Non Plus Ultra

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

J ;)eg kunne ha trent mye hardere. Gledet meg til hver gang det skulle tas i, og det var ikke ofte. Står på mitt: Pingletrening!

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
J ;)eg kunne ha trent mye hardere. Gledet meg til hver gang det skulle tas i, og det var ikke ofte. Står på mitt: Pingletrening!

Nuvel, man kan ikke redde alle fra det å være mindre begavet på det tenkende planet!

Satte du ikke inn 135kg som maks i mark og 165kg i bøy? Smiley hehe.
Non Plus Ultra

Utlogget S.Sandness

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 925
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 925



Det vil virke, men det er ikke optimalt. 
Dog jeg er skeptisk til å se folk som ikke er vant med mengde gå rett på det på iform, for der er det nemlig: Totalt for fire uker: 1296 løft... 

Noe som vil være enormt mye for en som ikke er vant til mengde. Da anbefaler jeg heller Dave Bates sitt volumreduserte 13ukersprogram som fungerer utmerket.

Anbefales Smiley
Reconstruction in progress Smiley

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Da var det testdag etter 4 uker med Sheiko (+ en rolig uke). Jeg kan bare si det med en gang. SHEIKO FUNKER SOM FAN! Jeg hadde aldri trodd det skulle funke så bra. Synes det har vært pingletrening. Har faktisk gått ned i muskelmasse også. Ok, her er dagens resultater:

Bøy: Hadde estimert 165 som maks og tror det var rimelig rett. Gikk gjennom denne oppv + testene: 10x70/5x100/2x130/1x150/1x170 (lett)/1x180 (rimelig greit)/Trodde jeg skulle klare 185, men var sjanseløs. Var kanskje grunn på 180, men jeg tror jeg hadde kommet opp uansett.

Benk: Her hadde jeg estimert 115, som kanskje var litt lavt, men ikke helt borte tror jeg. Oppv + testene: 20x20/10x50/5x70/2x90/1x105/1x120/1x130/1x137,5/1x140. 140 gikk rimelig greit. Hadde jeg gått fra 130 opp til 142,5, så tror jeg det hadde kunnet gått. Var rimelig sjokkert over benken. Synes den har gått veldig tungt (men med tre økter i uka, skal det vel være tungt)

Mark: Har aldri trent mark før. Estimerte den til 135. Tror ikke det var himmellangt unna sannheten. Oppv + testene: 5x100/1x130/1x150/en failure på 170/1x160


Er meget fornøyd med resultatene. Tror jeg kunne ha løftet en del mer med en formperiode. Var nesten sjokk å løfte på så tunge vekter. Hadde jeg kjørt litt enere på tunge vekter, så hadde det nok blitt letter. Var ikke hyggelig å ha 180 på ryggen når jeg stort sett har løftet på 132,5 kg.


Oppsummering:
Bøy: 165 til 180kg
Benk:115 til 140kg
Mark: 135 til 160kg

 Smiley Sad Shocked Cheesy Grin Wink

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Da var det testdag etter 4 uker med Sheiko (+ en rolig uke). Jeg kan bare si det med en gang. SHEIKO FUNKER SOM FAN! Jeg hadde aldri trodd det skulle funke så bra. Synes det har vært pingletrening. Har faktisk gått ned i muskelmasse også. Ok, her er dagens resultater:

Bøy: Hadde estimert 165 som maks og tror det var rimelig rett. Gikk gjennom denne oppv + testene: 10x70/5x100/2x130/1x150/1x170 (lett)/1x180 (rimelig greit)/Trodde jeg skulle klare 185, men var sjanseløs. Var kanskje grunn på 180, men jeg tror jeg hadde kommet opp uansett.

Benk: Her hadde jeg estimert 115, som kanskje var litt lavt, men ikke helt borte tror jeg. Oppv + testene: 20x20/10x50/5x70/2x90/1x105/1x120/1x130/1x137,5/1x140. 140 gikk rimelig greit. Hadde jeg gått fra 130 opp til 142,5, så tror jeg det hadde kunnet gått. Var rimelig sjokkert over benken. Synes den har gått veldig tungt (men med tre økter i uka, skal det vel være tungt)

Mark: Har aldri trent mark før. Estimerte den til 135. Tror ikke det var himmellangt unna sannheten. Oppv + testene: 5x100/1x130/1x150/en failure på 170/1x160


Er meget fornøyd med resultatene. Tror jeg kunne ha løftet en del mer med en formperiode. Var nesten sjokk å løfte på så tunge vekter. Hadde jeg kjørt litt enere på tunge vekter, så hadde det nok blitt letter. Var ikke hyggelig å ha 180 på ryggen når jeg stort sett har løftet på 132,5 kg.


Oppsummering:
Bøy: 165 til 180kg
Benk:115 til 140kg
Mark: 135 til 160kg

 Smiley Sad Shocked Cheesy Grin Wink

Nå kjør det 13-ukers programmet du har fått anbefalt med disse persene Wink

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Burde ha gjort det, men nå må jeg bygge litt volum. Er blitt tynn etter dette opplegget. Er jo badesesong snart! Får ta fram Sheiko til Høsten igjen Smiley

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Burde ha gjort det, men nå må jeg bygge litt volum. Er blitt tynn etter dette opplegget. Er jo badesesong snart! Får ta fram Sheiko til Høsten igjen Smiley

Om du har blitt tynn så er det fordi du har trent med for lave perser (og evt spist for lite).. og det kommer jo veldig klart frem under persingen din. En annen ting jeg ser er at hvordan i alle dager klarer du å bomme på 170 i mark når du løfter 180 i bøy?

Men gjør som du vil, spiller ingen rolle.

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Har kanskje estimert litt lavt. Men var ikke langt unna sannheten. Programmet ga meg en veldig utvikling. Men jeg har jo 222,5 i bøy og 150 i benk for ti år siden, så det er kanskje ikke så rart at jeg fikk bra effekt. Vet ikke hvorfor jeg ikke fikk opp 170 i mark. Men jeg har aldri trent mark før, mens knebøy har jeg jo en mye bedre pers fra før. Kan være noe av årsaken.

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Muskelminne?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!