Skrevet av Emne: Boris Sheiko - Noen som har trent etter hans prinsipper?  (Lest 18450 ganger)

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Kvartbøy skulle til og med jeg klart 180 :Smiley

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Ikke kvartbøy nei, men tvilsomt om jeg hadde fått det godkjent i konk. Ingen som sjekket, men jeg vil tro til vannrette lår. Blir litt feig når det blir så tunge vekter. Er ingen god opplevelse å løfte på vekter som er 40-50kg tyngre enn jeg har løftet i det siste. Men tror jeg skulle ha kommet meg opp med 180 uansett om jeg gikk til godkjent dybde.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Ikke for å være frekk, men med mindre du er svært uvanlig satt sammen så er det meget spesielt at du tar 20 kg mer i knebøy enn i markløft. En film ville gjort mye for å fjerne denne skepsisen.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Ikke for å være frekk, men med mindre du er svært uvanlig satt sammen så er det meget spesielt at du tar 20 kg mer i knebøy enn i markløft. En film ville gjort mye for å fjerne denne skepsisen.

Enig i den, basert paa empirisk data samlet over noen aar med forumslesning, saa er det ganske ofte noe tvilsom boy teknikk ute og gaar naar folk raw boyer mere enn de marker.

Skal vel ikke si at dette stemmer i 100% av tilfellene, men film ville neppe skadet for og se hva som egentlig er paa gang her.

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Kan ikke forvente at man skal løfte tung i mark, når man aldri har løftet det før. Knebøy har jeg 20 års erfaring med, mark 4 uker (4 økter). Hadde kanskje fått opp 170 hvis jeg virkelig ville. Hadde ingenting å sammenligne med, så jeg hadde ikke kjempestor motivasjon til løfte mye i mark. Det er vel ingen direkte sammenheng mellom mark og bøy (da trenger man jo ikke å trene begge hvis de trener det sammen). Enig i at det er et hvis misforhold her, men jeg lover å forbedre marken mye fremover. Lover 180 kg i løpet av en mnd!! Grin

Utlogget Bar0nen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 513
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 513

  • LOL
Jeg har kjørt 4ukers programmet til sheiko og økte fra 100kg til 105kg i benk.

Fokuserer mest på benk og har byttet ut knebøy med legpress pga jeg har for tighte hamstrings og får ofte vondt i korsryggen.

Starter idag på uke 8 av 12ukers sheikoprogrammet (trodde det var 13, men var bare 12slides i excelarket). 1RM på mark er satt til 130 og 1RM på benk er satt til 105. Skal sies at jeg er på diett og spiser veldig lavt med kcals så da jeg skulle ta 1RM før jeg begynte med dette programmet klarte jeg faktisk ikke mer enn 100kg. Satt fortsatt maxen til 105.

Programmet i seg selv er lett, jeg har dager hvor jeg synes 80kg er TUNG og dager hvor det går lett opp. Liker sheiko veldig godt, få øvelser og føler jeg får trent av det.

Blir spennende og se om jeg har økt noe etter jeg er ferdig. 

Utlogget derrick1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 9

  • "155 før jul"
Kan bare si at for meg var det for mye mengde i løpet av uka. Jeg ga meg da jeg kjente at skade var nært forestående........er enig med andre som har svart her at man nok gjør lurt i å legge på litt mindre vekter enn det som står i programmet. Og for all del; nok mat og hvile! Wink
Alder:41 år, høyde 190 cm, vekt 97 kg
Benk: 152,5 kg

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Begriper ennå ikke de som synes sheiko er tungt. Har jeg trent veldig tungt før? Er det letteste treningsoppplegget jeg noen gang har trent.  Grin

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Under Jr. EM i styrkeløft på Hamar snakka jeg med tre av de Russikse trenerene der og alle virket veldig forbauset når jeg nevnte trener og sheiko i samme setning. De hadde to ord om programmet "fra en annen tid (i overført betydning) og heavy). Vi snakket litt mer og det mente at det ikke er noe ideelt program men kan fungere for utøvere med mye mengde i kroppen og som har en svak maks. Noe iform gutta viste.

Utlogget S.Sandness

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 925
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 925

Under Jr. EM i styrkeløft på Hamar snakka jeg med tre av de Russikse trenerene der og alle virket veldig forbauset når jeg nevnte trener og sheiko i samme setning. De hadde to ord om programmet "fra en annen tid (i overført betydning) og heavy). Vi snakket litt mer og det mente at det ikke er noe ideelt program men kan fungere for utøvere med mye mengde i kroppen og som har en svak maks. Noe iform gutta viste.
Jeg hadde lite mengde i kroppen, pluss ganske ok maks når jeg startet på 13ukers Sheiko (raw). Syntes ikke det var spesiellt tungt, og fikk 20-25kg pers i bøy, null fremgang i benk og 10kg pers i mark.
Reconstruction in progress Smiley

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
På talenter funker alt til et vist nivå uten dop.

Jeg hadde lite mengde i kroppen, pluss ganske ok maks når jeg startet på 13ukers Sheiko (raw). Syntes ikke det var spesiellt tungt, og fikk 20-25kg pers i bøy, null fremgang i benk og 10kg pers i mark.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!