Skrevet av Emne: Boris Sheiko - Noen som har trent etter hans prinsipper?  (Lest 18453 ganger)

Utlogget pskogli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 592

Er generelt interessert i styrkeløft og styrketrening, har lenge trent egenkomponerte
programmer, har også prøvd Dietmar sine.

Har lest en del om Sheiko's treningsprinsipper, har ikke rukket å prøve noen av programmene enda, så jeg lurer på om det er noen her som har erfaringer med det?

Har sett og hørt de fleste argumentene ang doping/skader ol.  Doktor  Deal  Gull
Skjønner jo at en ikke kan lempe på med kilo og trene over evne i evigheter, uten at
det skjer noe negativt, men er det noen som har prøvd et fornuftig Sheiko program?
dvs satt inn fornuftige vekter, og prøvd det seriøst.

Hilsen
Pskogli, slapp & løfter når jeg har lyst.  :18smileysleep:

Utlogget BAs

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 426

Har forsøkt det en gang. Den versjonen jeg trente liknet litt på Dietmars program, men med høyere belastning og med flere sett. Tok utgangspunkt i et nivå godt under mine personlige rekorder (uten utstyr).

Holdt i litt over 2 uker før jeg ble helt stinn i beina (og ryggen). Mistet trykket (klarte ikke lenger å løfte tungt). Tok nesten 2 mnd med lett trening før jeg var i stand til å løfte tung bøy.

En av flere grunner til at jeg ikke klarte å gjennomføre var nok dårlig kosthold (for lite næring - forsøkte å gå ned i vekt samtidig) - samt for dårlig utgangspunkt (kondis). Selv om jeg ikke klarte å gjennomføre tror jeg at det gav et godt grunnlag for senere styrkeøkning.

Hvis du absolutt skal forsøke et Sheikoprogram anbefaler jeg at du sørger for å få nok næring (også kreatin), legger lista litt lavere enn det programmet anbefaler - og gjør det i en periode hvor det ikke er så farlig å ta en pause fra treninga.




Medlem av OSKs styrketrimlag

Utlogget pskogli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 592

Takker for svar :-)

Passer kanskje bra nå da, skal ikke løfte før midten av juni.
Regner med det var et 4 ukers program du prøvde, jeg har
nybegynner1 og 2 + "candidate to master of sport/ master of sport"
dvs 630 sammenlagt som minimum i 90'n.

Har en ganske interessant artikkel, hvor en russer på ca mitt nivå nå, prøvde et Sheiko program, han økte sinnsykt, men det kan jo bare være skryt også. Mye tull som ligger rundt på nettet. Men så vidt jeg veit
har Boris Sheiko trent fram ca 30 gullvinnere i vm, selv om alle skulle være dopa må de jo ha trent bra!

Utlogget powerslave

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 826
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 826

  • Team Strongman Roy Holte
Eg har prøvd Sheiko benkprogram med godt resultat.
(opp 10kg på 4 uker,dette var for 1,5år siden)
La oss ikkje be om en lett byrde,men om en sterk rygg!

Konkurranse godkjente perser i Styrkeløft:
Knebøy:325kg
Benkpress:240kg
Markløft:300kg

Mål:En heil del meir!

Utlogget pskogli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 592

Høres bra ut!

Tenker jeg starter til uka, lenge siden jeg leste om Sheiko første gangen nå, så jeg har hatt lyst til å prøve en stund, men det har ikke passet med noe stevne.
Det gjør det forsåvidt ikke nå heller, men om det går dårlig rekker jeg å komme meg litt igjen før eventuel løfting. Går det bra så blir jeg jo bare i bedre form, skader ikke det heller :-)

Tandstad

  • Gjest
Hadde vore kjekt med ein link Wink

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Takker for svar :-)


Har en ganske interessant artikkel, hvor en russer på ca mitt nivå nå, prøvde et Sheiko program, han økte sinnsykt, men det kan jo bare være skryt også. Mye tull som ligger rundt på nettet. Men så vidt jeg veit
har Boris Sheiko trent fram ca 30 gullvinnere i vm, selv om alle skulle være dopa må de jo ha trent bra!


Ingen av dagens russiske løftere trener Sheiko programer... Ifølge russiske kontakter er det kun Sivokon som trente og takla disse programa gjennom lengere tid, og det var som sagt med krutt i kroppen..

"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget pskogli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 592

Takker for svar igjen.

Hvordan trener russerne nå til dags? Ikke så lett å se på russiske styrkeløftsider, trenger et "lite" språkkurs først.
Er vel kanskje som jeg fryktet, om noe er for godt til å være sant, så er det gjerne nettopp det det er.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Takker for svar :-)

Passer kanskje bra nå da, skal ikke løfte før midten av juni.
Regner med det var et 4 ukers program du prøvde, jeg har
nybegynner1 og 2 + "candidate to master of sport/ master of sport"
dvs 630 sammenlagt som minimum i 90'n.

Har en ganske interessant artikkel, hvor en russer på ca mitt nivå nå, prøvde et Sheiko program, han økte sinnsykt, men det kan jo bare være skryt også. Mye tull som ligger rundt på nettet. Men så vidt jeg veit
har Boris Sheiko trent fram ca 30 gullvinnere i vm, selv om alle skulle være dopa må de jo ha trent bra!

Jeg trente program #1 for tre år siden og hadde voldsomme økninger i knebøy helt til skadene begynte å komme. Det tok ca 4 uker før jeg fikk vondt i knærne, så skuldra, så venstre legg, så hoftene, så underarm/biceps. Jeg burde da selvsagt ha tatt det rolig, men jeg var overivrig og kjørte på, men det stoppet av seg selv etterhvert. Mengdene på programmet var ca 3 ganger det jeg var vant til. Jeg har fremdeles skulderskaden og kneskadene... Jeg tror man bør/må bygge seg sakte opp til å tåle mengdene og intensiteten på et slikt program, ellers kan det gå galt.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Takker for svar igjen.

Hvordan trener russerne nå til dags? Ikke så lett å se på russiske styrkeløftsider, trenger et "lite" språkkurs først.
Er vel kanskje som jeg fryktet, om noe er for godt til å være sant, så er det gjerne nettopp det det er.

Dei trener nok sikkert nokså likt, men det er stor forskjell på korleis ein person på 52 kg og på 140 kan og bør trene, difor er det nok stor individuelle forskjeller. Har inntrykk at blandt herre landslaget i Russland, er det minst 4 forskjelling trenere....
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget pskogli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 592



Jeg trente program #1 for tre år siden og hadde voldsomme økninger i knebøy helt til skadene begynte å komme. Det tok ca 4 uker før jeg fikk vondt i knærne, så skuldra, så venstre legg, så hoftene, så underarm/biceps. Jeg burde da selvsagt ha tatt det rolig, men jeg var overivrig og kjørte på, men det stoppet av seg selv etterhvert. Mengdene på programmet var ca 3 ganger det jeg var vant til. Jeg har fremdeles skulderskaden og kneskadene... Jeg tror man bør/må bygge seg sakte opp til å tåle mengdene og intensiteten på et slikt program, ellers kan det gå galt.



Hvor lenge trente du Sheiko? Programmene mine er 4 ukers, planen var å trene et i 4 uker, så trene noe annet en periode, også tilbake til Sheiko om første gangen var vellykka.

Utlogget pskogli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 592



Dei trener nok sikkert nokså likt, men det er stor forskjell på korleis ein person på 52 kg og på 140 kan og bør trene, difor er det nok stor individuelle forskjeller. Har inntrykk at blandt herre landslaget i Russland, er det minst 4 forskjelling trenere....

Noen metoder som skiller seg ut? Hvordan har du forresten trent siden 2003, du har jo hatt bra framgang siden da. Regner med de fleste norske i eliten trener Dietmar.

Utlogget pskogli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 592


Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure


Noen metoder som skiller seg ut? Hvordan har du forresten trent siden 2003, du har jo hatt bra framgang siden da. Regner med de fleste norske i eliten trener Dietmar.
Har trent Dietmar sidan 2000, men økte treningsmengdene dramatisk fra 2003 av..
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Force

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 412

Sjekk ut denne linken: http://www.iform.no/pub/art.php?id=44
Noen som har prøvd dette 4-ukers programmet?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!