Skrevet av Emne: Opp i vekt etter anoreksi  (Lest 8508 ganger)

Utlogget TornBlackRaven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 489

  • Burning Angel
SV: Opp i vekt etter anoreksi
« #15 : 27. mars 2005, 01:32 »
jeg setter meg i din situasjon, da som mange her inne vet, var jeg overtrent i nesten et år pga et ALT FOR LAVT inntak av mat, samt ti oøkter i uka. jeg gikk fra anoreksi, til ortoreksi, tvangsspising og til slutt bulemi.

Mine anbefalinger:
kostholdet ditt er ikke perfekt. men i din tilstand syns jeg det absolutt ikke er ille, da du er nødt til å få i deg fôr. Men du må få en ting klart (Sier IKKE at du har misforstått det) få i deg proteiner! Du sier muskler ikke er til å forakte. Nei, da må det proteiner inn i kosten. spis cottage cheese, kesam, eller den naturell smøre osten med 3% fett under kjøtt pålegget ditt på brødskivene. Da er mye gjort. Er du redd for fettet, kutt ut sjokoladen, og velg den kun en dag i uken. også fortsetter du som ellers resten av uka. du tar ikke skade hvis du tar det to ganger i uken, men er ikke nødt til å ha det hver dag... men så klart, alt kommer an på mengden;9 Spis en plate en dag i uken, eller en bit hver dag;)

Men spis kosttilskudd i form av tran og multivitaminer! Jeg vet ikke om du gikk så langt at du ble totalt underernært. men det er ikke bare å få i seg næringsstoffer også er alt på tipp topp igjen. Du må bygge opp funskjonene dine igjen, så jeg vil på det sterkeste anbefale deg disse kosttilskuddene dine regelmessig!

Du er også nødt til å få i deg mye mer frukt og grønt. spis helst masse grønnsaker til middag (husk. dette er nesten kalori fritt, og veldig, veldig bra for deg som har vært  i en negativ sykluse over lengre tid) Frukt er også veldig viktig. Disse inneholder fober, vitaminer og mineralerer som er dominerende i din situasjon.

da var kostholdet på plass.

Så er det aktivitet.

Du har fått GODE styrke råd ovenfor.
Hva kondisen din angår.
Langrenn turene dine er supre! Du bruker hele kroppen ved bruk av ski OG staver. Hvis ikke kan du ta deg en svømmetur, stå på slalom, gå rolige turer osv.
å gå er like godt for kondisen som å jogge, det bare tar litt lengre tid. men som nevnt i andre GODE innlegg her, må du passe på at du ikke går på en smell og blir overtrent med en gang, pga at du allerede er i dårlig fysisk form.

Husk: Det er bedre å jogge 2min og gå resten, enn å jogge i 10 min hver dag og være helt utkjørt og ikke ha noe som helst videre motivasjon til å bli i en bedre psykisk tilstand:)

Håper dette hjalp litt...
Har man mål, oppnår man dem, alt annet er sløsing

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Opp i vekt etter anoreksi
« #16 : 27. mars 2005, 11:07 »
Nå må jeg få lov til så skryte av besvarerne!  2thumbsup Saga, slux, TBR, MOP og Jølsrud.. VELDIG bra svar og hjelp!  Gull

Jeg har bare en ting å legge til, hoppetau. Det kan bli smått med langrennsføre fremover. du trenger noe annet også. Hoppetau er kjempekondisjonskrevende, og bygger muskler i bena og leggene, samt armer og skuldre.
Hopp i 30 sekund - ta 30 sekund pause - hopp i 30 sekund igjen, gjenta.
Øk til 1 minutt når du greier det.

Stå på, og ikke vær redd maten, den er din beste venn! Nå skal jeg ha kake!  Spise

Utlogget TornBlackRaven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 489

  • Burning Angel
SV: Opp i vekt etter anoreksi
« #17 : 27. mars 2005, 13:26 »
takker så meget expedite:)
Har man mål, oppnår man dem, alt annet er sløsing

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Opp i vekt etter anoreksi
« #18 : 27. mars 2005, 15:34 »
Kan jeg spørre hvor gammel du er?
 
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Opp i vekt etter anoreksi
« #19 : 27. mars 2005, 15:38 »
Dette er meg akkurat nå:

Gutt, 15 år
Høyde: 1,73
Vekt: 48kg
Muskler: Null
Kondisjon: Null




Det står i første posten.

Ps, takk expedite Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget lemony

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

SV: Opp i vekt etter anoreksi
« #20 : 29. mars 2005, 18:25 »
Vet at det er helt utenfor temaet i emnet, men er det dokumentert at høyt inntak av Light Brus og Eks. Tyggis fører til at man kan føle seg voldsomt sulten selv etter å ha stappet i seg *kilosvis* av mat?


Utlogget saga

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 52

SV: Opp i vekt etter anoreksi
« #21 : 29. mars 2005, 18:49 »
Ja, light brus inneholder kunstig sukker som får kroppen til å reagere (ett eller annet med insulin og blodsukker greier..)
Men kroppen reagerer enda mer på vanlig sukker.  Har med høy GI å gjøre (lette karbohydrater: sukker, loff, noe ris/pasta etc) Du finner en GI tabell til venstre her inne - Glykemisk Index.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Opp i vekt etter anoreksi
« #22 : 29. mars 2005, 20:07 »
At light-brus trigger insulin er en myte.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!