Skrevet av Emne: Har du en kjæreste/samboer/partner som ikke trener?  (Lest 5773 ganger)

Utlogget Annbjørg

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 127

 2thumbsup

Er så enig, så enig.

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

Mor og far klager bestandig over matkostnadene her i huset. Da mener de spesielt meg  furious Noen som har det samme problemet? Og noen som kan fortelle meg hva jeg kan si for å forsvare kyllingen, grønnsakene og fisken min?  :Smiley
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

gjør som meg: gå over til tunfisk. Det er så billig at de klager ikke, men det smaker munkepiss.
sjokk og vantro

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

Nei, det kan jeg ikke.. Da klager de over lukta  Grin
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget Epic

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 339
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 339

Moren min veit at hvis hun ikke kjøper mat jeg vil ha, blir det så mye drittmat at hun ber meg skrive handleliste Grin

Men hva med å prøve å få samboer/foreldere til å forstå hvor viktig det er å ta vare på kroppen, slik at de forstår mer og kanskje blir påvirket selv... :Smiley

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

Hehe  Grin Du har et godt poeng Epic, men det virker nok ikke her i huset  Grin Både mor og far spiser en del drittmat selv. De aksepterer at jeg trener og er opptatt av å holde meg i form, men de syns matutgiftene blir unødvendig høye. Begge er i utgangspunktet ganske opptatt av å ha en sunn livsstil, men grunnet en travel hverdag blir dessverre kosten nedprioritert.
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget MonsterMartin

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 070
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 070

  • Skal bli stor og sterk en dag


Om folk (det er heldigvis ikke mange) som snakker negativt om treningen og kostholdet mitt, vet jeg én ting: De har ikke den minste peiling på hva de snakker om. Smiley

Fysisk aktivitet og kosthold er de to viktigste faktorene man selv kan påvirke for å bedre oddsene for et langt og (forhåpentligvis) sykdomsfritt liv og optimalt funksjonsnivå livet igjennom. Jeg vet at jeg bare har én kropp og én helse. Den vil jeg stelle best mulig med!

At enkelte mennesker gjør seg mer flid med hvordan bilen deres ser ut og fungerer enn hvordan de selv ser ut og fungerer, er komplett uforståelig for meg.

Jeg personlig kunne aldri funnet meg til rette med en partner som ikke var interessert i og hadde en del basiskunnskaper om trening og kosthold. Ikke det at jeg krever av henne at hun har samme "ambisjonsnivå" som meg selv - det er ikke allverdens jeg forlanger egentlig - men jeg vil gjerne ha henne i "tipp-topp stand" så lenge som mulig, og da må hun vite hvordan hun skal stelle godt med seg selv. Både for at hun skal holde seg attraktiv for meg, og for at jeg skal ha en god motivasjon for å holde meg attraktiv for henne. Smiley

At en partner (med rette) kan bli skeptisk til en "skikkelig" bb-livsstil med seks treningsøkter i uka og 400 gram protein daglig og aldri noe fest og moro, har jeg imidlertid forståelse for. Men nå vet jeg jo med meg selv at min mer "gyldne middelvei" med 2-3 ukentlige styrkeøkter, 1-2 ukentlige cardio-økter og 200 gram protein daglig (samt en god del fest og moro) er effektivt nok i forhold til mine målsettinger, og såpass bør det være synes jeg. Det må hun bare respektere. Wink

At folk flest ligger laangt under selv en gylden middelvei når det gjelder trening og kosthold, får være deres (helse)problem. Cool

H

110% enig
Hei og hå

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Kan vel tenke meg det funker å true med totalforbud av all slags sengekos før han slutter å legge seg opp i dine matvaner.


Aldri skjønt hvorfor folk bruker sengekosnekt som straff. Er da like mye egenstraff som straff av partner. Det man indirekte sier ved det er at man har ikke noe utbytte av det vi gjør i senga, sengekos er noe man blir med på kun for å tilfredstille partneren og hans/hennes behov.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget Stoned

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 177
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 177

  • Just another star
Syntes partneren din burde respektere at du står på og har vilje til å spise og trene regelmessig.
På lik linje som du skal respektere hva han/hun har interesse for.
Hvis ikke er det ikke en verdig partner i mine øyne.

Stoned
20år
høyde: 182cm
vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne) Smiley
155 kg i Smalbenk
100 kg i Militærpress(vending fra bakken)
170x7 i Markløft
170 kg i knebøy(ca)

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
honnør til stoned for den Smiley kort og greit sagt, somom jeg skulle sagt et selv Smiley hehe
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

Syntes partneren din burde respektere at du står på og har vilje til å spise og trene regelmessig.
På lik linje som du skal respektere hva han/hun har interesse for.
Hvis ikke er det ikke en verdig partner i mine øyne.

Stoned

 Bow

Men foreldrene mine da? Har du noe lurt jeg kan si?  Grin
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.


Aldri skjønt hvorfor folk bruker sengekosnekt som straff. Er da like mye egenstraff som straff av partner. Det man indirekte sier ved det er at man har ikke noe utbytte av det vi gjør i senga, sengekos er noe man blir med på kun for å tilfredstille partneren og hans/hennes behov.

helt enig.. har aldri skjønt jenter som gjør det der, har opplevd det en gang, og da fikk jeg en holdning av typen "jaha? så sex er bare noe JEG trenger? da får jeg vel tilfredsstille meg selv via andre metoder antar jeg.." og slik ble det til det ble slutt..


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Er glad jeg har BB jeg - han er mye flinkere med kosten enn meg og uten han hadde kostholdet mitt vært ganske ræva. Han maser ikke på at jeg må spise sunnt - han sier bare - det vet du sjøl at du bør, men passer på at jeg får i meg nok mat og noenlunde ordentlig mat  - og ikke minst - MIDDAG hver dag...og hvis jeg sluntrer unna med maten får jeg kjeft hehe.
Poenget er at han støtter meg og prøver å motivere meg til å velge sunne alternativer. En støtte jeg setter pris på! Jeg erter jo ham litt da når han stadig sitter med tunfiskboksen sin og goffler i seg med liv og lyst, eller når han snaue to timer etter hvi f.eks har spist kvelds klager over å være sulten igjen  ,D - men herre gud - go gutten min må jo få lov å spise så mye sunn mat han bare vil! Og i.o.m at han betaler mest på maten siden han spiser mest så har jeg ingen rett i å legge meg opp i hva og hvor mye han velger å spise!

Annbjørg- spiser samboeren din så sunnt da? kanskje du skal gi igjen med samme mynt og begynne å legge deg opp i hva han spiser? F.eks hvis han klæsser på med smør på skiven kan du si " æsj - hvorfor spiser du alt det smøret - det er ekkelt". Og hvis du som Bamsen min betaler for din egen "spesialmat" så kan du jo bare si ttil ham at han ikke skal legge seg opp i hva du spiser og si at hvis han vil spise usunnt så blir det hans valg og du bryr deg ikke om hva han trykker i seg så da får du få lov til å spise det du har lyst til.

Det burde ikke være så stort problem - BB spiser tunfisk, det gjør ikke jeg ( og sier nok litt for ofte at jeg ikke skjønner at han klarer det), men han må få lov og jeg slippe hvis det er sånn vi vil ha det. Ikke vits å lage store problemer ut av det. Men hvis dette er et så stort problem for dere i deres forhold - vel da passer dere kanskje ikke sammen?

Utlogget Stoned

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 177
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 177

  • Just another star


 Bow

Men foreldrene mine da? Har du noe lurt jeg kan si? Grin


Be dem om å se det fra ditt ståsted, du har interesser som ikke intersserer dem, be dem om å respektere det. Men da må jo du respektere det dem interisserer seg for også. Smiley

20år
høyde: 182cm
vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne) Smiley
155 kg i Smalbenk
100 kg i Militærpress(vending fra bakken)
170x7 i Markløft
170 kg i knebøy(ca)

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

De respekterer at jeg er opptatt av å holde meg i form, men de syns matutgiftene blir unødvendig høye  :Smiley Hvem betaler all den melka du drikker for eksempel?  Grin Jeg leste du drikker fem liter daglig?  Grin
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!