Skrevet av Emne: Gunnar Røssebø  (Lest 34427 ganger)

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Gunnar Røssebø
« #30 : 13. september 2005, 13:35 »
Trente på samme gym som Gunnar Røsbø ca 1992. Da trente han lie, og veide kanskje 100-110 kg, med de største underarmene jeg noensinne har sett. Husker ennå første gang jeg så ham med oppbrettet genser. Helt vilt Shocked

Han trente da underarmscurl med over 100kg, og det så lett ut. Så vidt jeg husker var han monstersterk, men trente med relativt moderate reps.

Sist jeg så ham var for ca et år siden, og da veide han rundt 140 kg, med mage, men fortsatt større enn alle 50+ åringer jeg kjenner.

Så han var stor og sterk så sent som i 92? Ja, den mannen var et fenomen...

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Gunnar Røssebø
« #31 : 13. september 2005, 13:55 »
Han fortalte en gang om tapet i Kairo (2. plass etter Lance Dreher i -81 mener jeg å huske): "Jeg ble så forbannet at jeg gikk ut fra banketten og presset 200 kilo (benkpress) i bare dressen."  Grin

Har forøvrig sett filmen fra Kairo noen ganger og seieren til Dreher var helt OK - all den tid Røsbø tilsynelatende ikke helt fikk med seg hva som skjedde oppe på scenen... samt at han var i noen hakk dårligere form enn en knallhard Dreher. Muskulært var han i en klasse for seg selv!


Ellers husker jeg en uttalelse fra Lee Haney i et intervju i FLEX etter en av sine siste Mr.Olympiaseire:
Spørsmålet var om han hadde møtt eller viste om noen som hadde bedre forutsetninger enn ham i den perioden (om de hadde fått ting til å klaffe noenlunde liksom)

Svaret fra Haney kom kjappt: "There is one man! Gunnar Rosboe from Sweden - unbelivable!"

(Haney slo ham i VM tidlig i karriæren (82 I guess), men da var Gunnar off)


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget streetball

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 619
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 619

  • streetball is my job
SV: Gunnar Røssebø
« #32 : 13. september 2005, 14:44 »
synes det ble sagt at han var norsk, jeg...??
Every man is the builder of a temple called his body.-

Henry David Thoreau (1817 - 1862)

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
SV: Gunnar Røssebø
« #33 : 13. september 2005, 16:35 »
ARTILLERY!!  headbang
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Gunnar Røssebø
« #34 : 13. september 2005, 22:42 »
synes det ble sagt at han var norsk, jeg...??

Det må du fortelle til Lee Haney - bare siterte det han sa jeg . Wink


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Woody

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 036
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 036

SV: Gunnar Røssebø
« #35 : 14. september 2005, 06:56 »
Vanskelig å finne bilder av han her....Ingenting på google... Undecided

Utlogget waille

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 102
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 102

SV: Gunnar Røssebø
« #36 : 14. september 2005, 14:16 »
Vanskelig å finne bilder av han her....Ingenting på google... Undecided

Men det finns i de gode gamle muskelbladene og i diverse private fotoalbum, hehe Smiley

Utlogget AKRO

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6

SV: Gunnar Røssebø
« #37 : 14. september 2005, 22:37 »
Han fortalte en gang om tapet i Kairo (2. plass etter Lance Dreher i -81 mener jeg å huske): "Jeg ble så forbannet at jeg gikk ut fra banketten og presset 200 kilo (benkpress) i bare dressen."  Grin

Har forøvrig sett filmen fra Kairo noen ganger og seieren til Dreher var helt OK - all den tid Røsbø tilsynelatende ikke helt fikk med seg hva som skjedde oppe på scenen... samt at han var i noen hakk dårligere form enn en knallhard Dreher. Muskulært var han i en klasse for seg selv!


Ellers husker jeg en uttalelse fra Lee Haney i et intervju i FLEX etter en av sine siste Mr.Olympiaseire:
Spørsmålet var om han hadde møtt eller viste om noen som hadde bedre forutsetninger enn ham i den perioden (om de hadde fått ting til å klaffe noenlunde liksom)

Svaret fra Haney kom kjappt: "There is one man! Gunnar Rosboe from Sweden - unbelivable!"

(Haney slo ham i VM tidlig i karriæren (82 I guess), men da var Gunnar off)

Er uenig med deg at L. Dreher var bedre.... men det er jo min mening...seieren til Haney året etter var vel mer riktig !!! (...da var han jo skadet også...)

PS !!! Var jo egentlig ikke rart at han ble litt frustrert på scenen  Grin...de fikk jo ikke velge poseringsmusikk...alle måtte posere til sekkepipe  biggrin...(...og det er IKKE tull altså...)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Gunnar Røssebø
« #38 : 15. september 2005, 10:30 »
Er uenig med deg at L. Dreher var bedre.... men det er jo min mening...seieren til Haney året etter var vel mer riktig !!! (...da var han jo skadet også...)

PS !!! Var jo egentlig ikke rart at han ble litt frustrert på scenen Grin...de fikk jo ikke velge poseringsmusikk...alle måtte posere til sekkepipe biggrin...(...og det er IKKE tull altså...)

Poseringen hans var slett ikke videre bra - uansett musikk - bl.a. med noen snåle underarmsposeringer med armene bakpå ryggen - hvorpå Erling Wahlgren som kommenterte det sa på slepent skånsk: " Det der skulle han inte ha gjort Gunnar."  Grin
Nå pleier jo ikke friposeringen være så veldig avgjørende uansett, så jeg tror ikke det var det utslagsgivende lell.

Ikke veit jeg om Gunnar var full, slik mange påsto i etterkant, men var han det så skal en jo ikke se bort fra at det har påvirket poenggivingen også......
I de obligatoriske poseringen virket det simpelthen som om han ikke helt var med på det som skjedde  Wink. Men til tross for det så mener jeg den viktigste årsaken var at Dreher, til tross for at han nok var en del mindre rent muskulært, var i bedre form. Uansett var det close race

Begynner å bli mange år siden jeg så videoen sist, så det kan jo godt være at jeg ikke mener det samme om jeg ser den igjen i dag da - massehysteriet har jo pågått noen år nå, men rundt 1980 var det litt inn med noe mer estetiske byggere - så da.....  Wink



Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Gunnar Røssebø
« #39 : 15. september 2005, 10:38 »
Her er et par bilder av Dreher - det med pyramiden er fra Kairo-VM. Var jo ikke noe pingle han heller da.   Smile
Kanskje noe mer komplett også (over og under hoftepartiet liksom)


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Okidoki

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 23

SV: Gunnar Røssebø
« #40 : 15. september 2005, 15:53 »
Gunnar Røsbø var en av de beste. Han hadde fysikken , men manglet det som Arnold hadde mye av;  næmlig Psyken,,  derfor tror jeg han kompenserte det med børst.
Nesten,  skyter ingen mann av hesten.

Utlogget AKRO

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6

SV: Gunnar Røssebø
« #41 : 16. september 2005, 01:12 »


Ikke veit jeg om Gunnar var full, slik mange påsto i etterkant, men var han det så skal en jo ikke se bort fra at det har påvirket poenggivingen også......




...skal man ta hensyn til alle rykter så skulle man jo nesten tro han hadde vært full hele livet.....  Undecided......... Grin Han ler godt av den improviserte underarmsposeringen selv i dag.....

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Gunnar Røssebø
« #42 : 16. september 2005, 07:55 »

...skal man ta hensyn til alle rykter så skulle man jo nesten tro han hadde vært full hele livet.....  Undecided......... Grin Han ler godt av den improviserte underarmsposeringen selv i dag.....

Jepp - who cares - han er ikke aleine om å like en pils eller 24 i ny og ne  Grin Jeg har forøvrig sett folk som har vært mer fjerne på scenen enn han var i Kairo, så han er i godt selskap kan man si  Grin


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget AKRO

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6

SV: Gunnar Røssebø
« #43 : 16. september 2005, 11:29 »
Jepp - who cares - han er ikke aleine om å like en pils eller 24 i ny og ne Grin Jeg har forøvrig sett folk som har vært mer fjerne på scenen enn han var i Kairo, så han er i godt selskap kan man si Grin

Men benkpress-historien er bekreftet sann da..... Wink

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Gunnar Røssebø
« #44 : 16. september 2005, 13:51 »
Men benkpress-historien er bekreftet sann da..... Wink

Jeg tror det så gjerne. Mener å huske at han hadde sagt det når han hadde vært på besøk nede på et de første gymene jeg trente på i Drammen (Blix Gym).

De synes forøvrig også det var kult at han ikke greide å knyte slipset selv - ikke fordi han ikke kunne knuten, men av reint fysiske årsaker liksom  Grin


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!