Skrevet av Emne: Smerter i nakke/skulder/arm  (Lest 5214 ganger)

Utlogget Kikki

• V.I.P
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Kvinne

• Cleverly disguised as an adult!
Smerter i nakke/skulder/arm
« : 28. mars 2005, 15:12 »
Under KM på lørdag mistet jeg balansen under ett knebøy på 100 kg, tippa framover, og mista da selvsagt taket i stanga slik at den trillet frem over nakken. Der og da gjorde det pokker så vondt, og nå i etterkant gjør det fortsatt vondt.

Smertene sitter i hovedsak i venstre skulder/venstre side av nakken, de stråler opp i hodet og ned i venstre arm... underlig nok kjennes det ut som om smertene også sitter i venstre kragebein.

Gir det seg ikke tar jeg kontakt med legen i morgen for å få sjekket det ut, men i mellomtiden lurer jeg på om det er noen som har noen ide om hva som forårsaker smertene?
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Gunnar2k

• Nykomling
  • *
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

SV: Smerter i nakke/skulder/arm
« #1 : 28. mars 2005, 15:22 »
Wild guess: 100-kilos-stanga som trilla nedover ryggen din? Smiley

Utlogget Kikki

• V.I.P
  • Utlogget Utlogget

« #2 : 29. mars 2005, 10:57 »
Hehe Gunnar2k...  Erter

Men seriøst; noen som har idé om hva som har skjedd i nakken min? Er noe bedre i dag, men har likevel prøvd å få tak i legen. Han er selvsagt bortreist fram til fredag...

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Mystique

• Treningsnarkoman
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

« #3 : 29. mars 2005, 11:51 »
Muskelstrekk, leddforskyvninger ( F.eks kragebenet)....prøv å veksle mellom varme og kuldepakninger på det vonde stedet - varme for avspenning, kulde for smertedemping.

Utlogget The Gimp

• Superavhengig
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

• Drinking milk & eating meat since '78
« #4 : 29. mars 2005, 11:58 »
Har selv veldig god erfaring med varme/kuldebehandling. (bokset tidligere og har tilbrakt mange kvelder foran tv med varmeflasker, og isposer) Et lite triks for å spare penger er å kjøpe en pose med frosne erter. Her har du en evigvarende ispose og ikke risikerer du frostskader av den heller.
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget Kikki

• V.I.P
  • Utlogget Utlogget

« #5 : 29. mars 2005, 12:00 »
Jeg har ikke prøvd isposer enda, men varmepute (av den typen man kjøper i helsekostforretninger fylt med havre og stinkende av lavendel) fungerte greit på søndag. Får vel finne meg en pose med wokblanding i frysen og se hvordan dette funker... Smiley

Utlogget Mystique

• Treningsnarkoman
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

« #6 : 29. mars 2005, 12:04 »
Men du bør få sjekket det hos legen, sikkert som jeg sa en muskelstrekk i.o.m at musklene i nakken sikkert høggde til for å beskytte nakken da du mistet stangen, men i.o.m at du klager over vondt i kragebeinet også så ville jeg nå få sjekket det ut på ordentlig.

God bedring iallefall!

Utlogget Kikki

• V.I.P
  • Utlogget Utlogget

« #7 : 29. mars 2005, 12:05 »
Jada mor, jeg skal få sjekka det ut! Kan jo ikke ha noen skader som ødelegger for trening vet du... Wink

Utlogget HITman

• Elite medlem
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

• Lift like a lift
« #8 : 30. mars 2005, 13:18 »
Smertene sitter i hovedsak i venstre skulder/venstre side av nakken, de stråler opp i hodet og ned i venstre arm... underlig nok kjennes det ut som om smertene også sitter i venstre kragebein.

Kan se ut som overstrekking av bløtdelsstrukturer, slik andre her antyder, muligens overstrekking av små ligamentfibre i nakken og/eller trapezius-fibre. Skademekanismen tatt i betraktning tror jeg ikke det er noe galt med selve skulderleddet iallfall.

Er uansett bare å ta tiden til hjelp med slike skader. Tipsene du har fått vil virke lindrende, men hvor lenge man har smerter er ofte vanskelig å forutsi - kommer an på hvor "hardt" fibrene er strukket og hvor mange/hvilke fibre som er involvert. En tur til legen er alltid lurt for å kartlegge skadeomfanget mer nøyaktig. Når det gjelder trening, er det om å gjøre å unngå alt som gjør skaden verre, og det betyr ofte å redusere vekt og øke reps på enkelte øvelser.

H
Erfaring er den talentløses trøst

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!