Skrevet av Emne: Den siste utgaven av styrkeidrett !  (Lest 14539 ganger)

2strong

  • Gjest
Den siste utgaven av styrkeidrett !
« : 30. mars 2005, 22:37 »
Kan lastes ned her : http://www.styrkeidrett.no/SI_2005_01.pdf

Ps. Ta en titt på Diddls hjørne !   rofl Bow

Utlogget codey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 229
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 229

SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #1 : 30. mars 2005, 23:24 »
Trodde jeg hadde litt peiling på styrkeløft-regler, men etter å ha lest Diddls hjørne ble jeg bare forvirret. Så det ble ikke så morsomt som jeg hadde trodd  Wink

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #2 : 31. mars 2005, 00:23 »
Jan B slår an tonen til tinget i år...  Smiley
Ser allerede frem til diskusjonen! (*kremt* hvis det BLIR noen diskusjon da... er jo mulig de styrende organer allerede har bestemt utfallet...) Bombe?!  Shocked

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #3 : 31. mars 2005, 00:42 »
haha Diddls hjørne var hysterisk morsomt Grin
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget Banned4Life

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 219

  • Sweet Dreams
SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #4 : 31. mars 2005, 00:50 »
Genialt! Bow
Member of Treningsforum!
I don't care if i die, as long as they bury me in a fucking big box

Mesterinne

  • Gjest
SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #5 : 31. mars 2005, 08:55 »
Jan B slår an tonen til tinget i år... Smiley
Ser allerede frem til diskusjonen! (*kremt* hvis det BLIR noen diskusjon da... er jo mulig de styrende organer allerede har bestemt utfallet...) Bombe?! Shocked

Expedite, anbefaler deg å sette deg litt inn i lover og regler før du uttaler deg. Les litt om hva styret kan vedta, og hva som skal vedtaes på et Ting.

Utlogget mamma

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 323
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 323

SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #6 : 31. mars 2005, 09:06 »
Det styrende organet i styrkeløftforbundet ER tinget, så har man noen regelendringer på hjertet er det dit det må bringes (hvis det ikke dreier seg om detaljer som tinget har vedtatt at kan avgjøres av andre utvalg, f.eks. styret). Men når det gjelder tekniske regler følger vi det internasjonale reglementet, så er det noe der man mener er dumt må man i så fall prøve å få vedtak på tinget om å kjempe for saken i IPF.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Verdensmester 2006

Utlogget BAs

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 426

SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #7 : 31. mars 2005, 12:31 »
....... Men når det gjelder tekniske regler følger vi det internasjonale reglementet, så er det noe der man mener er dumt må man i så fall prøve å få vedtak på tinget om å kjempe for saken i IPF.

Når det gjelder norske rekorder følger vi ikke IPFs regelverk, jf Jan Bs innelgg i SI. Tror de fleste ønsker (å foreslå) at vi følger det nordiske regelverket, dvs at tyngste godkjente løft i benkpress er norsk rekord uansett om den settes i et benkstevne eller styrkeløftstevne. Å følge IPFs regler på dette punktet tror jeg meget få ønsker.

Medlem av OSKs styrketrimlag

Utlogget mamma

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 323
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 323

SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #8 : 31. mars 2005, 13:22 »
Uansett hvilke regler vi etterhvert velger å følge for benkpress- og andre rekorder vil vi likevel ikke slippe unna det at nasjonale rekorder kan være høyere enn verdensrekordene - og at konkurranseresultater kan være høyere enn både nasjonale og internasjonale rekorder, så noe av kaoset i Jan's SI innlegg vil uansett bli stående. For å få godkjent verdensrekord må du dopingtestes umiddelbart etterpå, og alle dommerne må være internasjonale dommere. Og sånn bør det være! Men vi kan ikke ha så strenge krav til norske rekorder, da vil vi omtrent aldri få mulighet til å forbedre dem.

Men det er mye prat om sær-regler for benkpress her. Hvis man ønsker å ha det sånn at enkeltresultater skal telle som rekord uten at fullt stevne er gjennomført må jo være naturlig at det gjelder for alle øvelser? Med dagens regler får man jo ikke godkjent en knebøyrekord hvis man ryker ut i benkpress eller markløft. Man får heller ikke anledning til å prøve seg på en markløftrekord dersom  man ryker ut i knebøy eller benkpress.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Verdensmester 2006

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #9 : 31. mars 2005, 23:22 »


Expedite, anbefaler deg å sette deg litt inn i lover og regler før du uttaler deg. Les litt om hva styret kan vedta, og hva som skal vedtaes på et Ting.
Sårt punkt? Truffet?

Jeg er styrkeløfter, og egentlig ganske upartisk. Er også såpass blodfersk i gamet, at jeg fortsatt har noe perspektiv igjen. (les: har ikke vokst opp i, eller inn i ett eller annet kastesystem inne styrkeløft)
Jeg syns, (som privatperson, uavhengig av verv), at å forfordele benkpress når det kommer til krav for rekorder, er fullstendig tåpelig. Det lyser masse røde lamper hos meg når jeg leser endel av spydighetene som detter ut av folk som løfter halvparten så mye i benk som i mark og bøy.

Logisk: Samme regel skal gjelde for setting av rekorder, uansett i hvilket av de 3 store man setter rekord i. Altså samme krav til dommere (nasjonale), samme krav til utstyr og ellers alle formaliteter. Hvis det derimot skulle komme antydninger til at det skal være krav om dobbel kroppsvekt i bøy og mark for å godkjenne en rekord i benk, da begynner det å bli latterlig her hjemme på berget også... (Lurer på hvorfor det florerer med forbund ellers i verden  what hva KAN det være?  what)

Men hvis dobbel kroppsvekt regelen kommer, så bør den selvfølgelig gjelde for bøy og mark også... altså Dobbel kroppsvekt i benk og bøy for å sette en rekord i mark... Logisk?!
NÅ er det kanskje flere som vil sette seg på bakbena, når DERES paradegrener plutselig får samme regler...

Tinget i år blir mitt første, og min kommentar om hvorvidt ting var avgjort på forhånd, sikter kun til min personlige oppfatning av hvilke fløyer denne debatten er delt opp i, og hvilke "maktpersoner" i forbundet som er i hvilken fløy. At jeg tillater meg å ytre min mening, får dere bare bli vant til... ihvertfall så lenge jeg har tale og stemmerett (vet ikke om jeg har det engang... skikkelig demokratisk hvis ikke vaffal..   :Smiley )

Det er mange ting de som har drevet aktivt i miljøet i 20 år vet bedre enn meg. Takk og lov for det, men jeg har ihvertfall logikken, perspektivet og misunnelsen min under kontroll... verre med tastekontrollen!  Wink

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #10 : 31. mars 2005, 23:36 »
Men det er mye prat om sær-regler for benkpress her. Hvis man ønsker å ha det sånn at enkeltresultater skal telle som rekord uten at fullt stevne er gjennomført må jo være naturlig at det gjelder for alle øvelser? Med dagens regler får man jo ikke godkjent en knebøyrekord hvis man ryker ut i benkpress eller markløft. Man får heller ikke anledning til å prøve seg på en markløftrekord dersom man ryker ut i knebøy eller benkpress.
Min tirade er ikke for å kjempe FOR at enkeltresultater skal gjelde som rekord, uten fullført stevne... Jeg bare grøsser ved tanken på å innføre rasismeparagrafen; dobbel kroppsvekt... For DET vil være som å pisse i buksa for å holde varmen! DA kommer virkelig frafall av medlemmer til å skje, menigmann vil rygge enda mer enn de gjør idag, fordi reglene blir mer lestadianske enn de allerede er.. Wink que sera sera.. Smiley

Utlogget OddbjørnS

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 107
  • Honnør: 151
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 107

"Don't open the gates! Who the hell needs a wooden horse of that size?"
-Unknown inhabitant of Troy

Utlogget mamma

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 323
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 323

SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #12 : 01. april 2005, 08:41 »
He he, har lurt litt på når den skulle komme. Det slo meg nemlig her om dagen at regelen om å fullføre stevnet for å få godkjent rekord (=løfte minimum 25 kg i hver øvelse) aldri er vedtatt som særnorsk regel. Den har bare blitt hengende igjen fra den gang dette var regelen IPF fulgte (= inntil i fjor eller forfjor). Og vi har jo et vedtak om å følge IPF's regler der det ikke er vedtatt noen særnorsk regel......

Nå blir det liv - RAI - RAI!  Dance


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Verdensmester 2006

Mesterinne

  • Gjest
SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #13 : 01. april 2005, 08:57 »

Sårt punkt? Truffet?


 rofl Ja, den tok jeg personlig!  Wink
Nei, men slik du skriver mener jeg det skinner gjennom at du er fersk i sporten, og vet lite om hva som blir vedtatt hvor. Så da mener jeg bare du bør sette deg litt mer inn i ting før du uttaler deg på denne måten. Les litt i NSFs lover, Særnorsk osv. på styrkeloft.no/dokumentarkiv.



Men hvis dobbel kroppsvekt regelen kommer, så bør den selvfølgelig gjelde for bøy og mark også... altså Dobbel kroppsvekt i benk og bøy for å sette en rekord i mark... Logisk?!
NÅ er det kanskje flere som vil sette seg på bakbena, når DERES paradegrener plutselig får samme regler...

Tinget i år blir mitt første, og min kommentar om hvorvidt ting var avgjort på forhånd, sikter kun til min personlige oppfatning av hvilke fløyer denne debatten er delt opp i, og hvilke "maktpersoner" i forbundet som er i hvilken fløy. At jeg tillater meg å ytre min mening, får dere bare bli vant til... ihvertfall så lenge jeg har tale og stemmerett (vet ikke om jeg har det engang... skikkelig demokratisk hvis ikke vaffal.. :Smiley )

Saken bunner vel ut i om vi skal følge IPFs eller NPFs reglement, og ikke ha vårt eget sære regelverk. Anbefaler alle klubber å møte opp og benytte stemmeretten sin. (Jeg var på Tinget i 2003, og kunne ikke se Fræna tilstede.) Klubber som ikke møter opp på Tinget, har lite å klage på i etterkant.

Expedite: Det er klubben din som bestemmer om du har stemmerett på tinget. Klubbene får et visst antall delegater utifra antall medlemmer (mellom 1 og 3 hvis jeg husker riktig).

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #14 : 01. april 2005, 09:56 »

Jeg leste denne artikkelen for Expedite over telefonen i sted, og hans umiddelbare reaksjon var at nå skulle han f... meg melde seg ut av forbundet, si fra seg alle sine verv...
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!