Skrevet av Emne: Den siste utgaven av styrkeidrett !  (Lest 14648 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #60 : 03. april 2005, 15:27 »
Hvis Benk-NM i år går bra, hadde det vært gøy å søkt om å få arrrangere Nordisk i Benk.... Problemet er bare at bøndene i Fræna er for gniene til å sponse oss... Kanksje jeg skulle hørt med Felleskjøpet, eller samvirkelaget. Det er kun her ute i distriktet, at vegvesenet setter opp skilt til "Dagligvarer 3 km" !!!  rofl

Bøndene burde kunne sponse dette. Det er bare å argumentere med at det kommer tusenvis av styrkeløftere som alle kan tenke seg å kjøpe ammoniakk av bøndene, fordi løfterne sniffer dette før hvert løft.
Gloria in Excelsis Deo


Bold

  • Gjest
SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #61 : 03. april 2005, 17:48 »
NSF har trener i 40% stilling - ikke 100%. Vi har også en utdanningskonsulent i 20% stilling. (Samme person).
I tillegg er han engasjert i ytterligere 40% fordi det er gitt midler fra NIF til øremerkede utdanningstiltak/aktivitet og lønn til dette.   

Utlogget mamma

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 323
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 323

SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #62 : 03. april 2005, 17:55 »
Å se på - og gjøre vedtak om - fordelingen av ressursene i forbundet er en av  forbundstingets hovedoppgaver. Det gjøres da også hver gang, noe alle som har engasjert seg konstruktivt nok til å delta der vet.

Å trekke i tvil at ansettelse av treneransvarlig har ført til sportslig fremgang i norges styrkeløftforbund viser historieløshet eller mangel på innsikt. Har forøvrig enda ikke truffet et nasjon "uten ressurser" på dette området som er bedre enn oss. Som det fremgår av Bolds innle har vi heller ikke treneransvarli i mer enn 40% stilling.

Prinsippene for trening med skjorte er ikke anderledes enn før, forskjellen er at nå er det sånn ALLE styrkeløftere og benkpressere i Norge bør trene, før var det bare de som konkurrerte internasjonalt som trente sånn.

Å tviholde på å kalle en idrett for noe annet enn det den heter er ufattelig barnslig. Man skal alltid ha respekt for andres meninger, men det kan jo være litt vanskelig å oppettholde respekten gjennom resten av et innlegg som drar med seg sånne barnslige ordleker. Hva i all verden er hensikten? Alle regelverk sier helt klart hva styrkeløft er og at det heter nettopp det - STYRKELØFT. Tror de fleste her på forumet vet hva benkpress er for noe også, det vil ikke akkurat høyne nivået på debatten om man konsekvent går over til å kalle det for et eller annet "artig" for å være på det samme barnslige nivået.

Kan vi ikke heller gå over til å komme med konstruktive forslag til hvordan vi mener regelverket for rekorder bør være? Diskutere sak uten personlige beskyldninger, og akseptere at andre kan mene noe annet?  what

Hvis dette innlegget fremkaller en storm av beskyldninger om å "være konsertvativ", og "føle meg truet" og alle begrepene som hagler her, velger jeg å se det som hedersord. Men dersom man ETTER å ha vurdert forslag til endringer finner ut at en bestående regel likevel er den beste (noe jeg for såvidt IKKE mener når det gjelder særnorske rekordregler) betyr det faktisk ikke nødvendigvis at man er konservativ og sidrompa. Det hender faktisk at forslag til endring ikke er bedre enn det bestående.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Verdensmester 2006

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #63 : 03. april 2005, 19:30 »
Amen mamma. 2thumbsup
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #64 : 03. april 2005, 20:14 »
Hm, i og med at jeg ikke driver aktivt selv burde jeg kanskje holde kjeft, men klarer ikke dy meg.

Når det gjelder fordeling av "havresekk" kan man vel kanskje se på opplegget for skøyteforbundet, der det finnes mesterskap (og rekorder) for både enkeltdistanser og sammenlagt (allround).

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #65 : 03. april 2005, 20:24 »
Hm, i og med at jeg ikke driver aktivt selv burde jeg kanskje holde kjeft, men klarer ikke dy meg.
Ingen grunn til å holde kjeft av den grunn... Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #66 : 03. april 2005, 22:23 »
Titter opp på Taurus sitt innlegg, og hinter om at vi ikke har hatt styremøte om FAK sin politikk og eventuelle forslag enda...  Wink

Men regner med du skrev hva du som privatperson så på som det viktigste på tinget.  what

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #67 : 03. april 2005, 22:30 »
Enig i den, men vi skal vel velge sammen, hvilke slag vi skal kjempe?

Mesterinne

  • Gjest
SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #68 : 04. april 2005, 09:06 »
Det viktigste på dette tinget som sikkert på andre ting blir å få flertall for lik fordeling i fremtidige budsjett om en driver 3-løft eller benkpress som begge er styrkeløft alene eller tilsammen for ente gang >Cheesy

Styrkeløft= knebøy, benkpress og markløft.
Benkpress= benkpress.

Det arrangeres hvert år NM i styrkeløft og NM i benkpress.

3-løft er vel noe enkelte i Fræna har funnet på  Huh Det finnes ingen idrett i Norge som heter 3-løft.

Utlogget Lumbago

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 537
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 537

SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #69 : 04. april 2005, 09:49 »

Styrkeløft= knebøy, benkpress og markløft.
Benkpress= benkpress.

Det arrangeres hvert år NM i styrkeløft og NM i benkpress.

3-løft er vel noe enkelte i Fræna har funnet på Huh Det finnes ingen idrett i Norge som heter 3-løft.

Nei nå tror jeg du blander litt Frøken B,

NIF bestemte seg for kun kort tid siden å skifte navn på noen av idrettene for å unngå forvirring blant menigmann.

Styrkeløft har blitt 3-løft
Vektløfting 2-løft
Og kun en av grenene i hver enten vektløfting eller styrkeløft er 1-løft. Help

Mesterinne

  • Gjest
SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #70 : 04. april 2005, 09:52 »
Styrkeløft= 3-løft
Vektløfting= 2-løft
Benkpress= 1-løft

Nå er jeg med!

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #71 : 04. april 2005, 10:07 »
Styrkeløft= 3-løft
Vektløfting= 2-løft
Benkpress= 1-løft
Kroppsbygging= Truseløft

Btw. Denne diskusjonen virker ganske komisk fra "utsiden". Det heter da vitterlig styrkeløft og består av 3 løft. Hvis dere ikke greier å bli enig om det engang lurer jeg på om det er mulig å kjøpe tilskuerbiletter til tinget. Høres ut som et show med stor underholdningsverdi.
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget TT

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 419
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 419

SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #72 : 04. april 2005, 10:53 »
Etter en uke på fisketur, tok jeg med tid til å lese i gjennom disse seks sidene, det var dæven steike meg slitsomt.....


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Sjefskjerring

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 569
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 569

SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #73 : 04. april 2005, 12:05 »
Etter en uke på fisketur, tok jeg med tid til å lese i gjennom disse seks sidene, det var dæven steike meg slitsomt.....
Fikk du fisk da?

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #74 : 04. april 2005, 17:34 »

Fikk du fisk da?
Endelig et vettugt spørsmål... rofl Honnør!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!