Skrevet av Emne: Den siste utgaven av styrkeidrett !  (Lest 14548 ganger)

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #75 : 04. april 2005, 17:38 »
Etter en uke på fisketur, tok jeg med tid til å lese i gjennom disse seks sidene, det var dæven steike meg slitsomt.....

Endeleg eit interessant innspel her! Kor var du på fisketur??

Utlogget TT

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 419
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 419

SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #76 : 04. april 2005, 21:38 »
Med fare for å bli beskyldt for å ha forlatt temaet i denne linken totalt, så kan jeg fortelle at jeg var i Femundsmarka med base ved Roasten. Røya var i skikkelig dårlig humør, fem mann fikk 29 fisk på èn uke, største på 1.1 kg ( Jeg fikk kun tre, men det er det ingen som vet) Været var sinnsykt bra og humøret på topp  Drankere

Nå blir det å trene som f... for å ta i gjenn èn ukes fravær. Knebøy


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

2strong

  • Gjest
SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #77 : 04. april 2005, 22:31 »
Med fare for å bli beskyldt for å ha forlatt temaet i denne linken totalt, så kan jeg fortelle at jeg var i Femundsmarka med base ved Roasten. Røya var i skikkelig dårlig humør, fem mann fikk 29 fisk på èn uke, største på 1.1 kg ( Jeg fikk kun tre, men det er det ingen som vet) Været var sinnsykt bra og humøret på topp Drankere

Nå blir det å trene som f... for å ta i gjenn èn ukes fravær. Knebøy

Tråden startet egentlig med at det var kommet ut en ny utgave av Styrkeidrett... Så hvordan du kan spore av tråden mere enn den allerede er, har jeg vanskeligheter med å se !?  rofl

Utlogget Per Ove

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 96

SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #78 : 04. april 2005, 22:34 »
Stusser på et par en ting en sen kveldstime.
Hvorfor virker 1-løftere å være så sinte? Og hvorfor virker 1-løftere å være så sinte på 3-løftere? Er det fordi at 3-løftere får løfte trær, og 1-løftere ikke får løfte trær, eller er det fordi 3-løftere får løfte tre ganger og 1-løftere bare får løfte en gang?
Også skjønner jeg at 3-løftere får mye penger fra styrkeløftforbundet, er det fordi styrkeløftforbundet er smarte og velger å satse på de som løfter trær, fordi det er så mye skog her i landet? Eller er det fordi en som løfter tre ganger er tre ganger så flink som en som bare løfter en gang?
Skjønner også at 1-løftere mener det er bortkastet å bruke midler på en som skal lære 3-løftere å løfte tyngre trær, eller kanskje utvikle 3-løftere til å løfte flere ganger, slik at de kan bli en 4-løfter og kanskje en 5-løfter. Oi, det hadde vært noe det, enten løfte en skikkelig tung og stor granlegg eller å bli en seig og repsterk 5-løfter, her snakker vi i begge tilfeller om utvikling!
Men hva skal en satse penger på? I den ideelle verden hadde jo alle fått så mye penger de ville, litt sånn Ole Brum-aktig "ja takk begge deler". Slik at både de som ønsket å løfte så tunge trær som mulig, eller som ønsket å bli en habil 5-løfter, eller de som altså er en
1-løfter og som synes det er det viktigste fikk så mye penger og ressurser de ville for å bli bedre og for å konkurrere med likesinnede.
Hmmm...men hva løfter egentlig en 3-løfter og hva løfter en 1-løfter, de må jo løfte noe enten de løfter tre ganger eller de løfter en gang? Nei dette synes jeg blir for ullent og svevende, hvis jeg skulle få velge ville jeg ha satset pengene på en som løfter trær; det er ganske så konkret og det er lett å forstå for publikum (trenger ikke være rare brøkregner`n for å skjønne at det tungt å løfte trær!), og som sagt så finnes det jo veldig mye av det i Norge.

Men på den annen side kan det jo bli slik at en etterhvert ikke ser skogen for bare trær...

Per Ove,tre løfter-wannabe fra Sande KK (Sande Klyv og Kapp)

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #79 : 04. april 2005, 22:39 »
Ole Brum ble sittende fast i hullet til Petter Sprett fordi han sa "Ja takk, begge deler!"...
Og dessuten er ikke Ole BRum så glad i Havresekken, han liker best honning...  Huh

P.S. Du skrev BRØKregner.. du mener vel BØKregner?!
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Per Ove

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 96

SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #80 : 04. april 2005, 23:04 »
Oppe i dagslyset eller nede i det stummende mørke hullet til Petter Sprett, havre eller honning, brøkregner eller bøkregner - whatever, ikke forstyr, jeg er egentlig ute nå for å løfte trær.

Per Ove

Utlogget pskogli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 592

SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #81 : 04. april 2005, 23:48 »
Honnør til Per Ove Wink

 Knebøy      Markløft

Diskusjon avsluttet Smiley

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #82 : 05. april 2005, 09:44 »
Ole Brum ble sittende fast i hullet til Petter Sprett fordi han sa "Ja takk, begge deler!"...
Hva meg er bekjent sa visstnok aldri Ole Brumm dette, det skal være snakk om en feilsitering som har fått utbredt seg. Noen som vet?!
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Lumbago

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 537
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 537

SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #83 : 05. april 2005, 11:35 »

Hva meg er bekjent sa visstnok aldri Ole Brumm dette, det skal være snakk om en feilsitering som har fått utbredt seg. Noen som vet?!

Du har nok delvis rett SMS. Ole Brumm sitt utsagn har blitt tatt ut av konteksten, bl.a. på grunn av dårlig oversettelse. Husker bl.a. å ha lest dette i VG eller Dagbladet for noe år siden i en artikkel hvor de avlivet myter. Egentlig forløper episoden med Sprett og Ole Brum seg slik:

"Og da Sprett spurte: "Vil du ha honning eller boksemelk til brødet?" ble Brumm så glad at han svarte: "Begge deler." Men for at han ikke skulle virke grådig, tilføyde han: "Tusen takk. Men det er ikke så farlig med brødet." Så spiste han og sa ikke noe på en lang stund, men endelig reiste han seg opp mens han nynnet for seg selv, trykket Sprett hjertelig i labben, og sa at nå måtte han nok dessverre gå."
(kilde: http://www.stud.ntnu.no/~reidunha/brumm.html)




Utlogget mamma

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 323
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 323

SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #84 : 05. april 2005, 14:11 »
Imponerende ekspertise!  2thumbsup

Har også merket meg at sitatet er dementert ved flere anledninger, men å klare å finne dokumentasjon er meget imponerende. Sitatets historie er dermed i kategori med det etterhvert like berømte feilsitatet "he aint heavy, he's my brother".


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Verdensmester 2006

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #85 : 05. april 2005, 15:54 »
Med fare for å bli beskyldt for å ha forlatt temaet i denne linken totalt, så kan jeg fortelle at jeg var i Femundsmarka med base ved Roasten. Røya var i skikkelig dårlig humør, fem mann fikk 29 fisk på èn uke, største på 1.1 kg ( Jeg fikk kun tre, men det er det ingen som vet) Været var sinnsykt bra og humøret på topp Drankere

Nå blir det å trene som f... for å ta i gjenn èn ukes fravær. Knebøy

Synes det er dårlig gjort å kalle dama di for "røya". Hun har alltid vært veldig blid, hyggelig og i godt humør alle gangene jeg har møtt henne.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #86 : 05. april 2005, 20:28 »
Imponerende ekspertise! 2thumbsup

Har også merket meg at sitatet er dementert ved flere anledninger, men å klare å finne dokumentasjon er meget imponerende. Sitatets historie er dermed i kategori med det etterhvert like berømte feilsitatet "he aint heavy, he's my brother".
Nå raser min illusjon i grus...
Jeg trodde faktisk Teksten i sangen (the Hollies) viste direkte til en historie (sann eller fiktiv) fra Vietnamkrigen, hvor en soldat bærer en medsoldat som er skutt. Han blir tilbudt hjelp til å bære, de er fortsatt under ild, og så skal visstnok svaret ha kommet... "He ain't heavy, He's my brother..."
Hvor er feilsiteringen? Er historien sitert feil i sangen? (Les: tilpasset) ?

Utlogget TT

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 419
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 419

SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #87 : 05. april 2005, 22:50 »


Synes det er dårlig gjort å kalle dama di for "røya". Hun har alltid vært veldig blid, hyggelig og i godt humør alle gangene jeg har møtt henne.


Jeg skal hilse fra "ugla" å si takk! >Cheesy


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #88 : 05. april 2005, 23:00 »


Jeg skal hilse fra "ugla" å si takk! >Cheesy

Det er bra. Du har nok gjort et kupp der!
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget mamma

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 323
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 323

SV: Den siste utgaven av styrkeidrett !
« #89 : 06. april 2005, 10:29 »

Nå raser min illusjon i grus...
Jeg trodde faktisk Teksten i sangen (the Hollies) viste direkte til en historie (sann eller fiktiv) fra Vietnamkrigen, hvor en soldat bærer en medsoldat som er skutt. Han blir tilbudt hjelp til å bære, de er fortsatt under ild, og så skal visstnok svaret ha kommet... "He ain't heavy, He's my brother..."
Hvor er feilsiteringen? Er historien sitert feil i sangen? (Les: tilpasset) ?


Historien er omdiskutert. Er usikker på om det var Vietnamkrigen, men det er sikkert riktig. Tror heller ikke det var en  soldat, men en ung lokal gutt. De uomtvistelige (i alle fall uimotsagte) fakta er visstnok at en fotograf tok et prisbelønt bilde av gutten som kom bærende sin skadde bror på ryggen, og at han hadde båret ham langt. Fotografens spørsmål om det ikke er tungt, og guttens svar "han er broren min" er visst heller ikke omstridt. Men det er i ettertid påstått at svaret skyldes språkproblemer og at gutten trodde "heavy" var et navn, og derfor bare ville fortelle at det ikke var denne Heavy han bar på, han bar på broren sin.

Er enig med deg i at versjonen i sangen er best, forsøket i ettertid på å trekke tolkningen av historien i tvil er bare ødeleggende. Og virker innviklet nok til at det kunne vært skrevet i Diddl's hjørne. Men han var vel litt for ung da dette pågikk, så han er foreløpig utenfor mistanke........


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Verdensmester 2006

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!