Skrevet av Emne: Ned i vekt! (Litt hjelp?)  (Lest 2063 ganger)

Utlogget izza

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Ned i vekt! (Litt hjelp?)
« : 04. april 2005, 23:44 »
Heisann alle sammen  Smiley
Jeg lurte litt på hva som er lurt å spise når man vil gå ned i vekt. Jeg trener 2 ganger i uken. Men jeg er ikke særlig flink til å spise riktig tror jeg. Til frokost spiser jeg gjerne to brødskiver med kjøttpålegg(salami, servelat) eller ost og syltetøy. Til lunsj spiser jeg to brødskiver med servelat eller salami. Spiser vanlig middag. Hva som helst mamma lager Smiley Også spiser jeg kvelds. To brødskiver eller noen knekkebrød. Hva synes dere om dette? Er det noe jeg burde spise mer av/mindre av? Hva er best å spise av brødskive eller knekkebrød hvis jeg vil gå ned i vekt? Kom gjerne med masse tips! Jeg trenger det for å skikkelig komme i gang. På forhånd takk Smiley

Utlogget Ostreicher

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Litt hjelp?
« #1 : 04. april 2005, 23:47 »
Hvor mye hadde du tenkt å gå ned i fett? Vil/kan du kjøre kardio?

Skal svare deg da du har endret navn på tråden :Smiley

Utlogget oyval

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 699
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 699

SV: Litt hjelp?
« #2 : 04. april 2005, 23:54 »
Det var veldig mye brødskiver her... Jeg ville byttet ut brødet med noe mer proteinrikt som f.eks tunfisk eller cottage cheese.
Hva slags trening bedriver du da? Er det styrke to ganger i uka? Du bør legge til litt kardio også.
Er du interessert i å gjøre det skikkelig ved å telle kalorier så legg ut litt mer info (vekt, høyde, kjønn) eller vil du ha et mer avslappet forhold til det der du bare passer på å spise sunt?

Utlogget Ostreicher

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Ned i vekt! (Litt hjelp?)
« #3 : 04. april 2005, 23:57 »
Legg gjerne inn vekt, alder og høyde her. Og hvor langt du er villig til å gå.

Utlogget izza

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

SV: Ned i vekt! (Litt hjelp?)
« #4 : 05. april 2005, 08:35 »
Jeg er 70 kg, 162 cm, 16 år. Blir 17 år i juni. Jeg vil gå ned 10 kilo. Jeg trener 2 ganger i uka. Da trener jeg litt styrke og litt utholdenhet. Jeg vil ikke telle kalorier osv. Men bare spise sunt.

Utlogget oyval

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 699
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 699

SV: Ned i vekt! (Litt hjelp?)
« #5 : 06. april 2005, 22:50 »
Nå er jeg veldig fan av å telle kalorier etter at jeg fant ut hvor lite som skulle til og så mye jeg fikk ut av det. Så jeg synes du skal vurdere det.. Bare ta kontakt hvis du trenger hjelp.

Men iallefall kunne du lagt til litt mer trening. Jeg foreslår en 30 min gåtur før frokost + 3 styrkeøkter i uka til å begynne med. Så etterhvert legge til et par joggeturer i løpet av uka.

Fikk du noe ut av mat-tipsene? Slik at du har fått endret noe på kostholdet ennå?

Utlogget izza

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

SV: Ned i vekt! (Litt hjelp?)
« #6 : 12. april 2005, 08:59 »
Skulle gjerne lagt til mer trening, men har rett å slett ikke tid! Jeg står ikke opp 30 min før frokost engang. Kan jo ikke sove for lite heller. Søvn trenger man. Jeg kunne jo trent mandag og fredag også.. men.. har liksom lyst å leve litt også  Undecided
Ja mattipsen var gode.. men klarer ikke ta de til meg å begynne med det. Jeg er begynt å spise mye knekkebrød. Vet ikke hvor bra det er. Men ellers er det stortsett det samme. Er så vanskelig å starte *oppgitt*   Sad

Utlogget Woody

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 036
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 036

SV: Ned i vekt! (Litt hjelp?)
« #7 : 13. april 2005, 15:26 »
Skulle gjerne lagt til mer trening, men har rett å slett ikke tid! Jeg står ikke opp 30 min før frokost engang. Kan jo ikke sove for lite heller. Søvn trenger man. Jeg kunne jo trent mandag og fredag også.. men.. har liksom lyst å leve litt også Undecided
Ja mattipsen var gode.. men klarer ikke ta de til meg å begynne med det. Jeg er begynt å spise mye knekkebrød. Vet ikke hvor bra det er. Men ellers er det stortsett det samme. Er så vanskelig å starte *oppgitt* Sad
Og med å leve mener du?
Synest det går helt fint med 3-4 økter i uke. Tar jo ikke mer enn 1 time!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!