Skrevet av Emne: Scott Mendelson  (Lest 7322 ganger)

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: Scott Mendelson
« #15 : 06. april 2005, 22:38 »
bamse virker jo litt ipf-religiøs:P

Det er IPF som gjelder når en skal sammenligne løft. Alle jallaforbunda i USA godtar jo alle mulige slags rare utføringer av løft pluss at dop er så og sei tillatt.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: Scott Mendelson
« #16 : 06. april 2005, 22:39 »
Scot Mendelson har faktisk løftet mer enn James Henderson uten skjorte. Mendelson sin rekord er 713 pund (324,09 kg). Dette er selvsagt marginalt mer enn Henderson, men rett skal være rett. At Henderson gjorde sitt løft i IPF gjør nok imidlertid hans prestasjon større.

Kilde:
http://www.scotmendelson.net/MeetScot.html

" Presently he holds records as the 2-time national and world championship bench presser, he has the heaviest raw bench (no equipment) in mankind at 713 pounds , he is only man ever to hold both titles simultaneously (raw and equipped), and he is the 2002 Arnold Classic champion."

p.s. James Henderson løftet 711 pund eller 322,5 kg i 1997
Takk for avklaringa. Eg bøyer meg i støvet for dine kunnskaper Smiley
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget Mari Asp

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 464
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 464

SV: Scott Mendelson
« #17 : 13. april 2005, 18:10 »
Det er IPF som gjelder når en skal sammenligne løft. Alle jallaforbunda i USA godtar jo alle mulige slags rare utføringer av løft pluss at dop er så og sei tillatt.


Alle Jallaforbundundene i USA?? Er vel en Jallalofter jeg da??
Ja, det finnes forbund her borte i USA som har andre regler enn IPF.  F.eks WPO hvor man har lov til a bruke 2 eller 3 ply drakter etc.
Men det er ogsaa  forbund som har AKKURAT samme regler som IPF.
Forbundene som jeg lofter for, har disse reglene, USPF og APF.

Mari Asp
Personlig trener
Hoyde 157 cm
Vekt 56kg

WPC Verdensmester i Benkpress 2008, 2009
WPF Verdensmester i Benkpress 2009, 2011

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Scott Mendelson
« #18 : 14. april 2005, 14:00 »
Noen som vet hvorfor de ikke er tilsluttet IPF når de har de samme reglene?
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Prince Charming

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 219

  • If the bar ain't bending you are just pretending.
SV: Scott Mendelson
« #19 : 14. april 2005, 14:21 »
Det er IPF som gjelder når en skal sammenligne løft. Alle jallaforbunda i USA godtar jo alle mulige slags rare utføringer av løft pluss at dop er så og sei tillatt.


Alle Jallaforbundundene i USA?? Er vel en Jallalofter jeg da??
Ja, det finnes forbund her borte i USA som har andre regler enn IPF. F.eks WPO hvor man har lov til a bruke 2 eller 3 ply drakter etc.
Men det er ogsaa forbund som har AKKURAT samme regler som IPF.
Forbundene som jeg lofter for, har disse reglene, USPF og APF.
Greit nok at uspf har samme regler ang utstyr og utførelse som ipf, men etter mitt syn er det et jallaforbund. Da tenker jeg først og fremst på doping. Uspf var faktisk tilsluttet ipf for en del år siden. Hvorfor tror du dem blei sparka vekk derfra?
Og når det gjelder APF. Hehehehe no har jeg surfa rundt på diverse apf sider her. At dem har samme regler for utførelse og utstyr?Huh? På så godt som alle bilder fra apf stevner ser jeg at det blir brukt monolift i knebøy så løfterne slipper å gå ut vekta. For det andre så er vel Apf underlagt WPC hvis jeg tolker det jeg leser riktig. Der bladde jeg også gjennom regelboka. Det virker på meg som om det meste av utstyr er lov å bruke. Sist men ikke minst. Presidenten i APF er ingen andre en Kieran Kidder. Samme mann som styrer WPO sirkuset rofl Da kan man bare tenke seg til hvilket forhold apf har til doping.
Men men folk får løfte hvor de vil, men jeg har null respekt for forbund som ikke tar avstand fra knarkere.

Link: http://www.worldpowerliftingcongress.com/

Må tilslutt presisere at dette på ingen måte er ment som  et personangrep på Mari Smiley

 Konkurrerende utøver i Styrkeløft for Alta Atletklubb.
 Knebøy 310kg. Benkpress 195kg. Markløft 300kg. Sammenlagt: 805kg.

Utlogget Prince Charming

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 219

  • If the bar ain't bending you are just pretending.
SV: Scott Mendelson
« #20 : 14. april 2005, 14:24 »
Noen som vet hvorfor de ikke er tilsluttet IPF når de har de samme reglene?
USPF var tilsluttet IPF før men blei sparka vekk derfra. Nå er det usapl som er tilsluttet ipf. Det stemmer også som frøken B sier at hvert land kan kun ha et forbund tilsluttet IPF.

 Konkurrerende utøver i Styrkeløft for Alta Atletklubb.
 Knebøy 310kg. Benkpress 195kg. Markløft 300kg. Sammenlagt: 805kg.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Scott Mendelson
« #21 : 14. april 2005, 14:42 »

Det er IPF som gjelder når en skal sammenligne løft. Alle jallaforbunda i USA godtar jo alle mulige slags rare utføringer av løft pluss at dop er så og sei tillatt.

Enig med bamse her, du kan ikke direkte sammenligne løft gjort i de andre forbundene. IPF er strengest på alle felter så løft gjort under IPF er nok #1 utvilsomt

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: Scott Mendelson
« #22 : 14. april 2005, 22:28 »
Det er IPF som gjelder når en skal sammenligne løft. Alle jallaforbunda i USA godtar jo alle mulige slags rare utføringer av løft pluss at dop er så og sei tillatt.


Alle Jallaforbundundene i USA?? Er vel en Jallalofter jeg da??
Ja, det finnes forbund her borte i USA som har andre regler enn IPF. F.eks WPO hvor man har lov til a bruke 2 eller 3 ply drakter etc.
Men det er ogsaa forbund som har AKKURAT samme regler som IPF.
Forbundene som jeg lofter for, har disse reglene, USPF og APF.
Nei. Du er en veldig god løfter, men det at du løfter for et forbund som ikkje tar sterk avstand fra doping gjer det vanskelig for meg å sammenligne dine løft mot løft gjort i IPF. Andre forbund som godtar doping, dårlige utførte løft, monolift, fleire meter lange knebind, fleire drakter og skjorter gidder eg ikkje å nevne en gang. Det seier seg sjølv at det blir håplaust å sammenligne løft i en mengde forbund med forskjellige regler, og som følger ingen klare og strenge retningslinjer.


Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: Scott Mendelson
« #23 : 15. april 2005, 01:21 »
Fant denne på et dansk forum og syns den passet inn her....  Grin

"The United States Garage Bench Press Federation (USGBPF)
Where all the big benchers lift. We do not allow publicity pictures or information becuase we are afraid of lifters getting swamped with groupies. You can always hear about our lifts thru a friend of a friend, or our 'nephews'
The lifters in the USGBPF will always bench just that little bit more than you."
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

SV: Scott Mendelson
« #24 : 15. april 2005, 01:41 »
Det jeg syns er trist er at rekorden med utstyr er 455kg.
Rekorden uten er 323,5kg.

Blir jo to forskjellige sporter, og det er heller ikke så stor forskjell på skjortene. Mange av jallaforbundløfterne klarer nesten det samma i IPF godkjente skjorter. Tiny Meeker har gjort 365kg f.eks.Skjønner ikke hvorfor IPF har noen grense på utstyret sitt, nå som de først har utstyr i alle øvelser.

Brian Siders skal visst være med på en jallakonkurranse iløpet av dette året, for å se hvor mye forskjell det er på utstyret.

Uansett, etter min mening er skjorte skjorte, og jeg syns fortsatt James Henderson er den som har det mest imponerende løftet med 322,5kg dopfri og uten skjorte i IPF.

Om man leser litt rundt på nettet etter benkrekorder da f.eks, så er jo Gene Rhycklak sin rekord den som på en måte er "offisiell". Utrolig nok

Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Scott Mendelson
« #25 : 17. april 2005, 17:21 »
Selv om Rychlak bruker en vanvittig skjorte, så tviler jeg ikke på at han kunne løftet dugelig mye uten. En på et styrkeløftforum (tror det var Fortified Iron) hadde visstnok sett ham gjøre lette reps med 600 pund uten skjorte, som oppvarming. Han trener også helt annerledes enn andre benkpressere, og bruker kraftige gummistrikker i tillegg til vektskiver for å kreere mer motstand. Kan ikke hele filosofien bak treningsmetodene hans, men de ser i alle fall ut til å virke.

Han er og blir dopet, da.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Scott Mendelson
« #26 : 26. april 2005, 07:05 »
Det er IPF som gjelder når en skal sammenligne løft. Alle jallaforbunda i USA godtar jo alle mulige slags rare utføringer av løft pluss at dop er så og sei tillatt.


Alle Jallaforbundundene i USA?? Er vel en Jallalofter jeg da??
Ja, det finnes forbund her borte i USA som har andre regler enn IPF. F.eks WPO hvor man har lov til a bruke 2 eller 3 ply drakter etc.
Men det er ogsaa forbund som har AKKURAT samme regler som IPF.
Forbundene som jeg lofter for, har disse reglene, USPF og APF.

Du er ingen jallaløfter nei Mari.  Men håper du forstår at det ikke kan sammenlignes med resulatater i IPF og diverse forbund i USA.  Om en løfter tar 300 i benkpress med en skjorte, klar stopp og rolige rumpe og bein i IPF så er det en større prestasjon enn å klare samme vekt med tre skjorter uten stopp og løft med rumpa.
Styrkeløft er en såpass liten idrett at det burde ikke være vanskelig å ha klare regler for alle styrkeløftere på lik linje.  Når det er ulike forbund med ulike regler så kan ikke dette sammenlignes.
Så foresten ett video klipp av en godkjent knebøy fra ditt forbund, han hadde ca. 3 meter knebind, monolift og 90 graders vinkel på bøyen i tillegg til to eller tre drakter. Da blir det for dumt.

Hva er grunnen tror du Mari til at det lages egne forbund i USA? Dopproblematikken er jo ett stadig tilbakevendende tema, og jeg vil anta at det er lite med doptester i forbundene som er utenfor IPF. Hvor ofte blir du testa f.eks?
Vi hadde faktisk dopkontrollører på RM i styrkeløft i helga, det er positivt det!
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Scott Mendelson
« #27 : 26. april 2005, 12:34 »


Du er ingen jallaløfter nei Mari. Men håper du forstår at det ikke kan sammenlignes med resulatater i IPF og diverse forbund i USA. Om en løfter tar 300 i benkpress med en skjorte, klar stopp og rolige rumpe og bein i IPF så er det en større prestasjon enn å klare samme vekt med tre skjorter uten stopp og løft med rumpa.
Styrkeløft er en såpass liten idrett at det burde ikke være vanskelig å ha klare regler for alle styrkeløftere på lik linje. Når det er ulike forbund med ulike regler så kan ikke dette sammenlignes.
Så foresten ett video klipp av en godkjent knebøy fra ditt forbund, han hadde ca. 3 meter knebind, monolift og 90 graders vinkel på bøyen i tillegg til to eller tre drakter. Da blir det for dumt.

Hva er grunnen tror du Mari til at det lages egne forbund i USA? Dopproblematikken er jo ett stadig tilbakevendende tema, og jeg vil anta at det er lite med doptester i forbundene som er utenfor IPF. Hvor ofte blir du testa f.eks?
Vi hadde faktisk dopkontrollører på RM i styrkeløft i helga, det er positivt det!

Er 2 skjorter dobbelt så dumt som 1?
Når utstyr først er tillatt vil utviklingen gå samme vei i IPF-banna bein.
Og bare for å slå det fast-utstyr er teit..

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Scott Mendelson
« #28 : 26. april 2005, 17:42 »
jeg stemmer for løfting i badetøyet, da slipper man jo alle problemene.. og tenk alle de søte tungvekterne i pluss etellerannet i speedos.. Wink


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!