Skrevet av Emne: Treningsprogram styrkeløft  (Lest 1405 ganger)

Utlogget oya

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 70

Treningsprogram styrkeløft
« : 07. april 2005, 09:19 »
Hei!

Drev med friidrett fra jeg var 11 til jeg var 17. Trente knebøy siden jeg var 15 (teknikk fra 14). Da jeg sluttet med friidrett, startet jeg å trene på treningsstudio. Har gått mye opp og ned med treningen. Har til tider hatt mye og gjøre på skolen.
Dro inn til førstegangstjeneste høsten 2004, og har fått trent sånn passe bra gjennom hele førstegangstjenesten.
Var med på øvelsen Battle Griffin (3 uker fra slutten av februar til 10 mars). Hadde en 2er på 170 i dype knebøy (bare belte og dårlig dagsform) rett før øvelsen startet. Fikk ikke trent noe gjennom hele øvelsen. Etter øvelsen var jeg så klart blitt litt svakere igjen. Har enda ikke kommet ordentlig i gang med treningen. Lå i sengen å spydde i forrige uken, så fikk ikke trent bra da. Trente forrige mandag. Var litt trøtt og slapp, og tok bare en 6er på 140 + en 3er på 140. Vil nok tro jeg har inne 5er på 150 ganske så fort.

Før jul trente jeg med fokus på knebøy og benkpress (2 ganger i uken) og litt bonusøvelser en gang i uken. Rett etter nyttår trente jeg bare knebøy og benkpress (+ litt mage og rygg) i løpet av uken. Fikk noe som kan minne om en bettenelse i høyre skulder. Trente etter det bare knebøy + mage og korsrygg fram til øvelsen. Har ikke blitt ordentlig god i skulderen for inntil nylig.

Har før prøvd og trene markløft, men har sluttet etter kort tid pga. at jeg kjente det litt i ryggen (ikke særlig ondt, men var redd for at det skulle utvikle seg). Har vært veldig nøye med teknikken, men siden jeg ikke har trener eller har trent med noen som har peiling på flere år, har jeg dermed ikke fått tilbakemelding på teknikken. Har filosofert litt på at jeg nok er ganske mye sterkere i lårene enn det jeg er i ryggen. Lurer på om jeg kanskje kan trene en modifisert form for markløft til å begynne med, som mest bruker ryggen, for å få litt bedre grunnlag. Har før løftet 140 kg uten å ha trent ryggen i det hele tatt. Hadde da 165 kg i knebøy.

Er nå sinnsykt motivert til å begynne og trene bra, og fast. Første mål vil bli å trene best mulig frem til sommeren. Har ingen mål om å gå opp i masse/vekt. Vil holde meg under 82,5 kg (er i dag rundt 80kg/182cm) og øke mest mulig i styrke.

Lurer på om noen kan hjelpe meg å sette opp et bra program som gjør at jeg går opp mest mulig i styrke frem til sommeren. Kan kanskje tenke meg til 3-4 treninger i uken. Har ingen konkrete planer om å konkurrere enda.

Knebøy: 2x170 kg (Har fått veldig god tilbakemelding på teknikk fra blant annet tidligere vektløfter/styrkeløfter. Dette er dype knebøy med belte.)
Benkpress: 4x110 (uten stopp, med rumpen nede på benken.)
Markløft: ca. 140-150 kg (Har nok god teknikk til aldri å ha trent før)

JohnBlond

  • Gjest
SV: Treningsprogram styrkeløft
« #1 : 07. april 2005, 09:38 »
Nybegynnerprogrammet til Dietmar er å anbefale.

Se www.styrkeloft.no og velg "Treningsprogram" fra menyen til venstre.

Utlogget oya

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 70

SV: Treningsprogram styrkeløft
« #2 : 07. april 2005, 10:09 »
Nybegynnerprogrammet til Dietmar er å anbefale.

Se www.styrkeloft.no og velg "Treningsprogram" fra menyen til venstre.
Er dette er program som kan trenes frem til sommeren? Uten mål om å konkurrere, men mål om å få best mulig grunnlag til å løfte tungt.
Synes kanskje programmet et litt uklart, men har ikke fått sett så mye på det. Vil dette gi tilstrekkelig tung løfting i løpet av uken. Prøvde å sette inn 200 kg i knebøy, men synes det ble svært lav vekt jeg skulle trene med. Kan hende ikke har gjort det rett.

Mesterinne

  • Gjest
SV: Treningsprogram styrkeløft
« #3 : 07. april 2005, 11:21 »
Du bør lese veiledningen først  Wink

Det ligger også et mengdetreningsprogram der.

Utlogget codey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 229
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 229

SV: Treningsprogram styrkeløft
« #4 : 07. april 2005, 12:51 »

Er dette er program som kan trenes frem til sommeren? Uten mål om å konkurrere, men mål om å få best mulig grunnlag til å løfte tungt.
Synes kanskje programmet et litt uklart, men har ikke fått sett så mye på det. Vil dette gi tilstrekkelig tung løfting i løpet av uken. Prøvde å sette inn 200 kg i knebøy, men synes det ble svært lav vekt jeg skulle trene med. Kan hende ikke har gjort det rett.

Tro meg, det blir tungt nok. Hadde samme innstilling selv, synes det så veldig lett ut. Men husk at det er mange sett, og benk, mark og bøy trenes tre ganger i uka Smiley

Utlogget oya

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 70

SV: Treningsprogram styrkeløft
« #5 : 07. april 2005, 16:02 »
ja, får se litt mer grundig på det programmet da Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!