Skrevet av Emne: Pizza - hvilke inneholder mest proteiner og minst karbo?  (Lest 7467 ganger)

Utlogget Allyse

• Leieboer
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Mann

Hvilke pizza inneholder egentlig mest treningsnyttige ingredienser? Hovedsaklig sett er nok ikke pizza den beste maten å spise, men når økonomien skrenter litt noen ganger ER det trossalt billig, og relativt mye mat for hver krone.

Noen synspunkter?

Utlogget MagnusF

• Erfaren bruker
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

Hjemmelaga pizza er så klart best den inneholder alle de trenings nyttige ingrediensene du putter oppi selv. frosen pizza er ræva , men greit på spisedager. er mye carbo,salt og fett i alle frosen pizzaer jeg har spist. Cheesy

Utlogget HITman

• Elite medlem
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

• Lift like a lift
Enig med Magnustiger om at hjemmelaget pizza er best, da du selv kan bestemme ingrediensene. Likevel er det stor forskjell på frossenpizzaene! Fettinnholdet varierer fra 3-4 til 15-20g/100g mellom de ulike variantene.

Pizza Grandiosa kommer faktisk ganske bra ut med sine 12,5g protein, 26g karbohydrat og ca. 7 g fett/100g, og er en av mine favoritter, på både bulk og (tidlig) deff. Hiv på litt ekstra skinke, lettost og grønnsaker, og resultatet blir slett ikke så verst rent ernæringsmessig - og billig er det også!  Wink

Pizza er ikke bare pizza!  Wink

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Allyse

• Leieboer
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

HITman, så du vil "anbefale" grandiosa pizza som et supplement til annen mat (kylling, ris osv.) i et bulkprogram for å holde prisen nede og inntaket oppe?

Utlogget HITman

• Elite medlem
  • Utlogget Utlogget

• Lift like a lift
HITman, så du vil "anbefale" grandiosa pizza som et supplement til annen mat (kylling, ris osv.) i et bulkprogram for å holde prisen nede og inntaket oppe?

Anbefale og anbefale, men selv spiser jeg iallfall en god del pizza inkl. Grandiosa. Så lenge jeg har kontroll på det totale kalori- og proteininntaket mitt og vet hva de ulike pizzaene faktisk inneholder, så ser jeg ikke problemet med det nei.  Wink

H

Utlogget Woody

• Treningsnarkoman
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

Den eneste pizzaen jeg spiser er hjemmelaget og uten ost, med marinert biffkjøtt!Digg! Det er det eneste "snopet" jeg spiser på spisedagen min, spiser ikke snop:P

Utlogget TornBlackRaven

• Superavhengig
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Kvinne

• Burning Angel
fedon's er ikke så ille den heller. men den er dyr.
Har man mål, oppnår man dem, alt annet er sløsing

Utlogget Bad-2-da-b1

• Aktivt medlem
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

• Man må spise muskler, for å få muskler
Lag den selv er mitt forslag. En luftig bunn og lemp på med masse marinert biffkjøtt  Food  ...og litt Mozzarella ost.
23år - stigende
180cm - synkende
42cm rundt biceps og stigende

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=21457.0
...det er lett å bli mett på fett...
   ...tøy og bøy, er ikke gøy...

Utlogget Stoned

• Elite medlem
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

• Just another star
Når man først skal kose seg, så spiser man skikkelig pizza!
Grandiosa er genialt, som HITman sier. Smiley
20år
høyde: 182cm
vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne) Smiley
155 kg i Smalbenk
100 kg i Militærpress(vending fra bakken)
170x7 i Markløft
170 kg i knebøy(ca)

Utlogget UpAndComming

• Ekstremt avhengig
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

• There is only one person in which I believe.
Grandisosa inneholder unødig med transfett. Velbekomme..... Lips Sealed
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Banned4Life

• Superavhengig
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

• Sweet Dreams
Pizza Grandiosa kommer faktisk ganske bra ut med sine 12,5g protein, 26g karbohydrat og ca. 7 g fett/100g, og er en av mine favoritter, på både bulk og (tidlig) deff. Hiv på litt ekstra skinke, lettost og grønnsaker, og resultatet blir slett ikke så verst rent ernæringsmessig - og billig er det også! Wink

Hvor mye veier en grandis? Mente den inneholdt 60g Prots, men nå ble jeg litt i tvil... eller... tenker meg litt om mens jeg skriver her... en grandiosa veier jo selvsagt 500gram Wink En fin porsjon Grin
Member of Treningsforum!
I don't care if i die, as long as they bury me in a fucking big box

Utlogget HITman

• Elite medlem
  • Utlogget Utlogget

• Lift like a lift

Hvor mye veier en grandis? Mente den inneholdt 60g Prots, men nå ble jeg litt i tvil... eller... tenker meg litt om mens jeg skriver her... en grandiosa veier jo selvsagt 500gram Wink En fin porsjon Grin

1 Grandis = 585g = (12,5*5,85)g protein = 73g protein.  Cheesy

Grandisosa inneholder unødig med transfett. Velbekomme..... Lips Sealed

Vet du hvor mye transfett? Trodde ikke det var så veldig mye, siden pizzaen inneholder lite (moderat) med totalt fett og mesteparten av fettet stammer fra osten (ikke mye transfett)...

H

Utlogget UpAndComming

• Ekstremt avhengig
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

• There is only one person in which I believe.

Vet du hvor mye transfett? Trodde ikke det var så veldig mye, siden pizzaen inneholder lite (moderat) med totalt fett og mesteparten av fettet stammer fra osten (ikke mye transfett)...

H

Jeg husker ikke helt tallene, men mener det var for mye i forhold til hva som anbefales. Er vel en del fettsyrer i den pizzaen som omdannes ved steking vil jeg tro. Men jeg kommer ikke på antall gram dette var..... Undecided

Men for ordens skyld er det en av grunnene til at jeg holder meg unna den Pizzaen, smaken er jo en god grunn i seg selv til å holde seg unna... Wink
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget proteingutn

• V.I.P
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

• jeje
Transfett..? Kan noen utdype det litt, har fått med meg det meste om fett, men akkurat det har gått meg hus forbi.. (Har vel ikke fått med meg det meste likevel.. Tongue)
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget HITman

• Elite medlem
  • Utlogget Utlogget

• Lift like a lift
Sakset fra Forbrukerportalen:

Fett i maten er nødvendig fordi det er med å regulere hormonproduksjonen, det gir oss fettløselige vitaminer og det gir oss fettsyrer som kroppen ikke kan produsere selv og som er nødvendig for oss. I tillegg er fett rask energi, og mange smaksstoffer finnes i fettdelen av maten. Men fett er også farlig.

Fett er farlig først og fremst fordi vi spiser for mye i forhold til det vi trenger, slik at vi legger på oss (blir overvektige og fete), men også fordi inntak av enkelte fetttyper øker sjansen for utvikling av hjerte- og karsykdommer og krefttyper.

Norske forbrukere har i årevis hørt at vegetabilsk fett og marint fett (fiskefett) er gunstig, og kanskje leter den helsebevisste forbruker etter deklarasjon om dette på emballasjen. Men så er det ikke så lett likevel.

Transfett en ny trussel?

Transfett (eller transfettsyrer) er dukket opp som et nytt spøkelse. Det er ikke mettet fett, men likevel ikke sundt for oss. Slikt enumettet fett dannes normalt i magen på kua (slik at det normalt finnes i smør og melkefett), og det dannes når industrien vil gjøre flytende oljer mer faste og mer holdbare (herding av fettet).

Det industrielt fremstillte melkefettet ser ut til å være mye farlige for utvikling av sykdommer enn det mettede mettet. Transfettet fra kua ser nemlig ikke ut til å ha en slik effekt.

Hvilke matvarer inneholder transfettsyrer?

I utgangspunktet har industrien brukt transfett fordi det er rimeligere enn meierismør og gir andre bakeegenskaper eller annen holdbarhet enn oljer. Allerede i 1997 anbefalte Statens ernæringsråd at inntaket av transfett burde reduseres ut fra et helsesynspunkt, men det var ikke nok kunnskap til å si noe om hvor mye det burde reduseres med.

Etter dette har norsk næriongsmiddelindustri forsøkt å redusere bruken av transfett. Norskproduserte margariner inneholder ikke lenger transfett etter herding av oljer. Mens fett som brukes til fremstilling av kjeks og småkaker vil kunne inneholde transfett.

En dansk undersøkelse viser at det også finnes i sjokolade, posesuppepulver, og i enkelte snacksprodukter. Dessuten ser det ut til at wienerbrød er ekstra ille mht innhold av dette fettet.

Hvordan vet jeg så om en matvare inneholder transfettsyrer?

På innholdsdeklarasjonen vil det ofte stå: hydrogenert (eller herdet fett). Det er dessverre ingen krav til merking av transfettsyrer.

Hva gjør myndighetene?

Norske myndigheter har nylig spurt norsk næringsliv om hva de bruker av transfett, resultatene skulle være direktoratet i hende i dag (fredag 2.april). FR forventer åpenhet om disse resultatene og mener at både hva som benyttes av norske produsenter og hva som finnes i importerte varer bør offentliggjøres.

Vi har nemlig ikke mulighet for selv å velge produkter ut fra derres innhold av transfett. Pr i dag finnes det ikke noen merkeordning som skal gjøre dette mulig, men myndighetene i USA vil ha en merkeordning på plass innen 2006. Danske myndigheter vil forby produkter som inneholder mer enn 2% transfett.

Hva mener Forbrukerrådet?

Forbrukerrådet mener at bruk av industrielt transfett ikke er nødvending. Det er mer helseskadelig enn annet fett, og bør derfor fases ut. Om dette gjøres ved å lage en forskrift eller om en får til forpliktende avtaler med både norsk næringsmiddelindustri og med importører av mat, bør vurderes nærmere. Det er såpass komplisert å være forbruker at en merkeordning kun er nest best.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!