Skrevet av Emne: U/JR Nordisk i Styrkeløft  (Lest 16366 ganger)

Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
SV: U/JR Nordisk i Styrkeløft
« #135 : 21. april 2005, 15:02 »
Ja, og da må kanskje alle skiløperne ha med seg klubbtrenerne til å gi råd og div. underveis i sporet og da, hehe,,, ser det for meg ja... Smiley

Noen av de har til og med med seg personelige motivatorer  woot Så der er det plass ja Wink

Trym
www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
SV: U/JR Nordisk i Styrkeløft
« #136 : 21. april 2005, 15:06 »
Og det var vel aldri snakk om å prøve nytt utstyr 20 min før start???
Vi er som uansett som utøvere nødt til å tilpasse oss ulike forhold, bra eller dårli (som nevnt før va eg der ikke) men har fått mange positive tilbakemld og..
Står fortsatt på at slike ting MÅ tas opp med de(n) enkelte direkte... Og, ja hadde det vært en idrett som fotball el ski (media) så kunne det blitt kritikk i et slikt tilfelle.... Men så får de muligheten til å uttale seg også...
Stakkar den som leder i "bedrift" plutsli komme ut for ei internett side der det en gjorde mindre bra en gang var hovedtema... (istedenfor å ha tatt en tlf)

Gla det ikke e min "bedrift"..... (vil ikke akkurat kalle det profesjonelt)

Jeg føler nå denne saken er utdebattert for min del, da det ikke kommer noe saklig fra "noen" av oss lenger. Jeg har fått frem min mening, og slik blir det Grin

Stå på alle sammen Knebøy
 
Trym
www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
SV: U/JR Nordisk i Styrkeløft
« #137 : 21. april 2005, 17:13 »
Jeg synes faktisk det er godt å se at noen i det hele tatt gidder å ta på seg all "dritten" det blir med å kritisere ting man synes blir galt! For det er en kjensgjerning at det er mye rart man opplever på stevner (jeg har aldri vært på annet enn lokale stevner, men likefullt...), det er en kjensgjerning at alt ikke alltid går som arrangøren planlegger det, og det er en kjensgjerning at en eller annen i etterkant alltid er misfornøyd med ett eller annet. Og hvis man da har prøvd å ta dette opp med dem det gjaldt, hvorfor skal man da ikke kunne starte en diskusjon her på TF om nettopp dette? Det nytter ikke å være så fastlåste i at "slik og sånn skal det være fordi det alltid har vært slik", det er hele tiden rom for endringer og forbedringer.

Og sist men ikke minst, så må vi som styrkeløftere tåle at man får kritikk for stevnene vi arrangerer, for ting vi gjør eller sier... vi er ikke ufeilbarlige noen av oss!

Jeg personlig synes det er flott du satte søkelyset på det du så på som ett problem, Trym! Smiley
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: U/JR Nordisk i Styrkeløft
« #138 : 21. april 2005, 21:38 »
*teller fjær...*
*teller høns...*

JÆVLIG MANGE HØNS!!!

Nå syns jeg vi skal slutte å si meningen vår, slutt å spørre om noe man ikke vet noe om, og slutte å kommentere ting man ikke er utdannet til å mene noen ting om heller!

Hvis noen fra nå av har noe å si, kommentere, kritisere eller rakke ned på, så krever jeg CV, attester og 3 Nasjonale Referansepersoner!  Deal

...det enkle er ofte det beste.  :Smiley

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: U/JR Nordisk i Styrkeløft
« #139 : 22. april 2005, 11:29 »
Generelt: Jeg er enig med f.eks. Kikki i at ting ikke bør ties ihjel og at man må kunne ta selvkritikk. Jeg er også enig i ironien i Expedites siste innlegg (din tulling Wink ).

Likevel: Det er vel ikke tilfeldig at mange diskusjoner "ryr ut" på denne måten. Et nettforum er en svært sårbar kommunikasjonsform, og man skal ikke formulere seg for utydelig før man har såret noen uten å egentlig ville det.

Noen ganger virker det til og med som om man diskuterer forskellige saker, og at man argumenterer inn i en blindgate. Da må det da gå an å stoppe opp, i stedet for å gripe fatt i punktsetting og små kremt, og krangle videre om disse?!

Stress ned, kort og greit Kiss

 Grin
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: U/JR Nordisk i Styrkeløft
« #140 : 22. april 2005, 22:16 »
Som sagt syns eg det e feigt og litt frekt.. tenk viss me alle skulle skreve her inne di gangene ting går galt!!!! Koss hadde ting blitt da?

Hvis man skrever på forumet så er det jo ingen som ser det, med mindre man legger ved et bilde av det, og forumreglene forbyr vel slike bilder. Derfor ser jeg ikke skreving på forumet som noe problem.

Hva har Koss med dette å gjøre? Det jo 10 år siden han la opp skrevinga si. Riktignok er han lege, så han kan kanskje behandle forum medlemmer som har overskrevet, men er ikke det medisinske teamet på treningsforumet med HITman i spissen bra nok?

Nei nå må du ta deg en Tang Kuei!
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: U/JR Nordisk i Styrkeløft
« #141 : 22. april 2005, 22:43 »
Og det var vel aldri snakk om å prøve nytt utstyr 20 min før start???
Vi er som uansett som utøvere nødt til å tilpasse oss ulike forhold, bra eller dårli (som nevnt før va eg der ikke) men har fått mange positive tilbakemld og..
Står fortsatt på at slike ting MÅ tas opp med de(n) enkelte direkte... Og, ja hadde det vært en idrett som fotball el ski (media) så kunne det blitt kritikk i et slikt tilfelle.... Men så får de muligheten til å uttale seg også...
Stakkar den som leder i "bedrift" plutsli komme ut for ei internett side der det en gjorde mindre bra en gang var hovedtema... (istedenfor å ha tatt en tlf)

Gla det ikke e min "bedrift"..... (vil ikke akkurat kalle det profesjonelt)

Tenk om en fersk landslagshopper plutselig under en stor konkurranse måtte ha venstre hoppsko på høyre fot, og høyre hoppsko på venstre! Eller skiene bak fram i forhold til det han var vant til! Eller visiret på hjelmen i bakhodet slik at han fikk snøfokka rett i øynene. Kan man forvente at han ville ha taklet dette? Nei! Hvorfor? Fordi han ikke hadde hatt hjelpeapparat i sin egen klubb som forberedte ham på at slik var det på landslaget. Når Brå brakk staven så var dette ikke noe problem, fordi han hadde støtteapparat som hadde forberedt ham på dette ved å spenne bein på ham og knekke stavene hans på trening. Det samme gjelder forsåvidt dybden i knebøy. Hvis man kommer på et stort stevne og dommerne plutselig godkjenner veldig grunn knebøy, hva gjør løfteren da? Han går like forbanna dypt som han pleier, og blir slått av de som har klubbkamerater som ofte sier "perfekt dybde" på trening når dybden egentlig er helt latterlig dårlig. Her er støtteapparatet viktig. Det er viktig med erfaring og evnen til å sile ut relevant informasjon, siden urmennesket sannsynligvis satt mye lavere i sitten, og dette har feilaktig påvirket trenere som er tilhengere av "back to basics", og som derfor mener at man skal gå like dypt i dag! Dette blir feil. Helt feil.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: U/JR Nordisk i Styrkeløft
« #142 : 22. april 2005, 22:54 »
Kritikk! Jeg jobber som leder i en stor bedrift. Er det dårlig resultat fra en enhet,eller fra en person. Så blir dette tatt opp direkte mot gruppen,eller personen dette gjelder. Å måtte "dele" dette med alle,er lite psykologisk. Spesielt mot de personene dette gjelder. Snakker du saklig med dem,så vil poenget komme bedre frem. Men så er det også noen som må bruke STORE ord,mot andre personer. Dette i mangen tilfeller ,for å fremheve seg selv.


Hvorfor deler du dette med alle? Det er lite psykologisk. Hvis du hadde snakket saklig direkte med den det gjelder så ville poenget ha kommet bedre frem. Hvorfor bruker du STORE ord? ("STORE"). Er dette for å fremheve deg selv?
Gloria in Excelsis Deo


Bold

  • Gjest
SV: U/JR Nordisk i Styrkeløft
« #143 : 22. april 2005, 23:05 »


Tenk om en fersk landslagshopper plutselig under en stor konkurranse måtte ha venstre hoppsko på høyre fot, og høyre hoppsko på venstre! Eller skiene bak fram i forhold til det han var vant til! Eller visiret på hjelmen i bakhodet slik at han fikk snøfokka rett i øynene. Kan man forvente at han ville ha taklet dette? Nei! Hvorfor? Fordi han ikke hadde hatt hjelpeapparat i sin egen klubb som forberedte ham på at slik var det på landslaget. Når Brå brakk staven så var dette ikke noe problem, fordi han hadde støtteapparat som hadde forberedt ham på dette ved å spenne bein på ham og knekke stavene hans på trening. Det samme gjelder forsåvidt dybden i knebøy. Hvis man kommer på et stort stevne og dommerne plutselig godkjenner veldig grunn knebøy, hva gjør løfteren da? Han går like forbanna dypt som han pleier, og blir slått av de som har klubbkamerater som ofte sier "perfekt dybde" på trening når dybden egentlig er helt latterlig dårlig. Her er støtteapparatet viktig. Det er viktig med erfaring og evnen til å sile ut relevant informasjon, siden urmennesket sannsynligvis satt mye lavere i sitten, og dette har feilaktig påvirket trenere som er tilhengere av "back to basics", og som derfor mener at man skal gå like dypt i dag! Dette blir feil. Helt feil.

Høres egentlig mest fornuftig ut for meg å ha høyre sko på høyre fot og ikke ha skiene bak fram. Dvs. at hvis man ønsker det, bør det være avtalt på forhånd - i god til før man spenner på seg skiene.

Utlogget mamma

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 323
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 323

SV: U/JR Nordisk i Styrkeløft
« #144 : 24. april 2005, 17:30 »
He he, du får sagt det Bold. Mente noe av det samme, men det klang liksom ikke like bra. Honnør avlevert.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Verdensmester 2006

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!